(kleine) kinderen en roken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:23

Poiuytrewq schreef:
@Liedje89, als je wat beter had opgelet in dit topic had je gezien dat ik niet rook.
Mijn ouders roken en ik vond dat altijd zo stinken dat ik er nooit aan begonnen ben.

De buitenlucht is van iedereen. Sommige mensen stinken ook naar zweet of lopen dronken buiten. Doe gewoon een stap opzij heb je er geen last meer van.

Ik heb er zo een hekel aan dat mensen verwachten dat de hele wereld voor ze opzij gaat en dat sommige mensen nog zo scheinheilig zijn omdat te doen ook.

De enige hier die ik daarom vind dat ze zielig doen, zijn de niet rokers die er zoooooo veel last van hebben ("ze" zijn OVERAL!! ;( , mijn kinderen stinken naar de rook als ik thuis kom!) :'), die doen alsof ze een teug rattengif inademen en gelijk gestrekt gaan als ze wat inademen.
Weet je wel niet wat er allemaal in de 'frisse' buitenlucht rondzweeft voor rommel? Ik denk dat jullie maar beter kunnen stoppen met ademen!
Dat rookje als je in de stad loopt, waarvan 90% gewoon wegwaait, is heus niet zo erg. ( en nogmaals je kunt ook een meter verderop gaan lopen, of voel je je daar te goed voor) Lekker is anders als je op t terras zit te eten (niemand is te beroerd om hem voor je uit te drukken als je het normaal vraagt), maar je moet er gewoon niet teveel inzitten.
En je kinderen moet je er ook niet bewust in zetten, maar sommige hier doen alsof ze ter plekke doodvallen.

Best grappig dat je iedereen over 1 kam scheert. Ik ben zelf een jonge ouder. Lol.

Heb je gelijk in hoor, ik heb dan ook een hekel Aan stinkende mensen. Maar het meest aan het idee dat ik iemands sigarettenrook inadem. Blegh. Maar als ik achter een roker loop, ontwijk ik dit persoon inderdaad zodra ik het doorheb

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:24

Een zwangere rookster vind ik zo ordinair en dom over komen. Je kan zo bij de Tokkies!

Mijn vriend heeft een bedrijf naast een indoor speelpaleis. Het gehalte tijgerleggings wat al vloekend en kettingrokerd voor de deur staat is enorm. Daarna zie je ze wegrijden in een afgetrapte Opel Astra zonder kindjes in de gordels en de rookpluimen door de auto.

Het typeert voor mij een type mens waarvan het mij verdriet doet dat daar kinderen opgroeien.

Verder zijn er ook gewoon gezellige rokers die roken als onderdeel hebben op een volwassen avondje als een feestje of in de kroeg. Helemaal prima, maar dat verslaafde in de omgeving van je kind is echt een milieu/ afkomst kwestie.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:24

Poiuytrewq schreef:
@Liedje89, als je wat beter had opgelet in dit topic had je gezien dat ik niet rook.
Mijn ouders roken en ik vond dat altijd zo stinken dat ik er nooit aan begonnen ben.

De buitenlucht is van iedereen. Sommige mensen stinken ook naar zweet of lopen dronken buiten. Doe gewoon een stap opzij heb je er geen last meer van.

Ik heb er zo een hekel aan dat mensen verwachten dat de hele wereld voor ze opzij gaat en dat sommige mensen nog zo scheinheilig zijn omdat te doen ook.

De enige hier die ik daarom vind dat ze zielig doen, zijn de niet rokers die er zoooooo veel last van hebben ("ze" zijn OVERAL!! ;( , mijn kinderen stinken naar de rook als ik thuis kom!) :'), die doen alsof ze een teug rattengif inademen en gelijk gestrekt gaan als ze wat inademen.
Weet je wel niet wat er allemaal in de 'frisse' buitenlucht rondzweeft voor rommel? Ik denk dat jullie maar beter kunnen stoppen met ademen!
Dat rookje als je in de stad loopt, waarvan 90% gewoon wegwaait, is heus niet zo erg. ( en nogmaals je kunt ook een meter verderop gaan lopen, of voel je je daar te goed voor) Lekker is anders als je op t terras zit te eten (niemand is te beroerd om hem voor je uit te drukken als je het normaal vraagt), maar je moet er gewoon niet teveel inzitten.
En je kinderen moet je er ook niet bewust in zetten, maar sommige hier doen alsof ze ter plekke doodvallen.

