Ontgiften/detox (met superfood)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:41

Sietez schreef:
Iemand tips voor een superfood om uit te proberen? Ik wil wat nieuws halen. Ik heb nu goji bessen, hennepzaad, chia zaad, lijnzaad en tarwegras. Ik zoek eigenlijk iets wat ik door m'n yoghurt heen kan doen 's ochtends bij het ontbijt. Ik zat te denken aan bijenpollen of rauwe cacaopoeder, iemand ervaring mee? Of tips voor iets anders?

ja. bijenpollen zijn heerlijk zoet door je yoghurt!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:42

Danseresje schreef:
Ik gebruik lucuma en mesquite als smaakmakers door yoghurt en mijn bananensmoothie. Vooral de mesquite geeft een lekkere smaak! Beide schijnen goede stoffen te bevatten. Ik gebruik het ook door mijn pannenkoekenbeslag trouwens! Vind mesquite lekkerder dan lucuma...

lucuma en Mesquite? ken ik niet, ik ga even googlen.....

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:56

Iemand nog interesse in een zak goijbessen en een potje chia zaad ? Ik gebruik ze niet .......

timokyana

Re: Ontgiften/detox (met superfood)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:59

wat wil je ervoor maris?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:02

? doe maar een bod. Het zijn 250 gram goijbessen ( houdbaar tot in 2014 ) en ook 250 gram chia zaadjes houdbaar tot in 2015.
de verzendkosten zijn alleen 6,75 euro, of brievenbus post als ik beide zak en pot mag openen en los versturen ( wel goed verzegeld natuurlijk ).

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:05

kijk wel uit met het verzenden van chia-zaad.
ik had ze ook online besteld, toen de pakketdienst het kwam brengen kwamen de zaadjes al door het doosje heen.
gelukkig heb ik wel nieuwe gekregen van drogisterij.net

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:10

Maris schreef:
? doe maar een bod. Het zijn 250 gram goijbessen ( houdbaar tot in 2014 ) en ook 250 gram chia zaadjes houdbaar tot in 2015.
de verzendkosten zijn alleen 6,75 euro, of brievenbus post als ik beide zak en pot mag openen en los versturen ( wel goed verzegeld natuurlijk ).

Verkocht ;)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:17

zo dat is Super-snel, maar ja het is natuurlijk ook Super-Food :)

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:08

Ik ga dan denk ik maar eens de bijenpollen proberen! Ben benieuwd.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:46

is een absolute aanrader!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:25

Mijn recept van vanavond:

Gaat ie: De quinoa koken in ruim water met zout en een half boullion blokje(ik had de vegetarische blokjes). Dan olie in een koekepan bloedverziekend heet laten worden, tomaatjes snijden en in de olie mikken en keihard wegrennen zodra het de pan raakt want het spettert alle kanten op door het vocht van de tomaatjes. Dan zout en peper eroverheen en zodra de tomaatjes bruinig worden 3 tenen knoflook door een pers eroverheen plempen en ff roeren. Uitje snijden en erbij flatsen. Als de quinoa klaar is het kookwater afgieten en 3/4 kopje over de tomatentoestand heen in de koekepan. Weer ff roeren en vuur laag zetten. Dan de quinoa en de hele tomatenmikmak bij elkaar in een pan plempen en de bladspinazie erbij smijten en erdoorheen roeren. Tevens een flinke lading parmezaanse kaas erdoorheen. Mocht het te droog worden en je had het overgebleven kookwater van de quinoa al weggepleurd dan heb je nu dus dikke vette pech want dat had je moeten bewaren. Maarja, eigenwijs he! Jij moest het weer zonodig gelijk wegsmijten, freak. Dus, als het wat droog wordt nog ff wat van die meuk erbij gooien. Voor de liefhebbers van vlees, je kunt er gehakt doorheen gooien maar dan dus wel biologisch gehakt he. Ik zou zeggen: bunkeren.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:29

Lekker agressief receptje; hou ik van.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:50

"vind ik leuk" - mooi receptje om morgen eens te proberen :)
Ik heb nu sinds 3 dagen ook quinoa in huis. Moet wel erg wennen aan de smaak. Heb 1x een avond gerechtje gemaakt als test en nu 2x als ontbijt. Is het eigenlijk erg als je die quinoa elke dag eet? Kon daar zo snel niets over vinden...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:07

:D Er moet ook een oliebol aan parmezaanse kaas doorheen! Vergeten bij te schrijven in mijn agressie

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:09

klinkt goed! kom maar op met meer van dit soort knalrecepten..altijd fijn om uit te wisselen

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 23:10

Ik meld me hier ook even! Ik ben sinds een paar weken me aan het verdiepen in m'n voeding etc, en dan is superfood tegenwoordig niet te negeren :) Ik heb voor mezelf besloten om m'n eetpatroon toch wat aan te passen, waarbij ik ervoor wil zorgen dat ik wat minder suikers en koolhydraten binnenkrijg.

Om te beginnen heb ik sinds een paar dagen chiazaad en gojibessen, die ik 's ochtends door m'n havermout ontbijtje doe, waar ik ook nog een paar noten uit zo'n ongezouten notenmix aan toevoeg.
Verder heb ik net quinoa gekocht, die van Lassie, dat staat voor morgenavond op m'n menu, en Mindfields alvast bedankt voor je inspiratie, weet niet of ik precies dat ga eten, maar het klinkt in ieder geval lekker :)
Kan quinoa nou ook als ontbijt? Omdat het naast de couscous (wat ik niet associeer met ontbijt) stond in de supermarkt weet ik niet of dit de geschikte quinoa om als ontbijt te eten namelijk!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 23:30

Sietez schreef:
Of tips voor iets anders?

