Ellentjuh12 schreef:Als ik het goed begrepen heb komt mijn verloskundige en kraamzorg als de baby zover is dat hij eruit wil. Hoe hou je een intieme/ontspannen sfeer als er vreemde mensen komen op het moment zelf?
Ook mag ik bijvoorbeeld niet op de slaapkamer bevallen maar moet ik dit dus wel doen in de woonkamer.. Hoe realiseer je zo'n sfeer zonder dat het 'gemaakt' lijkt?
Haha misschien rare vragen maar ik zou graag willen dat ik op zo'n mooie manier beval maar lijkt me niet te realiseren voor mij.
Dit is heel erg afhankelijk van het gevoel dat je hebt bij de verloskundige en kraamhulp. Wij hadden tijdens de bevalling alleen de verloskundige, een jonge vrouw waar ik super mee overweg kon en de sfeer wat erg fijn, chaotisch maar fijn.
Ik ben in de eetkamer bevallen, daar werd de eenpersoons bed neergezet door mijn vriend omdat we in een maisonnette woning wonen. Ik was helemaal niet bezig met een 'gemaakte' sfeer, alleen met bevallen. Overig heb ik een baarkruk gebruikt, bed was alleen voor de hechting en nageboorte.
niet aan te raden. Als ik het over mocht doen (wat gelukkig niet hoeft) zou ik ook tekenen voor een KS. Klinkt misschien niet te begrijpen en ga mijn hele verhaal ook niet hier neerzetten, maar erop terugkijkend was dat voor mij wel het beste geweest. Ik kan ts dus heel goed begrijpen
.
geboren.