Best grappig dat je iedereen over 1 kam scheert. Ik ben zelf een jonge ouder. Lol.

*\o/* Some faith in humanity has been restored! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:27

Boomerang schreef:
Een zwangere rookster vind ik zo ordinair en dom over komen. Je kan zo bij de Tokkies!

Mijn vriend heeft een bedrijf naast een indoor speelpaleis. Het gehalte tijgerleggings wat al vloekend en kettingrokerd voor de deur staat is enorm. Daarna zie je ze wegrijden in een afgetrapte Opel Astra zonder kindjes in de gordels en de rookpluimen door de auto.

Het typeert voor mij een type mens waarvan het mij verdriet doet dat daar kinderen opgroeien.

Verder zijn er ook gewoon gezellige rokers die roken als onderdeel hebben op een volwassen avondje als een feestje of in de kroeg. Helemaal prima, maar dat verslaafde in de omgeving van je kind is echt een milieu/ afkomst kwestie.

Zo jij generaliseert normaal gesproken niet en je dacht; hup dan nu maar even van alles in één keer! ;)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:49

Boomerang schreef:

Hm interessant. Wel erg beledigend dat jij dat 'type' als tokkie omschrijft. Vind dit ook ontzettend kortzichtig. Net of iedere rokende ouder uit een bepaald milieu komt of een bepaalde afkomst heeft.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:56

Boomerang schreef:

OMG wat een hokjes plaatserij wordt het hier zeg! :=
En niet te vergeten hoe spastisch mensen kunnen raken van mensen die BUITEN roken :oo
:=

btw, ben best fier op mijn afgetrapte opel astra :Y) :')
(en nee ik rook niet :P )

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:00

ilaan schreef:
Hm interessant. Wel erg beledigend dat jij dat 'type' als tokkie omschrijft. Vind dit ook ontzettend kortzichtig. Net of iedere rokende ouder uit een bepaald milieu komt of een bepaalde afkomst heeft.

of dezelfde auto rijd :+

nou ik ben het wel helemaal hoor met mijn trainingspakkie, mijn tattoo's (laten we die vooral er even bijhalen dan) en mijn afgetrapte Astra....
En wat gek, ik rook niet en mijn kind zit in de gordels :+
Welk hokkie moet ik nu????

Gini

Re: (kleine) kinderen en roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:14

Trek eens even vaak een pintje open als dat een roker een sigaret opsteekt en ook op dezelfde tijdstippen (meteen na het wakker worden bv.)
Ik vind het zo een kwalijke zaak dat een dodelijke en verslavende drug zo algemeen geaccepteerd wordt.
De vergelijking met zweetlucht vind ik zo slap dat ik bijna door mijn knieën ga. Zo onschuldig als zweetlucht is roken namelijk niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:19

Gini schreef:
Trek eens even vaak een pintje open als dat een roker een sigaret opsteekt en ook op dezelfde tijdstippen (meteen na het wakker worden bv.)
Ik vind het zo een kwalijke zaak dat een dodelijke en verslavende drug zo algemeen geaccepteerd wordt.
De vergelijking met zweetlucht vind ik zo slap dat ik bijna door mijn knieën ga. Zo onschuldig als zweetlucht is roken namelijk niet.

Oh, nou, toevallig rook ik eigenlijk alleen 's middags en 's avonds. Totaal onacceptabel, ik weet 't....

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:21

's Middags en 's avonds is 2/3 van de dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:22

Gini schreef:

Nou ik spreek voor mezelf en het gaat mij in dit geval niet om het accepteren en roken vergelijken met zweetlucht, maar om het feit hoeveel "last" je ervan hebt als mensen buiten een sigaret roken terwijl ik ook buiten loop....

Dat roken zwaar schadelijk, dodelijk en ongezond is, weet iedereen volgens mij, maar ieder mens mag van roken zoveel als hij/zij wil. Moet in mijn ogen ieder voor zich weten. Rook jezelf een ongeluk zou ik zeggen ;) .

Het gaat mij erom dat er hier best veel mensen zijn dat het "walgelijk vinden, dat mensen maar ergens anders moeten gaan roken enz enz enz".

