30 day squat challenge

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Esperanza

Re: 30 day squat challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:11

Haha, mijn persoonlijke verslaving is chocolade hagelslag.
Ik woon nog thuis, dus over het niet in huis halen heb ik weinig te zeggen.
Ik kan soms gewoon echt zoeken naar iets met suiker idd..
Goede tussendoortjes zijn bijvoorbeeld nootjes toch?
En qua suikers, tellen natuurlijke suikers ook? zoals in krenten en rozijnen

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:14

Mi_Esperanza schreef:
Yeah ik meld me ook.
Ben inmiddels op dag 2. haha
so far so good. Ik ga ook nog 3 dagen in de week naar de sportschool,
Sinds mn paard is overleden ineens zeeën van tijd..
Eens zien of die 8 kg eraf willen vóór juli :D
Iemand tips tegen de drang om te snoepen?

Als je zin hebt in een snoepje, een appel nemen :j Het beste is eigenlijk als je helemaal geen zoetigheid in huis neemt. Nog een tip: Veel water drinken, heel veel water drinken. Verder absoluut niet weinig/niks gaan eten, maar gewoon gezond eten! Stop ook geen suiker in je thee, eet geen chocola (zwarte chocola met veel cacao is wel gezond, voor afentoe) en ga ook niet meer eten bij de Mac Donalds, Burgerking etc , dit omdat het eten daar wordt voorbereidt met slecht vet, ongezond dus... Het vet blijft op ongewenste plekken zitten en dat wil je natuurlijk niet!. Dit zijn de drie diktemakers, vermijdt die het liefst helemaal. Dus lekker veel sporten en gezond eten :D

Edit: Ook frisdrank en drinken met 'cafeïne' zijn diktemakers en ook nog is slecht voor je tanden! Drink i.p.v van deze dingen, water en thee :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:23

Noten kunnen wel, maar bevatten stiekem wel wat calorieën, ze bevatten daarin tegen ook een hoop goede stoffen. Een handje noten per dag kan heel goed, maar ik zou geen zakken per dag eten :).

Krenten en rozijnen mag ook wel, maar ook geen zakken vol :).

Als je wilt afvallen moet je in principe minder binnenkrijgen dat je verbrand. Tegelijkertijd moet je ook opletten of je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Als je elke dag mc donals eet, maar weel meer kcal verbrand zal je ook afvallen, maar of dat bevorderlijk is voor je gezondheid is een andere vraag :).

Witbrood is ook niet goed trouwen. Beter eet je volkoren. Je hoeft ook niet van dat hele donkere brood te eten, dat wordt vaak kunstmatig donkerder gemaakt maar bevat helemaal niet zoveel voedingsstoffen.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:26

muntdrop schreef:
Noten kunnen wel, maar bevatten stiekem wel wat calorieën, ze bevatten daarin tegen ook een hoop goede stoffen. Een handje noten per dag kan heel goed, maar ik zou geen zakken per dag eten :).

Krenten en rozijnen mag ook wel, maar ook geen zakken vol :).

Als je wilt afvallen moet je in principe minder binnenkrijgen dat je verbrand. Tegelijkertijd moet je ook opletten of je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Als je elke dag mc donals eet, maar weel meer kcal verbrand zal je ook afvallen, maar of dat bevorderlijk is voor je gezondheid is een andere vraag :).

Witbrood is ook niet goed trouwen. Beter eet je volkoren. Je hoeft ook niet van dat hele donkere brood te eten, dat wordt vaak kunstmatig donkerder gemaakt maar bevat helemaal niet zoveel voedingsstoffen.

Noten zijn heel erg gezond, maar eet er alsjeblieft niet teveel van. Een familielid, is gestorven aan een hartaanval nadat ie 2 kilo noten ophad. Natuurlijk is 2 kilo echt heel overdreven veel, maar van noten moet je zeker niet teveel eten.

Van dan brood, klopt ook :D

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:27

2 kilo wow :o. Ik vind noten ook best duur, dus dat houd me ook een beetje tegen om er teveel van te eten. Ik vind vooral walnoten, amandelen en pecannoten erg lekker :)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:33

Idd toen ik het hoorde :wow:

Hmm, een bakje yoghurt met noten en honing <3

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:38

Ik ga ook meedoen! Begin gelijk vandaag! :D
Ik sport 3x in de week waarvan 1x bodypump en 1x BBB dus ik squat al genoeg maar vind dit wel een leuke uitdaging. :))

Beide benen: 57cm
Billen: 99cm

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:51

Ik wil ook meedoen! Ik begin morgen! :)

Merken jullie al verschil? (Mensen die al langere tijd bezig zijn)

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:56

ok, ik heb een dagje wat minder gedaan hoor... na de halve dag stallen mesten, 35 min hometrainer en een eerste sessie steps vond ik het wel prima whahah

Mi_Esperanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:59

AH thanks voor alle reacties meteen:D
Wat noten betreft. Ik móet deze sowieso eten omdat ik geen vlees eet.
BK, Mc Donalds e.d. kom ik sowieso nooit dus dat scheelt al:)
Maar rozijntjes als zoetige snack is opzich een goed idee.
Haha de grap is dat ik na het eten van appels altijd honger krijg :+ i dont know why.

