Roken is zooooooo niet meer van deze tijd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:05

Liesje1611 schreef:
Ik rook trouwens ook alleen in de daarvoor bestemde ruimtes, maar dat lijkt me niet meer dan normaal.
In een kroeg met rookruimte rook je gewoon daar, op school steek je ook geen peuk op in de aula, maar buiten.

dit dus als iedereen dat zou doen {:} ik rook ook nooit in bushokjes maar altijd er naast en dan ook nog dat de wind niet die kant op staat
anderen hoeven geen last van mij te hebben

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:06

Esprit4 schreef:
haha als ik nu op dit moment mijn pakje uit het raam zou gooien koop ik et niet weer heb al eens een jaar niet meer gerookt maarja soms gebeuren er dingen dat ik voor mezelf dat nodig heb

Waarom doe je dat dan niet? Als je geen verslaving hebt, heb je het ook niet nodig.

Gianti: natuurlijk heb je gelijk dat men niet in zo'n gelegenheid hoort te roken. Ik zou me daar zelf, als roker (euh, damper ;) ) ook aan irriteren. Maar als dit je avondje uit keer op keer verziekt, zou ik eieren voor mijn geld kiezen.
Maarja, ik ben zelf iemand die soms ten koste van mezelf rekening houdt met anderen, das weer het andere uiterste ;)

Ik damp zelfs niet in openbare gelegenheden, terwijl dat dus wel mag.

DewiRox

Re: Roken is zooooooo niet meer van deze tijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:07

Mag ik vragen wat dampen is?

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:07

elektrisch roken dus waterdamp ;)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:08

In dat geval doubless, ik vóél mij niet verslaafd. :')
Maar ik begrijp je.

Ik bok op mijn mobiel, dus sorry als ik vragen/opmerkingen niet heb beantwoord, lees er te makkelijk overheen op mn telefoon :p

Als iemand mij aangeeft dat hij/zij last heeft van mijn rook, op welke manier/om welke reden dan ook, doe ik ook heus wel een paar passen opzij hoor. :) lijkt mij opnieuw niet meer dan normaal. En rook in iemands gezicht blazen en dat soort ongein vind ik net zo onbeschoft als een drankje in iemands gezicht gooien.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:09

Elektrisch roken, dus zonder teer. Is reukloos, dus geen overlast voor anderen, en het is vooral veeeeel goedkoper ;)
Uiteraard is helemaal niet roken nog veel beter, maar dit is voor mij een goede tussenstap

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:11

Gianti schreef:
liedje89 schreef:
Je kan ook heel koppig je deur open laten staan omdat het toch asociaal is dat jij moet investeren in een slot omdat een ander zich niet aan de regels houdt, maar dat is niet echt een houding die werkt in de praktijk ^)

ik zeg bewust "even heel kort door de bocht" erbij ;) er worden mooie rookruimtes gecreëerd voor de rokers, maak dan daar gebruik van, als jij (algemeen gezegd) de keuze neemt om een sigaret op te steken.. waarom moet het zo moeilijk zijn om rekening met elkaar te houden? jij jouw momentje van genieten en laat mij mijn momentje van genieten dan ook gewoon :) want ik wil niet met brandplekken en erge rookgeur thuis komen en ik denk dat jij ook geen behoefde hebt aan chagrijnige blikken en afgesnauwd commentaar

(algemeen gezegd he, dat je je niet persoonlijk aangesproken voelt)

Tja waarom zijn mensen asociaal? Daar doe je niets aan lijkt me of ze nu de rook in je gezicht blazen, dronken over je schoenen proberen te kotsen, je geen voorrang geven in het verkeer of je fiets meenemen je kan er maar beter op rekenen dat ze er lopen en ze een beetje uit de weg gaan :(

Vind trouwens niemand anders het apart dat ze voor de reclame campagne roken is zo ... *uit* mensen hebben gekozen die best wel uit zijn??

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:11

Geen idee, ik "ken" alleen bibi (zo heet ze toch?)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:13

liedje89 schreef:
Vind trouwens niemand anders het apart dat ze voor de reclame campagne roken is zo ... *uit* mensen hebben gekozen die best wel uit zijn??

