Nog meer mensen die geopereerd (moeten) worden in 2014?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Re: Nog meer mensen die geopereerd (moeten) worden in 2014?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 22:44

Waarom zie je daar meer tegenop Sandorra?

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:24

Nogal bang van tandarts...en verhalen van verstandskiezen verwijderen. (Ook in familie geen fijne verhalen m.b.t verstandskiezen) Ook eerder wel kiezen laten trekken voor beugel.....Toen was de verdoving niet helemaal ingewerkt..... Het is vooral de angst..... ook al bijna 5 jaar niet meer bij ta geweest......In januarie goede voornemens opgepakt en naar ta geweest. Daarom moeten nu verstandskiezen eruit.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:18

5 jaar al niet bij de tandarts geweest?! Verstandskiezen moeten er hier ook tzt uit.

Ik heb de hele ochtend in de scan gelegen en ik ben doorverwezen naar Zwolle voor een robotoperatie.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 11:59

Sandorra: Wel knap dat je dan nu doorpakt! Maar je merkt er dit keer helemaal niks van. Je ligt lekker te slapen en word goed verdoofd. Daar zou ik me dus geen zorgen om maken :)

Nynke1: Wat houd een robotoperatie in?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 16:09

Een aangestuurde robot voert de operatie uit. Mijn nier moet open gelegd worden en zo'n robot kan daar beter bij dan een mens omdat een mensenarm wat minder flexibel is dan een robotarm :P

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 16:10

Jeetje dat zoiets al bestaat! :oo

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 00:53

Ja heb even gegoogled:

Werd dus eerst alleen gebruikt bij prostaatkanker operaties en nu ook bij nieroperaties. Ben best onder de indruk van dat ding haha.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:57

Nu met nadenken kijk ik er tegen op :(
5 weken niks doen hoe ga ik mij aan doen mij wassen ik ben rechtshandig en word aan mijn rechter schouder geoppereerd -O-
En dan nog niet auto rijden , ik ben zo afhankelijk van dat ding. Hopen dat ze mijn sleutels niet verstoppen dan kan ik nog een poging wagen (auto is automaat) :')

En ja nu is mijn klaagmoment even gedaan _O-

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:01

Autorijden zou ik echt niet doen, als je wat krijgt ben je niet verzekerd. Woon je nog thuis? Dan kan je moeder je misschien wassen. En geloof mij, 5 weken zijn zo voorbij.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:22

Nynke1 schreef:
Autorijden zou ik echt niet doen, als je wat krijgt ben je niet verzekerd. Woon je nog thuis? Dan kan je moeder je misschien wassen. En geloof mij, 5 weken zijn zo voorbij.

Ja ik woon nog thuis maar mijn moeder werkt snachts dus is pas wakker rond 16-17 u en mij helpen dat is soms te veel gevraagd dan moet ze zich bukken voor mijn haar te wassen :')
Het is gewoon stom dat ik van iedereen afhankelijk moet gaan zijn. Mijn vriend woont een uur hier vanaf . Wil ik naar stal denk maar niet dat moeder mij brengt want dan stinkt haar auto naar paard :')
Paps is gelukkig makkelijker maar dan is hij weer met zijn hobby bezig.
Maar ik denk wel dat je gelijk hebt van niet te rijden met de auto maar als ik de sleutels kan vinden is het prijs of ik moet hem daarvoor op blokken leggen want mijn velgen dan opgooien lukt niet :D

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:59

Mijn moeder werkt ook altijd 's nachts en toen ik mijn rug op drie plekken had gebroken hielp ze me overal mee. Douchen, aankleden, eten en drinken maken, naar toilet etc. Daar ben je toch moeder voor als je kind dat zelf even niet kan en andersom net zo.... Mag hopen dat dat een grapje is dat het teveel gevraagd is om je haar te wassen.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:30

Nynke1 schreef:
Mijn moeder werkt ook altijd 's nachts en toen ik mijn rug op drie plekken had gebroken hielp ze me overal mee. Douchen, aankleden, eten en drinken maken, naar toilet etc. Daar ben je toch moeder voor als je kind dat zelf even niet kan en andersom net zo.... Mag hopen dat dat een grapje is dat het teveel gevraagd is om je haar te wassen.

Eigenlijk was het serieus heb het al meegemaakt toen ik mijn pols had gebroken was het ook en dan moet ik mij bukken en dan word de badkamer vies ik heb geen tijd mijn serrie begint dadelijk . Dat ik toen gewoon maar naar mijn oma ben gegaan of ze daar boven het bad mijn haren wou wassen :')
Het is haar zelfs te veel om soms mee te gaan naar de dokter. "Weer verspilde tijd had dat en dat nog kunnen doen" .
Ach ben het wel gewent van der dus jaa

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:30

Ik heb geleerd om met mijn andere arm veel over te nemen. Heb pols gebroken gehad en afgelopen keer geopereerd en toen gips tot bovenarm. Ik heb douchen op zich zelf kunnen doen alleen kreeg de beschermer er niet om ivm pijn en schuiven van gips. Maar als het echt had gemoeten was het gelukt.
Ik ben wel bij mijn ouders gaan wonen tijdelijk omdat het voor eten enz makkelijker was, al zou ik het gered hebben met magnetron e.d. en uiteindelijk.......
Gelukkig is mijn moeder wel behulpzaam en rijd ook. OF mijn vader.

Jammer dat je moeder het ziet als verspilde tijd hoor.

Allemaal sterkte met de operaties. Voor mij houd het " helaas" op. Ik had gehoopt dat ik nog een operatie kon krijgen om mijn pols minder beperkt te laten zijn door bijv. bandje oprekken oid. Maar helaas is dit niet meer mogelijk. Zal gaan moeten leren leven met een behoorlijke beperking.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:02

Morgen aan de beurt tas gepakt..... Morgen 07:45 naar zh....Tot laters, ik ga nu proberen te slapen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 22:08

Heel veel sterkte Sandorra!! Hopelijk kun je vannacht een beetje slapen :)

Tyke: Wat vervelend zeg! Wat is nu je beperking precies?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:08

alle maal sterkte.
ik moet 3 maart aan mijn voet geopereerd worden ben benieuwd mag dan daarna niet te veel leopen zal me waarschijnlijk gaan vervelen.
gelukkig heeft mijn vriend de eerste 2 weken vrij genomen

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:53

Mijn beperking houd in dat ik mijn pols niet kan draaien in supinatie/ pronatie. In makkelijke woorden de geldontvang beweging. Normaal is het 90 graden en ik kom niet verder dan 45. (zoiets....)
En dit is flink.
Voor mijn werk heb ik dit eigenlijk wel nodig. Wist niet voor ik beperkt was dat je die beweging zo vaak gebruikt.

@dancertje: verveling sloeg bij mij ook snel toe. Maar als je af en toe leuke dingen blijft doen gaat het wel. Zorg voor een rolstoel bijv.

Alles goed gegaan Sandorra?

Abeltje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:17

Nou ben door de apk keuring, dus de 11maart gaat definitief door.
Kleine 3 weken en dan blijft hopelijk mijn oog op de goede punt blijft staan :D

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:22

Mag ik me ook melden. Ben donderdag geopereerd, alle verstandskiezen zijn onder narcose verwijderd. Loop nu met twee hele dikke hamsterwangen rond en dit is de vierde dag met een ijszak |( . Mijn verstandskiezen lagen allemaal nogal rottig. Ze hadden er ook onder lokale verdoving uitgekund, maar dat durfde ik niet. Had het al een jaar of 5 uitgesteld, ben wel blij dat die ondingen (heb ook al twee ontstekingen gehad aan die kiezen) er nu uit zijn, als nu die opgezwollen kop snel bijtrekt :D . De chirurg zei na afloop dat die narcose geen overbodige luxe was geweest, doordat die kiezen nog rottiger lagen dan ze dachten :') .

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:30

Morge de grote dag ! Begin wel meer schrik te krijgen van de narcose!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:35

Ik zie hier mensen over infusen bezig. De laatste keer dat ik geopereerd werd had ik een 20tal (ja ik heb ze geteld) dikke blauwe plekken... Blijkbaar wilde een of ander kathetertje dat ze na de verdoving hebben gezet er niet in..... (ik geloof een diepe veneuze, uiteindelijk zat ie in mijn nek. :roll:
Maar goed dat ik toen al sliep. :') Ik ZEI nog dat ik moeilijke aders had voor ze me in slaap deden... :')

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:18

Succes Kimz! Ik word de 27e geopereerd en heb vandaag een preoperatief onderzoek gehad

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:50

Ayasha schreef:
Ik zie hier mensen over infusen bezig. De laatste keer dat ik geopereerd werd had ik een 20tal (ja ik heb ze geteld) dikke blauwe plekken... Blijkbaar wilde een of ander kathetertje dat ze na de verdoving hebben gezet er niet in..... (ik geloof een diepe veneuze, uiteindelijk zat ie in mijn nek. :roll:
Maar goed dat ik toen al sliep. :') Ik ZEI nog dat ik moeilijke aders had voor ze me in slaap deden... :')

:') ik word ook steeds met allemaal extra gaten wakker :+

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:52

Hoi kim,

heel veel succes voor de operatie. Bereid je wel voor dat je na de operatie een tijdje weinig kan. Weet niet wat ze precies aan je schouder gaan doen maar ik ben 6 weken geleden geopereerd aan mijn schouder en kan nu pas net weer auto rijden (mocht ook niet eerder van arts). Douchen enzo lukt wel in je eentje haren wassen ook wel duurt allemaal wat langer maar gaat uiteindelijk wel.
Huishoudelijke dingen heeft ook wel even geduurt voor dat ik dit weer kon sinds vorige week pas stofzuigen.
En deze week ook pas weer beginnen met werken.

Groetjes genja

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:30

Gisteren tijdens het turnen op school mijn schouder serieus ontwricht :( Deed echt enorm veel pijn, en normaal heb ik wel een vrij hoge pijngrens, weet ik uit ervaring. Maar de leerkracht had er niet aan gedacht om mijn arm direct te ondersteunen, dus die spieren waren wel enorm opgespannen, ik kon nog geen centimeter bewegen, of dat deed a pijn.
Dan in het ziekenhuis platen laten nemen (er zit misschien nog een bartstje in, maar het was niet goed te zien) en dan pas terug erin gezet, dat deed goed! echt een enorm groot deel van de pijn weg :)
Ze zeiden ook inderdaad wel dat het zou kunnen dat ik het kan laten opereren als het vaker terug komt, maar eerst even wachten hoe snel het nu hersteld...
In ieder geval echt enorm hatelijk want ik kan niet veel doen.