Al een week niet lekker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

Re: Al een week niet lekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:38

Ah fijn dat je bent doorgestuurd, durfde de dokter al een grof iets te schatten?
Hopelijk schiet het snel op

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:52

Inderdaad goed dat je doorgestuurd bent :j En goed van jou dat je dit door pakt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:03

Sterkte en beterschap. :(:)

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:11

Goed dat je door gestuurd bent, en hopen dat er nu wat meer duidelijkheid voor je komt!

Zo ben ik met dit soort zelfde klachten 2 weken geleden opgenomen in het ziekenhuis, vandaag weer heen ter controle, ook nog steeds onduidelijk wat het is.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 11:54

Bedankt iedereen, die berichtjes doen me goed!

Ben al een tijdje klaar, maar alles moet nog even bezinken. Voel me heel dubbel. Het is dan wel niet ontzettend ernstig, maar er is eindelijk duidelijk.
In eerste instantie zag die vrouw niet tot ze iets verder keek. Radioloog is erbij gekomen. Hij zei; 'Ja ik zie het al'.
De eierstokken horen naast je buikwant te zitten. Mijn rechter zit goed, mijn linker daarin tegen zit IN de buikwant. Dit is niet goed en daarkomen al mijn klachten dan ook vandaan. Hij gaat verslag uitbrengen aan de HA (in opleiding) en die belt mij dan vanmiddag met de gehele uitslag. Dit is wat mij al is verteld. Voor de rest weet ik nog niks. Eind van de middag weet ik hoe, wat en wat er aan gedaan gaat worden. Hij zei dat er wel wat aan gedaan zal moeten worden.

Ik voel me nu heel dubbel. Ben ik wel nog vruchtbaar etc. Moet ik nog niet aan denken, maar er gaat nu echt van alles door mijn hoofd. Je denkt dat je eigen HA wel weet wat ze zegt en dan wordt je door iemand anders onderzocht en dan dit.. Het is dan misschien voor jullie/andere niet iets ernstigs, maar voor mij is het toch wel een beetje een soort van 'klap'.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:58

Je moet wel bedenken dat een HA niet in je lichaam kan kijken en ook alleen maar op basis van klachten een oordeel moet vellen. Maar goed, wel goed dat je bent doorgestuurd naar het ziekenhuis en dat je nu weet waar je klachten vandaan komen. Veel sterkte.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:00

Wat vervelend zeg, maar wel fijn dat je nu weet wat het is, en dat daar niet ook nog veel tijd tussen zat. Maar ik snap dat er nu van alles door je hoofd gaat... Wat betreft huisartsen, daar moet je sowieso niet teveel vertrouwen in hebben doorgaans :\ Mijn broer had een bultje in z'n nek en werd weggestuurd en na aandringen pas onderzoek, bleek dat ie kanker had maar doordat er best veel tijd tussen zat, zat ie nog in een verder stadium dan nodig was geweest als het allemaal wat sneller was gegaan..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:01

Nou ik zou dan ook schrikken kan me goed voorstellen.
Ik hoop dat je huisarts snel belt en dat je meer duidelijk hebt.
Heel veel sterkte

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:03

Sjeuh...dat is niet niks zeg.Toch maar goed dat je bent doorgestuurd.

Ik hoop dat de ene eierstok jouw vruchtbaar kan houden,ik duim voor je hoor.Wat is nu de volgende stap?Operatie denk ik?

Sterkte hoor :(:)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:03

Kan me voorstellen dat je er een dubbel gevoel bij hebt. Het is fijn dat je duidelijkheid hebt, dat dan wel. Volgens mij kun je ook met maar één eierstok zwanger raken hoor.
Dat er wat aan gedaan kan worden lijkt me goed i.v.m. de klachten, alleen is een operatieve ingreep natuurlijk nooit fijn.
Een huisarts is een generalist en werkt vaak volgens het uitsluitingsprincipe. Als hij op die manier niets kan vinden zal hij jou, als het goed is, doorsturen voor nader onderzoek, zoals nu. De ene huisarts doet dit nu eenmaal sneller dan een ander en soms passen klachten bij een aantal aandoeningen. En dat maakt het lastig. Heb zoiets ook een keer meegemaakt. Voelde me 2 weken aan het lijntje gehouden i.v.m. iets dat op griep leek, maar uiteindelijk iets was wat ze niet zo vaak tegenkomen.
Ik hoop dat je goede uitleg krijgt en daarna wat rust kunt vinden. Een tip: maak een lijstje met vragen die je zou willen stellen.
Sterkte!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 12:07

Precies wat jij zegt bedoel ik saskiakefie. Ze wachten vaak te lang met iets. En snap ook wel dat ze het allemaal goed willen doen. Maar dit is al de tweede keer dat ik ergens mee doorloop.

