ADHD 'bestaat niet'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:52

Hoe heb jij het eigenlijk aan je kind verteld Gast4901? Die van ons is 7 en die weet van niets.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:53

BaileyMix schreef:
Maar waarom gezonde kinderen (!!!) dan volproppen met chemische troep? Waarom niet gewoon accepteren dat het bij deze kinderen misschien wat langer kan gaan duren?

Lang niet alle ADHD-ers slikken medicijnen.
Daarnaast lopen veel kinderen in hun hoofd vast (dus zijn niet alleen een "probleem" voor hun omgeving).

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:53

ADHD een ziekte? nou dan ben ik bij deze dus ziek....

Ik baal steeds meer van dit topic en krijg echt het idee dat ik (en alle andere mensen met ADHD) maar zo zijn omdat wij niet goed op onze voeding letten, omdat we in een cultuur leven waar mensen denken dat je ADHD bij de kruidvat kunt kopen, en ADHD ziekte is. Ik baal er van dat mensen die niets, of weinig met ADHD te maken hebben zo reageren,

Ik ben niet ziek, Ik mis alleen een stofje in mijn hersenen. maar goed, ik heb eerder uit frustratie, pijn en verdriet een topic geschreven en het loopt nog steeds. Het topic staat onder in mijn OS, en ik heb daar geprobeerd in te beschrijven hoe ik mij voel, hoe ik denk, en alles.

Ik wou van ganse harte dat jullie 1 dag mij konden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:54

BaileyMix schreef:
Maar waarom gezonde kinderen (!!!) dan volproppen met chemische troep? Waarom niet gewoon accepteren dat het bij deze kinderen misschien wat langer kan gaan duren?

Omdat een kind er op school ontzettend hinder van ondervind. En gezonde kinderen, misschien van lijf en leden, maar de hersenen werken niet helemaal zoals het hoort.
Waar baseer jij jouw mening op, welke ervaring heb jij met ADHD?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:56

Brainless schreef:
BaileyMix schreef:

Daarnaast lopen veel kinderen in hun hoofd vast (dus zijn niet alleen een "probleem" voor hun omgeving).

Kun je dat wat meer uitleggen? Hoe lopen ze vast, op wat voor manier?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:57

ADHD zit bij ons in de familie (de kant van mijn man) Onze jongste zoon heeft het ook en is al vanaf zijn 4de levensjaar aan de medicatie.

4 jaar geleden zijn we naar Duitsland verhuis, we hebben nu een boerderij met veel plaats om buiten te spelen. Alleen school wilde hem zonder medicatie niet hebben.
Na de zomervakantie is mijn zoon naar een speciale school gegaan. Een school voor kinderen welke meer begeleiding nodig hebben. Er zitten maar 14 kinderen in de klas (op de andere school 28) Er is altijd huiswerkcontrole. De leraren zijn speciaal opgeleid en ze hebben 1 les theorie afgewisseld met een activiteitenles.
Hij is zoveel rustiger geworden dankzij de nieuwe school dat we aan het afbouwen zijn met de medicatie. Zijn hoofdpijnen zijn weg en hij is niet zo agressief meer.
Eigenlijk is hij te goed voor die school maar de extra begeleiding, minder kinderen in de klas en afwisseling in de lessen zijn gewoon heel erg hard nodig.

Mijn zwager was een heel moeilijk kind, mijn neef en nicht hebben ADHD en mijn ander zwager heeft het ook.

Mijn zoon was/is ook een allergie kind (koemelkeiwitten,eieren en huisstofmijt)hij is met een spoedkeizersnede geboren en meteen op allergieen (positief) getest.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 00:59

Ladybird, typische reactie vind ik dit voor iemand die de aandoening lijdt.
Ik heb het nergens gezegd dat je niet goed op je voeding let namelijk..
Wel heb ik gezegd dat het mogelijk heel erg kan verbeteren met een andere aanpak.
Maar nu even heel, heel erg hard: ik zie jou instelling bij heel veel mensen met ADHD en whatever else.
Mensen vertikken het om er iets aan te doen buiten pillen vreten over het algemeen.
En als ik met mijn optie(s) kom is het teveel moeite/niet bewezen/het werkt toch niet maar wél piepen.
Heel logisch om te zeggen dat iets niet werkt als je het nog nooit geprobeerd hebt.
Ik verspil mijn energie er niet meer aan en laat dat soort topics lekker gaan en denk het mijne er van.

