Amandelen knippen, morgen is het zover!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 06:09

Ik zit met volle verbazing dit topic door te lezen. Het is al wat jaar geleden maar ben op vrijdag geholpen en stond zondags als nieuw bij een wedstrijd. Veel ijswater gedronken maar verder niks aan paracetamol en diclofinac. Alleen die eerste dag in het ziekenhuis.
Moet er wel bij vertellen dat ik een paar maanden eerder een abses heb gehad. Een soort van droes zeg maar. De arts zei ook dat mensen die dat hadden gehad het niet zo erg meer vonden.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:47

Dan zal ik wel tussen de pechvogels vallen -O-

Vanochtend kreeg ik ineens heeel erg lasr van mijn maag ik lag krom en dat liep door naar mijn borsten,

Hap gebeld en moch gelijk komen, was ook als eerste aan de beurd,
Conclusie: Foute boel door de diclofinac die mag ik ook niet meer innemen ,

Nu een drankje gehad voor mijn maag Door gaan met de maagbeschermer en alleen de paracetamol nog...
toen hij in mijn mond keek zag hij ontsteking zitten mocht dat dinsdag nog niet weg zijn moet ik een antibiotica kuur halen,

Verdorie het zit niet mee,
Ik hoop echt dat de pijn te doen is en ook in mijn oren nu ik de diclofinac niet meer mag slikken

Naath86

Re: Amandelen knippen, morgen is het zover!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 18:12

Ik kreeg na vier dagen ook een ontsteking. Ik kreeg gelukkig wel direct antibiotica en zwaardere pijnstillers. Toen ging het snel beter. Snap dan niet waarom je gewoon niet direct antibiotica hebt gekregen, ontsteking komt vaak voor bij mensen die al wat ouder zijn en geopereerd worden aan de amandelen.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 03:00

|( ik snap het ook niet,
Dat het zeer zou doen wist ik maar zo'n pijn nee had ik niet voor ogen kunnen hebben.

Ik ben erachter gekomen dat mijn paracetamol nog maar anderhalf uur werkt en daarna is het welcome too helll echt waar janken kan ik.

Ik dacht gisteren al met alleen de paracetamol ga ik het niet redden dus gebeld naar de hap krijg ik gorgel poeder mee, dat werkt schijnbaar een beetje ontsteking s remmend en een beetje
pijnstillend, oh ja en (tragitol) schrijf je dat zo ?

Wordt ik dan echt niet serieus genomen met mijn pijn?

Zodra die begint word slikken ondraagelijk mijn oren die kloppen mijn keel die doet zo'n zeer, kan alleen maar janken

Praten gaat dan ook zo moeilijk,

Slapen gaat bijna niet meer want iedere nacht zit ik aan mijn limiet qua pijnstillers,
En het lijkt wel of ze steeds korter werken.

Eten gaat nog steeds niet, en zodra ik wat probeer begint het nog meer te steken,
Zo'n slaap zo'n honger zo'n pijn

Momenteel is een koolpad wel lekker erop die wikkel ik in een handoek

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 07:11

Even heel bot: er staat hier in het topic meerdere malen een maagbeschermer genoemd. Was eens niet zo eigenwijs geweest. ;)

Ik heb ook ervaring met geen maagbeschermers en veel ibuprofen. Das ook helemaal niet leuk. En dan is het kiezen uit twee kwaden. Was jaren geleden voordat je ze vrij kon kopen.

Ik zou naar de weekend apotheek gaan, maagbeschermer halen en weer aan de ibu.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 07:46

Hmm net heel verhaal getypt ineens weg ...

Als je goed leest zie je dat ik een maagbeschermer heb gehad een capsule vrijdag bij de dokter al trouwens toen ik mijn extra diclofinac ging bestellen,
En ik heb gister nog een of ander vies drankje gehad om mijn maag te beschermen...