Ben heel blij dat ik eindelijk weet wat er is, nu afwachten tot vanmiddag.
Jeetje wat heftig saskiakefie. :(:)

linnie050 HA belt eind van de middag dus tot die tijd nog even spannend hoe en wat. Thanks!

Tinky12 ben blij dat ik ben doorgestuurd. Voor het zelfde geld had ik er mee doorgelopen en was het erger geworden. Ik hoop het ook echt, maar dat is afwachten. De volgende stap hoor ik pas vanmiddag als de HA me belt. Dankjewel! :)

Emma_s_girl hoe het zit met zwanger raken weet ik niet. Dat ga ik allemaal nog wel vragen. Snap je punt hoor, maar vaak wachten ze wel iets te lang.
Nu dan nog niet zo lang maar toch wel vervelend dat je vaker na een HA moet voordat er echt actie ondernomen wordt.
Wat vervelend dat het bij jou ook zo verliep, uiteindelijk wel allemaal goed gekomen? Ik weet nu echt nog niet wat ik allemaal wil vragen, het moet nog even bezinken denk ik.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:09

Jeetje meid dat is wel even schrikken denk ik ! Wel vervelend dat je nu tot vanmiddag moet wachten maar je weet nu wel zeker dat het niet tussen je oren zit en dat je gelijk had dat er wat mis is. Ik hoop echt voor je dat ze er snel wat aan kunnen doen en dat jij je snel weer beter voelt !

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:24

Citaat:
Snap je punt hoor, maar vaak wachten ze wel iets te lang.

Helaas wel. Sommige artsen denken helaas dat ze alles weten. En zich verplaatsen in de patiënt, ho maar. Heb er nu zo een in het ziekenhuis. Die zat me heel raar aan te kijken toen ik aan hem vroeg of hij zich voor kon stellen hoe het voor mij was om daar te zitten. Voor hem zijn heel veel dingen routine, voor de patiënt niet.
Aan de andere kant heb je ook weer van die lui die om elke scheet bij de huisarts zitten en meteen een doorverwijzing willen. Die verpesten het dan voor de rest.

Citaat:
Wat vervelend dat het bij jou ook zo verliep, uiteindelijk wel allemaal goed gekomen?

Gelukkig wel, ze waren er net op tijd bij.

Citaat:
Ik weet nu echt nog niet wat ik allemaal wil vragen, het moet nog even bezinken denk ik.

Kan ik me voorstellen. Ik heb nu een lijstje op mijn computer aangemaakt dat ik telkens aanvul. Voor ik weer bij de dokter zit en vergeten ben wat ik nog wilde vragen, hahaha.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:52

Fijn dat je nu in ieder geval de grove lijn weet van wat er met je aan de hand is.. Hopelijk kunnen ze je gerust stellen vanmiddag aan de telefoon, dat zou wel fijn zijn namelijk.

Weet je de verdere plannen al of gaan ze je dat aan de telefoon vertellen?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:52

gelukkig weet je nu wat meer. hopelijk wordt het vanmiddag nog duidelijker.. Ik ben het vertrouwen in huisartsen ook totaal kwijt, ik wordt ook nooit serieus genomen

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:51

Goh, ook wat. Heel veel sterkte!

Zet je vragen op een blaadje, anders vergeet je in je zenuwen de helft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:54

Jeetje TS wat vervelend. Wordt je eerst naar huis gestuurd met de mededeling dat het PDS is, blijkt het toch iets heel anders te zijn. Snap best dat het een klap is op die manier.

Hevonen schreef:
Goh, ook wat. Heel veel sterkte!

Zet je vragen op een blaadje, anders vergeet je in je zenuwen de helft.

Dit is helemaal een aanrader, kan je nu misschien ook even helpen om rustig te worden. Als je alle vragen even op kan schrijven. Bel ook gerust nog een keer als het niet helemaal duidelijk is.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:11

Wow heftig TS!
Heel goed dat je er weer heen bent gegaan. Heel veel sterkte. Ik snap zeker dat dit als een schok kan komen.

