Blind en nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Re: Blind en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:16

Ik las t al op facebook, fijn dat ze je daar wel serieus nemen, lijkt me wel een enorme last die van je schouders valt dat t niet psychisch is! Sterkte lientje en ook met bertje! :(:)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:46

Fijn ook dat ze even je nieuwe arts beinvloeden door te zeggen dat je alles verzint. Ik zou ze toch nog even laten weten dat je daar niet zo van gedient bent en ze even de uitlsag die je nu hebt gekregen doorgeven. Wat een kwakzalvers zitten er toch tussen

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:47

:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:47

Eindelijk je erkening TS , bah wat een dokters lopen er rond . Die hebben hun diploma bij de appie gehaald :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:22

bliver schreef:
Fijn ook dat ze even je nieuwe arts beinvloeden door te zeggen dat je alles verzint. Ik zou ze toch nog even laten weten dat je daar niet zo van gedient bent en ze even de uitlsag die je nu hebt gekregen doorgeven. Wat een kwakzalvers zitten er toch tussen

Nouja, ik zou zeggen... tuchtcollege, je neuroloog kan je prima onderschrijven!!!

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:30

Damn, dit klinkt echt heel erg. Sterkte!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:36

Janine1990 schreef:
bliver schreef:

Nouja, ik zou zeggen... tuchtcollege, je neuroloog kan je prima onderschrijven!!!

Ja indd. Vraag sowieso even of het iets had uitgemaakt als je eerder geholpen was.

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 20:58

Wat het precies is, is nog niet duidelijk, is pas vast te stellen na de dna test.
en ik ga zeker mijn mening geven over mijn neuroloog en vorige oogarts. Ik vind het werkelijk belachelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:03

Wat ontzettend fijn voor je dat je eindelijk erkenning hebt! Heb het hele topic gelezen, en wauw, ik voelde me echt vreselijk. Wat kunnen mensen toch vervelend zijn (zacht uitgedrukt) naar elkaar.. Ik hoop ontzettend voor je dat het goed komt! Als alles weer een beetje beter gaat zou ik zeker naar alles stappen ondernemen, maar eerst: zorg ervoor dat je niet teveel gaat stressen.

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 16:39

Aandoening die ik heb heet opticus atrofie, heb de fout gemaakt om het te gaan googlen. Beter niet kunnen doen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:50

Google zegt helemaal niet zoveel. Daar moet je je geen zorgen over maken. Iedere ziekte of aandoening ontwikkelt zich anders dan de andere.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:52

poeh TS wat een verhaal.

Gelukkig heeft de laatste neuroloog je serieus genomen en weet je in grote lijnen wat je nog kan verwachten... Sterkte en succes met de revalidatie

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:31

oeee atrofie klinkt niet goed. Sterkte TS!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:46

zo, ts ik heb net even al je berichten gelezen. Wat een drama zeg. De aandoening ansich is natuurlijk geen pretje, maar alle andere drama die je óók nog hebt moeten doorstaan. Jemig. Ik wens je heel veel sterkte toe

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:48

Sterkte!

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 22:41

17 dec eerste afspraakmet revalidatie clinic, wat een fijne mensen, ik ktijg overal begeleiding in, zelfs met het zoekenvan werk en zelfs met make up en kleding.. wou dat ik dit al een paar maanden geleden had gehad

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:56

Geniet er van meissie! Fijn dat je nu begeleiding krijgt! Kijk positief voor uit! :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:01

Heb je topic gelezen en wat ben ik blij voor je dat je eindelijk serieus genomen bent en hulp krijgt!
Vreselijk dat je daarvoor zo moet vechten :\
Sterkte en succes!

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 01:34

Hier weer een korte update.
Mijn revalidatie bezoek is verschonen naar 21 januarie, er kwam wat tussen en er was eerder geen plek. Ik ben met mijn "Juridische" vriendin aan het uitzoeken hoe we de zaak van mijn vorige artsen het beste aan kunnen pakken. Het is namelijk duidelijk dat als mijn aandoening in een vroeg stadium ontdekt wordt, deze nog enigszins stop te zetten is. Nu is het een kwestie van afwachten tot de wereld weer dicht gaat. in maart moet ik weer terug naar het oogziekenhuis voor meerdere onderzoeken en hoever de aandoening al is. ook krijg ik de uitslag van de DNA testen.
Omdat het vrijwel zeker is dat ik uiteindelijk permanent blind wordt hebben mijn vriend en ik besloten om zoveel mogelijk te zien en te doen. Eind november zijn we naar Parijs geweest (Hier was ik nog nooit geweest) en we hebben voor dit jaar (mits het financieel mogelijk is) Ook nog Londen, Berlijn en Praag op de agenda staan. Wanneer het licht uitgaat is niet duidelijk. Dat kan vandaag nog, morgen, over een week, maand , jaar ,5 jaar of 20 jaar zijn. Wat dat betreft is er geen pijl op te trekken.
Een ander leuk nieuwtje is dat ik in contact ben gekomen met NoKidding. En via deze weg, wordt mijn boek gepubliceerd hier houd ik jullie nog van op de hoogte.
Oja, als ik trouwens echt blind ben, is een van de eerste dingen die ik wil doen. In een achtbaan.. echt, direct.. dat lijkt me dan wel weer leuk!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 01:46

