In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Re: In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:27

ik vind vooral vervelend van die warmte dat je zo gigantisch zweet, plakkerig word zodra je al wat doet..
en als je doucht en daarna nog iets doet kan je meteen weer douchen...

helemaal boven de dertig dat benauwde. dan kan je gewoon in de schaduw zitten... en niks doen en al zweten.

ik word er ook niet vrolijk van. en geniet zodra het onder de 18 graden is... heerlijk je werk doen nergens last van.

in de winter maakt me het niet uit hoe koud.. zodra het droog is ben ik helemaal happy en regen ach altijd beter dan die hitte.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 00:57

Morgen idd regen! *\o/* Daarna wordt het weer warm :-(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 21:07

Nou, dan denk ik dat jullie echt gigantische jaloers op mij zijn. Want ik moet nog steeds hier mijn best doen om voor te zorgen dat niet koud is in mijn huiskamer en slaap kamer heb je nog echt deken nodig.

Flat 2 hoog op hoek aan de schaduwkant waar altijd waait.

Van mij mag gerust stukken zonniger worden. Veel beter dan dit kleffe gedoe.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 21:18

Wat noem je dan koud? Kan het me haast niet voorstellen namelijk, aangezien de hele lucht overal warm aanvoelt, die typische zomerwarmte.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 21:20

hier precies andersom mijn vriend komt uit kenia en ik wil maar al te graag die kant op.
heb het hier steenkoud behalve als t 30 graden is dan warm ik op, zit dan ook heerlijk hele dag in de zon, verbrand niet {:}

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 21:27

Die typische zomer warmte komt door de gebouwen en bestrating die overdag goed zijn opgewarmd en dan avonds hoop warmte afgeeft.
Echter staat mijn flat naast groen landbouw grond met daarnaast bos waardoor hier veel koeler lucht heb (kan zo paar graden schelen).
Op mijn balkon is nu 20°C en binnen 22°C.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 21:40

Fjorj schreef:
Die typische zomer warmte komt door de gebouwen en bestrating die overdag goed zijn opgewarmd en dan avonds hoop warmte afgeeft.
Echter staat mijn flat naast groen landbouw grond met daarnaast bos waardoor hier veel koeler lucht heb (kan zo paar graden schelen).
Op mijn balkon is nu 20°C en binnen 22°C.

Ik geloof dat jij echt niet begrijpt wat het is om niet tegen warmte te kunnen. Dan zou je 22 graden absoluut niet koel noemen namelijk, dat is al vies warm voor mij. Ik heb het hier 19 graden binnen en zweet me de pleures.
En die zomerwarmte komt daar niet alleen door, die zit gewoon ook in de lucht, de stad versterkt het alleen maar. Ik zit hier op het platteland, enige gebouw zijn de buren tig meters verderop en dat ene straatje van betonplaten zal het ook niet zo erg maken, maar toch vieze zomerwarmte hier hoor.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 22:27

dacht heerlijk regen maar wat was het benauwd einde van de middag.. later ook flinke onweer..

zijn er dan echt mensen die gewoon niet de pleures zweten bij graad of 20 al, ik wel in elk geval en boven de 25 is het helemaal niet leuk meer.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 22:49

Hier al de hele dag regen, net als gisteren.. Echt heel fijn zo'n "pauze" in de zomer..!

Ik las een pagina of 2 terug dat iemand vond dat we maar niet moesten zeuren omdat het maar een paar dagen per jaar warm is.. Echt hoor, het kan mij niet koud genoeg zijn. Al is het van de winter 3 weken lang -10, ik geniet. Dus al die mensen die het hele jaar door miepen dat het weer een keertje te koud is of het te lang regent, die miepen minstens net zo veel als ik in de zomer. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 23:17

Zwerte.
Als ik het wil dan kan hier met gemak de tempratuur op 19°C krijgen door snachts alles open te zetten en overdag alles dicht. Echter verrek ik dan van de kou waardoor ik dat maar niet doe :+ (Ik doe juist andersom waardoor hier met veel moeite 22°C binnen is. Ja je lees echt goed ik moet echt verrekt veel moeite doen om hier zo warm in dit huis te krijgen := )