Volgens mij hebben die makers dat niet in de gaten haha, naar mijn idee was het echt wel met het idee 'stoer' gemaakt :')

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:20

LadyMadonna schreef:
Esprit4 schreef:
haha als ik nu op dit moment mijn pakje uit het raam zou gooien koop ik et niet weer heb al eens een jaar niet meer gerookt maarja soms gebeuren er dingen dat ik voor mezelf dat nodig heb

Waarom doe je dat dan niet? Als je geen verslaving hebt, heb je het ook niet nodig.

Gianti: natuurlijk heb je gelijk dat men niet in zo'n gelegenheid hoort te roken. Ik zou me daar zelf, als roker (euh, damper ;) ) ook aan irriteren. Maar als dit je avondje uit keer op keer verziekt, zou ik eieren voor mijn geld kiezen.
Maarja, ik ben zelf iemand die soms ten koste van mezelf rekening houdt met anderen, das weer het andere uiterste ;)

Ik damp zelfs niet in openbare gelegenheden, terwijl dat dus wel mag.

omdat ik dan het hele terrein rondom de flat moet gaan vegen :') :Y)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:21

Mijn vraag was serieus, maar je antwoord zegt genoeg :j

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:25

Sorry, ik moet wel lachen _O-

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:28

LadyMadonna schreef:
Elektrisch roken, dus zonder teer. Is reukloos, dus geen overlast voor anderen, en het is vooral veeeeel goedkoper ;)
Uiteraard is helemaal niet roken nog veel beter, maar dit is voor mij een goede tussenstap

Zijn dat ook die pennen die nu op basisscholen zo hip zijn? Met verschillende smaken.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:32

LadyMadonna schreef:
Mijn vraag was serieus, maar je antwoord zegt genoeg :j

haha zo was die niet eens bedoeld ik kan em zo weggooien waarom ik dat niet doe geen idee als jij et weet weet ik het ook misschien net de stap om het echt weg te gooien het is makkelijker gewoon niet meer te kopen denk dat ik het zonde vind van mijn geld om het weg te gooien

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:32

Ik vind trouwens de inhoud van je profiel, esprit4, totaal niet aansluiten met het beeld dat ik hier in het topic van je heb. Als je zo begaan bent met de wereld, waarom spendeer je dan niet het geld dat je nu uitgeeft aan je sigaretten aan een goed fonds ofzo? Vind het trouwens wel mooi wat in je topic staat, daar niet van.

------
Mijn excuses, bedenk me net dat jij alleen rookte wanneer je het moeilijk had.
Maar ook dat vind ik een beetje contra met de inhoud vj profiel. Die kinderen hebben het ook moeilijk en beschikken niet over de mogelijkheid naar een sigaret te grijpen.

Maar dit voegt geloof ik niks toe aan het topic, ik zal ontopic blijven.
Laatst bijgewerkt door DewiRox op 22-10-13 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:38

vroeger naja twee jaar geleden toen ik dat erin zette was voor dat ik echt rookte ik rookte sporadisch een sigaret in de maand gezelschaps idee verder niks tot toen mijn buurjongen zelfmoord pleegde dat is het moment van de "verslaving" samen met mijn buurmeisje ons verdriet wegroken

en ik doneer heel hypocriet wel aan het kwf ik loop er zelfs collectes voor

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:44

Nog even een vraag.
Wat maakt volgens jullie dan, dat jij (esprit bijv) sigaretten gebruikt om je verdriet weg te roken ( zo zijn er wel meer verdriet rokers en drinkers denk ik) terwijl ik ook een erg zware tijd heb meegemaakt en totaal niet de behoefte heb aan een van beide. Nu is natuurlijk iedereen anders, maar wat maakt dat sommige dan toch naar iets duurs en ongezond grijpen, terwijl je ziet hoe het leven ook kan gaan.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:46

misschien omdat ik er toen al mee was begonnen half half en wist dat ik er rustig van zou worden in mijn hoofd ik denk als ik daarvoor nooit een sigaret had gerookt er nooit aan begonnen was in die periode

