Is inenten wel zo verstandig als we denken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 13:55

chevax schreef:
Ik zeg dat je bron niet echt onbevooroordeeld is. Deze vrouw is onder andere enorme voorstander van borstvoeding en ziet dat het voorrecht van de vrouw.

In studies is ook weer gebleken dat borstvoeding beter is voor het kind. ;)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:57

chevax schreef:
Ik zeg dat je bron niet echt onbevooroordeeld is. Deze vrouw is onder andere enorme voorstander van borstvoeding en ziet dat het voorrecht van de vrouw.

Wat is daarvan de link met vaccins en waarom zou ze daarom bevooroordeeld zijn?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:58

Maar ... Vaccinaties worden toch ook niet gezet zodat die persoon absoluut niet meer die ziekte krijgt..
Dat claimen ze toch ook helemaal niet?
Mt vaccinaties verlaag je het risico, je neemt het risico niet volledig weg..
Dus als er een epidemie is en er ook gevaccineerde personen besmet raken.. Dat is toch logisch?

Pietnhoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:59

Zwitsal schreef:
Maar bijwerkingen als in: gevaccineerde voelde zich daarna 3 dagen grieperig, had een beurse arm etc?
Dat zijn volkomen terechte en te verwachten gevolgen, zou het niet eens bijwerkingen noemen.

Hier even op inhaken: mijn zoontje heeft heel heftig gereageerd op de tweede dktp enting.
Je kon de klok erop gelijk zetten, exact 3 of 4 uur na de enting (wanneer hij begint te werken volgens de vpk) begon hij onophoudelijk te krijsen. Zo erg had ik nog nooit gehoord. E hij was niet te troosten, op geen enkele manier, hij heeft uren gehuild, uren. Op zo n manier dat ik direct spijt had van die vaccinatie.
Hier bleef het niet alleen bij. Na die enting veranderde hij in een heel onrustig prikkelbaar mannetje.
Was een hele andere baby.
Van alles geprobeerd, en uiteindelijk bij de homeopaat terecht gekomen. Die heeft de enting ontstoord en gelukkig kreeg ik stukje bij beetje mijn oude baby weer terug.

Ik heb de dktp reeks met ondersteuning an de homeopaat afgemaakt.

Maar heb door zijn reactie en veel te lezen over enten en de risico s van wel en niet enten de bmr uitgesteld. Daar vind ik zijn lijfje nu nog te klein voor.

Wel wilde ik mijn zoontjes bijwerkingen melden bij het Lareb. Maa zij gaan deze bijwerkingen niet registreren omdat het niet door een arts is vast gesteld?
Laatst bijgewerkt door Pietnhoes op 12-07-13 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:01

Overhygiëne wordt als een oorzaak voor toenemende aantal allergieën en astma genoemd. Doordat alles zo schoon is, is je lichaam weinig gewend.

Over vaccineren of niet. Sommige ziektes kun je beter als kind dan als volwassene doormaken, dan verlopen ze minder heftig.

diko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:03

Het boek : Hé dokter, word wakker! Geschreven door Umut Evren Nefertiti vind ik echt een aanrader.

Ontzettend leuk en begrijpend om te lezen met daarin 33 redenen om niet te enten.
Duidelijk teveel om hier te noemen maar echt voor degene die meer info over het enten, de enting, onderzoek enzo willen lezen!!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:05

chevax schreef:

Het mooie ervan is dat die Viera Schneibner dus toegeeft wat hier al gezegd is, ongevaccinneerde kinderen kunnen de gevaccineerde kinderen ziek maken. Reden te meer om alle kinderen te vaccineren. Al is het wel weer een veronderstelling.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:08

diko schreef:
Het boek : Hé dokter, word wakker! Geschreven door Umut Evren Nefertiti vind ik echt een aanrader.

Ontzettend leuk en begrijpend om te lezen met daarin 33 redenen om niet te enten.
Duidelijk teveel om hier te noemen maar echt voor degene die meer info over het enten, de enting, onderzoek enzo willen lezen!!

