Ongewenst zwanger? Gefeliciteerd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BugsFunny

Re: Ongewenst zwanger? Gefeliciteerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:10

Vrouwke, dank je wel.
Het verhaal van kani is imo niet geloofwaardig, 3,5 jaar bij fertiliteit terwijl ze 22 is....

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:32

Nou sorry hoor. Wil je hier heen komen om alle afspraken na ge kijken ??
Wat is dat nou weer voor iets doms je kent me niet, weet me leven niet en dan zeg je dat het ongeloofwaardig is ??

Ja ik was er vroeg bij dag ik een kind wil, omdat ik aan een erfelijke ziekte lijdt waardoor op late leeftijd ik helemaal geen kinderen zal kunnen krijgen dus aub hou die praatjes voor je.

Ik meld me hier af, want dit slaag echt nergens op.
Iemand zomaar beschuldigen van iets terwijl je me nie eens kent rot op zeg

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:47

Ik zeg dat ik je verhaal ongeloofwaardig vind, dat is mijn mening.
Net zoals jou mening mbt abortus.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 00:52

Laat ieder even in zijn of haar waarde...

Ik moet toegeven dat het inderdaad ongeloofwaardig klinkt en al helemaal omdat je 16 geweest moest zijn om een kind proberen te krijgen dus tiebermoeder. Niet dat IK daar problemen mee heb, maar vind nogal vreemd dat je ouders daar zomaar toestemming voor geven. Als je een ziekte hebt waardoor je zo goed als zeker weet dat je geen kinderen kunt krijgen maar wel graag kinderen wilt kun je meerdere opties kiezen als adoptie uit buitenland waar dat kindje anders dood gaat, draagmoeder en ga zo maar door...

Dus ik kan die reacties van hun net ff meer volgen dan jou onlogische verhaal...

Maar ieder zn mening en niemand krijgt gelijk bij zo'n discussie want de een vindt dit en de ander dat en die weer zo... Werkt niet

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 01:43

Oef.. Heftig onderwerp dit zeg.. :=
Het gaat er ook wel heel heftig aan toe.. Zullen we het een beetje netjes tegenover elkaar houden? Iedereen mag een andere mening hebben!

De kans dat ik ongewenst zwanger zou raken is 0,00, maar even hypothetisch gesteld, mocht ik op dit moment zwanger worden, zou ik het ook zeker laten aborteren, hoe pijnlijk dat wellicht ook is voor mensen die het al jaren proberen. Als ik op dit moment geen tijd en geld om een kind te onderhouden heb, hoeft niemand (al jaren aan het proberen of niet) mij daarop aan te spreken, abortus is vaak al heftig genoeg!

Van de andere kant snap ik ook heel goed dat het steekt, maar om het moord te noemen..? Nee, dat gaat mij persoonlijk te ver. Eerst mezelf kunnen onderhouden, als dat met vlagen al niet eens lukt, voel ik me niet bezwaard om abortus te plegen, even heel hard gesteld..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 01:47

Salsa schreef:
Ik vind ook wel een verschil zitten of je een abortus doet met 6 of 8 weken of je doet dat met 22 weken. Voor mijn gevoel een wereld van verschil.

Waarom is dat een wereld van verschil? 'op het oog' is het niet anders, het is enkel je gevoel wat dan zegt dat het een kindje is, terwijl het bij die 6 weken nog maar een klompje cellen was?

En wat me hier verbaasd is dat mensen zeggen dat een ongepland kind ook per definitie niet gewild is en dat ook blijft. 'liever een ongepland kind in de hemel, dan een ongewild kind op aarde'. Alsof ongepland en ongewild tijdens een zwangerschap niet kan veranderen in gewenst en na de geboorte in pure liefde, zo simpel omdat je dat als mens nu eenmaal hebt voor je eigen kind. Ookal heb je nog zo hard geroepen dat je geen kinderen wilde, als het je zelf overkomt is het wel even anders.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 02:06

Ik zou het wel moeilijk vinden om nu zwanger te zijn, ik heb een vriend en een huis, maar het past gewoon niet in mijn leven. En om dan te zeggen dat ik op de blaren moet zitten... Het gaat wel om een mensenleven wat je op de wereld zet.

kani_ejj, je wilt respect voor jouw mening, maar als jij die wat respectvoller uit, zul je minder weerstand tegen komen.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 02:55

Deze discussie zal altijd 2 duideljke kampen laten zien.
Mensen voor abortus, mensen tegen abortus.
Iedereen heeft wel een mening erover.

