Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
antje_vip schreef:Nee ze deed Jillian michals 3x pw
En lopen 3x per week (lopen is natuurlijk geen sport te noemen)
Raponsje schreef:Zalm is inderdaad goed, maar dressing - sausjes en kruidenboter niet.
Dan kun je net zo goed een boterham met pindakaas eten.
Om resultaat te behalen zul je echt je calorieen aantal naar beneden moeten halen. Je eet nu namelijk meer dan je verbrand waardoor je niet zult afvallen.
dejong_wever schreef:Raponsje schreef:Zalm is inderdaad goed, maar dressing - sausjes en kruidenboter niet.
Om resultaat te behalen zul je echt je calorieen aantal naar beneden moeten halen. Je eet nu namelijk meer dan je verbrand waardoor je niet zult afvallen.
Na 7 pagina's heb ik dat wel in de gaten. Waarom kom je dan niet met een idee, waarbij ik wel zam kan eten? Je zegt alelen dat het niet verantwoord/goed is maar komt niet met een oplossing
Saar4 schreef:Lopen is juist geweldig om af te vallen. En dan niet sloom door de stad slenteren, maar in stevig tempo lange stukken wandelen.
dejong_wever schreef:Raponsje schreef:Zalm is inderdaad goed, maar dressing - sausjes en kruidenboter niet.
Na 7 pagina's heb ik dat wel in de gaten. Waarom kom je dan niet met een idee, waarbij ik wel zam kan eten? Je zegt alelen dat het niet verantwoord/goed is maar komt niet met een oplossing

moonfish13 schreef:Ik zie in je dieet veel te veel koolhydraten.
Even voor het idee, ik eet twee eieren per dag en dan nog voor minimaal twee eieren aan eiwitpoeder.
De cm's vliegen er af ondanks dat ik niets doe verder en niets anders eet.
Ik zeg lekker aan de gezonde smoothies, maar met vet en eiwitten, dus eieren eten of eiwitpoeder.
Zonder eiwitten en alleen koolhydraten ga je denk ik gewoon niet afvallen.
Vet is ook niet per definitie slecht, dat houdt je bloedsuiker stabiel bij suikerrijke producten zoals ook fruit.
Ik eet juist meer vet en meer eiwitten en ik verlies omvang, ondanks dat ik maar 58 kg weeg.
Zoveel koolhydraten op een dag is gewoon niet echt gezond imo, veel te eenzijdig.
Vult ook veel meer als je eiwitten, vetten en koolhydraten combineert.![]()
Je hoeft dan ook echt geen honger te hebben hoor, echt niet.
Melkproducten moet je trouwens zelf weten of je het eet of niet.
In principe is het onzin en heb je het niet nodig, melk is voor kalfjes om snel te kunnen groeien en wij hoeven dat niet.
Dus ik zou zeggen lekker complete smoothies smorgens met bijv. rijstwafels als je graag knabbelt en ei of eiwitpoeder.
S'avonds lekker je normale regime al zou ik kijken of ik vet/olie kon vervangen door kokosolie.
Overdag bijvoorbeeld lekker aan de salade of iets dergelijks, niet alle brood/pasta schrappen maar minder doet wonderen.
moonfish13 schreef:Eieren zijn gezonde cholesterol, dat is al lang achterhaald.![]()
Ook met je nieren, twee eieren per dag kan een gezond persoon prima hebben.
Heb je enig idee hoeveel eieren bodybuilders eten? Zoveel brood als de gemiddelde nederlander eet, dat is ongezond.
Zelf heb ik Lyme en wordt ook dood en doodmoe van brood omdat je er zo'n giga suikerdip van krijgt.
Ik functioneer veel beter zo.
Citaat:Verder heeft het cholesterol in voedingsmiddelen, zoals in eieren, orgaanvlees, paling en garnalen, een klein effect op het cholesterolgehalte in het bloed. Daarom adviseert het Voedingscentrum niet meer dan gemiddeld 3 eieren per week te eten.
Bizzybijtje schreef:moonfish13 schreef:Eieren zijn gezonde cholesterol, dat is al lang achterhaald.![]()
Ook met je nieren, twee eieren per dag kan een gezond persoon prima hebben.
Heb je enig idee hoeveel eieren bodybuilders eten? Zoveel brood als de gemiddelde nederlander eet, dat is ongezond.
Zelf heb ik Lyme en wordt ook dood en doodmoe van brood omdat je er zo'n giga suikerdip van krijgt.
Ik functioneer veel beter zo.
Kan wel zijn, maar bodybuilders doen ook wat met die eiwitten.
Van het voedingscentrum http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... terol.aspxCitaat:Verder heeft het cholesterol in voedingsmiddelen, zoals in eieren, orgaanvlees, paling en garnalen, een klein effect op het cholesterolgehalte in het bloed. Daarom adviseert het Voedingscentrum niet meer dan gemiddeld 3 eieren per week te eten.
2 eieren per dag daarentegen is wel weer wat extreem. Snap je wat ik bedoel? Het gaat niet eens zozeer om wat je een maar vooral om de hoeveelheden. 1x per week friet is niet verschrikkelijk, 5x per week wel. Om maar een voorbeeld te noemen. 
femo schreef:Hoe ik eet:
sochtends 1 ei, bakje yogurt met appel of banaan. kop thee
smiddags 2 stukken fruit
s'avonds een redelijk klein portie eten.
geen brood, geen pasta. niet teveel aardappel of vlees. 'geen chocomel' kaas ook zoveel mogelijk vermijden.je went er vanzelf aan!
Bizzybijtje schreef:........En waarop baseer jij dat die website wél gelijk heeft?![]()
Kijk, dat is nou net het gigantische probleem. Alles en iedereen roept iets anders, en eieren zijn zeker niet ongezond2 eieren per dag daarentegen is wel weer wat extreem. Snap je wat ik bedoel? Het gaat niet eens zozeer om wat je een maar vooral om de hoeveelheden. 1x per week friet is niet verschrikkelijk, 5x per week wel. Om maar een voorbeeld te noemen.

Bizzybijtje schreef:femo schreef:Hoe ik eet:
sochtends 1 ei, bakje yogurt met appel of banaan. kop thee
smiddags 2 stukken fruit
s'avonds een redelijk klein portie eten.
geen brood, geen pasta. niet teveel aardappel of vlees. 'geen chocomel' kaas ook zoveel mogelijk vermijden.je went er vanzelf aan!
Veel te weinig. a.k.a. Crashdieet.
femo schreef:Bizzybijtje schreef:
Veel te weinig. a.k.a. Crashdieet.
ik drink tussendoor ook nog he. Maar ik doe het hier al een tijdje op, misschien heb ik gewoon niet zoveel eten nodig ofzo.
je maag word vanzelf kleiner!
femo schreef:Ja, of je moet om de 2 uur een klein beetje eten.appeltje, banaan, misschien een muesliereepje, veeel drinken..
en loop je bij een sportschool? dan kun je ook nog een speciaal programma laten maken. ik ga om de dag naar de sportschool.
Dat kan nu goed gaan, maar over een tijdje ga je wss meer opslaan dan verbranden.