Het is alleen geen arts. Tegenover 33 redenen om niet te enten kun je zo 100 redenen zetten om het wel te doen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:10

Ik ben bekend met de hygiene hypothese ja dus vanuit dat oogpunt ook mijn vorige post :) absoluut zonder enige onderbouwing want ik zit niet meer zo in de immunologie etc.

Stees: zoals je het nu omschrijft klinkt het logisch met een duidelijke oorzaak/gevolg.
Maar een uur na vaccinatie zou ook kunnen zijn 66minuten na een toiletbezoek, 2 uur na een stresssituatie, 3 uur na *weet ik veel wat*.
Zijn jullie toen langs een arts geweest om deze symptomen te melden?
Ik vind het overigens volledig terecht dat alleen artsen bijwerkingen mogen melden.
En even nieuwsgierig: wat houdt het 'ontstoren' van een enting in?

diko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:12

janderegelaa schreef:
diko schreef:

Het is alleen geen arts. Tegenover 33 redenen om niet te enten kun je zo 100 redenen zetten om het wel te doen.

Nee klopt, is een klassiek homeopaat die in een mailwisseling met een nederlandse arts de nadelen van een enting beschrijft. Daarom schrijf ik ook, echt een boek voor mensen die meer willen weten over entingen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:13

Chubby schreef:
Zulke bijwerkingen worden ook genoemd idd. Maar ook bijwerkingen als chronische vermoeidheid. En die worden afgedaan door het Lareb als 'hoort bij de leeftijd en valt te verwachten, kan dus niet aan vaccinatie worden toegeschreven'.

Uit eerste hand heb ik ook zaken als afnemende woordenschat, depressieve buien en ineens moeilijker leren vernomen. Dat wordt dan niet aan de vaccinatie toegeschreven, maar kan echt geen toeval zijn als het zo samenvalt. De oplossing vonden zij dan in de homeopathie, door de enting te "ontstoren" werden goede resultaten geboekt.

Probleem opgelost lijkt me. Bij bijwerkingen ga je naar de homeopaat en laat je je kind ontstoren :)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:13

Is een homeopaat eigenlijk ook arts? (puur nieuwsgierigheid, geen aanval)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:14

Ik ben trouwens ook wel benieuwd wat "ontstoren" inhoudt en welke middelen daar voor worden gebruikt.

*al gevonden*

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:18

janderegelaa schreef:
Probleem opgelost lijkt me. Bij bijwerkingen ga je naar de homeopaat en laat je je kind ontstoren :)

Blijft het feit dat je na vaccinatie niet 100% beschermd bent en je de ziekte dus eigenlijk beter zou kunnen doormaken. Daar kan een homeopaat dan ook weer een rol in spelen, door ondersteuning te bieden als de infectie daar is.

Je kunt beide kanten op redeneren. Voor beide 'kampen' is wat te zeggen en ook niet. Iedere ouder maakt zelf die afweging en dat is maar goed ook. Verplicht stellen van vaccinaties gaat mi veel te ver.

Stees, Lareb schijnt vanaf vorig jaar ook meldingen van ouders aan te nemen! Daaraan wijden zij zelf het flinke percentage toegenomen meldingen. Misschien goed om eens naar te informeren?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:21

diko schreef:
Nee klopt, is een klassiek homeopaat die in een mailwisseling met een nederlandse arts de nadelen van een enting beschrijft. Daarom schrijf ik ook, echt een boek voor mensen die meer willen weten over entingen.

In India wordt alleen amper geënt. DTP en BMR sowieso niet. De gemiddelde levensverwachting is daar ook 65 en hier 80. Het kindersterfte cijfer in India van kinderen onder de 5 jaar is 65 op 1000 kinderen. In Nederland is dat 4 op de 1000 onder de 5 jaar. Waar laat je je kind liever opgroeien? In India zonder de vaccinatie of in Nederland met vaccinaties?