Wat betreft de koffie, dit doe ik heeel af en toe, als ik laat moet beginnen op de uni en mn moeder thuis is haha, Voor de rest ben ik thee verslaafde. Maar in de meeste thee zit ook cafeïne (Ja dat was ook bignews voor mij) dus ik drink al groene thee. Wat dat aan gaat ben ik goed op weg.
Mijn probleem is vooral dat ik eet als ik me verveel.. Kortom : minder gaan vervelen denk ik haha

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 06:36

En zorgen dat je 6x per dag wat eet. Sinds ik dat doe op aanraden van de diëtiste eet ik nauwelijks suikers meer en heb ik ook niet meer de neiging te gaan snaaien :)

Ik doe de squats met wat meer pauzes want ik merk dat mijn knieën het niet zo leuk vinden (slechte knie)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 08:59

Wauw wat zijn jullie allemaal fanatiek zeg !!
Ik wil eigenlijk iets meer gaan sporten (zit net over het gewicht waarvan ik altijd riep: tot dat gewicht mag ik niet te veel opletten). Nou nu mag het dus :P. En moet het ook van mezelf, ik wil hier gewoon onder het zitten. (het liefst ruim)

Maar ik weet echt niet waar ik de tijd vandaan moet halen. Werk 9 uur op een dag en daarna paardrijden. Dus ben van 7.00 tot 20.00 vaak van huis af. (Ik eet dan ook pas zo laat ja) Daarna zo kapot dat ik dan ook niet meer echt zin/fut heb nog actief te sporten.

Squats zou nog moeten kunnen na deze tijd, al merk ik dat ik daar al vaak de fut niet voor heb.
Probeer nu wel op de dagen dat ik niet ga rijden een rondje hardlopen of iets anders qua extra beweging in te plannen :P. En verder het eetgedrag wat aangepast. Zo min mogelijk zoet tussendoor (op enkel koffiekoekje na). Geen chips meer s'avonds, ipv friettent/mac etc. gewoon koken desnoods een stoommaaltijd bij tijdgebrek. Geen redbull meer (kom van 2/3 per dag). En ik ben ook nog (vrijwel) gestopt met roken. Dus een leuke uitdaging hier.

Op wat ik eet als lunch en avond eten, probeer ik wel iets te letten. Maar eet ik verder nog gewoon normaal. ontbij ipv red-bull gewoon een boterham.
ook probeer ik wat minder frisdrank te drinken maar daarvoor in plaats thee.
Hoop hiermee al een heel eind te komen.

Heb nog niet echt een benul van wat goed en slecht is in voedsel, hier heb ik me duidelijk al een paar keer in verkeken, dus dat wordt nog goed uitzoeken wat ik beter wel en niet kan eten.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:29

Hoi, ik meld me ook :wave:

Ik ben al ff bezig. Ben nu op dag 12, normaal een rustdag maar omdat ik gisteren niks heb gedaan vandaag dag 11 maar ingehaald. Voel het ehm zegmaar wel. Dat m'n billen en bovenbenen net dat beetje strakker zijn :') of is dat gewoon wishful thinking? :Y)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 13:23

Billonaache ik voel het ook hoor :) ben nu twee maanden bezig met o.a benen trainen in de sportschool en ze voelen al zeker strakker en voller aan.

Vandaag dag 5 afgerond en daarna gaan hardlopen, das niet zo'n aanrader xD vrij veel last van mijn bovenbenen gehad en van mijn hamstrings. Wel een goed teken toch? :p

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:36

Ik doe mee met het dieet van mijn ouders maar begin er nu wel een beetje zat van te worden haha.
Geen brood, geen chocola (heel af en toe en klein brokje pure), geen snoep, geen chips, geen aardappelen, geen paste, geen varkensvlees en ga zo maar door.

