Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Susanne_ schreef:Is het mogelijk zelf jam (bramen, vlierbes of rozenbottel) te maken zonder suikers?
dide schreef:Weten jullie waar je goed gedroogd fruit kan halen? Aldi is veel gesuikerd.. emte heeel erg duur, jumbo duur en gesuikerd.. Iemand de tip? (Makro misschien?)
Daar haalt mijn vader gedroogde abrikozen e.d. Makro heeft het denk ik ook wel, vaak van die grote bakken.

. 

[***] schreef:Dan eet je toch wat meer fruit en andere gezonde suikers? Geen geraffineerde maar wel rauwe honing bijv.
[***] schreef:Ik probeer ook sinds een week zo min mogelijk geraffineerde suikers te eten. Het gaat op zich redelijk, maar ik heb nog wel af en toe ENORME trek in snoep. Heb wel een pakje dadels gekocht, maar om nu te zeggen dat ik die lekker vind?! Maar goed, misschien is het even wennen aan de smaak. Heb nu als tussendoortje gewoon een snee roggebrood met kaas mee. Vind ik wel erg lekker.
Heb intussen ook speltbrood bij de plaatselijke bakker gevonden en een bedrijf in Enkhuizen dat allerlei speltproducten verzend.
Hebben jullie toevallig "Keuringsdienst van Waarden" gezien? Ging over desembrood. Ha, ha, je wordt dus genept waar je bij staat. Voor mij geen desembrood uit de supermarkt. Het blijkt dat 90/95% van het verkocht brood, gewoon tarwebrood (met gist) is en dat er voor de desem smaak een poedertje aan wordt toegevoegd. Ook veel bakkers doen dit, omdat het maken van ECHT desembrood erg lang duurt. Het mag wettelijk gezien ook gewoon, maar het is natuurlijk wel een beetje vreemd.....
Mariska_87 schreef:[***] schreef:Dan eet je toch wat meer fruit en andere gezonde suikers? Geen geraffineerde maar wel rauwe honing bijv.
Hoe weet je nu precies wanneer honing geraffineerd is? Ik heb nu twee soorten staan waar ik wel mijn vermoedens bij heb aan de hand van de kleur, dikheid en prijs maar er staat op geen van beide verpakkingen dat het bewerkt is oid..