Anesthesisten hier? Paar vraagjes over narcose...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Niekje51

Re: Anesthesisten hier? Paar vraagjes over narcose...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:08

Toen ik mijn neus brak (22jr geleden) werd ik geopereerd om alles weer recht te zetten en kreeg toen ook een paar dgn die tampons.. Ik was nog jong, ben t meeste al vergeten maar de tampons eruit vergeet ik nooit meer, alsof hij mn hersens mee trok :')

Ook hier voor TS geduimd, hoop dat alles goed is gegaan!!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:12

(Heb niet alles doorgelezen)
Toen ik de eerste keer geopereerd werd aan mijn knie was ik inderdaad ziek door de narcose en had inderdaad overgegeven.
De 2e keer kreeg ik iets tegen de misselijkheid en toen nergens last van gehad.
Als je vraagt naar iets tegen de misselijkheid en je verhaal uitlegd zal het helemaal goedkomen!
Succes :)

En over de melk: daar zit iets in dat er voor zorgt dat er bepaalde stoffen niet goed worden opgenomen in het lichaam :)

Edit: Ow het is vandaag 12 mei :o Hopen dat alles goed is gegaan TS!!

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:08

Ik vermoed dat TS voorlopig niet naar PC of TV schermen mag kijken.
Dat was in 2002 toen ik een soort gelijke operatie had althans het geval.

Nu de operatie achter de rug is, durf ik eindelijk te zeggen dat het mij toen tegenviel.
Ze hebben bij mij, beide ogen tegelijk de spieren verplaatst, terugkijkend zou ik dat nu misschien niet meer zo snel doen omdat ik daarna best een rottig periode heb gehad. Ogen die niet open wilden als je wakker werd, een hechting die niet op wilde lossen, niet kunnen lezen, tv kijken, computeren ect.
Weet nog heel goed dat ik terug kwam voor controle en te horen kreeg " Dat viel wel mee hé? Naar de tandarts is erger", nou daar was ik het totaal niet mee eens.
Maar wanneer alles geheeld is ben je alsnog heel blij dat je het gedaan hebt!
Laatst bijgewerkt door Sorro op 13-05-14 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:22

Ik heb dezelfde operatie gehad als TS (2x 2 ogen vorig jaar) en ik mocht gewoon alles met mijn ogen. :) Enkel niet naar een zwembad en geen make-up de eerste twee weken.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:41

Kijk dat is goed nieuws voor de TS!

Blij dat we in 12 jaar tijd een stuk beter technieken hebben ontwikkeld :)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:59

Niekje51 schreef:
Ik was nog jong, ben t meeste al vergeten maar de tampons eruit vergeet ik nooit meer, alsof hij mn hersens mee trok :')
God, wat ben ik dan blij dat ze bij mij de volgende dag er al uit mochten :') , ze gleden er zo uit, pfieuw. (De tampons dan, mijn hersens waren eerder al beschadigd geraakt :+ ). Dat werd wel ruimschoots goedgemaakt met het bloedstelpende vaatverkrimpende doekje dat er daarna ingeduwd werd 8-) .

Zo, TS heeft haar eerste nacht gehad, hopelijk heeft ze wat kunnen slapen :) .

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:18

Mijn ervaringen is idd vraag gewoon medicijnen. Als ik me niet vergis zat dat in infuus erbij. Echter ik zag zo groen dat ik nog extra prik kreeg en bijna nacht moest blijven. Dus ts hoop dat het mee gevallen is.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:24

Sorro schreef:
Kijk dat is goed nieuws voor de TS!

Blij dat we in 12 jaar tijd een stuk beter technieken hebben ontwikkeld :)

Mijn moeder heeft dezelfde operatie gehad 40 jaar geleden en die moest 2 weken in het ziekenhuis blijven met een verband over haar ogen!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:13

Gwen schreef:
Ik hoop dat je angst voor niks bleek te zijn, TS, en dat de operatie verder geslaagd is :) . Voel je niet verplicht je hier te 'melden' voordat je je goed genoeg voelt!

Tallie, dan heb ik maar geluk dat het alleen om de slijmvliezen ging :)) . Mijn fysiotherapeute is ook drie keer aan de neus geholpen, en ook zij liep 5 dagen met die tampons omdat het om zwaardere/meerdere ingrepen ging. Tegen de tijd dat de tampons er dan uitmogen is het veel meer aangekoekt, auwie := .

Euh ja.. :o was ook niet fijn met verwijderen. Mijn mazzel is dat ik de dag voor het verwijderen meerdere niesaanvallen had gehad en (vies praatje, sorry) de tampons vol zaten met snot.. :') Dus ze waren soort van zacht gebleven zeg maar! :))

TS, HELE DIKKE KNUFFEL!!!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:29

Ik ben wel heel benieuwd hoe het is gegaan ts??
Hoop dat je het goed hebt doorstaan!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 20:01

Hai allemaal, hier snel een berichtje van mij.
Totaal NIET misselijk geweest. dus dat viel me echt 300% mee.
Alleen nu de pijn en het zien valt me tegen. kan sinds vanmiddag mn ogen openkrijgen. maar lezen enz lukt me nog niet goed dus heb ook niet alles doorgelezen.
Wou alleen even laten weten dat de medicijnen dus geholpen hebben! Super bedankt allemaall!

Als ik wat 'beter' ben horen jullie uitgebreid verslag van me.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:28

Fijn te lezen dat de narcose iig goed is gegaan Naamloos . Verder veel succes met het herstel . Hoop dat dat ook voorspoedig verloopt met het gewenste resultaat .

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:55

Fijn dat alles goed is gegaan!
Nu op naar een voorspoedig herstel.