Ook de diclofinac mag ik absoluut niet meer gebruiken zij hij toen ik gister bij de huisartsen post zat, al zou ik het liefst er naar grijpen maar dan zit ik daar straks weer,

Die maagbeschermer heb ik toen bij de apotheek naar geïnformeerd, maar die zij dat het niet nodig was bij zetpillen,

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 08:49

Eet je 's nachts ook ijsjes? Bij mij hielp dat heel veel tegen de pijn. Dan zat ik om 2u een ijsje te eten en daarna kon ik weer verder slapen. Echt hoor, zorg dat je keel gekoeld en vochtig blijft, dan blijft de pijn weg.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:16

Ja snachts neem ik ook ijs al krijg ik mijn ijs niet helemaal op, qua ijs raketjes, en natuurlijk ijswater maar krijg daar alleen maar een drogere mond van :j

Ik heb nu eindelijk betere pijnstillers namelijk ibuprofen bruis Zakjes,met sinasappel smaak.
Het enige nadeel is dat het gigantisch prikt in de wond even maar daarna verlichting en niet zo'n beetje ook. Plus natuurlijk de paracetamol.

Wat ik me afvraag is wanneer houd het slijmen bij jullie op?
Bij mij slijmt het nog ondanks dat ik bijna niet eet en geen zuivel neem

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:35

Ik word donderdag geopereerd.
Dankzij dit topic ga ik naast de paracetamols ook diclofinac + maagbeschermers nemen.

Zie het meest op tegen het infuus en de narcose :') :(:)

Ik ga mezelf helemaal onder de pijnstillers dopen en dan zoveel mogelijk slikken, drinken etc.
Mijn paard (en ik) mag maximaal 1 week rust en daarna moet ik er weer op.
Dus een snel herstel zou fijn zijn :Y)

Ik heb nu trouwens nergens last :+

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:44

Infuus is een makkie dan te bedenken dat hij bij mij eerst links werd geprikt wat wel zeer deed omdat het vocht zich ophoopte en hij heel diep moest en ze liep de wrikken, en daarna rechts met moeite omdat ik schijnbaar diep liggende aders heb,

Ook de narcose is een makkie het is alleen wel heel koud in de operatie ruimte!
Ze zeggen zoek maar.een droom uit je krijgt een kapje voor en je bent zo weg,

Het wakker worden was andere koek veel pijn moelijk slikken pijnstiller die maar een beetje werkt, en zo veel slijm in mijn mond,

Tot nu toe heb ik alleen maar.spijt sat ik het heb laten doen en zat.ik net weer jankend van de pijn slijmend door het slijm dat ik niet weg.krijg,

Oh en eten gaat nog steeds niet

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:59

Het scheelt dat mijn amandelen nu rustig zijn.
Ik heb belonefobie dus dat infuus word voor mij echt geen makkie hoor...
Ik trip helemaal en ga helemaal shaken dus meestal moeten 3 of 4 verpleegers mij vast houden :(
De pijn.. Tja het gaat geen pretje worden maar daarna heb ik er nooit meer last van als het goed is :D
Heb als tip gekregen van een ziekenhuismedewerker (tevens vriend van de familie die ook geoppereerd is er aan) dat ik na de operatie meteen zoveel mogelijk morfine moet vragen als mogelijk is en dan meteen ijs eten en drinken. Dan heb je er daarna minder last van!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:10

Nadeel is dat als je morfine krijgt, je niet direct de volgende ochtend naar huis mag. Ik heb het in de nacht ook gevraagd maar dan moest ik langer in het zh blijven. Ik ben twee weken uit de running geweest. Paard heeft toen ook twee weken vakantie gehad.

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:32

Ik kon na 1 week weer rijden, wel met heel veel last nog maar ik kon niet langer in bed blijven :Y)

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 00:56

Nou ik ben bang dat na een week weer op paard stappen mij niet zal lukken,
Denk dat ik eropstap en aan de andere kant er weer net zo hard af lig :+

Ook heb ik helaas veel slijm nog @ : cute appelpie .. Wanneer was dat bij jou weg?

Denk dat ik heel blij was geweest met morfine, maar ik kreeg daar geen extra pijnstilling dan het gene wat ze mij gaven,

Toen ik vertelde dat ik veel pijn had in het zh en huilend daar zat zij de broeder: nee hoor dat kan niet je hebt een uur geleden gehad, was blij dat ik vlak daarna naar huis mocht want eenmaal thuis aangekomen was het niet meer uit te houden en heb ik gelijk naar de diclofinac gegrepen,

Nou moet ik zeggen dat medicatie bij mij velen malen korter werkt,

Kijk maar naar de paracetamol: 00:01 ingenomen om 2:30 wordt ik wakker met alle pijn ... daardoor is het voor mij onmogelijk in te schatten wanneer ik de volgende moet nemen en zit ik zo snel aan het maximale wat ik mag nemen dat ik alsnog de dag niet door kom.