Maar ik ben benieuwd hoe jij dan op je werk doet want bij mij op werk wordt hele jaar de temperatuur minimaal op 20°C gehouden, en zomers is vaak nog stuk warmer dan buiten. Maar moet zeggen dat ook wel voordeel heeft wamt sinds dien kan ik super goed tegen warmte.
BTW, nog tip van mij. Waarom koop je geen brommer/sooter/motor? Even een ritje er op en je bent zo afgekoeld.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 23:25

22 graden binnen is toch niet lekker?!? 19 is nog kantje boord, alleen lekker als het buiten écht koud is of als ik ziek ben. Ik heb het voor elkaar gekregen om zelfs vandaag nog te zweten in een hemdje. Buiten.
Overigens is een brommer oid maar een tijdelijke oplossing, je kunt moeilijk de hele dag op zo'n ding blijven zitten. Dan zou ik nog eerder aanraden om bij de plaatselijke supermarkt tussen de diepvriesfriet te gaan zitten. Is ook maar een lapmiddel, als je echt niet tegen warmte kan helpt eigenlijk alleen emigreren naar een land zonder warmte, maar het geeft heel even een adempauze. Niet voor niets dat ik op hete dagen spontaan analfabetisch word (die bordjes dat je eerst moet kiezen voordat je de deurtjes opent) en ineens niet meer kan kiezen.

Zat trouwens vanmiddag een stukje natuurdocu op de BBC te kijken. Ik weet het nu zeker, ik ben een pinguin. Ze lieten zien hoe pinguins reageerden bij een zinderende 17 graden. Zag je zo'n pinguin belabberd kijken en zich vervolgens met de poten en vleugels wijd op de grond vallen. Herkenning! :D (mja, beetje dan, ik heb natuurlijk geen vleugels :P )

Maar nu staat er op mijn buienradar voor morgen 28 graden. Ik neem aan dat dat een erg flauw grapje is? %)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 23:35

Nu wil ik wel een beetje warmte van iemand, bij mij is het nu 19 graden binnen en heb het koud. Maar meestal vind ik dat wel een comfortabele temperatuur. Ik functioneer het best tussen de 10 en 20 graden. Wat dat betreft is Nederland wel ideaal, niet heel vaak heel heet en ook niet heel vaak heel koud. Vanaf vannacht gaat er warme lucht ons land binnenstromen, maar de vochtigheid blijft. Morgen dus waarschijnlijk een benauwde dag.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 00:13

Nou ik kan niet goed tegen extreme warmte maar ook niet tegen kou. Ik heb het eigenlijk bijna altijd wel koud of juist te warm :').

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 08:40

Pluizebolpum schreef:
als je echt niet tegen warmte kan helpt eigenlijk alleen emigreren naar een land zonder warmte

of kon ik maar een stukje afhuren van de mergelgrotten in Limburg :\

Mede-hittehaters.... STERKTE vandaag :(:)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 09:01

Het is echt smerig warm buiten nu. Benauwd omdat die regen van gisteren er nog hangt. Bah!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 09:06

Hier nog een die echt niet geniet van die vieze warmte. 20 graden is voor mij al meer dan genoeg. Nu is het voor mij alweer te warm dus ga lekker hele dag binnen zitten aangezien dat veel scheelt.. je kunt ook gewoon niets doen met dit weer zonder 10 liter vocht te zweten..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:33

Fjorj schreef:
Zwerte.
Als ik het wil dan kan hier met gemak de tempratuur op 19°C krijgen door snachts alles open te zetten en overdag alles dicht. Echter verrek ik dan van de kou waardoor ik dat maar niet doe :+ (Ik doe juist andersom waardoor hier met veel moeite 22°C binnen is. Ja je lees echt goed ik moet echt verrekt veel moeite doen om hier zo warm in dit huis te krijgen := )

Maar ik ben benieuwd hoe jij dan op je werk doet want bij mij op werk wordt hele jaar de temperatuur minimaal op 20°C gehouden, en zomers is vaak nog stuk warmer dan buiten. Maar moet zeggen dat ook wel voordeel heeft wamt sinds dien kan ik super goed tegen warmte.
BTW, nog tip van mij. Waarom koop je geen brommer/sooter/motor? Even een ritje er op en je bent zo afgekoeld.

