Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BaileyMix schreef:Maar waarom gezonde kinderen (!!!) dan volproppen met chemische troep? Waarom niet gewoon accepteren dat het bij deze kinderen misschien wat langer kan gaan duren?
BaileyMix schreef:Maar waarom gezonde kinderen (!!!) dan volproppen met chemische troep? Waarom niet gewoon accepteren dat het bij deze kinderen misschien wat langer kan gaan duren?
Brainless schreef:BaileyMix schreef:Maar waarom gezonde kinderen (!!!) dan volproppen met chemische troep? Waarom niet gewoon accepteren dat het bij deze kinderen misschien wat langer kan gaan duren?
Lang niet alle ADHD-ers slikken medicijnen.
Daarnaast lopen veel kinderen in hun hoofd vast (dus zijn niet alleen een "probleem" voor hun omgeving).
Mindim schreef:Die van mij krijgt geen eens aanmaaklimo, hij drinkt het meest water. Snoep lust ie niet, maar een koekje bij de thee is prima. Verder koken wij onbewerkt, juist omdat je dan weet wat je binnen krijgt. Frisdrank hebben we ook nooit.
Ik heb gehoord dat visoliecapsules ook zouden bijdragen, weet iemand daar iets over?
Mindim schreef:Kijk Moonfish en dat is het leuke aan kinderen die niet weten dat ze ADHD hebben, die verschuilen zich niet, verstoppen zich niet achter medicijnen. Die laten het zien, zoals het is. Hebben geen verborgen agenda's en geen onwil om te proberen.
Brainless schreef:BaileyMix schreef:Maar waarom gezonde kinderen (!!!) dan volproppen met chemische troep? Waarom niet gewoon accepteren dat het bij deze kinderen misschien wat langer kan gaan duren?
Lang niet alle ADHD-ers slikken medicijnen.
Daarnaast lopen veel kinderen in hun hoofd vast (dus zijn niet alleen een "probleem" voor hun omgeving).
Mindim schreef:Het is geen ziekte, het is een stoornis in de hersenen van een verder perfect gezond iemand.
Een rugzakje voor op school krijg je niet 123, ook niet met een diagnose hoor. en in hoeverre is medicatie overdreven als het degene helpt. Dan kun je het afdoen als leerpil, maar wat als je kind zonder die pil helemaal niet aan leren toekomt? Veel ouders willen in eerste instantie helemaal niet aan de ritalin en zekers niet omdat de buren en het neefje het ook hebben. Verder krijg je ook niet zomaar ritalin. Alsof ouders hun kinderen maar het liefst vol stoppen met medicatie
Ceriadwen schreef:Ik weet niet wat iedereen hier nu aan het verdedigen is maar volgens mij is de strekking van de OP duidelijk toch? ADHD bestaat niet, is een verzonnen aandoening.
Kan je moord en brand roepen over hoe JIJ of je kinderen wel adhd hebben, en dat het echt wel echt is en dat jij of je kinderen er echt helemaal niks aan kunnen doen dat er wat onaangepast gedrag af en toe uitkomt, maar je kan ook eens kijken of jij of je kinderen niet zelf wat kunnen veranderen aan gedrag.
Ceriadwen schreef:Ik weet niet wat iedereen hier nu aan het verdedigen is maar volgens mij is de strekking van de OP duidelijk toch? ADHD bestaat niet, is een verzonnen aandoening.
Kan je moord en brand roepen over hoe JIJ of je kinderen wel adhd hebben, en dat het echt wel echt is en dat jij of je kinderen er echt helemaal niks aan kunnen doen dat er wat onaangepast gedrag af en toe uitkomt, maar je kan ook eens kijken of jij of je kinderen niet zelf wat kunnen veranderen aan gedrag.
Citaat:Standpunt ahealthylife.nl (toegevoegd op 2-9-2013)
ADHD bestaat wel degelijk, maar er wordt volgens ons veel te snel gegrepen naar medicatie zoals ritalin. We vonden dit artikel toch de moeite waard om te plaatsen, zodat er een zinvolle discussie op gang kan komen over de ADHD en de medicatie. Zelf hebben we ook mensen in onze omgeving met ADHD en weten hoe vervelend dat is. Excuus namens ons team als we je gekwetst hebben door ADHD niet serieus te nemen.