Bloed of stamceldonor worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 01:23

Ah oke! Het zou me verbazen als ik eronder zit, dus dat moet wel goed komen. Eventueel weeg ik
me nog wel ergens van te voren. :) Ben benieuwd!

Anoniem

Re: Bloed of stamceldonor worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 01:26

Zit vast wel hoed! , je voelt het zelf het beste aan.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:15

Wat goed dat hier zoveel bloeddonoren zitten!
Ik zelf ben ook donor, nu één keer voor een halve liter geweest. Wat ik heel fijn vond is dat ik voor de zomervakantie al gekeurd ben, maar op verzoek hebben ze me pas een oproepronde later opgeroepen. Ik woon namelijk op kamers en zou in de zomer niet daar zijn, terwijl ik wel daar bij Sanquin ben ingeschreven.

Vond het erg fijn, ik heb zelf de filosofie dat ik graag hulp zou krijgen mocht dat ooit nodig zijn (donororganen of bloed), maar dat ik daarom graag ook mijn steentje bijdraag. Dus sinds kort bloeddonor, orgaandonor ben ik vorig jaar al geworden.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:24

Helaas mag ik geen bloed geven omdat ik een bloedwisseltransfusie heb gehad. Maar anders zou ik het zeker doen! Het heeft immers mijn leven gered op dat moment. Helaas zou ik dat dus nooit bij iemand terug kunnen doen.
Iedereen die bloeddonor is, goede zaak! +:)+

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:09

Mikkiej schreef:
Helaas mag ik geen bloed geven omdat ik een bloedwisseltransfusie heb gehad. Maar anders zou ik het zeker doen! Het heeft immers mijn leven gered op dat moment. Helaas zou ik dat dus nooit bij iemand terug kunnen doen.

Hier dus exact hetzelfde!!!!
Heb zelf ook bloedtransfusie gehad wat mijn leven heeft gered. Dat was ook 1 van de redenen dat ik zelf ook donor wilde worden maar helaas -O-

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:56

Afspraak gemaakt voor de keuring! Maandagavond it is, wel een beetje verkouden nu.. Ook nog een weegschaal
gevonden en ik weeg netjes paar kilo boven de grens dus dat zit goed. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:59

Jij hoeft gelukkig niet zolang te wachten! , ik kan 11 december pas op keuring komen.

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:48

ik hoefde ook niet zo lang op mn keuring te wachten! was ook binnen een week volgens mij..

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:01

Ik kon ook vrij snel terecht. 1,5 week duurde het geloof ik.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:03

Wow dat is lang! Ik belde vandaag rond kwart voor 8 's avonds en hij vroeg wanneer ik kon dus ik zei nou zo snel mogelijk,
toen zei hij maandag 18:40!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:34

Oh wat snel allemaal! , ze komen heel weinig in dit dorp . Daarom moet ik een maandje wachten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:38

Oh op die manier! In Nijmegen zit gewoon een grote bloedbank.

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:44

bij mij zit ie in mn straat! haha lekker makkelijk :+

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:31

Miranda40 schreef:
Mikkiej schreef:

Hier dus exact hetzelfde!!!!
Heb zelf ook bloedtransfusie gehad wat mijn leven heeft gered. Dat was ook 1 van de redenen dat ik zelf ook donor wilde worden maar helaas -O-

Ja, jammer is dat.
Maar goed om te weten dat er veel mensen (en bokkers) zijn die het wel kunnen en willen doen. :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:25

Nou jongens ik ga vanavond! Toch wel een beetje spannend, gelukkig gaat een vriendin van me mee
die zelf ook bloeddonor is want ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Naalden blijven toch altijd
een beetje eng..

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:27

Spannend! Succes, ben benieuwd hoe het ging! mijn oproep kaart ligt nog klaar.. kan nog 2 weken geloofk dus heb nog ff (A) ( ook Nijmegen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:33

Spannend hoor! Veel succes :) , ik vindt naalden helemaal niet eng en uit ervaringen weet ik dat ze altijd zo in mijn vaten zitten :P

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:24

Ik heb niet zoveel prik-ervaring! Nog nooit bloed hoeven laten prikken.. Ook nooit prikken gehad bij
de tandarts. Laatste keer was een verdoving in mijn rug om een moedervlek weg te laten halen.
Wel drie piercings gehad (excl. oren), dus dan moet ik dit ook wel aankunnen. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:35

Ooow nee dan komt het wel goed! , wil niks zeggen maar deze prikken zijn beter dan tandarts prikken in je mond :Y) (kom je thuis en dan wil je nooit meer naar de tandarts :P )

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:38

Haha, dat geloof ik graag! Lijkt me erg naar.. Ben blij dat ik er tot nu toe altijd nog goed vanaf kom bij
de tandarts. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:40

Had vorig jaar 11 gaten vaak genoeg die naald gevoeld :Y) , en met trekken van mijn verstandskies ook in mijn gehemelte :\ .

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:54

Wat goed om te lezen dat er zoveel bloeddonoren op bokt zitten :D

Ik ben ook bloeddonor, O+ en geef altijd vol bloed, gaat prima en heb er nog nooit last van gehad!
Mocht alleen de afgelopen keer (in augustus) niet geven omdat ik recent in Kroatie was geweest...
En nu mag ik ivm tatoeage pas in maart 2014 weer.

Las ook een verhaal (weet even niet meer wie) waarbij het tot drie keer toe niet goed ging, met flauw vallen... Verstandig dat je er dan mee stopt!
Lijkt me geen pretje :n
Misschien over een aantal jaar nog eens proberen :j

Mijn vriend wilde na zijn 18e ook donor worden maar ging ook steeds tegen de vlakte :(:)
Inmiddels is hij 43 en al ruim twee jaar probleemloos donor :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:57

Ik hoop dat het bij mij in één keer lukt. Ik ben niet bepaald een held.. Wel drie weken terug een
Micro Dermal piercing eruit laten halen, dat moet ik ook maar even melden, weet niet of daarvoor
hetzelfde geldt als voor het laten zetten van een piercing.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:49

Ik ben er weer! :D Viel echt 100% mee, zowel de vingerprik als het bloed afnemen was een eitje!
Wel was mijn bloeddruk 161/98 en later 140/98, mijn pols 138. := Het kon door de spanning komen
maar ik zat er eigenlijk heel ontspannen bij dus de mevrouw die me onderzocht vond het wel
erg vreemd.. Ze heeft het tot drie keer toe nagemeten. Ook mijn aderen zijn heel erg smal, dus
het is nog niet zeker of de naald voor het echte doneren wel gaat passen (die zijn namelijk wat
dikker). :Y) Als mijn bloeddruk de volgende keer nog zo hoog is kan ik beter even langs de huisarts
zei ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:50

+:)+ Je bent dus goedgekeurd?