Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Suzanne F. schreef:Toch wordt voedsel wel enorm overrated vind ik zelf. Eet gewoon alles wat je wilt maar alles met mate. Dan is er niks aan de hand.
verootjoo schreef:Daarom heb ik altijd geleerd dat datgene waar reclame voor wordt gemaakt op tv per definitie niet goed voor je is. Dat koop ik dus ook nooit

Raponsje schreef:Elke dag een paar glazen cola?
139 calorieen per stuk...
Drink er 3 en de gemiddelde mens moet per dag een uur gaan hardlopen om niet aan te komen van het cola drinken.

Anne_GTI schreef:Raponsje schreef:Elke dag een paar glazen cola?
139 calorieen per stuk...
Drink er 3 en de gemiddelde mens moet per dag een uur gaan hardlopen om niet aan te komen van het cola drinken.
of 3 broodjes gezond.... ongeveer net zoveel callorieen.... Maar dan denk je gezond bezig te zijn.
Maar weet wat je eet en hoeveel je verbruikt. verootjoo schreef:Ja dat is waar. Maar eten 'met mate' wordt hier in NL dikwijls verbasterd naar eten 'met maten, geen liters maar vaten'
Mensen kunnen geen maat houden...

Anne_GTI schreef:Suzanne F. schreef:Toch wordt voedsel wel enorm overrated vind ik zelf. Eet gewoon alles wat je wilt maar alles met mate. Dan is er niks aan de hand.
E621 erin en geen signaal meer naar de hersenen dat het genoeg is. Dat moet je dan met je verstand beoordelen omdat je lichaam het niet aangeeft. Dat is de grootste valkuil in het hedendaagse kant en klare voedsel samen met allerlei verstopte "suikers"
Anne_GTI schreef:Cola is gewoon lekker. Uiteindelijk moet je een balans hebben in je snelle en langzame suikers. Als je in een dip zit haalt een cola of een ander glaasje fris je daar snel weer uit. Natuurlijk is het de kunst om die glucosedip niet te krijgen maar daar loopt iedereen weleens tegenaan. Het gaat erom dat je weet wat je eet en hoeveel je nodig bent. In veel eten zit onbewust veel meer callorieen dan je in de gaten hebt. Pas als je zelf bepaalde produkten eens maakt kom je daar achter. En ook dat zelfgemaakt vaak veel lekkerder is omdat er geen kunstmatige toevoegingen in gaan. Zo heb ik voor de grap een poosje terug eens ketchup gemaakt. Gek genoeg denken de meeste mensen dat daar voornamelijk tomaat in zit. Het is dus suiker met een beetje tomaat kwam ik toen achter. Maar als je niet weet hoeveel suiker erin zit neem je het gewoon klakkeloos tot je.

Ik heb geen overgewicht. Ben ook niet mager maar heb een BMI onder de 24. Dus ik geniet van mijn zonden en weeg ze bewust af. Ik ben me wel bewust van gezonde en ongezonde producten en doe gewoon "normaal"
en ik heb niet eens alles gelezen
ieuw havermoutpap. Dan maar iets minder gezond. Anne_GTI schreef:Ik heb geen overgewicht. Ben ook niet mager maar heb een BMI onder de 24. Dus ik geniet van mijn zonden en weeg ze bewust af. Ik ben me wel bewust van gezonde en ongezonde producten en doe gewoon "normaal"

met verder niks van groente oid vind ik dat dat echt niet onder de noemer 'healty' mag vallen.