Ik heb het doel om alles uit mijn leven te trekken wat er in zit met mijn asperger en de lyme.
Maar ik kan ook in een hoekje gaan zitten piepen, mezelf volstoppende met allerlei normale zogenaamd gezonde dingen die lang zo gezond niet zijn.
Ieder zijn ding, maar mijn ding is het niet. Ik begrijp het niet en ga het nooit begrijpen.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 07-11-13 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 01:00

Mindim schreef:
Die van mij krijgt geen eens aanmaaklimo, hij drinkt het meest water. Snoep lust ie niet, maar een koekje bij de thee is prima. Verder koken wij onbewerkt, juist omdat je dan weet wat je binnen krijgt. Frisdrank hebben we ook nooit.

Ik heb gehoord dat visoliecapsules ook zouden bijdragen, weet iemand daar iets over?

Ik heb een hele tijd visolie gedaan, merkte wel positief verschil. Wil er weer mee beginnen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 01:01

BaileyMix schreef:
Kun je dat wat meer uitleggen? Hoe lopen ze vast, op wat voor manier?

Moet je even teruglezen, enkele hebben uitgelegd hoe ze dat zelf ervaren en/of hun kind dat ervaart.

BaileyMix

hotchocolat; Wat een mooi bericht :j Fijn dat je zoon nu zoveel beter in zijn vel zit!

Anoniem

Kijk Moonfish en dat is het leuke aan kinderen die niet weten dat ze ADHD hebben, die verschuilen zich niet, verstoppen zich niet achter medicijnen. Die laten het zien, zoals het is. Hebben geen verborgen agenda's en geen onwil om te proberen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 01:04

Mindim schreef:
Kijk Moonfish en dat is het leuke aan kinderen die niet weten dat ze ADHD hebben, die verschuilen zich niet, verstoppen zich niet achter medicijnen. Die laten het zien, zoals het is. Hebben geen verborgen agenda's en geen onwil om te proberen.

I agree..
Sorry bericht is misschien heel erg lomp maar de instelling van de gemiddelde mens vind ik echt flut op dit soort gebieden.
Ik moet echt alle zeilen bij zetten met de Lyme erbij, en met de instelling van de meeste mensen had ik tussen zes planken gelegen.
En dat is niet gedramatiseerd, gewoon realiteit.
Overigens vind ik de manier waarop jij het aanpakt echt top.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 01:20

Brainless schreef:
BaileyMix schreef:

Klopt mijn vriend slikt ook geen medicijnen. Hij let ook niet op zijn voeding mbt adhd. Hij moet gewoon zijn energie kwijt kunnen in hardlopen (of een flink potje sexen) en dan is ie voorlopig weer rustig
:+

En hij heeft ook een tijd pilletjes geslikt, ?aar dar werd ie zo duf van, en stil, totaal niet weten wat je moet zeggen en echt een kasplantje zijn.

Ben er wel van overtuigt dat adhd echt bestaat, alleen het labeltje wordt te snel op een kind geplakt vind ik. Ben iig blij dat ik t zelf niet heb ...
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 07-11-13 01:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 01:21

Ik kan het niet laten, ik ga reageren...

Mijn dochter heeft op haar 15e de diagnose gekregen, (add) terwijl we absoluut niet op zoek waren naar een diagnose.
Ze was opgenomen in een revalidatiekliniek voor fysieke problemen.. , daar herkenden ze het gedrag en hebben ze mij gevraagd of ze getest mocht worden

Het was niet in mijn hoofd opgekomen dat ze ADD had... Waarom niet... Omdat ik het gedrag herkende..
Achh zei ik dan.. Zo was ik ook, en met mij is het toch ook goed gekomen

Ik: 7 onafgemaakte universitaire studies, extreme spanningszoeker ( lang leve de extreme sports) en op mijn best in zware crisissituaties ( een tornado haalt het beste in mij boven).
Wist ik veel dat andere mensen zich langer dan 2 minuten achterelkaar kunnen concentreren.

Ik ben energiek, enthousiast, vrolijk, creatief en heb een ruim boven modaal baan, dus niets te klagen.
Dat ik some een dag echt niet functioneer , haal ik later wel weer in ( energie genoeg)

Maar mijn dochter heeft een fysiek probleem... En dat kon ze er niet bij hebben...
Ze slikt geen medicijnen ( ritalin hielp geweldig, maar de bijwerkingen zijn horror), maar gaat wekelijks naar een psycholoog om haar te helpen ermee om te gaan.

