Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Daarna wordt het weer warm :-( Fjorj schreef:Die typische zomer warmte komt door de gebouwen en bestrating die overdag goed zijn opgewarmd en dan avonds hoop warmte afgeeft.
Echter staat mijn flat naast groen landbouw grond met daarnaast bos waardoor hier veel koeler lucht heb (kan zo paar graden schelen).
Op mijn balkon is nu 20°C en binnen 22°C.
(Ik doe juist andersom waardoor hier met veel moeite 22°C binnen is. Ja je lees echt goed ik moet echt verrekt veel moeite doen om hier zo warm in dit huis te krijgen
)
(mja, beetje dan, ik heb natuurlijk geen vleugels
)
. Fjorj schreef:Zwerte.
Als ik het wil dan kan hier met gemak de tempratuur op 19°C krijgen door snachts alles open te zetten en overdag alles dicht. Echter verrek ik dan van de kou waardoor ik dat maar niet doe(Ik doe juist andersom waardoor hier met veel moeite 22°C binnen is. Ja je lees echt goed ik moet echt verrekt veel moeite doen om hier zo warm in dit huis te krijgen
)
Maar ik ben benieuwd hoe jij dan op je werk doet want bij mij op werk wordt hele jaar de temperatuur minimaal op 20°C gehouden, en zomers is vaak nog stuk warmer dan buiten. Maar moet zeggen dat ook wel voordeel heeft wamt sinds dien kan ik super goed tegen warmte.
BTW, nog tip van mij. Waarom koop je geen brommer/sooter/motor? Even een ritje er op en je bent zo afgekoeld.

Pluizebolpum schreef:22 graden binnen is toch niet lekker?!? 19 is nog kantje boord, alleen lekker als het buiten écht koud is of als ik ziek ben. Ik heb het voor elkaar gekregen om zelfs vandaag nog te zweten in een hemdje. Buiten.
Overigens is een brommer oid maar een tijdelijke oplossing, je kunt moeilijk de hele dag op zo'n ding blijven zitten. Dan zou ik nog eerder aanraden om bij de plaatselijke supermarkt tussen de diepvriesfriet te gaan zitten. Is ook maar een lapmiddel, als je echt niet tegen warmte kan helpt eigenlijk alleen emigreren naar een land zonder warmte, maar het geeft heel even een adempauze. Niet voor niets dat ik op hete dagen spontaan analfabetisch word (die bordjes dat je eerst moet kiezen voordat je de deurtjes opent) en ineens niet meer kan kiezen.
Zat trouwens vanmiddag een stukje natuurdocu op de BBC te kijken. Ik weet het nu zeker, ik ben een pinguin. Ze lieten zien hoe pinguins reageerden bij een zinderende 17 graden. Zag je zo'n pinguin belabberd kijken en zich vervolgens met de poten en vleugels wijd op de grond vallen. Herkenning!(mja, beetje dan, ik heb natuurlijk geen vleugels
)
Maar nu staat er op mijn buienradar voor morgen 28 graden. Ik neem aan dat dat een erg flauw grapje is?
mn favo hobby in de winter! Zwerte schreef:Weet je nog hoe die docu heette toevallig? Die wil ik ook wel zien!
. Heb ook nog gezocht op youtube maar daar werden de leukste stukjes ook geboycot
. Maar gelukkig ook op DVD/Blueray verkrijgbaar. Als troost dan maar een gek pinguinfilmpje met sneeuw en ijs voor je, uit een aflevering van een driedelige serie over pinguins 'Spy in the Huddle' (ook een aanrader):
. En dan maar hopen dat de US niet weer de winter inpikt
.
Winter ook niet zo, dan is het om half 5 donker en dat is niet grappig als je 40 uur werkt en daarbij ook nog twee paarden wil doen. Ah well. Vandaag is het wárm, maar ik zit tot 21.00 binnen in de airco en ook vanochtend heb ik gewoon lekker rustig aan wat thuis gerommeld. Ik zweet dan wel, maar dat is thuis, dus dat is niet erg
Verder heb ik me er maar bij neergelegd dat ik het snel warm heb en veel zweet. Soit.