Melk slecht voor je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Taat88

Re: Melk slecht voor je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 09:53

Als ik melk drink heb ik 2 dagen later puitjes,
zelfs met pannenkoeken zit ik op de WC,

ik drink veel sojamelk, en af en toe een glas melk (lees: 1 x per week) gewoon omdat ik het lekker vind.
vla laat ik ook staan. ik eet alles van soja..

ik merk ook dat ik las heb van vlees, als het te rouw is ga ik aan de **** en ik krijg er ook puistjes van.

Owja.. volgens de huisarts kan het niet, je moet uitslag krijgen als je er niet tegen kan. :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 09:55

Gelukkig lust ik niet eens melk :)
Ja in een gerecht of iets anders, maar geef mij een glas melk en ik hang binnen twee minuten boven de toiletpot. Kan gewoon niet tegen die pure geur of smaak.
Dus ik drink voornamelijk water, ook wel eens frisdrank, maar gezien ik gewicht probeer te verliezen drink ik graag water (:
Dat is verre van slecht voor je gezondheid haha

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 09:57

fjordowner18 schreef:
melkproducten zijn belangrijk.
Er zit calcium in wat de mens nodig heeft voor opbouw van botten, als iedereen genoeg melkproducten zou gebruiken zou er heel wat minder mensen last van osteoporose krijgen :j

Calcium zit niet alleen in melk (melkproducten) soja melk heeft ook calcium.
ook kan je een potje halen met tabletjes van calcium ;)

dus het is onzin dat je melkproducten moet gebruiken.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 09:57

wij als soort doen zoveel dingen, wat een ander diersoort niet doen.maar dat wil niet zeggen, dat het niet goed is.
tenzij je allergisch o.i.d. bent, zal melk in normale hoeveelheden niet slecht zijn..

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:06

spicegirl schreef:
wij als soort doen zoveel dingen, wat een ander diersoort niet doen.maar dat wil niet zeggen, dat het niet goed is.
tenzij je allergisch o.i.d. bent, zal melk in normale hoeveelheden niet slecht zijn..

Idd als je er geen last van hebt zal niet geen kwaat kunnen, Lees: glas cola of koffie ect,
overal maar te voor staat is niet goed ;)
je hebt veel vervangers zo als calcuim tableten ect,
maar een natuurlijke producten zullen altijd beter zijn voor de mens,
(De bekende E nummers...) die zijn veel gevaarlijker.!!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:12

fjordowner18 schreef:
melkproducten zijn belangrijk.
Er zit calcium in wat de mens nodig heeft voor opbouw van botten, als iedereen genoeg melkproducten zou gebruiken zou er heel wat minder mensen last van osteoporose krijgen :j

Dat is een nogal hardnekkig fabeltje :j In landen waar veel melkproducten gebruikt worden komt meer osteoporose voor dan in landen waar nauwelijks melk gedronken wordt. Bedenk ook dat het grootste gedeelte van de wereldbevolking na de moedermelk nog nauwelijks melk drinkt :)
Er zijn meer bronnen van calcium, groene groenten o.a spinazie, en die calcium is vaak ook nog beter opneembaar dan de variant in melk.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:26

Grappig al die reacties. Ik eet en drink gewoon wat ik lekker vind. En dat is vaak uit eigen tuin. Aardappels, groenten en een beetje fruit (tuin te klein). Eieren van eigen kippen. En als ik plek had voor een melk gevend dier, dan had ik die ook.
Hoe mensen tegenwoordig over eten en drinken denken, komt allemaal uit de media. Iedereen heeft het gelezen of gehoord. En neemt aan dat het waar is.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:00

fabeltje?

1 op de 3 vrouwen en 1 op de 7 mannen krijgt osteoporose, als dat in andere landen nog hoger is, heb ik medelijden met ze.

ik zeg trouwens niet dat het calcium perse uit melk en melk producten moeten komen, ik zeg dat het goed voor je is, omdat het een relatief hoog calcium gehalte heeft en calcium is wel degelijk belangrijk :)

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:02

Ik denk dat melk niet heel goed voor je is als je hele kannen per dag wegtankt, maar voor de rest kan het volgens mij geen kwaad.

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:36

fjordowner18 schreef:
fabeltje?

ik zeg trouwens niet dat het calcium perse uit melk en melk producten moeten komen, ik zeg dat het goed voor je is, omdat het een relatief hoog calcium gehalte heeft en calcium is wel degelijk belangrijk :)

Dat klopt!! ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:18

fjordowner18 schreef:
fabeltje?

1 op de 3 vrouwen en 1 op de 7 mannen krijgt osteoporose, als dat in andere landen nog hoger is, heb ik medelijden met ze.

