Hoe simpel opstaan je leven kan veranderen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:39

wendy1987 schreef:
Ik was in het ziekenhuis ook vrolijk, ik wou naar huis :)) En als ik nou gewoon druk genoeg doe, worden ze vanzelf gek van me, nou dat klopte :')

Als je die positieve instelling houd dan zijn die 6 weken ook zo voorbij!

IvysToeter

Re: Hoe simpel opstaan je leven kan veranderen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:05

hoe gaat het nu met je wendy?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:18

Jeetje ik krijg de rillingen van je verhaal!
Ik heb een paar jaar terug mijn arm gebroken.
Ik gleed simpel weg van een shetlander af.
Arm op 2 plekken gebroken maar niet goed genoeg om het te zetten.
Bij mij hebben ze er een plaat met 6 of 7 (weet even niet meer) schroeven in me arm gezet.
Daarna nog een operatie om de hele handel er weer uit te halen.
Bij die operatie hebben ze mijn zenuwen doorgesneden in me arm.
Daardoor heb ik nu dagelijks pijn in me arm.
Op 1maart 2010 ben ik voor de laatste keer geopereerd aan me arm.
Om me zenuwen weer aan elkaar te zetten, helaas is de operatie zo danig mislukt dat het er niet veel beter van is geworden.
het litteken is ook nog eens enorm lelijk. Ze hebben het verkeerd gehecht de eerste keer.
Door z'n stomme val van een mini shet heb ik me leven lang pijn:(

Ik wens jou heel erg veel beterschap!! Ik ben blij dat ze het bij mij nooit hebben hoeve zetten. Toen ik dat las van je verhaal, kreeg ik echt vreselijke rillingen! Moet er echt niet aan denken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:01

Ja hoe is het nu?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:55

@ TS Hoe gaat het nu met je?

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:02

Ik ben ook heel benieuwd hoe het met je gaat? Heb je nog veel last van na pijn? Of kramp ik je kuit? (Had ik heel erg last van de eerste dagen)
Beterschap. Hoop dat alles voorspoedig gaat

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 10:00

ik had geen zin om verslag te tikken, doe alles nog steeds via mobiel namelijk..

zondag was een mindere dag, vooral in de avond.. ik wist gewoon niet meer wat ik met mezelf aan moest. zitten, liggen, been hoog, of toch laag... uiteindelijk een slaap pil genomen. ik was zo moe, wou gewoon slapen!
heerlijk geslapen, en gisteren ging weer beter!
vannacht ook lekker geslapen.

de pijn wordt minder, de zwelling ook. mijn spalk gaat namelijk ruimer zitten.. goed natuurlijk, alleen schuurt het voor mijn gevoel meer langs de wonden..
zelf strakker zetten lukt niet. en ik wil ook niet langs het ziekenhuis.. want dan gaan ze hem vervangen, doet weer veel zeer, terwijl vrijdag het lichtere gips eromheen gaat.. dus ik doe gewoon niets nog. mag eigenlijk ook niet natuurlijk met m'n spalk..

dus het lijkt nu beter te gaan!

ik ben begonnen aan een soort schilder op nummer,maar dan anders. het is een canvas doek, met zwartwit foto erop. die ben ik nu aan het inkleuren.. je moet wat :Y)

verder is de data bekend waarneer gips eraf mag. 3dagen voor ik op vakantie ga! :))
dus vakantie lijkt door te gaan! krukken mee t vliegtuig in, en daar niets anders doen dan in huisje blijven en zwemmen in zwembad! lijkt me niets beters dan zwemmen voor mijn enkel na zo'n lange tijd niets doen!

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:48

wendy1987 schreef:
ik had geen zin om verslag te tikken, doe alles nog steeds via mobiel namelijk..

zondag was een mindere dag, vooral in de avond.. ik wist gewoon niet meer wat ik met mezelf aan moest. zitten, liggen, been hoog, of toch laag... uiteindelijk een slaap pil genomen. ik was zo moe, wou gewoon slapen!
heerlijk geslapen, en gisteren ging weer beter!
vannacht ook lekker geslapen.

de pijn wordt minder, de zwelling ook. mijn spalk gaat namelijk ruimer zitten.. goed natuurlijk, alleen schuurt het voor mijn gevoel meer langs de wonden..
zelf strakker zetten lukt niet. en ik wil ook niet langs het ziekenhuis.. want dan gaan ze hem vervangen, doet weer veel zeer, terwijl vrijdag het lichtere gips eromheen gaat.. dus ik doe gewoon niets nog. mag eigenlijk ook niet natuurlijk met m'n spalk..

dus het lijkt nu beter te gaan!

ik ben begonnen aan een soort schilder op nummer,maar dan anders. het is een canvas doek, met zwartwit foto erop. die ben ik nu aan het inkleuren.. je moet wat :Y)

verder is de data bekend waarneer gips eraf mag. 3dagen voor ik op vakantie ga! :))
dus vakantie lijkt door te gaan! krukken mee t vliegtuig in, en daar niets anders doen dan in huisje blijven en zwemmen in zwembad! lijkt me niets beters dan zwemmen voor mijn enkel na zo'n lange tijd niets doen!

