Boksen, wie doet dit ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:55

sharoontje schreef:
Tot 16 jaar heb je scheenbeschermers en een hoofdbeschermer om. Helaas, als je ouder bent als 16, mag dat niet meer en is het dus alleen handschoenen.

En Thesserd, niet verdrietig worden om mijn post :') Ik wil altijd het maximum uit mijzelf halen en ben dus niet tevreden met 1x in de week sporten haha.

Mies: Ziet er goed uit ! En leuk broekje (van Queen toch? Heb ik ook de hele set van :') )

Er zijn zo nu en dan ook wedstrijden waar iedereen bescherming om heeft :D Vorige week zondag was ik kijken bij zo één. In Hoogkerk, georganiseerd door WAKO geloof ik. Maar volgens mijn trainer zijn die wedstrijden er wel vaker. Niet vaak, maar soms. Leuk dus voor recreatieve (kick)boksers die zo nu en dan wel eens een wedstrijd willen doen zonder te veel schade :+

Haha ik moet zeggen trouwens, afgelopen week ben ik 2 keer wezen kickboksen en dat voelde goed hoor :P Nu nog volhouden...

WildDreams, gewoon gaan joh. Waarschijnlijk is iedereen gewoon heel behulpzaam en rol je er zo in :D

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:05

Ik heb nu een abbo voor 2x per week maar het is zó verslavend dat ik ga kijken of ik het red qua tijd om 3x per week te gaan :))

Vanavond ga ik weer, altijd leuk na het weekend (want dan zijn ze dicht) *\o/*

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:43

sharoontje schreef:
Mies: Ziet er goed uit ! En leuk broekje (van Queen toch? Heb ik ook de hele set van :') )

Haha jaa dankjewel! Heb daar ook hele set van. :P

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:43

Thesserd schreef:
sharoontje schreef:
Tot 16 jaar heb je scheenbeschermers en een hoofdbeschermer om. Helaas, als je ouder bent als 16, mag dat niet meer en is het dus alleen handschoenen.

En Thesserd, niet verdrietig worden om mijn post :') Ik wil altijd het maximum uit mijzelf halen en ben dus niet tevreden met 1x in de week sporten haha.

Er zijn zo nu en dan ook wedstrijden waar iedereen bescherming om heeft :D Vorige week zondag was ik kijken bij zo één. In Hoogkerk, georganiseerd door WAKO geloof ik. Maar volgens mijn trainer zijn die wedstrijden er wel vaker. Niet vaak, maar soms. Leuk dus voor recreatieve (kick)boksers die zo nu en dan wel eens een wedstrijd willen doen zonder te veel schade :+

Haha ik moet zeggen trouwens, afgelopen week ben ik 2 keer wezen kickboksen en dat voelde goed hoor :P Nu nog volhouden...

WildDreams, gewoon gaan joh. Waarschijnlijk is iedereen gewoon heel behulpzaam en rol je er zo in :D

Ah oke ! Wist niet beter dan dat haha !

Mies: Zwart/roze? :P Ik wil overstappen naar een set van King, vind dat toch iets 'stoerder'. :')

Suus__

Re: Boksen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 11:20

Wow ik had gisteren echt een goede training! Super veel nieuwe dingen qua techniek geleerd, had een gevorderd maatje :P

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 20:06

Na een blessure van 5 weken eindelijk weer mogen trainen! Nu zo'n spierpijn dat omdraaien in bed pijnlijk is :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:49

Ooh dat is altijd ernstig na een lange stop :oo

Pff vanavond ook zware zaktraining gehad. Korte warming up = meestal zware training. Poeh :')

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:51

Haha Coconut, dan weet je dat je het goed hebt gedaan :') :))

Ik heb morgen een shoot en ga savonds poolen, hopelijk heb ik tussendoor nog even de tijd en energie om mee te doen met de training :D

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:00

Afbeelding

Iemand belangstelling? :o Stuur gerust een PB (weet niet of het hier in het topic mag)

Ik stap over naar een andere set.

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:58

Ik meld me hier ook :)
Zit sinds een half jaar op kickboksen, helaas maar 1x per week, maar zodra m'n rooster het toelaat ben ik van plan vaker te gaan. *\o/*

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:06

Welkom Nietes! Weet je al wanneer je rooster het wat meer toe laat? :D

Ik heb mijn abbo net opgehoogd naar 3x p/w :))

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:16

Help... hoe doen jullie dat na een training savonds...

Ik zit weer te stuiteren, bomvol energie! Laatst sliep ik pas om 03:00, ik kan echt heel moeilijk mijn rust vinden na een training. Hallo endorfine :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:56

Hetzelfde als jou .... stuiteren en door mn bed rollen _O-

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:58

Ik ben dan meestal juist helemaal zen :') heb een zittend beroep met soms geestelijk best zware dagen, dus heerlijk als ik dan met kickboksen lichamelijk helemaal los kan. Dan ben ik aan t eind zowel geestelijk en lichamelijk helemaal voldaan :D

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 01:01

hahahaa, herkenbaar... hele nacht wakker liggen en de volgende dag denken poedersuiker wat heb ik gedaan :')

Nee weet helaas nog niet wanneer mn rooster het weer toelaat, wrss pas volgend schooljaar.
jaloersss, 3x p/w trainen klinkt echt geweldig <3

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:41

Nietes schreef:
hahahaa, herkenbaar... hele nacht wakker liggen en de volgende dag denken poedersuiker wat heb ik gedaan :')

Nee weet helaas nog niet wanneer mn rooster het weer toelaat, wrss pas volgend schooljaar.
jaloersss, 3x p/w trainen klinkt echt geweldig <3

De volgende dag stuiter ik meestal nog :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:59

Heeft iemand enig idee hoe veel calorieën je verbrandt tijdens een intensieve zaktraining van 60 minuten? Op internet kom ik iets van 350 kcal tegen, maar heb niet het idee dat dit klopt :') aangezien 60 minuten wandelen 6 km/u ook al ongeveer 300 is...

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:01

Uur bodyboxx, High intensitive, zit op ong. 600 kcal. Dus denk fanatiek zaktraining ook wel

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:05

Ja ik dacht ook rond de 600 p/u

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:07

:oo 600 :oo holy moly

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:10

600 is wel heel wat idd, mja als je het vergelijkt met een uur wandelen moet dat dan haast wel ja xD de zaktraining is wel zo intensief dat ik er soms misselijk van word :')
Het is trouwens niet puur zaktraining een uur lang, maar eerst 10 minuten/kwartier touwtje springen, daarna een heftige warming up, de ene keer langer dan de andere keer, daarna resterende tijd zaktraining zelf. Ik hou het op 500 a 550 dan denk ik.

Thnx voor jullie hulp!

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:37

Ik denk erover om te gaan kickboksen! Lijkt me supergoed voor je conditie, alleen ik heb het idee dat je dan constant met blauwe plekken rondloopt :')

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:30

Doen CP! Echt super leuk, en nee de blauwe plekken vallen reuze mee! Ik heb er maar 3 gehad en ik train nu 2 maanden. Meestal sla / trap je op de handschoenen of kussens van een partner. En als je gaat sparren kan je het gewoon zeggen als iemand te hard slaat of trapt ;)

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:50

Ja het leek me altijd al heel leuk! Maar vond het zo duur, je moet best wel veel spullen aanschaffen.. En paarden zijn al een dure hobby haha. Nu misschien toch maar eens beginnen! :)

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 15:44

Ja ach, je kan het zo duur maken als je zelf wilt hoor ;)
Tip: Rumble store in Utrecht