Volgens de laatste onderzoeken schijnen mensen de calcium uit melk niet op te kunnen nemen, en onttrekt het zelfs calcium uit je botten ;)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:33

fjordowner18 schreef:
fabeltje?

Er staat juist dat in landen waar minder melk gedronken wordt veel minder osteoporose voorkomt. Dus dat mensen die veel melk drinken (zoals Nederlanders) er gemiddeld juist vaker last van hebben. Dat kan dus een verklaring zijn waarom osteoporose hier zoveel voorkomt. Dat heb ik al vaker gehoort overigens dat het drinken van melk meer kalk onttrekt dan dat je ervan opneemt en dat het dus juist slecht is voor je botten.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 15:13

Gelukkig zijn er mensen die wel goed lezen ;)

Calcium is wel degelijk belangrijk maar met calcium uit melkproducten kan je weinig als mens zijnde en er zijn idd aanwijzingen voor het tegenovergestelde effect.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:32

Koemelk is voor babykoetjes (kalfjes dus), geitenmelk is voor babygeitjes, schapenmelk is voor babyschapen (lammetjes dus) etc. etc...

Melk is voor mij in elk geval heel slecht: ik heb koemelk allergie en alle andere vormen van melk krijg ik heel veel slijmvorming van (géén longziekte hier) en stik ik bijna.
Dus bij mij komt het er niet in :D

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:35

Gelukkig zijn mensen alles-eters. En kunnen ze dus alles eten en drinken.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:39

Johanna59 schreef:

Dat we alles willen eten wil niet zeggen dat alles goed voor ons is. Dat ontkennen is niet zinvol omdat er veel onderzoek naar voedsel gedaan is. Waardoor blijkt, en gebleken is, dat veel dingen die ons jaren lang verteld zijn niet kloppen (al dan niet gepromoot door de met op winst beluste voedsel,- en medicijnen industrie)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:45

Johanna59 schreef:

Doe mij dan maar dat dieet van redband en speklappen!!!

Yeah right. Wij kunnen alles eten, da's waar, maar of het goed voor ons is is een tweede.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:50

mm ok kun je me daar wat meer over vertellen?

ik ben namelijk een presentatie aan het maken over osteoporose en het enige wat ik kan vinden is dat melk en melkproducten goed zijn om osteoporose tegen te gaan vanwege het calcium

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:52

Ik heb geen broze botten en ik heb mijn hele leven geen melk binnen gekregen. Plus: er zijn zat andere bronnen van calcium behalve melk, dus waarom zou iedereen zo verplicht zijn melk te drinken? Juist: om de boeren een bestaan te geven.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:53

AmyII schreef:
Ik heb geen broze botten en ik heb mijn hele leven geen melk binnen gekregen. Plus: er zijn zat andere bronnen van calcium behalve melk, dus waarom zou iedereen zo verplicht zijn melk te drinken? Juist: om de boeren een bestaan te geven.

hoe weet je dat je geen broze botten hebt, hebben ze je onderzocht?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:57

Ik heb nog nooit iets gebroken en ik leef nou niet belaald voorzichtig laten we maar zeggen. Als ik broze botten had gehad, dan had ik allang iets gebroken.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:59

fjordowner18 schreef:
AmyII schreef:

hoe weet je dat je geen broze botten hebt, hebben ze je onderzocht?

Daarbij zie ik in je profiel (AmyII) dat je 25 bent. Beetje jong voor broze botten, dat komt pas als je veel ouder bent.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:01

precies, meestal openbaart het zich pas wanneer je rond de 60 a 70 jaar bent en dan is het te laat...

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:03

Dan nog: mijn vader is geen melkdrinker (mede doordat alle kinderen melkallegie hadden) en er is ondanks de ziekte van waldenström bij hem ontdenkt. Een lymfekanker in het beenmerg, die dus ook de botten aantast. Ondanks dat hij er al langer mee rondloop zijn de botten nog helemaal mooi en puntgaaf
Edit: de beste man is 72 jaar oud.

Mijn schoonmoeder daarentegen zweert bij melk en drinkt twee a drie glazen per dag (groot punt van irritatie want mijn theemokken gaan eraan, maar dat terzijde) en heeft broze botten waardoor ze inmiddels haar ribben op 30 verschillende plekken gebroken heeft en haar schouder in 15 stukjes ligt.
Edit: zij is ook 72 jaar oud.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:06

Tja, mijn vader is 90, drinkt zijn hele leven al (veel) melk en heeft geen broze botten. Er zijn natuurlijk ook nog andere factoren die meespelen.

AmyII, sterkte met je vader :(:)