Helemaal niet erg hoor als iemand tegen argumenten heeft maar laat diegene dan wel eerst de cijfers van zijn eigen leefomgeving bestuderen...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:24

chevax schreef:
Ik ben trouwens ook wel benieuwd wat "ontstoren" inhoudt en welke middelen daar voor worden gebruikt.

*al gevonden*

Ik ben ook aan het googlen maar kan alleen een hoop artikelen met veel woorden maar die niets zeggen vinden. Wat heb jij gevonden?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 14:27

chevax schreef:

*al gevonden*

Wil je het met ons delen?

Matheno

Re: Is inenten wel zo verstandig als we denken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 14:28

"The assumption that succesful vaccines work by simply producing antibodies is almost certainly wrong."
Neal Nathanson, director of the U.S. Office of AIDS Research

"The further I looked into it, the more shocked I became. I found that the whole vaccinebusiness was indeed a gigantic hoax. Most doctors are convinced that they are useful, but if you look at the proper statistics and study the instance of these diseases you will realise that this is not so."
Archie Kalokerinos A.M.M., M.B.B.S.,Ph. D., F.A.P.M.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:29

Hier een stukje dat ik heb gevonden. Ik heb zo mijn vraagtekens er bij, heeft voor mij een hoog onzin-gehalte.

Ontstoring met Isotherapie

De homeopathische methode, zoals gebruikt in de behandeling van vaccinatie schade, bestaat uit het geven van vier elkaar opvolgende potenties van het verdachte vaccin. Zo'n serie bestaat uit de verdunningen 30K, 200K, MK en XMK. Soms kunnen lagere potenties (6K en 12K) of hogere potenties (LMK) noodzakelijk zijn. De duur van een kuur hangt af van de ernst van de problemen en van de reacties van de patiënt, meestal worden kuren van 4 weken gegeven waarbij elke potentie 2 keer gegeven wordt. Kuren dienen zo lang herhaald te worden tot er geen verbetering meer optreedt, met steeds 1 of 2 weken rust tussen de kuren. Ook kan een lange kuur gevolgd worden door nog een aantal kortere kuren van twee weken met een week tussenpauze. De toediening geschiedt door 2 granulen of een tiental globulen in de mond te laten smelten. Voor meer informatie zie PVS.

Vaccins

Een van de belangrijkste factoren voor de ontwikkeling van autisme is ongetwijfeld het toedienen van veel vaccins op zeer jeugdige leeftijd. Vaccins bevatten in Nederland veelal aluminiumhydroxide, formaldehyde, eiwitverontreinigingen en de entstoffen zelf, viraal of bacterieel of toxines, soms ook kwik (griepvaccin),. Deze vaccins kunnen bij kinderen met een slecht functionerend ontgiftingssysteem (tekort aan metallothioneine) tot ernstige bijwerkingen leiden, waarvan autisme er slechts een van is. Mogelijk berust het ontstaan van epilepsie, astma, eczeem, gedragsstoornissen, ontwikkelingsstoornissen, en vele andere post-vaccinale klachten op hetzelfde ontstaansmechanisme. In de Verenigde Staten valt de enorme toename van autisme (van 1:180.000 naar 1:180 samen met de introductie van de BMR en later van het Hepatitis-B vaccin dat bij de geboorte gegeven wordt.

Het immuunsysteem bestaat uit 2 belangrijke delen, de humorale en de cellulaire afweer. Door vaccinaties treedt er een geforceerde verschuiving van cellulaire naar humorale afweer op, wat tot verzwakking van het immuunsysteem leidt. Zo'n zelfde verschuiving kan optreden door een zinktekort.
Alle autistische kinderen zouden ontstoord moeten worden met de homeopathisch verdunde vaccins die het kind gehad heeft. Er zijn hiermee reeds zeer goede resultaten geboekt.
Een autistisch kind zou nooit meer gevaccineerd moeten worden!