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:48

DewiRox schreef:
Nog even een vraag.
Wat maakt volgens jullie dan, dat jij (esprit bijv) sigaretten gebruikt om je verdriet weg te roken ( zo zijn er wel meer verdriet rokers en drinkers denk ik) terwijl ik ook een erg zware tijd heb meegemaakt en totaal niet de behoefte heb aan een van beide. Nu is natuurlijk iedereen anders, maar wat maakt dat sommige dan toch naar iets duurs en ongezond grijpen, terwijl je ziet hoe het leven ook kan gaan.

Ik denk dat dit inderdaad verschilt per persoon en per situatie.. Ik kan er zelf geen zinnig antwoord op geven iig. :)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:50

Geeft niet, hoor vaker dat ik nog wel eens lastige vragen stel, maar anders ga ik er helemaal zo over na denken en in op haha

SokJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:52

liedje89 schreef:
Sok schreef:
Hoezo minderen in mijn opmerkingen? Ik spreek uit eigen ervaring en tenslotte word ik door spotjes als deze ook neergezet als uitschot. Dan mogen ook andere dingen die een enorme kostenpost zijn/kanker veroorzaken wel eens flink aangekaart worden.

Dat valt toch wel mee, er word hoogstens door een paar "super coole" :roll: mensen gezegd dat jij niet hip bent. Ik vind het eerlijk gezegd nog een achterlijke reclame alsof hip zijn zo belangrijk is en we mensen er vooral altijd maar op moeten wijzen dat ze niet hip zijn, alsof we nog op de middelbare school zitten en iemand een lelijke broek aanheeft :O . Als ik sokken in sandalen wil en een strippenkaart moet ik dat toch ook lekker zelf weten 8)7

True, true :Y) Al denk ik dat er genoeg posters in dit topic zijn die dat ook vinden, couldn't care less tho, maar ik kan erin komen dat sommige mensen wel op hun teentjes getrapt zijn.

Ik persoonlijk vind het gewoon jammer dat rokers zo door het slijk gehaald worden, terwijl er zoooo veel andere ongezonde (voor jezelf én voor de portemonnee van de maatschappij) zijn, waar totaal geen aandacht aan word besteed. Plus natuurlijk het feit dat ik bijzonder hard twijfel aan de nuttigheid van deze campagne en daarmee hoe het geld van de kwf word uitgegeven.. Lees, ik heb me daarnet nog mijn donatie stopgezet, uiteraard met een begeleidende brief, ben benieuwd of en wat ik hierop terug krijg.

Nog een kleine voetnoot, mensen die zeggen rustig te worden van sigaretten.. I highly doubt it.. Bijkomend effect van nicotine is namelijk de aanmaak van extra adrenaline, het verhoogt je hartslag en je bloedvaten vernauwen, waardoor je bloed sneller stroomt. Het is dus niet de sigaret die je rustig maakt, maar het toegeven aan je verslaving. ;)

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:53

hoe wil je toegeven aan verslaving als je die niet hebt? ;)

SokJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:55

Esprit4 schreef:

Dénken dat je die niet hebt. De receptoren in je hersenen vragen om meer, zonder dat je het zelf door hebt.

Een eerste keer inname van nicotine zorgt voor een enorme adrenalineboost, dus rustig worden van roken is wetenschappelijk gezien behoorlijk onmogelijk ;)

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:57

Sok schreef:
Esprit4 schreef:

Dénken dat je die niet hebt. De receptoren in je hersenen vragen om meer, zonder dat je het zelf door hebt.

Een eerste keer inname van nicotine zorgt voor een enorme adrenalineboost, dus rustig worden van roken is wetenschappelijk gezien behoorlijk onmogelijk ;)

ik kan hier op in gaan maar ik weet dat ik geen verslaving heb ;)

SokJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:58

Esprit4 schreef:
Sok schreef:

ik kan hier op in gaan maar ik weet dat ik geen verslaving heb ;)

Oh, doe alsjeblieft. Prove science wrong! :D