Moerbeitjes? Zijn ook zoetig, maar weet niet of ze ook onder superfood vallen? Moerbeitjes zijn overigens ook goed geschikt om de zoete trek weg te nemen :j

Chiazaad is overigens niet voor iedereen geschikt als ik het goed heb... Mensen met bijv. een hoge bloeddruk/bloedverdunners moeten er mee oppassen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 00:53

Knakker schreef:
StillAngel schreef:
Wie doet hier nog meer aan? Zelf ben ik naar de Tuinen gegaan om superfood in te slaan. De dokter weet namelijk niet meer wat er met mij aan de hand is omdat ik bijna iedere maand echt ziek ben en mij nooit 100 % fit voelde ben ik dit gaan proberen. Gisteren was bijvoorbeeld het programma 'Food Hospital' op Net 5 waar mensen met allerlei aandoeningen geholpen konden worden met goed, puur voedsel in plaats van al die troep die er tegenwoordig ingegooid wordt. Ik ben mij erin gaan verdiepen en schrik eigenlijk hoeveel troep er in de supermarkt ligt op dit moment. Vooral qua suiker is dit echt schokkend want dat zit tegenwoordig bijna echt overal in -O-

Heb nu in huis: de Goji bessen, Chia seed en omega mix voor het ontbijt. Ik heb enkel de goji bessen gehad 2 dagen terug maar had een heel dubbel gevoel. Aan ene kant echt het ontgiftingsgevoel, alsof je lichaam aan het reinigen is (heel gek ja) en aan andere kant best wel ziek van geworden.

Nog iemand met ervaringen hiermee of met de ontgiftingssymptomen?

Beste TS, hoe gaat het nu, bevalt het Superfood je, voel je wat veranderen in je lichaam.
Sowieso een vraag in het algemeen, hebben jullie qua gezondheid wat verandert sinds jullie met het Superfood begonnen zijn?
Meer energie? Betere huid? etc?

Zelf voelde ik me voor die tijd prima, dat is nog steeds zo.
Belangrijkste verandering voor mij, was de al eerder omschreven wegblijven van hooikoorts klachten naar het innemen van de Spirulina

Ik was er destijds helaas mee gestopt omdat ik toevallig ziek werd toen en daarna weer veel stress gehad dus niet aan gedacht. Ik ben nu voor het eerst Chia zaden gaan gebruiken en van een hongergevoel ging ik meteen naar een heerlijk verzadigd en rustig gevoel in mijn maag (terwijl ik bijna continue buikpijn heb dus dat voelt heerlijk!!) dus dat is wel voor herhaling vatbaar. Had ze door mijn vla gedaan trouwens. Wat ik toen wel had gemerkt (van destijds alleen goji bessen en zonnebloempitten) is dat mijn huid er zeker mooier uitzag en vooral dat mijn haar ontzettend ging glanzen. Ik zoek nu vooral iets voor meer energie eigenlijk maar volgens mij helpen die chia zaden daar ook wel voor, nog even kijken. En jij nu?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 08:10

wel apart he, dat een verandering van eten zoveel te weeg kan brengen.
Anders moet je de bijenpollen eens proberen, daar schijn je ontzettend veel energie van te krijgen.
Ik eet ze zelf ook, heerlijk door de yoghurt.
Maar ik heb geen gebrek aan energie, dus ik weet helaas niet of ze echt daarvoor helpen.

Dat van het glanzende haar en huid heb ik helaas niets gemerkt, zou wel mooi zijn.
Ik heb echt zo'n bosje stro nu, met dit weer.......

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 09:48

De goji bessen vind ik echt niet te eten. Ik vind niet snel iets vies maar die bessen :r

Wat de Quinoa betreft, daar ontbijt ik vaak mee. Heb een receptje van bokt geplukt daarvoor.
Zodra de quinoa kookt doe ik er kaneel doorheen, hoeveelheid moet je zelf even kijken maar ik ben gek op kaneel dus doe ik er veel doorheen. Vlak voordat het droogkookt doe ik er dan gesneden appel en rozijnen doorheen.
In het begin moest ik erg wennen aan de smaak van de quinoa maar nu vind ik het lekker.

Oh ja soms kook ik het in wat kokosmelk, maar das alleen voor speciale gelegenheden, soort van toetje als ontbijt.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:44

Ik vind de bessen juist heerlijk,het doet me aan iets denken maar ik kan er maar niet op komen wat.

De quinoa vind ik overigens ook heerlijk gekookt in bouillon.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:13

Ik vind ze ook niet bepaald smakelijk hihi ;)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:50

ik heb ze nu met 100% raw food cacao, een gezonde variant van de chocolade rozijnen, zeg maar.
Best wel lekker.
ik had ook meteen de moerbeien met superfood cacao besteld, voor zo iets gezond best te kanen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 15:21

Vlak voor de zomer heb ik ook een detox gedaan. Ik heb er alleen voor gekozen om het 2 weken te doen en daarna weer verder te gaan met "normaal" gezond eten. Ik had net zoals TS een hele kwakkelende gezondheid, de ene keer voelde ik me prima en de volgende dag kwam ik m'n bed niet meer uit. Ik kreeg er wel degelijk meer energie van, maar ik denk dat dat ook heel goed kan komen omdat ik daarvoor echt pure troep at. Na de detox voelde ik me een stuk fitter, ben gaan sporten en zelfs toen ik niet meer alleen super-food at maar gewoon lette op wat ik bij mezelf naar binnen gooide bleef het goed gaan. Ben nu nog steeds prima energiek, voel me echt een stuk fijner :)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 00:30

timokyana schreef:
Ik vind de bessen juist heerlijk,het doet me aan iets denken maar ik kan er maar niet op komen wat.

Ze smaken naar bijenpollen vind ik :9