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb net 6 wk onbelast gips achter de rug en begin nu net een paar dagen aan 6 wk loopgips. Zelfs met loopgips kan ik nog niet goed lopen. Ik weet nog van mijn vorige operaties dat het wel ff duurt voordat je weer een beetje kan en durft te lopen. Onderschat het niet. En op zich is zwemmen idd erg goed om je enkel weer sterk te maken, maar neem een paar stevige zwemschoenen mee, je durft dan echt nog niet op blote voeten te lopen en met krukken bij het zwembad is eerst ook erg eng, omdat op natte tegels je krukken wegglijden.
En verder zou ik adviseren om een goede en stevige enkelbrace aan te schaffen voor je vakantie.
Ik wens je heel veel sterkte in je verdere herstel en een geweldige vakantie toegewenst!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:28

Mij raadde ze zelfs aan om op zon zee strand vakantie te gaan omdat zwemmen inderdaad als eerste belasting ook goed is. Als je een beetje uitkijkt met je krukken gaat dat perfect. Ik ben zelfs met krukken in de sauna geweest met zwembad etc. Ik mocht helemaal geen enkelbrace aandoen omdat je enkel alles zelf terug moet aankunnen. Van de orthopedisch chirurg mocht dit echt niet. Ik had al eerder verteld dat ze mij ook aanraden om stevige schoenen aan te doen om terug te kunnen lopen. Dit kon ik echter niet uitstaan aan mijn enkel en ben gewoon voorzichtig met krukken op blote voeten voetje voor voetje beginnen stappen.
Zo zie je maar dat elk geval anders is.
Ik heb trouwens toen ik een week uit de gips was met krukken het fort van Bouillon in België gaan bezichtigen ( was zo koppig dat ik toch op zijn minste 2 dagen ardennen wilde doen) en dat zijn 220 treden naar boven en naar beneden. Tjah, met krukken lopen is echt wel mijn ding :D

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:29

Ik ga helemaal mee met het advies van kaatjemuts. Het voelt zo raar om na zo'n tijd je been weer 'los'te hebben. Badschoenen zijn echt een aanrader!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 11:41

hmm.. arts zei dat ik niets meer hoefde na die 6weken.. en dat ik zelf mocht kijken of ik therapie wilde of zelf weer beginnen..
schoenen zou ik kunnen doen, misschien niet verkeerd om iig mee te nemen.
we gaan het mee maken over 6 weken! ik leef er iig helemaal naar toe!
zwembad is niet super glad, en het is er rustig, dat is iig al fijn!
krukken gaat me ook wel goed af, alleen nu is het nog zwaar door spalk en ben telkens nog zo moe..

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:47

Natuurlijk wordt een brace niet aangeraden, maar je wilt ook een beetje een leuke vakantie hebben. Toen ik weer een paar weken na mijn enkelbreuk liep, ben ik op werkvakantie naar amerika gegaan, zonder krukken en zonder brace. Ik kon toen weer goed paardrijden en dacht dat ik ook weer redelijk kon lopen. Ik heb hele gedeelten van mijn vakantie niet mee kunnen maken, vanwege de pijn, maar ook omdat mijn enkel vanwege de warmte steeds opzwol. Achterna gezien zou ik, bij langere einden lopen, zeker een brace omdoen en mijn krukken niet weer thuislaten.

Bij mij werd ook gezegd dat fysio niet hoefde. Ik heb t wel gedaan, al is t alleen maar om in de gaten te houden wanneer je teveel doet of te weinig. Als t goed is heb je onbeperkt fysio na zo'n operatie.

Dat moe zij heb ik nu nog steeds, na 7 weken. Eerst vooral vanwege t slechte slapen en de pijn. Nu is t vooral omdat het slapen met zo'n blok beton aan je been, niet echt comfortabel is.
Ik zou zeker je rust nemen en zelf neem ik voor de nacht melatomine, zodat mijn slaapritme wat hersteld.
En gewoon, helemaal voor de nacht, goed pijnstillers innemen, zodat je je rust ook krijgt.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 11:53

precies,ik zorg gewoon dat ik vanalles meeneem! kan het beter maar meehebben en nietgebruiken dan andersom..
krukken gaan sowieso mee!
fysio moet ik idd kijken. dat wordt iig na de vakantie pas dan. we zien het wel!
ja, erg lekker ligt het niet met zo'n blok nee.. ben benieuwd of lichtere gips beter zit vrijdag!

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:56

wendy1987 schreef:
precies,ik zorg gewoon dat ik vanalles meeneem! kan het beter maar meehebben en nietgebruiken dan andersom..
krukken gaan sowieso mee!
fysio moet ik idd kijken. dat wordt iig na de vakantie pas dan. we zien het wel!
ja, erg lekker ligt het niet met zo'n blok nee.. ben benieuwd of lichtere gips beter zit vrijdag!