Had dus al niks gezegd,maar bij mij is het dus niet goed gegaan.
Werd brakend wakker en dat heb ik veel gedaan.
Zoveel dat zelfs de arts er iemand bij wou roepen,omdat het niet goed ging met mij.
Dit heeft mijn man verteld,ik heb na de operatie niet veel meegekregen van wat er om me heen gebeurde.
Ik ben om half 3 geholpen en was pas om kwart over 9 redelijk wakker.
Heb daarna nog 1 x overgegeven en toen niet meer.
Ik had ook aangegeven dat ik al misselijk was,nog voor de operatie en dat is ook opgeschreven.
Heb er ook nog wat voor gehad,maar heeft dus niet geholpen....

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:02

Fijn om te lezen! =) Neem de tijd om te herstellen, de narcose kan lang naweeën hebben. Succes

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:07

Goed om te lezen! Rustig herstellen nu, neem je tijd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:44

Wat fijn voor je TS!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:45

Fijn dat het goedgegaan is, Naamloos! Ik hoop dat de pijn snel wegtrekt :(:) .

Nientje, balen dat jij kennelijk bij dat kleine groepje hoorde bij wie het ondanks medicatie niet goed ging :\ .

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 07:02

Wat fijn dat het goed gegaan is, en al helemaal dat je niet misselijk geweest ben!!! Super!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:00

Fijn voor je TS! Ik wens je een heel voorspoedig herstel!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:36

Meid wat superfijn dat alles zo goed is gegaan en je gewoon helemaal niet misselijk was!
herstel maar goed en je verslag lezen we later wel hoor ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:15

TS, ik ben blij voor je dat het goed is gegaan! Nou lekker bijkomen en dan hoop ik dat je je snel weer goed voelt! :)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 01:01

Super!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 16:58

Nou hier dan even mijn 'verslag'.
Alvast excuses voor evt. typfouten, maar kijken gaat nog wat lastig.

Nou ik kwam aan in het ZH en kreeg gelijk een rustgever (wat naar mijn idee niet hielp, maar goed :') )
Op gegeven moment alles maar over me heen laten komen en gewoon de OK in gegaan.
Ondertussen alles weer opnieuw aangegeven, en alle verpleegster etc. waren echt super lief en rustgevend naar me toe, dus dat scheelde al heel veel!
Toen ik het narcose middel ingespoten kreeg heb ik aan een leuke gedachte gedacht en voor ik het wist was ik weg, en kwam ik weer bij op de uitslaapkamer.
Ik had netjes mn muziek in de oren, en ik weet dat ik in de lach schoot van het nummer wat ik hoorde. Hier heb ik namelijk goede herinneringen aan :D
Toen kwam er gelijk een verpleegkundige? naar me toe om te vragen hoe het ging, en hoe ik me voelde.. Of ik misselijk was.. Ik even 'voelen' maar nee! Niet misselijk! :D :D *\o/* *\o/*
Half uur later mocht ik naar de gewone kamer, en daar moest ik nog even proberen te slapen.
Maar daar raakte ik iets banger omdat ik meer wakker werd en ik wist dat er daar meer mensen terug kwamen van de OK, maar wedereom stelde ze me super gerust met:
Er is nog niemand bij je op zaal, je bent hier helemaal alleen, dus maak je maar geen zorgen dat er mensen om je heen moeten overgeven en probeer maar lekker even te slapen. Ik blijf bij je in de buurt :)
Nou toen nog even weggedoezeld, en voor ik het wist was ik weer wakker en kwamen er 2 anderen bij me op zaal. Ik heb gelijk gevraagd of hun misselijk waren, en dat waren ze ook totaal niet.. Zelfs honger.. Dus die stress was ook weg.

Vlak daarna mocht ik proberen wat te eten.. Ik heb een paar slokjes water gedronken en 1 bruin bolletje met jam gegeten en daarna moest ik gelijk plassen en dat ging ook prima. Dus ik mocht een klein half uur daarna naar huis!

Dus de operatie en stress voor overgeven is me 100% meegevallen!! Echt zo blij mee!
Ik ga denk ik de verpleegsters een kaartje sturen als dank dat ze zo lief en bezorgd waren naar me toe.
Deed me echt ontzettend goed!

Operatie zelf is ook goed gegaan. Er kwamen wel wat complicaties bij en ipv 65 min duurde het uiteindelijk 1.40 min. Maar het resultaat mag er zijn (Zoals het nu te zien in!) Dus nu al blij :D

Alleen heb ik wel last van 'dubbelzien'. Eergister kon ik voor het eerst mn ogen een beetje open doen, en toen zag ik letterlijk alles dubbel. Nu is het een beetje aan het bijdraaien volgens mij, en mn beeld 'beneden' is redelijk 'ok' weer. Maar kijk ik 'op' dus zeg maar voor me uit (wat nog erg pijnlijk is en ik dus niet lang en vaak kan) dan zie ik wel dubbel. Maar ik hoop dat dit ook snel wegtrekt??

Iemand ervaring mee??

Nogmaals jullie ook SUPER bedankt! Zonder jullie rustgevende berichtjes had ik het ook nooit durven doen!

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:01

Wat super om te horen dat het verplegend personeel zo goed op je gepast heeft! Dit geeft hoop voor de mede-emetofoben die ooit onder narcose moeten! Hopelijk knapt je zicht gauw weer op :)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:10

Fijn dat het zo goed gegaan is!

Ik heb geen last gehad vsn dubbelzien, maar dat is ook omdat ze mijn ogen bij lange na niet konden recht zetten omdat ze niet zowel de binneste als de buitenste oogspieren doen in 1 operatie. Bij mij was het ver naar buiten/boven/beneden kijken beetje gevoelig.