En nu moet het uit zijn met dat gepush!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:31

Chubby schreef:
Citaat:
Je kunt gewoon pilletjes krijgen tegen stuwing en die werken perfect.

Hup, dagelijks een koude douche erop. Doen we bij paarden ook na het afspenen :')

Gekheid.

Wat me persoonlijk wel eens stoort is de huidige "ik wil vooral geen last hebben"- mentaliteit. Bevallen of borstvoeding mag geen zeer doen, kinderen moeten zsm doorslapen, niet knoeien met het eten, geen vlekken of gaten in de kleding. Moeder wil snel weer aan het werk, of een sociaal leven, een strakke buik, papa wil weer van bil.

Een kind kost geld en tijd en energie en je maakt je zorgen over de gekste dingen. Zo hoort het ook. Investeren in een nieuwe generatie. Circle of life.

Ieuw...moeders we moeten vooral afzien en pijnlijden want dat maakt ons goede moeders schijnbaar...Ik ben naast moeder ook gewoon nog individu gelukkig.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:38

Je hebt mijn punt niet helemaal begrepen, Datbeniknou :)

NatasjavE, pb me je mailadres even!

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 08:40

Urielle: kan je mij de studie eens laten zien die bewijst dat baby's meer pijn ervaren bij een ruggenprik? Ik geloof er namelijk niet zo in.
Waar ik ook niet in geloof is dat mensen een ruggenprik krijgen tegen hun wil. Tegenwoordig moet de patiënt voor dergelijke ingrepen mondelinge en schriftelijke toestemming geven na een gesprek over de voor en nadelen. Geen enkele anesthesist gaat een onwillige vrouw bespringen met een lange naald.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:59

Esplendido schreef:
Heel veel infecties die een kind krijgt, zijn moeders al mee in aanraking gekomen ooit in haar leven, die antistoffen heeft ze dus al.

Dat klopt, maar dat is niet wat je eerst schreef ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:09

Ik heb een week geleden een ruggeprik gehad. Ik moest eerst een folder doorlezen (ging niet soepel vol in de weeenstorm :') ) want het zou kunnen dat ze je vragen gaan stellen om te zien of je weet wat het inhoudt. En welke risicos er zijn. En toen kreeg ik hem.
Heb er wel zelf om gevraagd maar bij mij vonden ze het zelf ook nodig.

Mungbean

Re: En nu moet het uit zijn met dat gepush!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:17

Ik moest al enkele weken voor de bevalling de informatie over ruggenprik lezen, werd gevraagd of ik alles begreep, of ik de risico's begreep en moest een formulier ondertekenen.
Daar was niets dwangmatigs aan, gewoon keurige informatie verzorging.
Uiteindelijk was het een ks en dan moet je wel uiteraard.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:18

Sizzle schreef:
Esplendido schreef:
Heel veel infecties die een kind krijgt, zijn moeders al mee in aanraking gekomen ooit in haar leven, die antistoffen heeft ze dus al.

Dat klopt, maar dat is niet wat je eerst schreef ;)

Klopt, ik was het in mijn eerdere post vergeten te schrijven.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:39

Ik ben zelf werkzaam in de kraam geweest en ik ben het wel met je eens TS. Veel moeders hebben dit ervaren.. als kraamverzorgster mag je absoluut geen flesvoeding aanbevelen. Je mag niet eens een agenda bij je hebben waar toevallig reclame in staat van bijv. Nutrilon oid. Echter heb ik vrouwen nooit gepushed om BV te geven. Vrouwen die twijfelden kon ik soms wel de doorslaggevende uitleg geven om het wel te doen. Maar een vrouw die niet voor 110 % achter haar beslissing om BV te geven staat, heeft ongetwijfeld (zeker de eerste dagen) problemen om de BV op gang te krijgen. Je moet inderdaad doen waar je je goed bij voelt maar ik vind wel dat elke vrouw zich daar over moet laten informeren voor de baby er is en pas dan een besluit moeten nemen.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:48

Zo zou ik gaan voor een ruggenprik als ik ooit nog een keer beval. Ik had rug,heup en bil weeën en kon ze echt niet meer opvangen op een gegeven moment en t zelfs de verloskundige in t ziekenhuis had medelijden, want je zag alleen maar gigantische pieken op de monitor. Voor mijn gevoel duurde het uren(t was 3 kwartier) voordat de arts de ruggenprik kwam zetten. Ik kon niet zitten niet liggen niet lopen en raakte helemaal in paniek. Als je dan nog moet gaan persen word t heel lastig als je in paniek bent. Ik snap niet dat je perse een lijdensweg moet ondergaan, omdat dat erbij hoort. Als t pijnloos kan waarom niet. Het put je minder uit en je bent sneller op de been.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:59