Als mensen bij mij in de buurt roken en ik stoor me daaraan dan ga ik gewoon een stukje verderop zitten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:29

Gini schreef:

Ik leef niet van 6 tot 12, maar goed ;) als jij denkt dat ik 2/3 van mijn wakkere uren een peuk in m'n smoel heb, go your gang, ik weet zelf dat 't niet zo is.

En ik krijg trek in een peuk van al dit geklets over roken, gaat er iemand mee? Lekker in de tuin zitten :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:31

@gini
Het gaat meer om de 'overlast' als je er achter loopt.

De vergelijking met roken en drugs of drank vind ik zo slap dat ik bijna door mijn knieën ga
:7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:31

Magrathea schreef:
Gini schreef:

Ik leef niet van 6 tot 12, maar goed ;) als jij denkt dat ik 2/3 van mijn wakkere uren een peuk in m'n smoel heb, go your gang, ik weet zelf dat 't niet zo is.

En ik krijg trek in een peuk van al dit geklets over roken, gaat er iemand mee? Lekker in de tuin zitten :D

Ik rook niet, maar kom er graag bij zitten hoor! Neem ik een glaasje Port ;)

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:34

:+ Eigenlijk zijn wij niet-rokers wel heel egoistisch. Laten we de verslaafden gewoon in hun waarde laten zoals zij dat bij ons ook doen..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:35

Poiuytrewq schreef:
De vergelijking met roken en drugs of drank vind ik zo slap dat ik bijna door mijn knieën ga
:7

Als je heel on-origineel mijn uitspraak overneemt, mag je net zoals ik gedaan heb, die ook onderbouwen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:37

je mag ook niks meer tegenwoordig -O-

en nee ik ben niet een rokende zwangere, vind ook stinken maar man wat gaan sommige ver zeg.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:37

Het is bij mij net zo goed onderbouwd als bij jou Gini.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:39

Magrathea schreef:
Gini schreef:

Ik denk niets. Ik ga alleen maar af op wat jij zegt. Je zegt dat je alleen 's middags en 's avonds rookt. Nou, dan blijft volgens mij alleen 's ochtends over dat je niet rookt.
Ik kan alleen maar hopen dat je inderdaad niet constant met een sigaret in de mond rondloopt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:39

Ik vind het gedrag (roken) smerig, maar dat zegt voor mij echt niets over de persoon achter de sigaret.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:44

Poiuytrewq schreef:

Je hebt het over de overlast, maar definieer de overlast bij beiden eens.
1. Welke overlast bezorgt een persoon met een zweetlucht?
2. Welke overlast bezorgt een persoon die naast je rookt?

Antwoord:
1. Stank
2. Stank + giftige rookdeeltjes

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:48

Oh en mijn post is niet gericht op de rekening houdende roker die wel beseft hoeveel schade het roken kan veroorzakenen

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:51

Ik vind het not done om te roken wanneer je zwanger bent..
Ook vind ik dat je als ouders de verantwoordelijkheid moet nemen om te stoppen met roken, of buiten te roken. Maar zelfs dan zullen kinderen nog in aanraking komen met rokers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:52

Gini schreef:
Poiuytrewq schreef:

Je hebt het over de overlast, maar definieer de overlast bij beiden eens.
1. Welke overlast bezorgt een persoon met een zweetlucht?
2. Welke overlast bezorgt een persoon die naast je rookt?

Antwoord:
1. Stank
2. Stank + giftige rookdeeltjes

Ja dat klopt Gini, maar hoe zou je het dan willen zien? Roken op straat verbieden?
Hoe zit het met iemand die zijn zware dieselauto start waar jij naast staat? Ook verbieden?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:54

Ja je hebt gelijk dat rooklucht niet goed voor je is. Neemt niet weg dat zweetlucht ook ontzettend goor is, en dus overlast is net als rook
Je hoeft daarom niet spastisch te lopen doen als er iemand buiten loopt te stinken, beetje afstand houden kan ook.
Weet je trouwens wat er allemaal in onze Frisse buitenlucht zit wat je inademt? En jij maakt je druk om een peukie?

Weet je trouwens wat ook zo hypocriet is, als iemand binnen zit moet de roker naar buiten, loop je buiten moet de roker wachten met roken tot die binnen is. Ik lach me dood
:+
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 22-06-14 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt