30 day ab challenge

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Re: 30 day ab challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:49

Ja dat is waar... Je krijgt tenminste wel genoeg steun en motivatie door dit topic! :))

Celine1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:52

Ik ga ook meedoen! Heb een paar maanden geleden de squat challenge tot dag 21 ofzo volgehouden en merkte al vrij snel dat ik meer kracht in mijn benen had. Ik zelf eet heel veel maar kom geen grammetje aan :( erg vervelend dus nu maar kijken of ik wel spieren kan kweken haha

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 16:52

En inderdaad, van de zijkant ziet het er iets dunner uit. (En rood haha)

Afbeelding

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:54

Celine1996, Succes! :D

Wilke93, dat is bij mij ook! Stapte gister van mijn fiets af bij mijn verzorgpony en kon toen mijn eigen benen zien in het raam, toen was ik echt even verbaasd want ze leken echt véél dunner en mooier! :+

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 16:55

Eigenlijk zijn spieren best belangrijk. Ik moet nu ook voor een polsblessure mijn 'polsspieren' kweken, zodat ik er minder last van heb. Dus ik denk als je meer spieren hebt dat je ook makkelijker door blessures heen komt. Moest met m'n rotknieen ook altijd kniespieren trainen.
Squat challenge tot dag 21? Dat is echt goed!

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:55

Ga het ook proberen^^ is zien of ik het volhou:)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:55

Ik ga denk ik mijn challenges over de dag verdelen, is minder belastend dan alle drie achter mekaar of niet?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 16:56

naomi_g1998 schreef:
Ik ga denk ik mijn challenges over de dag verdelen, is minder belastend dan alle drie achter mekaar of niet?

Hmm geen flauw idee, dan geef je je lichaam ook niet veel rust denk ik. Ik denk dat het beter is om ze achter elkaar te doen.. :?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:57

Wilke93 schreef:
naomi_g1998 schreef:

Hmm geen flauw idee, dan geef je je lichaam ook niet veel rust denk ik. Ik denk dat het beter is om ze achter elkaar te doen.. :?

O ja dat is ook wel weer zo... :+ Misschien paar minuten ertussen of zo?

Celine1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:57

Ja ik was ook wel trots op mezelf haha maar met 200 squats en meer ben je wel zo lang bezig dat ik er geen zin meer in had

@naomi_g1998 over de dag verdelen is iets minder belastend maar uiteindelijk krijg je dezelfde spieren

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 16:59

Celine1996 schreef:
Ja ik was ook wel trots op mezelf haha maar met 200 squats en meer ben je wel zo lang bezig dat ik er geen zin meer in had

@naomi_g1998 over de dag verdelen is iets minder belastend maar uiteindelijk krijg je dezelfde spieren

200!? pffff. ik moet er niet aan denken haha! Knap hoor! _/-\o_

Voor de spieren lijkt het met ook niks uit maken, maar moet je je lichaam niet een beetje rust geven dan? Als je het 3x per dag doet, ipv 1x alles?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:00

Mi_Amore schreef:
Dat ziet er extreem belastend uit :+

Extreem belastend?

Ik kan je nu al vertellen dat je echt heeeeel erg weinig tot geen resultaat gaat boeken met deze oefeningen. De oefeningen en herhaling zijn te weinig om resultaat te boeken.

Ter vergelijking, de dagelijkse oefeningen staat gelijk aan 2 minuten in een fitness les.
Je kunt net zo goed een grappige film opzetten en even flink lachen voor de buikspieren.

Dit schema is dus eigenlijk alleen leuk als aanvulling op een al bestaand fitness schema.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:03

Raponsje schreef:
Mi_Amore schreef:

Extreem belastend?

Ik kan je nu al vertellen dat je echt heeeeel erg weinig tot geen resultaat gaat boeken met deze oefeningen. De oefeningen en herhaling zijn te weinig om resultaat te boeken.

Ter vergelijking, de dagelijkse oefeningen staat gelijk aan 2 minuten in een fitness les.
Je kunt net zo goed een grappige film opzetten en even flink lachen voor de buikspieren.
Bij filmpjes op youtube zie je toch echt wel resultaten! Natuurlijk moet je het wel vol blijven houden want als je ermee stopt is het ook zo weer weg.

