Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_PatriciaH schreef:Pfff elke dag
milja78 schreef:Crazycat er is ook een fijne facebookgroep van lotgenoten in jouw situatie (toekomstige mama's van isci/ivf of iui kindjes.
Misschien ben je er wel al lid,en zo niet ik denk dat je daar veel herken baarheid kan vinden.
TammyVN schreef:Allereerst, crazycat, heel veel sterkte en heel veel succes, ziet er pittig uit al die naalden.. Brrr.
Hee meisjes, even een ego post. Ik heb de laatste periode best wel veel moeite met mijn gezondheid. Ik ben in Januari dus geopereerd aan een blindedarmontsteking, en sinds die operatie heb ik veel krampen en bloedingen. Mijn weerstand zit op een dieptepunt waardoor ik echt om de week zware griep heb. Ik heb ook al een zware buikgriep gehad waarbij ik 3 dagen niet kon eten en alleen maar aan het kotsen was. Ik ben 5 kg afgevallen.
Nu heb ik allemaal onvoldoendes gehaald bij het presenteren van mijn project, gebaseerd op het feit dat ik er dus nooit was. Er is geen rekening gehouden met mijn situatie en mijn feedback was o.a. "Ondanks ziekte zijn we van mening dat je meer hebt kunnen doen."
Dit geeft maar weer duidelijk weer dat ze niet weten hoe ziek ik ben. (Deze docenten in kwestie weten niet wat ik heb, maar wel dat ik chronisch ziek ben).
Ik heb overigens gewoon een heel project gemaakt en neergezet en gewoon veel werk gemaakt, ik heb alleen veel lessen moeten missen.
Ook heb ik gehoord dat niet iedereen in mijn klas geloofd dat ik ziek ben. Bij ons op school is de sfeer in je klas heel belangrijk, aangezien dat je supportsystem is.
Ik heb een paar mensen verteld van mijn ziekte. Maar ik praat heel moeilijk over mijn endo. Ik ga een klacht indienen over mijn beoordeling.. Maar ik twijfel ook om open te zijn tegenover de klas en mijn verhaal te delen. Ik durf alleen niet.
Ik durf sowieso nooit te praten over mijn aandoening, want mensen gaan googlen en komen dan ook op prive dingen uit (pijn bij sex, onvruchtbaar, depressies etc), en dat zijn dingen die privé zijn en die ik niet met iedereen wil delen. Zelfs al zou ik niet al deze privé symptomen ervaren, dan nog. Ook durf ik het niet omdat het voor mij confronterend is, mensen schrikken als ze horen wat de ziekte allemaal inhoud en kan veroorzaken, en ik weet niet hoe ik daarmee om moet gaan. Ik steek graag mijn kop in het zand wat dat betreft.
Wat zouden jullie suggesties zijn?
TammyVN schreef:Wauw, spannend hoor, ik zal voor je duimen!
Ik las op internet dat ze met een dikke naald dwars door de vaginawand gaan om zo'n eicel op te zuigen. Ik moest al bijna een beetje huilen toen ik dat las..Is dat echt zo? Want naalden zijn 1 ding, maar naalden in die regio is een tweede. (Al eens een biopt gehad in die regio en trust me, dat vond ik heel naar. En de assistent ook, die had volgens mij een gekneusde hand daarna haha
).
CrazyCat schreef:TammyVN schreef:Wauw, spannend hoor, ik zal voor je duimen!
Ik las op internet dat ze met een dikke naald dwars door de vaginawand gaan om zo'n eicel op te zuigen. Ik moest al bijna een beetje huilen toen ik dat las..Is dat echt zo? Want naalden zijn 1 ding, maar naalden in die regio is een tweede. (Al eens een biopt gehad in die regio en trust me, dat vond ik heel naar. En de assistent ook, die had volgens mij een gekneusde hand daarna haha
).
Dank je. Ze gaan inderdaad met een naald door de vaginawand, maar ik was onder algehele narcose.
Die prikplekken daar voel je ook achteraf echt niet. Mijn eierstokken zijn wel pijnlijk en de boel is wat opgeblazen. Maar vandaag al een stuk beter dan gisteren, dus het valt wel mee.