Als ervaringsdeskundig (oei dat klinkt wel erg in een discussie over abortus) kan ik alleen maar mijn eigen mening beschrijven.
Ik ben 2x ongewenst zwanger geweest, 2x abortus laten plegen, toen ik wel zwanger wilde worden 2x een miskraam gehad en nu een kersverse moeder van een 2 maanden oude baby.
Ik sta nog steeds achter de keuze van mijn abortussen, heb er geen moment spijt van gehad, ook niet toen het wel 2x misging. Misschien sta ik nu nog wel meer achter mijn keuze omdat ik me realiseer dat ik nu zoveel meer te bieden heb en kan genieten van mijn baby, dat had ik 14 jaar geleden echt niet.

Daarnaast word ik een kotsmisselijk van het argument dat het niet eerlijk is dat iemand die abortus laat plegen wel zwanger kan worden en andere misschien niet. Sorry voor mensen die problemen hebben met de vruchtbaarheid maar daar heeft iemand die abortus laat plegen helemaal niets aan.
Abortus is een keuze die je maakt.
Ook vind ik opmerkingen over maar wat als blijkt dat je straks geen kinderen kan krijgen reinste emotionele chantage.

Nu raakte is 2x ongewenst zwanger omdat ik niet nauwkeurig genoeg was met het slikken van de pil, eigen schuld dikke bult natuurlijk, maar we wonen in een land waar een vrouw de mogelijkheid heeft om voor abortus te kiezen, dus waarom zou ik hier niet voor kiezen als ik er achter sta.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 04:23

Een moeilijke kwestie. Persoonlijk wil ik geen kinderen, heb ik ook nooit gewild. Vandaar ook dat ik altijd goed oppas met de anti-conceptie, eerst de pil en 8 jaar geleden heb ik de overstap gemaakt naar een spiraaltje. Maar mocht ik nu toch onverhoopt zwanger worden, dan denk ik niet dat abortus een optie zou zijn voor mij. Maar ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, omdat het uiteraard ook van de omstandigheden afhangt.
In mijn omgeving daarentegen heb ik al diverse situaties meegemaakt.
Aan de ene kant een goede vriendin van mij die erg makkelijk zwanger wordt en die ook niet echt voorzichtig met haar anti-conceptie omging (vergat regelmatig de pil). Ze is een keer ongewenst zwanger geweest en heeft abortus laten plegen omdat haar vriend dit wilde. Hier heeft zij tot op de dag van vandaag ontzettend spijt van en veel moeite mee. Daarna is zij nog een keer ongewenst zwanger geworden, maar heeft toen besloten het kindje te houden en het gaat heel goed met haar, de vader en het kindje :)
Aan de andere kant heb ik dan mijn beste vriendin die heel erg moeilijk zwanger wordt, zij heeft de hele medische molen doorlopen en zou aan haar laatste optie gaan beginnen: IVF. Werd toen toch zelf zwanger! Superblij natuurlijk. Het kindje is te vroeg geboren omdat zij een zwangerschapsvergiftiging had en het maar op het nippertje heeft overleefd. Alles leek daarna goed te gaan, maar na een week heeft het kindje een darminfectie gekregen en is in haar armen overleden. Zo verschrikkelijk en ontzettend oneerlijk |(

Mijn mening over abortus? Laat iedereen in zijn waarde, de keuze op zich is al moeilijk genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 10:37

kani_ejj schreef:
Een kind moet je niet weg laten halen om welke reden dan ook.
*knip*
En wat als het kindje besmet is met aids of een (andere) ziekte of aandoening waarbij al zeker is dat het hooguit een aantal dagen leeft? Mét pijn?
Kijk je er dan nog zo tegenaan?
Of bij vrouwen die verkracht zijn?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 10:54

Een HIV kindje kan tegenwoordig gelukkig gewoon oud worden.

