NikkiTazz schreef:Ik ben een NIET-donor.
Ik ben 25 jaar, niet gelovig (zoals eerder ergens gevraagd werd), en ik ben verder geen slecht mens.![]()
Erg vervelend om te lezen dat veel donoren, NIET-donoren zo afschepen alsof we het een ander niet gunnen.
Spreek ik even voor mijzelf: natuurlijk gun ik het een ander. (vaak zijn dit vreemden), als iemand er beter van word is dat natuurlijk geweldig, daarom ook zoveel duizenden mensen hun keuze.
Maar ik gun mijn nabestaanden, die om mij geven, de mensen die ik ken, geen gebroken hart.
Om maar een voorbeeld te noemen: Kennen jullie die film met Will Smith, dat hij zelfmoord pleegt om te kunnen doneren? Wauw wat is dit een ontzettend mooie film zeg! Maar och wat zullen zijn nabestaanden pijn hebben! Wetend dat een "deel" van je kind nog ergens op de aarde is. Voor een goed doel, maar toch.
Maar...ieder zijn eigen keus, eigen mening, eigen theorieen erachter... laat ieder in zijn waarden en scheep mensen niet zo af...
De meeste nabestaanden vinden het juist een troost, wetend dat de organen van een geliefde een ander het leven gered hebben..