Zij is niet druk... Ze is een dromer...
Iedereen herkent wel het.. Je sleutels in de kooelkast leggen en de boter in het sleutelkastje... Maar zij heeft dat 20x per dag. Gebruikte theezakjes in bed, vergeten te douchen, vergeten schone kleren aantrekken, vergeten te drinken en te eten... met snowboots in de zomer, met sandalen in de winter....

Ze heeft geen automatismes... Die zijn exteem moeilijk aan te leren ( kenmerk adhd)

En eten.. Suikervrij, glutenvrij, lactose vrij... Een jaar lang... Helpt geen ene moer ( wel gezond uiteraard)

De comorbiditeit is vooral naar. Neiging tot depressies, hoger kans op zelfmoord, angststoornissen...

Maar ad(h)d brengt ook veel goeds. Het is ook een zegen.
Adhd zie je vaak bij brandweermannen, ambulancepersoneel, creatieve vakken.
Daar waar een ander vol in de stress schiet, functioneerd een adHD er perfect, die heeft dan nml precies de goede balans aan hormonen in een stress situatie en is dan op zijn best.

Scholen zijn een probleem, die kunnen slecht omgaan met dat wat afwijkt van het gemiddelde.
Waar mijn leraren wel wisten dat ik niet kan automatiseren ( kenmerk adhd.. Weet ik nu) en met gewoon een 4 gaven ipv een 1... En ik dus makkelij het VWO doorkwam. Wordt daar nu geen rekening meer meegehouden tenzij je een label hebt ( bij mijn dochter op school bewust niet verteld.. Ze wil geen sticker, ze redt zich goed op de havo...best jammer havo met een gymnasium iq )

En om mijn verhaal nog langer te maken.

Bij het stellen van een diagnose testen ze oa je verwerkingssnelheid, de huidge iq tests bestaan uit drie delen..warvan verwerking er 1 is.
Mijn dochter 130 (eq)120 (ongeveer het oude iq) met een verwerkingssnelheid van 80....

De huidige maatschapij gaat zo extreem uit van gemiddelden enheeft amper mogelijkheden om een individu ook zodanig te behandelen dat een stempel vaakje enige redding kan zijn.

We praten er nooit met anderen over. Wij hebben een prima leven, stempel is niet nodig.... Maar het bestaat wel degelijk... En in ernstigere gevallen zijn medicijnen een zegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 01:24

Ik vind dat ADHD nooit een excuus mag zijn om je achter te verschuilen voor dingen die je eigenlijk niet wilt. Ik vind het ook geen reden voor ongemanierd gedrag. Ik vind echter ook niet dat men zo snel oordeel mag vellen zonder werkelijk iets te weten van het onderwerp. Het is niet leuk om ADHD te hebben namelijk en ook niet cool.

Zelf probeer ik in huis zo veel mogelijk rust te creeren en het huis is dus altijd opgeruimd, het is rustig thuis. Thuis kan je je zelf zijn en hebben mensen begrip voor je, waar het in de echte wereld nog wel eens aan ontbreekt. Alles gaat hier volgens structuur en regelmaat en werken we met puntenborden, hij kan televisie minuten verdienen. Maximaal 70 minuten per dag. Vriendjes mogen mee op vaste dagen. Teamsport is uitgesloten, dat overzicht heeft hij niet. Strikt met eten.
Al met al vergt het heel veel aanpassingen om je kind een beetje fijn in zijn vel te laten voelen, want ze zijn niet altijd vrolijk en blij en vinden het leven leuk. Ook vergt het veel van je als ouder en is het geen pad van rozengeur en maneschijn.
In de documentatie van de arts staat zelfs een zinnetje dat je je eigen plan moet trekken, omdat er zo veel onbegrip is in de maatschappij voor de stoornis waar je kind aan lijdt. Als mensen hier zo gemakkelijk er over praten, alsof het allemaal maar verzonnen is,d an denk ik, draai eens mee joh, loop eens wat weken in onze schoenen en oordeel dan nog eens.

Ja misschien wordt er te snel een label geplakt, maar om de hele groep dan maar te diskwalificeren, vind ik echt fout. En wordt het label te snel door de artsen geplakt of zijn er ook ouders die met hun kind helemaal nog nooit een arts gezien hebben en zelf hun kind maar met de diagnose ADHD diagnosticeren om hun opvoedkundige problemen maar te maskeren.