Met mij gaat het steeds ietsje minder ;) Elke dag nog last van buikpijn en rugpijn. Ik voel me snel een zeurderig type en heb dan de zin om het maar te laten. Aan de andere kant heb ik nu 'al' vijf weken last van onophoudelijke buikpijn en rugpijn. De ene keer erger dan de andere keer, maar het wordt in ieder geval niet minder.
Ik kijk het nog een dagje aan, maar anders woensdag ook maar weer naar de HA.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 19:07

Urona447 was inderdaad even ‘schrikken’. Natuurlijk zijn er veel ergere dingen maar toch niet fijn. En inderdaad ik wist gewoon dat er iets was en het niet tussen mijn oren zat.

Emma_s_girl inderdaad soms wordt het door een ander verpest voor een ander.
Fijn dat ze erbij jou net op tijd bij waren! :) Haha dat is wel heel slim, voor mij ook wel een idee.

Jikkeee weet nog niet veel meer naar het telefoontje van de HA. Alleen dat er een verwijsbrief naar de gynaecoloog is gestuurd en een brief klaar ligt voor mij morgen.

Bonny_CT vervelend dat jij dat bij de HA ook zo ervaart.. blijft vervelend om dan te moeten gaan.

Hevonen bedankt voor de tip. Ga ik zeker doen!

Judith_ Inderdaad wordt naar huis gestuurd eerst met het is een virus dat nog maximaal 5 dagen aan kan houden. 5 dagen verder is het PDS en nu komen ze er achter dat het toch wat anders is.. voor het zelfde geld was ik niet terug gegaan. En dan?! Denk ik nu..

Mloei wat vervelend dat de klachten bij jou ook nog steeds niet over zijn. Als het morgen niet over is zou ik toch de HA maar even bellen. Om er mee door te lopen is ook niet fijn en goed voor jezelf/je lichaam.

Ben blij als de pijn en andere klachten over/weg zijn. HA heeft gebeld. Mijn linker eierstok zit inderdaad verkleefd/in mijn buikwand.
Daar komen mijn klachten dus vandaan. Ze verwijst me door naar de gynaecoloog, kan morgen de brief ophalen. Dus dan maar gelijk even een afspraak maken.

Kreeg vanmiddag van een vriendin nog te horen dat een 'vriendin' het idee had dat ik me aanstelde. Fijn als mensen dat zeggen en ze niet eens weten wat je voelt. Nu dus maar afwachten tot ik naar de gyn moet.. als ik meer weet morgen zal ik het even laten weten (als jullie dat fijn vinden natuurlijk).

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:14

Nou, leuke vriendin..."knap dat andere mensen soms gedachten kunnen lezen en kunnen voelen wat een ander voelt qua pijn...." Niet dus.

Laat maar horen als je meer weet.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:16

Nou lekker zo'n 'vriendin' -O-

Ik ben erg benieuwd wat de gynaecoloog zal zeggen. Hoop ook dat je daar snel terecht kan, dat is in een zkh altijd maar afwachten helaas... :(:)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:54

Schrikken zeg.. Maar je hebt eindelijk duidelijkheid, das wel fijn toch? Ik hoop dat je vragen snel beantwoord zullen worden, wat betreft vruchtbaarheid enzo.

En aanstellen.. Jeetje is zij niet degene die zich een beetje aanstelt met hoeveel ze het zich aantrekt?! :=

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:13

Nou, fijn dat je in ieder geval duidelijkheid hebt en dat het makkelijk te verhelpen is!
Sterkte! :(:)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:16

Klinkt in mijn oren heel erg als endometriose. Zoek dat maar eens op. Heb ik zelf ook en heb soortgelijke klachten gehad. Bij mij zaten er verklevingen in mijn holte van douglas en op mijn darmen (zeldzame plek). Ging af en toe van mijn stokje van de pijn. Ondertussen 3 keer geopereerd en ben zo goed als pijnloos.

Succes en sterkte! Je weet nu in ieder geval wat het is :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:31

PINK schreef:
Agnes ik voel me buiten dit prima. Maar ik weet gewoon zeker dat er iets niet helemaal pluis is. Heb het steeds koud en warm en als ik dan temperatuur is het niks. Ergens denk ik; ik stel me aan. Ik kan het er maar beter bij laten zitten. Het gaat wel weer over. Maar andere kant dit is ook niet gezond. De pijn wordt nu steeds heviger in m'n zij.

maaike5581 Wegens een bepaalde reden (die ik hier liever niet neer zet) ben ik niet aan de anticonceptie.

heb je ook een uitsrijkje gehad want dat lees ik niet of overheen gelezen. zoniet vraag dan daar alsnog naar