Maar goed, al die redenen die je opnoemt zijn zo extreem en zelfs niet eens nodig. Kani_ejj heeft er gelukkig niets over te zeggen wat vrouwen moeten of niet moeten doen. We zijn baas in eigen buik.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:32

kani_ejj schreef:
Iemand zomaar beschuldigen van iets terwijl je me nie eens kent rot op zeg

Dat doe jij ook... jij beschuldigt mensen van moord die een abortus laten plegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:18

Lieveli; Bedoel je 'mijn' redenen? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:33

Naar mijn mening kan je iemand prima feliciteren bij de mededeling ongepland zwanger te zijn.
Bij ongewenst zwanger vind ik dat niet erg gepast, omdat het volgens mij een logisch gevolg is dat je een kindje laat aborteren als je ongewenst zwanger bent.
Deze hele discussie staat voor mij buiten het feit of anderen al dan niet kinderen kunnen krijgen. Daar hebben anderen, die wel zwanger kunnen raken (en dus ook ongewenst of ongepland) niks mee te maken. Iedereen leeft zijn/haar eigen leven, met alle voor of nadelen die er voor hem of haar bij komen kijken. Voor de een betekent dit wel of niet zwanger kunnen worden, voor de ander heeft het leven en alle bijkomende (on)gemakken weer iets anders in petto.

Als iemand de keuze maakt het kindje te laten aborteren getuigt dit naar mijn mening nogal van wat lef. Een kindje in je buik is niet niks. Als jij niet vindt dat je het kindje een goede/juiste toekomst kan geven, dan lijkt het me een wijs besluit ongeacht of anderen wel of geen kinderen kunnen krijgen.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:29

Inderdaad ongepland is heel anders dan ongewenst.
En aangezien het bij TS uit dat topic ongepland was en ik nergens uit op kon maken ongewenst feliciteer ik...

Mja ik ben zelf tegen abortus maar zoals onze beroemde KoudbloedKim zegt ( ;) ) als er al in de buik aan begin complicaties optreden waardoor kans groot is dat kindje doodgeboren wordt of binnen enkele uren of dagen overlijd, zal ik waarschijnlijk eruit laten halen. Ook als het later in de zwangerschap is en dan blijkt dat kans op leven nihil is, zou ik het ook laten weghalen. Dat vind ik persoonlijk beter voor het kindje en ook voor de ouders. Je kan wel blijven hopen op een wonder en wat blijkt nou als het geboren is en dus niet levensvatbaar is en binnen enkele dagen of zelfs uren overlijd? Voor mezelf zou ik me dan heel schuldig tegen over kindlief voelen. Waarom heb ik hem deze ellende aangedaan om toch door te gaan terwijl ik wist dat de kans dat hij het niet haalde groot was. In die enkele dag kan dan nog zoveel gebeuren of kindje kan zoveel pijn hebben. Dan zou ik het weghalen om ons en het ongeboren kind DIE ellende te besparen. Dat je er stuk van bent is natuurlijk logisch en dat zal sws zo zijn, maar persoonlijk voel ik mezelf schuldiger en zal ik niet weten moeten waar ik gaan moet...

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:30

Ik weet niet of we er allemaal blij van worden om dit topic naar boven te halen maar ik wilde toch graag ook mijn mening even delen... -O-

Als ik zo denk aan abortus schiet egoïsme me als eerste te binnen. Je lost een probleem op wat je zelf veroorzaakt hebt op door het kind maar weg te laten halen. En of je het nou moord wil noemen of niet, bekijk maar eens illustraties van hoe een kind er met hoeveel weken zwanger uit ziet. Ik schrok er van hoe vroeg het eigenlijk al echt een 'baby' is. Aan de andere kant kan het uiteindelijk ook inderdaad beter zijn voor de baby om niet te leven door bijvoorbeeld ernstige dodelijke ziektes. Daar komt verkrachting dan nog bij, dan snap ik het wel weer dat je het weg zou laten halen. De verkrachting op zich is al erg genoeg, dan ook nog een kindje van die vader. Maar kan dat kindje er wat aan doen? Leeftijd speelt ook mee...

Erg lastig dit. Ik denk dat het het belangrijkste is om niet te oordelen :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:17

Ik vind het juist enórm egoïstisch als je per se een kind op wilt voeden als de omstandigheden daar niet zo goed voor zijn. En enórm egoïstisch als je als buitenstaander vindt dat diegene per se het kind moet houden in zo'n situatie omdat je tegen abortus bent :n

En wat kan het kindje dáár aan doen?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:22

thesserd1 schreef:

Ik snap dan wel niet waarom je onmiddellijk met een oordeel begint dat abortus een daad van egoïsme zou zijn...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:40

Kwanyin schreef:
thesserd1 schreef:

Ik snap dan wel niet waarom je onmiddellijk met een oordeel begint dat abortus een daad van egoïsme zou zijn...

Wow, precies wat ik dacht.