's Ochtends shaken. Dus van vers fruit en groenten en sla enzo de sappen persen en dan lekker opdrinken, jammie *ahum*.
's Middags een salade eten met bijvoorbeeld zalm of tofu/vega vlees ofzo.
's Avonds avond eten, in plaats van normale aardappelen die gekke oranje zoete aardappelen en dan groenten en vlees (zonder saus, jus of iets anders).

Ik ben nu 3 weken bezig en al 2,5 kilo afgevallen. Wat best veel is want ik was al niet zwaar hoor.
Ik weeg nu 67 kilo en ben 177m lang. Maar die Beach challenge wil ik wel graag doen, zwembandjes heb ik namelijk wel haha.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 14:40

Ziet eruit als een zwaar dieet Mandy. Voor mijzelf werkt een dieet niet, dus kan me heel goed voorstellen dat je het wel beu begint te worden

Ik zelf Let enkel op de inname van koolhydraten, vetten en eiwitten, maar heb geen vast dieet. Dit werkt voor mij prima :)
een dag in de week heb ik cheat day en dan mag ik wat extra nemen zoals iets lekkers of een pizza/pannenkoek of patat of zo. Maar dit wordt wel beperkt naar 1x per week

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:45

Lijkt me ook erg zwaar hoor....
Ik heb het boek 'Het geheim van slanke mensen' gelezen en doe ook niet meer aan diëten. Ik let gewoon op wat ik eet. Je zit zomaar niet op 1800 kcal per dag.
Ik wil gewoon eten wat normaal is, daar hoort ook af en toe iets lekkers bij. Je kan beter je eetpatroon veranderen dan diëten en daarna terug naar een gewoon eetpatroon met aardappelen. Want als je weer 'gewoon' gaat eten, zitten die verloren kilo's er ook zo weer aan. Of je moet dit gewoon de rest van je leven volhouden. Al vraag ik me af of je met dit dieet wel je broodnodige brandstof binnen krijgt. Het zal me niet veel verbazen als je zo maar net rond de 1000 kcal per dag komt (en dan is het veel!!!), dat gaat je opbreken.

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:46

Ja ik denk dat ik 6 weken vol wil houden en dan gewoon weer normale dingen er tussen door doe. Vooral die shake's komen m'n neus uit haha.

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:48

Aan de benodigde kcal kom je zeker, dat komt juist ook omdat je shakes vol groenten en fruit zit.
Je eet gewoon netjes 3 keer per dag. Mijn moeder heeft nu speciale brownies gemaakt, welke zo goed als suiker, calorieën en koolhydraten vrij zijn. Zo maakt ze wel eens meer dingetjes als tussendoor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:54

Mendyh schreef:
Ja ik denk dat ik 6 weken vol wil houden en dan gewoon weer normale dingen er tussen door doe. Vooral die shake's komen m'n neus uit haha.

Hou er wel rekening mee dat je lichaam dan wel eens in de spaarstand kan gaan springen. Meteen alle vetten en koolhydraten gaat opnemen als reserves.

Voorbeeldje... Vorig jaar had ik een stage op 10km van mijn huis, ik had geen auto, dus ging op de fiets. Ik at gewoon wat ik normaal ook at. Daarnaast reed ik elke avond één of twee paarden, heel intensief en het meeste deed ik op de fiets.
Na vier weken was ik op, finaal op. Ik kwam op vrijdag thuis en kon niets meer dan huilen, huilen, huilen. Om niets :')
Gek genoeg viel ik tegen mijn verwachting in ook niets af. Ik snoepte nauwelijks!

Na die vier weken heb ik snel een auto gekocht. In anderhalve week tijd was ik 3 kilo afgevallen. Hield hetzelfde eetpatroon en reed net zoveel paard als daarvoor. Ik had dus al die tijd gewoon meer brandstof verbruikt dan ik opnam.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:59

Mendyh schreef:
Aan de benodigde kcal kom je zeker, dat komt juist ook omdat je shakes vol groenten en fruit zit.
Je eet gewoon netjes 3 keer per dag. Mijn moeder heeft nu speciale brownies gemaakt, welke zo goed als suiker, calorieën en koolhydraten vrij zijn. Zo maakt ze wel eens meer dingetjes als tussendoor.

Je verwart calorieën met vitaminen denk ik?
In een shake zit namelijk per 250ml 110-140 kcal.

Hoeveel gram van wat voor soort sla eet je tussen de middag? Wat voor dressing en hoeveel gram vlees gebruik je? Ik gok dat je niet op meer dan 300 kcal. komt.