Laat ik wel wezen, Ritalin krijg je niet zomaar en het recept wordt ook niet gegeven door een huisarts als je daarmee start.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 01:27

BaileyMix schreef:

Ik denk dat dit een eenzijdig beeld geeft.

Ik zelf ben behoorlijk slim en als kind kon ik goed meekomen puur op intelligentie. Bij mij hoefden dingen helemaal niet langer te duren. Maar het probleem bestaat nog steeds: ik heb een concentratievermogen van nop, kan niet plannen en alles loopt altijd als een chaos in mijn hoofd waardoor ik dingen vergeet, door elkaar haal, absoluut onproductief ben. Als ik wil werken en ik ga er echt voor zitten, dan lukt het nog steeds 50% van de tijd niet, puur door alle afleidingen om me heen, alle gedachten in mijn hoofd, alle dingen die er gebeuren.

Dat ken ik al mijn hele leven, van kinds af aan tot nu, en daar is nooit verandering in gekomen. Ik kan gewoon prikkels niet uitschakelen, alle prikkels die er zijn komen even hard binnen en mijn hoofd kan ze niet naar prioriteit ordenen. Ik kan niets negeren, alles is constant aanwezig.

Ik ben nooit volgepropt met chemische troep en ik heb nooit hulp gehad. Ik heb nooit geleerd hoe ik het wel kon oplossen. Ik heb nooit ondersteuning gehad. Niemand heeft zelfs door gehad wat er aan de hand was, zelfs ik niet want ik wist niet eens dat het niet normaal was. Ik dacht dat het aan mij lag, dat het mijn eigen schuld was dat ik onderpresteerde (en ja, ik haalde nog steeds zessen en zevens op de middelbare, maar dat hadden negens en tienen kunnen zijn. Tsja, daarover durfde ik niet eens te gaan klagen).

Tot iemand me er ineens op wees van hey, die problemen waar jij tegenaan loopt, is dat geen ADD?

Ik zou willen dat iemand me er eerder op gewezen had. Dat ik eerder was volgepropt met chemische troep en dat ik eerder therapie zou hebben gekregen en wat dan ook. Misschien dat ik dan nu op de universiteit niet zo enorm zou worstelen met mijn studie, terwijl ik weet dat ik het echt met gemak aankan. Misschien dat ik dan nu geleerd zou hebben hoe ik de meest simpele taken makkelijker kan doen. Niet altijd alles op het laatste moment in alle stress moeten afraffelen of te laat af hebben omdat het eerder gewoon niet lúkte! (en dat gaat zelfs over simpele dingen als de was doen)

Ik wou dat mensen het niet gewoon geaccepteerd hadden van me als laksheid, dat er iemand aan de bel had getrokken en ik niet alleen maar een schop onder mijn kont kreeg alsof ik lui was. Ik ben mezelf inmiddels ZO hard tegengekomen en dat had dan allemaal voorkomen kunnen worden.

Ik verstop me niet achter medicijnen, ik verstop me niet achter het naamkaartje ADD, maar echt, als ik dit eerder had geweten en het kaartje eerder had gehad, wie weet wat ik dan nog uit mezelf had kunnen halen. Dit biedt me zo ongelooflijk veel hulp. Ik kom nu op het punt dat als ik dingen graag wil, dat ik het dan ook kán doen. Ik wil alles proberen om het te verbeteren, en tot nu toe is dit echt het enige dat helpt.

En voor de buitenwereld lijk ik een hartstikke gezond mens. Joh, niemand heeft al die jaren wat doorgehad, niemand heeft wat geopperd. En toch lag ik van binnen hartstikke met mezelf in de knoop. Omdat het allemaal niet langer had HOEVEN duren, omdat de motivatie er echt wel was, maar ik gewoon niet anders kon.

En dat is ADD voor mij. Willen, zo graag willen, maar gewoon niet kunnen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 01:28

Misschien zou het beter zijn ADHD niet zozeer te zien als ziekte op zich, maar een symptoom... en een symptoom kan door meerdere oorzaken ontstaan... zo ken ik iemand die een slecht functionerende hersenbalk heeft, en daardoor verschijnselen heeft die ook bij "gewone" ADHD-ers te zien zijn...
Dat verklaart misschien ook waarom de ene ADHD-er anders reageert op bijvoorbeeld Ritalin dan de andere.