En ik snap die redenatie ook echt niet, waarom egoïsme? Ik vind het juist egoïstisch een (onschuldig)kind op de wereld te zetten, terwijl de ouder(s) er helemaal niet aan toe zijn. Omdat hún een fout hebben gemaakt? Ik vind het echt triest als ik weer eens op het schoolplein moet horen: 'tja, niet gepland he, maarja, weghalen doe je ook niet..' om dan vervolgens met hun 4 jarige kindje weer van hot naar her te rennen, kindje uit school halen en weer verder gaan... Op dat soort momenten denk ik echt wel: "voor het kind was het misschien wél beter geweest als die er niet was...'

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:12

Nou ja ik was ook niet gepland, en mijn vader zijn eerste reactie was ook dat ik maar weg moest gehaald worden. Ondanks dat ik het niet altijd makkelijk heb gehad ben ik toch wel blij dat ik op de aardbodem loop.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:07

wemkelover schreef:
Nou ja ik was ook niet gepland, en mijn vader zijn eerste reactie was ook dat ik maar weg moest gehaald worden. Ondanks dat ik het niet altijd makkelijk heb gehad ben ik toch wel blij dat ik op de aardbodem loop.

Dat geloof ik, en ik wilde met mijn berichtje dus ook niet zeggen dat ongepland, maar moet betekenen abortus. Zelfs niet wanneer 1 ouder in het begin zegt dat die niet zit te wachten op een kindje. Maar als het kindje er eenmaal is, dán blijven zeggen: 'hij was niet gepland (en gewenst) maar aborutus, dat dóe je niet!" Nee, in dat geval had ik toch wat meer aan het kind zelf gedacht.. Die hoort dus telkens dat ie er eigelijk niet had moeten zijn... Tja, dan vind ik het nog wel een verschil in denken en zéggen ook: die moeder zei dat dus ook echt, ook tegen mij, terwijl ik haar niet/amper ken. Tja, dat vind ik dus echt sneu voor dat kindje..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:33

Erg leuk inderdaad om aan te horen dat je als kind de straf bent voor je ouders omdat... -O-

Als je er niet was geweest dan had je ook van niks geweten :(:)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:38

Of abortus goed of slecht is ligt denk ik aan de situatie. Heb jij de mogelijkheid je kind zelf goed op te voeden maar wil je dat eigenlijk niet dan vind ik dit slecht ( met uitzondering van van mensen die misbruikt zijn lijkt me vreselijk het kind van jou misbruiker te dragen, baren en op te voeden)
Echter heb jij niet de mogelijkheden en heb je jezelf goed beschermd dan denk ik dat het de eerlijkste keuze is voor het kind. Zo ken ik een stel vrouw gebruikte de pil man droeg altijd een condoom en toch was ze zwanger. Aangezien ze beide fulltime werkte en niet de financiën hadden voor een kind (zaten in de schulden) hebben ze het weg laten halen. En ja ik denk dat dit voor hun de beste keus is

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:45

Wil je geen kind opvoeden dan lijkt het mij ook de beste keuze om dit gewoon niet te doen :=

Kind dan toch laten komen lijkt me niet bepaalt een warm nest :(:)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:47

Marocje schreef:
wemkelover schreef:

Dat geloof ik, en ik wilde met mijn berichtje dus ook niet zeggen dat ongepland, maar moet betekenen abortus. Zelfs niet wanneer 1 ouder in het begin zegt dat die niet zit te wachten op een kindje. Maar als het kindje er eenmaal is, dán blijven zeggen: 'hij was niet gepland (en gewenst) maar aborutus, dat dóe je niet!" Nee, in dat geval had ik toch wat meer aan het kind zelf gedacht.. Die hoort dus telkens dat ie er eigelijk niet had moeten zijn... Tja, dan vind ik het nog wel een verschil in denken en zéggen ook: die moeder zei dat dus ook echt, ook tegen mij, terwijl ik haar niet/amper ken. Tja, dat vind ik dus echt sneu voor dat kindje..

Arm kind... lekkere basis krijgt die dan mee zeg... :(:)

Mijn neefje (4,5 jaar) was een 'ongelukje' en m'n zusje heeft de eerste dagen ook getwijfeld of ze hem zou laten komen.
Met de echo was ze er helemaal over uit: kindje bleek al 18 weken in de maak te zijn en ze kon hem gewoon niet weg laten halen.
Nu zegt ze dan ook 'hij was dan niet gepland maar hij was (en is) meer dan gewenst'.