En dan 's avonds... per 100 gram zoete aardappel krijg je 97 kcal binnen, laten we er vanuit gaan dat je ongeveer 100 gram vlees eet en wat groente. Ik gok dat je veel kip eet, dat is 140 kcal. per 100 gram en laten we eens uitgaan van 200 gram groente... Bijvoorbeeld 200 gram peultjes, is 56 kcal.

Reken maar uit... Is echt heel erg weinig.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:08

Maar nu weer terug naar de squats? :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:14

LynnDenise schreef:

Graag, ben namelijk super benieuwd naar de resultaten in cm's van jullie!!

Ik ben nog bezig met de muffin top challenge, werkt wel, in één week al drie cm kwijt!!
Doe ook van die leg nog iets... Maar ben in één week op m'n bovenbenen ook 6cm kwijt!!!
Toegegeven, heb ook wel erg flinke bovenbenen :P

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 08:33

Janine1990 schreef:
Je verwart calorieën met vitaminen denk ik?
In een shake zit namelijk per 250ml 110-140 kcal.

Hoeveel gram van wat voor soort sla eet je tussen de middag? Wat voor dressing en hoeveel gram vlees gebruik je? Ik gok dat je niet op meer dan 300 kcal. komt.

En dan 's avonds... per 100 gram zoete aardappel krijg je 97 kcal binnen, laten we er vanuit gaan dat je ongeveer 100 gram vlees eet en wat groente. Ik gok dat je veel kip eet, dat is 140 kcal. per 100 gram en laten we eens uitgaan van 200 gram groente... Bijvoorbeeld 200 gram peultjes, is 56 kcal.

Reken maar uit... Is echt heel erg weinig.

Ik eet ook volgens het paleo-principe (groenten/fruit/vlees/vis/noten/zaden, géén pasta/brood/rijst/aardappelen), maar je kan perfect voldoende en gebalanceerd eten hoor.

Smorgens: smoothie van banaan, avocado en amandelmelk = +-500kcal, OF banaan met twee eetlepels kokosroom, en drie eetlepels zelfgemaakte muesli (amandelen, hazelnoten, chiazaden, pompoenpitten, zonnebloempitten,...) = +-500kcal
Tussendoor: hardgekookt eitje (=+-100kcal)
Middag: grote tas zelfgemaakte groentensoep, met een slaatje met tonijn/kip/garnaaltjes/.... erbij = +-400kcal
Tussendoor: halve komkommer (handig onderweg in de wagen) en een paprika in reepjes = +-60 kcal
Avond: 150gr zalm met groentencurry (véél groentjes en thaise currysaus op basis van kokosmelk en véél kruiden) = +-600kcal
Tussendoor: stuk fruit (appel gebakken in de pan met honing en kaneel, mmm), handje noten,... = +- 200kcal

Persoonlijk zit er bij mij dan nog een eiwitshake (100kcal) tussen ook (omdat ik met 6 dagen krachttraining anders niet aan voldoende eiwitten kom).

Lijkt mij behoorlijk belanceerd, perfect lang vol te houden (hoewel wel veel werk, want alles is vers), én ik ben van mijn extreme hongermomenten en extreme cravings tussendoor af. :).

Terug naar de squats: Het lijkt mij behoorlijk vreemd als je met dertig dagen wat squats te doen ECHT al een verschil zou zien. Ik zie bij mezelf het verschil van een half jaar training met veel squats (véél minder cellulitus op mijn achterwerk en bovenbenen, veel strakker, veel ronder), maar dan is dan al een beduidend langere periode natuurlijk...

Als je "extra" benenwerk wil doen naast squats, zijn lunges ook altijd goed. Maar er 'walking lunges' van (zodat je gewoon vooruit stapt), maakt het fijner en dan kan je buiten in je tuin perfect een rondje doen. Geloof me, 100 walking lunges doen pijn!

xgoldengirlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:09

Janine1990 schreef:
LynnDenise schreef:

Graag, ben namelijk super benieuwd naar de resultaten in cm's van jullie!!

Ik ben nog bezig met de muffin top challenge, werkt wel, in één week al drie cm kwijt!!
Doe ook van die leg nog iets... Maar ben in één week op m'n bovenbenen ook 6cm kwijt!!!
Toegegeven, heb ook wel erg flinke bovenbenen :P

Zou je mij willen vertellen wat voor oefeningen je daar voor doet, en je schema enzo? ik wil namelijk ook erg graag wat aan mijn bovenbenen en muffintops doen.. O:)

en daarna wil ik deze 30 day squat ook gaan doen :D

maar eerst moet mijn heup herstellen.. paardjelief had me onderweg gedropt en nu zit ik al een week met een zwaar gekeusde heup...