Ik kan me verder voorstellen dat de professor die ADHD "uitvond" later is geschrokken van de epidemie van mensen die ADHD zouden hebben en de overdreven medicalisering van verder gezonde kinderen.

En waardoor werd het een hype: ouders die het beste willen voor hun kinderen die wat moeite hebben op school, en dan ook wel zo'n "leerpil" willen hebben voor hun kind want ze zien dat het bij de buren of hun neefje ook werkt ... en er zijn ook fabrikanten die artsen vorstelijk beloonden als ze hun producten aan de man brachten.

Verder is het ook zo dat je tegenwoordig zonder stickertje geen studiebegeleiding kunt krijgen op school, en dat is ook zeker een hele belangrijke reden voor de groei van het aantal diagnoses, iets wat de "uitvinder" van ADHD ook was opgevallen.

Ik zou zeker niet willen beweren dat ADHD op zich niet bestaat... wel is het griezelig hoe gemakkelijk sommige artsen kinderen diagnosticeren en met pillen gingen strooien.

Maar daar staat dan weer tegenover dat ik de ellende heb gezien van niet gediagnosticeerde mensen die een behoorlijk frustrerend leven leiden...

Anoniem

Re: ADHD 'bestaat niet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 01:33

Het is geen ziekte, het is een stoornis in de hersenen van een verder perfect gezond iemand.

Een rugzakje voor op school krijg je niet 123, ook niet met een diagnose hoor. en in hoeverre is medicatie overdreven als het degene helpt. Dan kun je het afdoen als leerpil, maar wat als je kind zonder die pil helemaal niet aan leren toekomt? Veel ouders willen in eerste instantie helemaal niet aan de ritalin en zekers niet omdat de buren en het neefje het ook hebben. Verder krijg je ook niet zomaar ritalin. Alsof ouders hun kinderen maar het liefst vol stoppen met medicatie :roll:

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 01:36

ik heb trouwens een rugzakje gehad tijdens mijn mbo opleiding wat erg prettig was :j je krijgt dan net wat meer overzicht en uitleg over wat er van je verwacht word

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 01:39

Pfff wat een moeite moest ik doen om ritalin te krijgen. En ja het is mijn eigen keuze om aan ritalin te beginnen!! Het geeft zoveel rust in mijn hoofd

Ik heb nu ook een rugzakje en ben er heel blij mee. School helpt mij nu om beter structuur tr krijgen in alles

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 01:45

Mindim schreef:
Het is geen ziekte, het is een stoornis in de hersenen van een verder perfect gezond iemand.

Een rugzakje voor op school krijg je niet 123, ook niet met een diagnose hoor. en in hoeverre is medicatie overdreven als het degene helpt. Dan kun je het afdoen als leerpil, maar wat als je kind zonder die pil helemaal niet aan leren toekomt? Veel ouders willen in eerste instantie helemaal niet aan de ritalin en zekers niet omdat de buren en het neefje het ook hebben. Verder krijg je ook niet zomaar ritalin. Alsof ouders hun kinderen maar het liefst vol stoppen met medicatie :roll:

Even voor de duidelijkheid: ik vind het zelf geen leerpil, maar er zijn dus ouders die om die redenen hun kind aan de Ritalin/Concerta willen...
En ik weet dat er psychiaters bestaan die heel ruimhartig diagnosticeren en heel makkelijk pillen voor de schrijven, daar is al eens een documentaire over geweest.
Gelukkig is inderdaad lang niet iedereen zo happig op pillen en komt er steeds meer kritiek (mede dankzij die documentaire) op het overdreven snel diagnosticeren.
Ik heb een tijdlang kinderen onder andere op het speciaal onderwijs meegemaakt (autisten en ADHD-ers) en weet dus wel een beetje waar ik over praat.
Wel zou ik het hartstikke erg vinden om ADHD maar meteen helemaal weg te poetsen. Als ADHD absoluut niet zou bestaan, zouden de ziektekostenverzekeraars de behandelingen en diagnosticering bijvoorbeeld nooit vergoeden.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 01:49

Ik heb ook ADD, maar slik geen ritalin, ik wil dat zelf niet. Dat veel kinderen nu te snel de diagnose ADD/ADHD krijgen.. Tja.. Dat denk ik zelf soms ook wel ja.. Maar ritalin krijg je echt niet zomaar.