Ik noem het de vooruitgang, ik heb van mijn eerste 36 uur over de bevalling gedaan inclusief vacuum en de hele rataplan en had graag een ruggenprik of, zoals mijn nichtje pas had, een pijnpompje gehad, ideaal!
Mijn tweede was er zo snel dat dat helemaal niet nodig was maar ik vind het niet nodig om een vrouw door een hel te laten gaan als het niet nodig is en daarom ben ik blij dat ze je tegenwoordig zo goed kunnen helpen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:01

Iedereen moet gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt. Ondanks dat er hier nog geen kids op de planning staan weet ik wel dat ik flesvoeding wil, al dan niet gekolft. Zo kan paps ook eens de baby van eten voorzien en meer doen dan vieze luiers verschonen. :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:29

miss_lizje schreef:
Iedereen moet gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt. Ondanks dat er hier nog geen kids op de planning staan weet ik wel dat ik flesvoeding wil, al dan niet gekolft. Zo kan paps ook eens de baby van eten voorzien en meer doen dan vieze luiers verschonen. :+

Dat dacht ik ook altijd maar toen hij er eenmaal was vond ik het helemaal niet erg om te voeden, elke minuut samen is genieten, die momenten samen vooral snachts vond en vind ik heerlijk, maar goed ik heb zelfs mijn paard de deur uit gedaan omdat ik daar vergeleken met de uk niks meer aan vind.
En ik heb heus een leven naast uk maar het gaat al zo snel dus laat mij maar genieten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:06

@Polly
Maar dat verschilt ook per persoon.
Voor mij was voeden niet genieten, maar een verplicht nummertje en daarom er van afgestapt.
Dit had wel een reden hoor, zij kreeg naast BV alsnog FV (kreeg anders echt te weinig binnen); en ze huilde heeeeel veel.
Wat was ik blij dat ik van de BV af was gegaan, toen pas kon ik (langzaam) gaan genieten.

Mijn eerste (zoon) wilde niet gevoed worden, (zuigreflex was ook niet goed ontwikkeld), hij bleek achteraf autistisch dus vond (en vindt) lichamelijk contact "vreselijk".

En mijn 3de... die heeft 1 1/2 week de borst gehad, totdat ook zij niet meer stopte met huilen, toen zijn we direct overgestapt op speciale flessenvoeding.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:19

Polly schreef:
miss_lizje schreef:

Dat dacht ik ook altijd maar toen hij er eenmaal was vond ik het helemaal niet erg om te voeden, elke minuut samen is genieten, die momenten samen vooral snachts vond en vind ik heerlijk, maar goed ik heb zelfs mijn paard de deur uit gedaan omdat ik daar vergeleken met de uk niks meer aan vind.
En ik heb heus een leven naast uk maar het gaat al zo snel dus laat mij maar genieten.

Ag ik zie het wel als het zo ver is en ik wil gewoon goede voorlichting. Aangezien ik zelf wat allergiën heb (verschillende noten, hooikoorts etc.) wil ik gewoon goede begeleiding. Voordelen en nadelen afwegen etc. Ik ben niet persee voor of tegen bv of fv, zolang het ook leuk blijft voor de moeder. Maar ik ga niet zomaar iets doen/aanmenen omdat iemand zegt dat ik dat moet doen voor het moeten.
Waar ik persoonlijk meer problemen mee acht te krijgen is kraamzorg, ik hou totaal niet van lichamelijk contact met "vreemde" en kan er slecht tegen als mensen aan mijn spullen in huis zitten. :')

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:53

Kraamzorg is niet verplicht hoor :)

Lijdensweg tijdens de bevalling, ja voor sommige vrouwen wel.. Anderen ook niet.. Ik ben zelf bevallen zonder enige pijnmedicatie, en heb een top bevalling gehad hoor... Heel relaxxed, van eerste wee tot baby in 3,5 uur... Wel ingeleid...
Als je het aankan vind ik zeker dat je niet te snel naar medicatie moet grijpen.. Gewoon omdat het voor handen is, is voor mij geen reden er gebruik van te maken..