Wat vervelend dat je zo'n angst voor het infuus hebt :(:)
De pijn is inderdaad absoluut geen pretje, en die moet je niet onderschatten en echt proberen je pijnstillers optijd in te nemen!
Want eenmaal te laat zit je in de volle pijn en dan duurt het even voordat het weer werkt,
qua drinken blijft dat voor mij een verplichting, ik moet mezelf dwingen om een slok te nemen het liefst drink ik niet,
Mijn mond word droger na het drinken van water, en slikken doet zo'n pijn

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:58

De pijn is echt voor iedereen anders! Ik hen echt amper ergens last van gehad namelijk nam af en toe een paracetemol em af en toe een ibu voor t eten. Morfine had ik ook echt niet nodig gehad

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:33

iedere x als ik wat probeer te eten dan krijg ik zo'n verschrikkelijke pijn dwars door de pijnstillers heen -O-
weet iemand wat dit is?

ben vandaag naar de dokter geweest omdat ik nogsteeds niet kan eten en hij zij gewoon sorry maar ik kan niets voor je doen #)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:58

Eerst goed drinken en dan eten.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:06

Isaboy schreef:
iedere x als ik wat probeer te eten dan krijg ik zo'n verschrikkelijke pijn dwars door de pijnstillers heen -O-
weet iemand wat dit is?

ben vandaag naar de dokter geweest omdat ik nogsteeds niet kan eten en hij zij gewoon sorry maar ik kan niets voor je doen #)

Zo is het helaas nou eenmaal. Je moet door dat genezingsproces heen, genezen is het pijnlijkst.
Lekker blijven drinken en proberen wat vitamientjes binnen te krijgen, dan komt het echt gewoon goed.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:20

Ja inderdaad,
Ik merk nou dat de pijn vooral alleen nog van rechts komt en dat ook doorslaat naar mijn oren.

Links kwam gister een bloedstolsel een behoorlijke en toen weg was de pijn,
Daar is ook de korst al volledig weg en rechts niet,

Wat ik nou kan eten uhh drinken is asperges soep heerlijk jammie we hebben toen daardoorheen een fitamine pilletje verpulverd en die kon ik zo wegkrijgen met de soep, zo heb ik toch wat binnen,

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:23

Fijn dat het toch langzamerhand beter lijkt te gaan.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:52

Te vroeg gejuigd net een bloeding die ik nu aan het stollen ben met ijs ... is dit normaal na een week

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:01

Ik zal echt nog niet te veel warme dingen eten.. Je hebt wel heel vaak bloedingen nu en denk echt dat het van alle warme soep komt..

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:14

Ik drink het alleen heel lauw tegen.koud aan zelfde als thee is bijna koud.

Ik snap het niet meer.

Als ik geen soep mag meer dan zou dat beteken dat ik weer niets meer kan eten

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:42

Ik heb ook 8 dagen op alleen maar water geleefd.. Kon niks eten, en als ik iets at kwam het er gelijk uit.
Ook geen appelmoes oid.
Hoort er echt gewoon bij. Ik zou als ik jou was trouwens stoppen met soep en thee, je hebt idd wel erg vaak bloedingen, ik heb er maar 1 gehad.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 23:03

Ik durf ook gelijk niet meer de ibuprofen meer in te nemen -O- het zit me allemaal niet mee ,

Ik heb pas sinds gisteravond een beetje soep geprobeerd heb vanochtend een klein beetje op en vanavond, zelfde met de thee

Ik dacht dat het na een week wel safe zou zijn ik ben al zo voorzichtig, na bijna een week niet eten voelde ik me zoo slap dat ik toch wat naar binnen moest hebben,

Morgen maar even bij de dokter informeren hoe en wat want ik word hier bang en niet vrolijk van