Verder is AD(H)D gewoon aan te tonen in de hersenen.. (Ook bij een IQ test blink je als ADD'er uit op bepaalde onderdelen terwijl andere onderdelen, zoals korte termijn geheugen, minder goed gemaakt worden).

Zelf ben ik een dromend variant. Als kind staarde ik altijd uren uit het raam, of ging ik helemaal op in mijn eigen wereldje als ik aan het tekenen, lezen of schrijven was. Andere vakken had ik de grootste moeite mee, zoals rekenen (ik heb dan ook een rekenstoornis, wat weer vaak voor komt bij mensen met AD(H)D). Maar vakken die mijn verbeelding prikkelde, zoals geschiedenis, gingen dan wel weer enorm goed.

Mensen die zeggen dat AD(H)D niet bestaat zou ik graag mijn hersenen willen uitlenen, probeer zelf dan maar 1 maand te functioneren zoals een normaal persoon. Lukt je geheid niet. Ik ben kapot na 1 dag school, laat staan na 5 dagen school. En dan werk ik ook nog op zaterdag om rond te komen EN ik woon op mijzelf.
Ik zou mijn hersenen trouwens voor geen goud willen missen, ADD hoort bij mij, het maakt mij wie ik ben. :)

Verder, zoals misschien al te zien in mijn posts, schrijf/vertel ik graag 100 dingen in een zin/bericht :D.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:25

Ik weet niet wat iedereen hier nu aan het verdedigen is maar volgens mij is de strekking van de OP duidelijk toch? ADHD bestaat niet, is een verzonnen aandoening.

Kan je moord en brand roepen over hoe JIJ of je kinderen wel adhd hebben, en dat het echt wel echt is en dat jij of je kinderen er echt helemaal niks aan kunnen doen dat er wat onaangepast gedrag af en toe uitkomt, maar je kan ook eens kijken of jij of je kinderen niet zelf wat kunnen veranderen aan gedrag.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:31

Ceriadwen schreef:
Ik weet niet wat iedereen hier nu aan het verdedigen is maar volgens mij is de strekking van de OP duidelijk toch? ADHD bestaat niet, is een verzonnen aandoening.

Kan je moord en brand roepen over hoe JIJ of je kinderen wel adhd hebben, en dat het echt wel echt is en dat jij of je kinderen er echt helemaal niks aan kunnen doen dat er wat onaangepast gedrag af en toe uitkomt, maar je kan ook eens kijken of jij of je kinderen niet zelf wat kunnen veranderen aan gedrag.

We hebben et al erover gehad dat bijv. Voeding en structuur een kind kan helpen. Maar je gedrag aanpassen zodat je dan geen ADHD meer hebt is pure onzin.

Vertel mij dan eens hoe ik, ondanks dat mijn leven zo gestructureerd is, de chaos in mijn hoofd er niet meer is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:37

Ceriadwen schreef:

Dat gaat om 1artikel dat de "bedenker" zou hebben gezegd dat het niet bestaat.
Ik kan daarover niets anders vinden dan 1 artikel.
Het aparte is dat daarna (na "ontdekking") veel onderzoek is geweest en men dus wel verschillen in de werking van de hersenen is aangetoond.

Daarnaast "gewoon-nieuws" niet de betrouwbaarste bron.
Ze verwijzen naar http://www.ahealthylife.nl/adhd-fictieve-ziekte/ als hun bron.
En dat terwijl daar bij het artikel juist staat (maar dat vergeten ze te kopiëren).

Citaat:
Standpunt ahealthylife.nl (toegevoegd op 2-9-2013)
ADHD bestaat wel degelijk, maar er wordt volgens ons veel te snel gegrepen naar medicatie zoals ritalin. We vonden dit artikel toch de moeite waard om te plaatsen, zodat er een zinvolle discussie op gang kan komen over de ADHD en de medicatie. Zelf hebben we ook mensen in onze omgeving met ADHD en weten hoe vervelend dat is. Excuus namens ons team als we je gekwetst hebben door ADHD niet serieus te nemen.

Over hun betrouwbaarheid:
http://www.gewoon-nieuws.nl/2013/03/natuurlijk-geneesmiddel-tegen-kanker-10-000-x-sterker-dan-chemo/#.UntCbSc_UuI
Hebben ze overgenomen van een Hoax....
https://www.facebook.com/notes/de-hoax-wijzer/hoax-graviolazuurzak-bestrijdt-kanker-10000x-effectiever-dan-chemotherapie/242874509182544