Ik denk dat ik gewoon in de avond alles na elkaar doe maar tussen de challenges door even 5 minuten rust?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 17:06

Raponsje schreef:
Mi_Amore schreef:

Extreem belastend?

Dit schema is dus eigenlijk alleen leuk als aanvulling op een al bestaand fitness schema.

Ik denk dat dit heel erg per lichaam verschilt.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 17:08

Citaat:
Ik denk dat ik gewoon in de avond alles na elkaar doe maar tussen de challenges door even 5 minuten rust?

Dat lijkt me ook wel een goed plan :) En ik bedacht me net: ik ga gewoon een poging wagen met die squat challenge. Als het niet lukt met m'n knieen merk ik het vanzelf en stop ik. Of ik doe er elke dag 25 ofzo. Dan moet het toch wel ietsje werken? haha :)

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:09

Ik voel nu al de spier pijn terwijl ik het nog niet eens heb uitgevoerd :+

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 17:10

Caelum schreef:
Ik voel nu al de spier pijn terwijl ik het nog niet eens heb uitgevoerd :+

haha _O- niet te ver vooruit kijken :D

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:10

Maar lieve doorzetters, let wel dat je spieren boven vet wegen dus schrik je niet na 2/3 weken een ongeluk op de weegschaal :D

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:13

Wilke93, heb je dan een blessure of gewoon last van je knieën?
S_uus, Nee hoor! :D

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:18

Ik weeg liever zwaar van spieren dan van vet :+!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 17:21

naomi_g1998 schreef:
Wilke93, heb je dan een blessure of gewoon last van je knieën?
S_uus, Nee hoor! :D

Ik heb vanaf mijn 12e al last van mijn knieen. Nu weten we ein-de-lijk wat het is. Ik kan het echt niet na vertellen hoor, maar iets met een band in m'n knieen waarmee ik ben geboren, die er niet hoort te zitten. Die band beperkt de beweging een beetje. Zo kon ik niet m'n knieen zo ver buigen dus bijv niet door m'n hurken, dat deed ontzettend pijn. Op een groot paard opstappen moest ik bijv altijd een opstapje gebruiken anders was ie te ver gebogen. Na heel veel fysio is het gelukt die band wat op te rekken (beide kanten trouwens), waardoor ik niet geopereerd hoef te worden aan beide kanten :) Nu kan ik biiijna helemaal door m'n knieen! Bijna in de 'eindstand' . *\o/*

Ohja, m'n fysio zegt: Je mag best paardrijden, zolang je maar niet valt -O- Ik was nog nooit eerder gevallen, en 2 maanden geleden dus voor het eerst. Dus ik schrok me dood toen ik viel! Maar gelukkig niks aan m'n knieen gehad. Wel meteen knock-out en een hersenschudding gekregen :(
Laatst bijgewerkt door laughterline op 11-12-13 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:21

ik join !
ik begin wel vanaf het nieuwe jaar, gelijk in januari ! goed voornemen +:)+ :')

Celine1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:22

Fijn! Je kan het squaten gewoon proberen en anders haak je af, elke beweging is er een.

Wow wel vervelend van die val!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 17:24

Celine1996 schreef:
Fijn! Je kan het squaten gewoon proberen en anders haak je af, elke beweging is er een.

Wow wel vervelend van die val!

Ja, ik denk dat ik er gewoon 25 per dag doe. En als ik er 30 kan 30. Maar opbouwen naar de 200 gaat 'm niet worden :')
Ja de schrik zit er nu best wel in. Reed 'n paard die een half jaar niet bereden was. Het ging heel goed dus wilde 'm aanzetten in galop, maar meneer wilde niet. Draaide een rondje, bokte, ik zag de grond op me afkomen. En toen ik wakker werd waren we 20 sec :? verder.. Daarna ook niet meer echt paardgereden eigenlijk, puur omdat het niet meer kon hoor. Als ik een fijn relaxed paardje in d ebuurt had zou ik het zo doen. MAar de manege waar ik eerst reed zijn de lessen vol :( Edit: Maar hoe langer ik niet meer heb gereden hoe spannender ik het vind.

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:29

Oeh I'm in!