Dat voelt echt veel beter! Let er wel op dat ze het niet te strak zetten, dat is niet echt fijn...

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:58

Wauw, wat een verhaal en wat een pech kan je hebben zeg. Door alleen maar op te staan en dan zo een ernstige breuk te hebben. Gelukkig is de operatie goed gegaan! Voor nu heel vee beterschap en sterkte, zal wel saai zijn om zoveel thuis te zijn en niks te kunnen doen

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 12:03

ik hoop idd dat ze het goed zetten.spalk zit nu niet optimaal en dat is idd vervelend. maar dat is nog maar 3dagen..

ik verveel me soms wel ja, het is vooral frustrerend dat iedereen zin ding doet,en ik gewoon lig te liggen..
maar ik kijk tv, ben aan het kleuren, bokken, en facebook.. en daarbij slaap ik ook redelijk wat!
ik heb ook het geluk omringt te zijn met lieve vrienden.. tot nu toe elke dag bezoek gehad!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:39

Lekker luisteren naar je lichaam dat is het beste. En over 6 weken kun je eindelijk je been weer wassen en scheren haha :-) ij heb toen geloof ik wel een half uur lang dat gips been verzorgt, gewassen en en geschoren onder de douche. Zag er niet uit joh! Haha!
Beterschap

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:48

Inderdaad, het eerste wat je doet als je thuis komt na het ziekenhuis als je gips er af is gegaan. Is schrobben en scheren :D

goodwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:21

fijn dat het al wel wat beter met je gaat!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:43

Na zolang in gips zijn je voetzolen enorm gevoelig, alle eelt is weg. Duurt wel een dag of 2-3 voor je weer enigszins pijnloos kunt lopen; afgezien van je enkel dan.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:59

Het lijkt mijn verhaal wel. Vier maanden voor mijn bruiloft brak mijn enkel aan de buitenkant drie keer, en verbreizelde aan de binnenkant. We hadden er al drie jaar dansles opzitten om op de bruiloft mooi te kunnen dansen( en ook omdat we de dansles leuk vonden hoor) ook mijn enkel werd niet meteen geopereerd, maar pas een week later. De eerste keer zetten, echt, ik dacht dat ik dood ging van de pijn. Ik heb mijn operatie gehad zo'n 19 jaar geleden nu. Ik heb al met al drie maanden gips en loopgips gehad, maar ik heb gedanst op mijn bruiloft. Op platte schoentjes, met onwijs veel pijn, maar ik heb de openingsdans gedaan. Bij mij is mijn enkel nooit echt meer goed geworden. Is nog steeds onwijs pijnlijk bij verandering van weer. Na meer als drie kilometer wandelen gaat mijn enkel vast zitten. Hopenlijk komt jouw enkel wel goed, en kan je onbezorgd op vakantie.
Beterschap!!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 15:30

Pff, ik hoop toch niet na zoveel jaar nog zoveel last te hebben!!

Het nieuwe gips zit eromheen, de 1e dag was het wel vervelend, strak, drukkend. Inmiddels gaat het beter! Wonden zagen er netjes uit.. Wel groot zeg! Hadden ook wel wat nagebloed, maar niets ernstigs..
Aankomende vrijdag moet ik terug.. Ze kregen mijn voet niet in de 90 graden hoek. Ik spande teveel mijn bovenbeen aan, bang voor de pijn.. Aankomende vrijdag dus muziek en relaxmiddeltje mee.. Ik ben wel gelijk veel mobieler nu, zo fijn! :))
Pijn wordt elke dag wat minder, ook dat is erg fijn. Alleen het warme weer is niet zo fijn.. Voel gewoon dat mijn hele voet zweet.. Vies, bah.. :')

Ik vond het al super fijn toen ze gips eromheen deden dat ze even deden schoonmaken, heerlijk was dat! Vrijdag hopelijk weer :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 15:38

Wat een geluk dat ze je voet niet in die 90 graden geforceerd hebben. Bij mij bleven ze gewoon wringen tot hij stond waar hij moest staan. Heb het hele ziekenhuis bijeen geschreeuwd :)
Wel fijn dat het nu zo goed gaat!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 17:33

ja,zo fijn dat ik meer kan!
echt ja? dat is mooi klote! bij mij gaan ze hetvrijdag weer proberen.. het moet wel uiteindelijk natuurlijk.. kan moeilijk altijd op hak lopen :Y)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:38

Bij mij gaven ze de tip toen ik met mijn enkel in het gips zat om een flesje alcohol te kopen en dan kan je met een wattenstaafje je tenen en daar tussen een beetje schoonmaken. Alcohol omdat dit snel verdampt en hierdoor dus niet de watten in je gips nat worden.

Groetjes Genja