Ik moet wel overdag alles dicht gooien om die 19 te houden en dat lukt dan alleen in de woonkamer. Wil je nou zo graag dat ik zeg dat ik jaloers op jouw woning ben? Gaat niet gebeuren, want mn eigen boerderijtje met kleine raampjes is veel te fijn.
En hoe ik het op mn werk doe? Ik ben arbeidsongeschikt dus werk niet. Maar in de tijd dat ik mezelf er nog toe verplichtte, betekende dit weer gewoon dat ik elke paar dagen ziek op bed lig. Ik trek nog niet eens een volle week, dan lig ik alweer plat met migraine.

Je bedoeld het vast allemaal goed, maar om eerlijk te zijn raak ik vreselijk geirriteerd van je goedbedoelde tips en verklaringen. Ligt niet aan jou hoor, maar ik hoor dit soort dingen al mn hele leven en dat is erg vermoeiend. Dat het voor jou zo werkt, dus voor iemand die prima tegen warmte kan, betekent niet dat het voor mij ook werkt. Geloof me, ik loop al 30 jaar met dit probleem en weet donders goed wat bij mij wel en niet werkt. Gewenning door langer in warmte te zitten werkt bij mij gewoon niet, vaak zat geprobeerd. Ben sowieso opgegroeid in een huis van 22 graden. Elke dag heb ik dat vreselijk gevonden, jaar in, jaar uit. Sinds ik uit huis ben gegaan heb ik ontdekt dat ik helemaal geen chronisch hoofdpijn heb.... Fijn dat het voor jou werkt, maar dat is geen universele oplossing ofzo.
Net zoals een scooter...sowieso ben ik voor veiligheid, dus ik zou netjes beschermende kleding aandoen op zo'n ding en dan ga je dood van de hitte. Ik heb trouwens een motor en rijd niet met zulk weer vanwege de hitte. Vroeger als puber wel achterop de scooter rond gereden, toen ik nog dom genoeg was om in zomerkleding er op te zitten, maar koelde dat af? Neuh. Misschien als je hard rijd helpt het ietsje (blegh vieze warme wind) maar zodra je 1 sec stil staat, is de klap alleen maar harder. Zoals ik al zei, die zomerwind is warm. Ergo, daar koel IK nooit van af. Om nog maar te zwijgen over veiligheid... Ik ben met dit weer heel erg licht in mn hoofd op zn best en regelmatig duizelig. In die toestand ga ik echt niet in het verkeer rijden, tenzij het in de auto is met airco aan en wachten tot ik afgekoeld ben voordat ik de weg op draai.
Enige wat werkt is binnen blijven, in de lucht van de airco of uren in een lauw bad liggen weken. Alle andere dingen zijn voor mij lapmiddeltjes: kan ietsje helpen, maar voorkomt niet dat ik ziek word.

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:38

Ik hoor ook bij die 2%. Ik HAAT de zomer. Ik kan echt niet meer normaal functioneren met temperaturen boven de 20 graden. Geef mij maar de winter met -10 graden, dat ben ik op zn best :)
Ik loop dan ook altijd met een mouwloos shirtje en slippers aan. Elk seizoen.... dus ook de winter. Mensen kijken je dan ernstig raar aan. Ik heb het bijna nooit koud.... ik heb het alleen altijd warm... pff.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:39

Pluizebolpum schreef:
22 graden binnen is toch niet lekker?!? 19 is nog kantje boord, alleen lekker als het buiten écht koud is of als ik ziek ben. Ik heb het voor elkaar gekregen om zelfs vandaag nog te zweten in een hemdje. Buiten.
Overigens is een brommer oid maar een tijdelijke oplossing, je kunt moeilijk de hele dag op zo'n ding blijven zitten. Dan zou ik nog eerder aanraden om bij de plaatselijke supermarkt tussen de diepvriesfriet te gaan zitten. Is ook maar een lapmiddel, als je echt niet tegen warmte kan helpt eigenlijk alleen emigreren naar een land zonder warmte, maar het geeft heel even een adempauze. Niet voor niets dat ik op hete dagen spontaan analfabetisch word (die bordjes dat je eerst moet kiezen voordat je de deurtjes opent) en ineens niet meer kan kiezen.