Jemig, dat is heftig zeg! Ga je nu ook al beginnen met bepaalde aanpassingen of dingen leren, zodat de overgang niet zo groot zal zijn? Ik weet niet hoe dat zit met dingen als internetten, lezen (brialle?? of voorleesboeken?)

Geniet iig héél erg van je vakanties nog. Misschien aan gedacht om naar radio 538 een berichtje te sturen? Kan vandaag (donderdag) nog. Dan kun je e-mailen met bepaalde kosten (bijv dus je vakantie!) en dan betalen zij die rekening. En (zover heb ik het niet helemaal meegekregen) volgens mij moet je een ''zielige'' reden hebben (daarmee zit je dus wel goed!)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 01:54

Tjeetje meid! ik krijg er gewoon kippenvel van als ik dit lees
Ik heb enkel jou posts gelezen sorry daarvoor

Eerst moest ik denken aan een oedeem maar dat leek me stug (heb het zelf meegemaakt met beide ogen en zag dus 0,0 en mn ogen zaten dicht pijnscheuten praten we maar niet over had woorden in mn mond die nog nooit iemand gehoord had gewoon van de pijn leek wel iemand met spasme volgens meerdere) maar dat sloot ik al uit

Ben blij dat je nu weet wat je hebt hoe erg het ook is maar beter dan niks weten en zoals eerst van het kastje naar de muur gestuurd werd. wat ik onwijs schandalig vind en niet vind kunnen anno 2014/2015

Ik hoop echt oprecht dat je aandoening hier bij blijft, of mindert(kan dat?)
het lijkt me vreselijk om volledig het zicht kwijt te hebben zeker als je altijd gewoon hebt kunnen zien.
Fijn dat je wel begeleiding krijgt hier na toe dit lijkt me zeer belangrijk en prettig maar hopelijk is het voor niets en word je nooit blind

Ik vind het onwijs lief van je vriend dat jullie zoveel mogelijk moois proberen te zien zodra het financieel en qwa tijd gaat

En dat boek zou ik wel willen lezen gaat het over dit allemaal?

Hoe gaat het met je paard heb je deze nog (of heb ik daar overheen gelezen)

Ik blijf je topic volgen en vind je ontzettend sterk! knap hoor blijf niet bij de pakken neer zetten en maak iets moois van je leven dat is zo belangrijk!
Je hebt zo te lezen prachtige mensen om je heen en vertrouw erop dat alles goed komt

Ik wil je heel erg veel sterkte en kracht toewensen voor nu en alle tijd die er nog komen gaat

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 19:37

Lieve allemaal,
ik heb al jullie reacties gelezen alleen heb ik niet de tijd om op jullie allemaal te reageren. Ik wil jullie via deze weg wat antwoorden geven.
Mijn paard heb ik nog, ik ben ook niet van plan hem weg te doen. Mijn vriendin en ik delen hem, en geniet altijd van die twee. Xe gaan gewelsig samen. Ik durf minder met mijn paard dan dat ik eerst allemaal deed. Ik spring niet meer en eventing durf ik echt niet meer. Mijn vriendin doet dit wel met hem en ik vind het prachtig. Ik maak lekjer rustige buitenritjes en geniet van mijn beste vriend. Ook zijn we met vrijheidsdressuur begonnen.
ik schrijf later meer, heb nu niet zoveel tijd. Ik wil jullie alemaal bedanken voor alle steun en kracht die ik van jullie heb gehad.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:49

Wauw meid, ik heb niet het hele topic gelezen, maar wat ik heb gelezen vind ik echt heel heftig !
Ik wil je heel veel sterkte wensen! Zoals ik lees ben je al heel sterk en heb ik respect voor je dat je er toch nog wat moois van maakt samen met je vriend.

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 22:56

Moet er wel bij vertellen dat we pas ons eerste sprongetje weer hebben gemaakt
Afbeelding
Ik heb een gouden paardje <3

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:59

Stille meelezer meld zich
Had een tijdje dit topic uit het oog verloren en de wending die het genomen heeft is echt heel heftig! Ik wil je dan ook nog even sterkte wensen met alle moeilijkheden. En het is erg bijzonder om te zien hoe jij en jouw omgeving er tegenover staan. En wat heb jij toch een paard met een gouden hartje, koester alles wat je nu nog kan en nogmaals heel erg veel sterkte!