Waar ik altijd bang voor was, is gebeurt.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:26

Ik vind het ook lastig om goed te ontbijten hoor! Ik ontbijt met 2 of 3 cracotjes... Heb een uur later al honger..... Brood krijg ik niet weg en voor de rest heb ik ook geen idee waarmee ik zou moeten ontbijten. Dus TS, you are not alone hahaha

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:13

AmoorM schreef:
Maar hoe kom je daar achter?
Wat heeft je lichaam precies nodig?
En at je dan helemaal niks slechts meer??

Wat heeft je lichaam precies nodig? Brandstoffen en bouwstoffen. In een verhouding die voor jouw levensstijl geschikt is. Verdiep je in de verschillende soorten voedingsstoffen, koolhydraten, vetten, eiwitten, suikers, mineralen, vitaminen. Pas als je weet wat je eet, kan je er verstandige keuzes over maken. Je vind alle kennis in boeken, of op internet. Er zijn verschillende opvattingen en sommige stukken spreken elkaar misschien tegen, dus het is ook een kwestie van je gezonde verstand te gebruiken bij het lezen van stukken.
Alle tips die je hier krijgt zijn leuk, maar het grootste deel lees je waarschijnlijk en gebruik je niet. Terwijl je de tips misschien wel zou gebruiken als je snapt wáárom het een beter is dan het ander. Als iemand een paar pagina's terug zegt dat instant noodles niet gezond zijn, dan betekend dat voor jou weinig, maar als je snapt waarom ze geen gezonde toevoeging zijn aan jouw eetpatroon dan zal het waarschijnlij k pas makkelijk worden om ze ook niet meer te eten.

En in principe eet ik inderdaad de hele week alleen maar gezond. Op vrijdagavond als ik thuis ben vaak een bakje chips en als er in het weekend een keer lekkere koekjes zijn en ik heb er zin in dan eet ik er ook wel een, maar dan zorg ik wel dat ik geen hele erge honger heb (want dan blijft het niet bij 1 koekje). En ook ik heb van het weekend gewoon frietjes gegeten. Het is heus geen ramp, zolang je normaal maar gewoon gezond eet en je het een beetje in balans houdt! Maar ik vind t wel makkelijker om gewoon alleen maar gezond te eten, dan kom je ook niet in de verleiding om te veel ongezonds te eten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:30

Punt een voor mij: 'het kind in mij' :j wil lekker eten - en mijn verstand vindt dat ik gezond moet eten.
Zorgen dat deze twee geen ruzie krijgen is de kunst.
Met smoothies en maaltijdsoep gaat dat heel goed. :9
Over falaffelballetjes en tomaten prut met olijf zijn wij het ook snel eens.

En gezond is wat mij betreft vooral ook dat je lichaam zelf een prettig gevoel heeft, tijdens en na het eten: "hè, ja -dit had ik nou nodig! "
(Dus wat zal ik rommel eten, die mijn papillen wellicht nog wel plezierig vinden, maar de rest van mij dus niet. )

Wat technisch voor mij belangrijk is, is het eten van plantaardig eiwit en groenten/fruit. Soms is dat even zoeken (maar bijv. noten leveren een hoop eiwit - en smaken heerlijk).

De manier om er achter te komen: experimenteren.
En overleggen.
Als je zo snel vol zit, maar tegelijkertijd ook nog honger hebt, is mogelijk je maag niet zuur genoeg. Mbt school kan dat lastig zijn (je wordt geacht om tien over acht gevoed en wel in de bank te zitten). (Zou je maag idd niet zuur genoeg zijn: de drogist heeft een pilletje dat je kunt slikken: helpt het, dan weet je hoe dat zat....)

Celiien

Re: Waar ik altijd bang voor was, is gebeurt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:43

Ik ga nu echter wel temmen, gezien het nu een dieet-stimulans topic wordt en dat is er al..

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:24

Het topic begint nu een wending te nemen die wel erg lijkt op het centrale dieet/afvaltopic: [HK] Diëten en afvallen deel 5!

Oorspronkelijk had TS nog wat specifieke vragen, echter nu begint het meer het bijhouden van eetlijstjes/motiveren van elkaar aan te nemen. Voor meer dieettips en het elkaar steunen kun je terecht in het centrale topic. Hier plaats ik een slotje. :)