Zat trouwens vanmiddag een stukje natuurdocu op de BBC te kijken. Ik weet het nu zeker, ik ben een pinguin. Ze lieten zien hoe pinguins reageerden bij een zinderende 17 graden. Zag je zo'n pinguin belabberd kijken en zich vervolgens met de poten en vleugels wijd op de grond vallen. Herkenning! :D (mja, beetje dan, ik heb natuurlijk geen vleugels :P )

Maar nu staat er op mijn buienradar voor morgen 28 graden. Ik neem aan dat dat een erg flauw grapje is? %)

We gaan de helweken van het jaar in... Gemiddeld is de temp nu al te warm en als het dan ook nog warmer dan gemiddeld is... Afkoeling is ver te zoeken! Nog twee maandjes....dan komt de gemiddelde temp tenminste weer onder die 20 graden...

Weet je nog hoe die docu heette toevallig? Die wil ik ook wel zien! In de tussentijd droom ik gewoon over een dikke laag sneeuw....en daar jezelf in laten vallen.... Eerst lekker liggen, dan vreselijk blij een sneeuwengel maken, nog eventjes lekker liggen en dan koprollend door de sneeuw een nieuw plekje zoeken :-) mn favo hobby in de winter!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:58

De winter vind ik ook fijner, alleen jammer dat de wei dan een en al drap is en ik niks kan doen. Maar dat kan ik met dit vreselijke weer ook niet. Lente en herfst door mekaar zou perfect zijn. Heb net al gedoucht want ik vind dat zweten zo vies, en ik zweet dan ook niet weinig of zo... En gaan zwemmen of zo heb ik trouwens ook geen behoefte aan want na 30 minuten ben ik al voor een week lang verbrand.

Enige positieve vandaag is dat ik nu mijn leuke nieuwe korte broekje aan kan.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:06

Zwerte schreef:
Weet je nog hoe die docu heette toevallig? Die wil ik ook wel zien!

Heb het even teruggezocht, was een oude aflevering van Frozen Planet en zelfs te zien op de comp. Als je in de UK woont -O- . Heb ook nog gezocht op youtube maar daar werden de leukste stukjes ook geboycot :\ . Maar gelukkig ook op DVD/Blueray verkrijgbaar. Als troost dan maar een gek pinguinfilmpje met sneeuw en ijs voor je, uit een aflevering van een driedelige serie over pinguins 'Spy in the Huddle' (ook een aanrader):

En gelukkig nog maar twee maanden *\o/* . En dan maar hopen dat de US niet weer de winter inpikt >;) .

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:11

Idd. gelukkig nog maar 8 weken en dan begint de Herfst. *\o/* *\o/*

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:14

Herfst hoeft van mij dan ook weer niet :+ Winter ook niet zo, dan is het om half 5 donker en dat is niet grappig als je 40 uur werkt en daarbij ook nog twee paarden wil doen. Ah well. Vandaag is het wárm, maar ik zit tot 21.00 binnen in de airco en ook vanochtend heb ik gewoon lekker rustig aan wat thuis gerommeld. Ik zweet dan wel, maar dat is thuis, dus dat is niet erg :)) Verder heb ik me er maar bij neergelegd dat ik het snel warm heb en veel zweet. Soit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:26

Nog een lotgenoot hier :+

Winter, als ik het koud heb trek in nog een extra laagje aan, heeerlijk binnen bij de kachel met een kop thee :9k
Zomer? nee bedankt, warm is warm, ik kan moeilijk alles uittrekken :')
Ik zit praktisch de hele dag binnen, op kantoor, daar is het lekker koel.
Snachts gooi ik alles open, en toch word ik sochtend helemaal plakkerig en bezweet van de warmte wakker. Yuk.
Ik hoef maar 5 minuten buiten wat te doen en zweet al, gedsie.
Douchen? Nee bah word ik helemaal kriegelig van met dit weer, zwembad is net een bijennest zo druk dus daar ben ik ook niet.

Paarden? Nee kan je ook niks mee met dit weer, laat staan dat je de dazen weg krijgt -O-

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:32

doe mij maar lente/begin winter dat is voor mij heerlijk. als je mij zegt het is 22 graden zeg ik: echt niet het is poedersuiker 33 graden. ik kan er absoluut niet tegen! terwijl mijn moeder verklemeld van de kou in de lente,herfst,winter. maarja ik ben ook in de winter geboren daar kan het ook aan liggen. dus gooi mij maar naar een lekker koud land met paarden :+