Bron:http://www.cease-therapie.nl/de-cease-behandeling/ontstoren-met-isotherapie

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:30

Heb zelf bij mijn kind ook ernstige bijwerkingen meegemaakt na de 2 de dktp enting (is wel een arts bij geweest en dus ook gemeld als bijwerking). Mijn zoon heeft geen blijvende schade over gehouden maar een kind uit onze naaste omgeving wel (ook na de 2 de dktp), die jongen is zeer zwaar gehandicapt geraakt... Na zulke dingen wordt je wel minder positief over vaccinaties.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:31

En dan nog een stukje:

Wie heeft de CEASE-therapie ontwikkeld, en op basis waarvan?

De arts Tinus Smits heeft de CEASE therapie ontwikkeld. Ruim 25 jaar geleden zag hij een verband tussen vaccinaties en de toenemende KNO problematiek en gedragsproblematiek bij kinderen. Door het ontstoren van de vaccinaties verdwenen de KNO en gedragsklachten geheel of zo goed als. Hij noemde de klachten ontstaan na vaccinatie het Post-Vaccinaal Syndroom (PVS). De CEASE therapie is een steeds verder verfijndere en aangescherpte vorm van de behandeling van het PVS. Omdat bij veel kinderen er een enorme toename is van gedragsproblematiek richt de behandeling van CEASE bij kinderen zich sterk op deze klachten.

We zien de laatste jaren meer en meer dat CEASE therapie steeds vaker ingezet wordt bij volwassenen met diverse chronische aandoeningen en ziekten. CEASE therapie is hiermee een volwaardige behandeling geworden voor ‘moderne chronische ziekten’.

Is de CEASE-therapie wetenschappelijk bewezen?

Nee, de therapie is nog niet bewezen door wetenschappelijk onderzoek. Hier willen we graag zo snel mogelijk mee aan de slag. Het ontbreekt ons echter momenteel nog aan mankracht en financiële middelen om dit te realiseren. Bovendien zijn de tot nu toe behaalde resultaten zo verbluffend en dus de vraag onder homeopaten voor opleiding zo hoog dat we daar nu onze focus op hebben gelegd.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:32

Sharani schreef:
Heb zelf bij mijn kind ook ernstige bijwerkingen meegemaakt na de 2 de dktp enting (is wel een arts bij geweest en dus ook gemeld als bijwerking). Mijn zoon heeft geen blijvende schade over gehouden maar een kind uit onze naaste omgeving wel (ook na de 2 de dktp), die jongen is zeer zwaar gehandicapt geraakt... Na zulke dingen wordt je wel minder positief over vaccinaties.

Dat is erg. Is bewezen dat het door de vaccinatie komt?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:36

Ik vind de BMR-enting eigenlijk niet zo noodzakelijk, in mijn tijd was die enting er nog niet en ik heb alle drie de ziektes doorgemaakt. DKTP vind ik dan veel belangrijker.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:37

Lareb neemt toch al een tijdje meldingen van patienten zelf aan? Of gold dat niet voor inentingen?

Ik zie trouwens wel een principieel probleem als de artsen enerzijds zeggen 'het is niet bekend als bijwerking, dus dat kan kan het niet zijn' en het dus niet melden, en er anderzijds geen registratie komt van de bijwerkingen, omdat de artsen het niet melden.

Hoe je ook tegen geneeskunde aankijkt: dat is een probleem.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 15:09

Chubby was geen reactie op jou, maar op ts
en ja, als je heel hard roept geen enting te willen voor de kinderziektes ivm godsdienst, vind ik je hypocriet om dan wel de zorg ervoor te willen hebben
en de situaties die jullie schetsen, staan deels los hiervan omdat voor roken geen enting bestaat, en voor BHK tegenwoordig wel en ook niet zomaar. Maar goed, het zou wel het eerlijkste zijn. En de andere reden die ik aangaf is het in gevaar brengen van je medemens, vind ik misschien nog wel erger...