Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mi_Esperanza schreef:Yeah ik meld me ook.
Ben inmiddels op dag 2. haha
so far so good. Ik ga ook nog 3 dagen in de week naar de sportschool,
Sinds mn paard is overleden ineens zeeën van tijd..
Eens zien of die 8 kg eraf willen vóór juli
Iemand tips tegen de drang om te snoepen?
Het beste is eigenlijk als je helemaal geen zoetigheid in huis neemt. Nog een tip: Veel water drinken, heel veel water drinken. Verder absoluut niet weinig/niks gaan eten, maar gewoon gezond eten! Stop ook geen suiker in je thee, eet geen chocola (zwarte chocola met veel cacao is wel gezond, voor afentoe) en ga ook niet meer eten bij de Mac Donalds, Burgerking etc , dit omdat het eten daar wordt voorbereidt met slecht vet, ongezond dus... Het vet blijft op ongewenste plekken zitten en dat wil je natuurlijk niet!. Dit zijn de drie diktemakers, vermijdt die het liefst helemaal. Dus lekker veel sporten en gezond eten 
.
.
.muntdrop schreef:Noten kunnen wel, maar bevatten stiekem wel wat calorieën, ze bevatten daarin tegen ook een hoop goede stoffen. Een handje noten per dag kan heel goed, maar ik zou geen zakken per dag eten.
Krenten en rozijnen mag ook wel, maar ook geen zakken vol.
Als je wilt afvallen moet je in principe minder binnenkrijgen dat je verbrand. Tegelijkertijd moet je ook opletten of je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Als je elke dag mc donals eet, maar weel meer kcal verbrand zal je ook afvallen, maar of dat bevorderlijk is voor je gezondheid is een andere vraag.
Witbrood is ook niet goed trouwen. Beter eet je volkoren. Je hoeft ook niet van dat hele donkere brood te eten, dat wordt vaak kunstmatig donkerder gemaakt maar bevat helemaal niet zoveel voedingsstoffen.
. Ik vind noten ook best duur, dus dat houd me ook een beetje tegen om er teveel van te eten. Ik vind vooral walnoten, amandelen en pecannoten erg lekker

i dont know why.
. En moet het ook van mezelf, ik wil hier gewoon onder het zitten. (het liefst ruim)
. En verder het eetgedrag wat aangepast. Zo min mogelijk zoet tussendoor (op enkel koffiekoekje na). Geen chips meer s'avonds, ipv friettent/mac etc. gewoon koken desnoods een stoommaaltijd bij tijdgebrek. Geen redbull meer (kom van 2/3 per dag). En ik ben ook nog (vrijwel) gestopt met roken. Dus een leuke uitdaging hier. 
of is dat gewoon wishful thinking?
ben nu twee maanden bezig met o.a benen trainen in de sportschool en ze voelen al zeker strakker en voller aan. 
Mendyh schreef:Ja ik denk dat ik 6 weken vol wil houden en dan gewoon weer normale dingen er tussen door doe. Vooral die shake's komen m'n neus uit haha.
Mendyh schreef:Aan de benodigde kcal kom je zeker, dat komt juist ook omdat je shakes vol groenten en fruit zit.
Je eet gewoon netjes 3 keer per dag. Mijn moeder heeft nu speciale brownies gemaakt, welke zo goed als suiker, calorieën en koolhydraten vrij zijn. Zo maakt ze wel eens meer dingetjes als tussendoor.

LynnDenise schreef:Maar nu weer terug naar de squats?
Janine1990 schreef:Je verwart calorieën met vitaminen denk ik?
In een shake zit namelijk per 250ml 110-140 kcal.
Hoeveel gram van wat voor soort sla eet je tussen de middag? Wat voor dressing en hoeveel gram vlees gebruik je? Ik gok dat je niet op meer dan 300 kcal. komt.
En dan 's avonds... per 100 gram zoete aardappel krijg je 97 kcal binnen, laten we er vanuit gaan dat je ongeveer 100 gram vlees eet en wat groente. Ik gok dat je veel kip eet, dat is 140 kcal. per 100 gram en laten we eens uitgaan van 200 gram groente... Bijvoorbeeld 200 gram peultjes, is 56 kcal.
Reken maar uit... Is echt heel erg weinig.
. Janine1990 schreef:LynnDenise schreef:Maar nu weer terug naar de squats?
Graag, ben namelijk super benieuwd naar de resultaten in cm's van jullie!!
Ik ben nog bezig met de muffin top challenge, werkt wel, in één week al drie cm kwijt!!
Doe ook van die leg nog iets... Maar ben in één week op m'n bovenbenen ook 6cm kwijt!!!
Toegegeven, heb ook wel erg flinke bovenbenen