Ik heb best een tijdje bv gegeven... Nee het was niet altijd leuk, ik heb ook wel eens gebaald als ik graag even een half uurtje bij mijn paard wilde zijn en gelijk naar huis moest.. Maar ik had die ervaring zeker niet willen missen! Wat is nu een jaar op een mensenleven? Dat wil ik gerust on hold zetten om mijn dochter de borst te geven... Ouderschap betekend jezelf verrijken, ontwikkelen, je hoeft jezelf niet te verliezen.. Maar aanpassen aan je kindje is een stuk gemakkelijker dan je kindje zichzelf laten aanpassen aan jou..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:04

Ik werk gewoon, heb echt totaal geen ambitie om huismoeder te worden. Daar word ik niet gelukkig van, kind zal zich hoe doen ook aan ons werkende leven 'moeten' aanpassen (dus naar de opvang gaan). Kolven is een optie, maar of ik überhaupt eraan ga beginnen??? Nu zeg ik nee. Wie weet verandert het als ik zwanger word :+ maar acht de kans wel klein.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:47

ik werk ook gewoon hoor.. verder ga ik mee met Keshia, wat voor moeite is het om je voor een periode aan te passen aan je kindje, daarom wil je toch een kindje of alleen omdat het 'hoort' maar tegelijkertijd niet teveel willen aanpassen aan je kind want ja het leven gaat door.. Ik wilde graag een kindje om van te genieten en dat doe ik met volle teugen en ja, daar zet ik heel veel voor aan de kant, graag zelfs.

Klinkt misschien een beetje hard maar ik zie het in mijn omgeving zo veel, ja er is wel een kind (of meer) maar pa en ma moeten wel elk weekend de kroeg in, elke maand wel een feestje, weekendje weg etc en kind word maar 'gedumpt', vind dat echt zo sneu, alsof er geen leven is zonder feesten en drank en weekendjes weg. Soms moet je een bepaalde fase loslaten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:53

O dat soort dingen doe ik nu al niet eens :')

Maar zou ik mijn medicatie nog langer willen laten staan om toch borstvoeding te geven? Nee. Als ik stop met de pil heb ik weinig keuze, maar na die tijd wel. Dan kan de arts nog hoog en laag springen, maar nee bedankt. Mijn lijf, mijn keuze. Diegene die wel gaat pushen heeft een hele verkeerde aan mij :o

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:58

IN het geval van noodzakelijke medicatie is het een heel ander verhaal natuurlijk ;)

Ik ben ook geen feestbeest hoor, ik ben vooral saai :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:00

Nou, daar dacht mevrouw de diëtiste anders over hoor :')

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:45

Vriendin van me is twee maanden eerder bevallen en die is meteen met fles begonnen omdat zij haar medicatie echt niet kon missen. Heb ik alle respect en begrip voor en zij had het zóó graag gewild. Ander vriendinnetje is na een week gestopt omdat ze haar biertje zo miste in het weekend, dat heb ik dan iets minder respect voor..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:55

Polly schreef:
Vriendin van me is twee maanden eerder bevallen en die is meteen met fles begonnen omdat zij haar medicatie echt niet kon missen. Heb ik alle respect en begrip voor en zij had het zóó graag gewild. Ander vriendinnetje is na een week gestopt omdat ze haar biertje zo miste in het weekend, dat heb ik dan iets minder respect voor..

Liever dat dan dat ze vrolijk (veel) gaan drinken/stappen en BV geven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:57

Ik respecteer sowieso de keuze; of het nou bv of fv is, ongeacht de reden. Ieder moet het maar fijn zelf weten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 07:30

Polly schreef:

Ik weet uiteraard niet om wat voor een medicatie het gaat. Maar kon ze dat echt niet 3 maanden langer uitstellen? Als het medicatie is die een jaar niet ingenomen hoeft/kan worden (conceptie + zwangerschap even ruw gerekend) dan kan 3 maanden langer vaak ook nog wel.

Vriendin van mij slikte medicatie tegen depressieklachten. Heeft gewacht met weer in te nemen tot na haar bv-periode. Was erg moeilijk maar zij wilde graag bv geven.

Ligt uiteraard helemaal aan de medicatie en het ziektebeeld waar voor je het inneemt...

Tis gewoon moeilijk voor een ander te bepalen....moet je ook niet willen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:35

NatasjavE schreef:
Ik weet uiteraard niet om wat voor een medicatie het gaat. Maar kon ze dat echt niet 3 maanden langer uitstellen? Als het medicatie is die een jaar niet ingenomen hoeft/kan worden (conceptie + zwangerschap even ruw gerekend) dan kan 3 maanden langer vaak ook nog wel.

Vriendin van mij slikte medicatie tegen depressieklachten. Heeft gewacht met weer in te nemen tot na haar bv-periode. Was erg moeilijk maar zij wilde graag bv geven.

Ligt uiteraard helemaal aan de medicatie en het ziektebeeld waar voor je het inneemt...

Tis gewoon moeilijk voor een ander te bepalen....moet je ook niet willen.

Antidepressiva gelijk weer terug aan beginnen nadat je bevallen bent krijg je wellicht een leukere kraamperiode van hoor.