"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:20

Precies! Ik heb zelf maat 34/36, maar ik ben ook gewoon heel klein gebouwd (zit in de familie). Ik ben 1.65. Als iemand mij vraagt wat mijn maat is, word ik meestal met open mond aangestaard, alsof ik van een andere planeet kom. Soms gaat het van: "Hoe kan dat?" Alsof het totaal niet mogelijk is dat je zo'n kleine maat hebt, en soms: "Oh jee, jij moet echt meer gaan eten".

Ik eet echt heel erg veel, daar durf ik voor uit te komen. Het liefst eet ik de hele dag door, maar doe dit toch maar niet. Als ik dat tegen de mensen vertel denken ze dat ik één of andere ziekte heb, of ze denken dat ik lieg. En dat terwijl ik drie keer per week op een knol zit, en elke dag heel hard naar school fiets. Geen wonder dat ik slank blijf.

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:21

door dat soort plaatjes krijg je dus nu slanke vrouwen die zich gaan verantwoorden (door bv snel metabolisme etc)
Ik ben gewoon slank omdat het mijn postuur is en ik daarbij ook op mijn voeding en beweging let..
Omdat ik me daar goed bij voel!
dat doe ik niet omdat ik volslanke vrouwen lelijk vind, maar omdat dat past bij mijn figuur, als ik aankom komt dat op verkeerde plaatsen, en krijg ik minder taille, helaas krijg ik dus geen extra borsten :o Ik ben dus vrouwelijker als ik iets slanker ben.
Mijn zus bv is echt type marlyn monroe, prachtig zandloper figuur, op en top vrouwelijk, stevige kont en tieten.. Wel, ik zou haar echt veel minder mooi vinden als zij op mijn gewicht zou zitten, ze is gewoon een ander type postuur.
Ik vind dan ook dat op catwalks/reclames etc nu niet alleen de volslanke dames moeten gaan promoten, maar alle type vrouwen!
appel,peer,zandloper,grote borsten,geen borsten,kont,geen kont..
Gezonde mensen in een gezond lichaam :j

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:22

mang schreef:
Maar dan lokt hij zo'n reactie min of meer uit. Net als dat meisje waar ik net over vertelde, die echt te dik was. Die zei dan ook wel eens pff ik ben echt dik.
Tsja wat zeg je dan? Valt wel mee? Ja klopt maarja ieder zijn ding?

Er is gewoon geen juist antwoord op :+

Ja precies! Ik denk dan ook echt van ja wat verwacht je... En als je zo fors bent dat je nauwelijks meer door deuren past dan ga ik er vanuit dat je er zelf ook wel van op de hoogte bent. :/

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:23

Eindelijk een topic met mijn probleem !
15 jaar, 1.71 en 48 kilo, dus voor iedereen gelijk een anorexia patient. Maar wanneer ze me echt kennen noemen ze me een vreetzak en zeggen ze dat ik echt heel de dag door eet.
Het zijn allemaal vooroordelen. En ook ik stop me hierdoor heel de tijd vol met ongezonde dingen, omdat je hier 'dik' van wordt. Nu doe ik ook nooit 'dat leuke shirtje' aan, omdat ik gewoon te dun ben en dat weet ik zelf ook , dus hoef ik het niet 10x per dag te horen. Maar tegenwoordig kan het me ook niets meer schelen hoe het met andermans gevoelens zit, als ik te dun genoemd wordt , noem ik ze te dik . En dan ben ik meteen de boosdoener.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:24

Hasiinaaax schreef:
15 jaar, 1.71 en 48 kilo, dus voor iedereen gelijk een anorexia patient. Maar wanneer ze me echt kennen noemen ze me een vreetzak en zeggen ze dat ik echt heel de dag door eet.
Het zijn allemaal vooroordelen. En ook ik stop me hierdoor heel de tijd vol met ongezonde dingen, omdat je hier 'dik' van wordt. Nu doe ik ook nooit 'dat leuke shirtje' aan, omdat ik gewoon te dun ben en dat weet ik zelf ook , dus hoef ik het niet 10x per dag te horen. Maar tegenwoordig kan het me ook niets meer schelen hoe het met andermans gevoelens zit, als ik te dun genoemd wordt , noem ik ze te dik . En dan ben ik meteen de boosdoener.

Inderdaad! Ik eet ook de hele dag door, maar toch zeurt iedereen erover dat ik te dun ben en dat ik meer moet eten en dat het aan mij ligt.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:27

JunkDeLuxe schreef:
Ik hoop dat het hier goed staat.. Zoniet mag het natuurlijk altijd verplaatst worden.

De laatste jaren zit ik zowat op hetzelfde gewicht: 48 à 51 kg.
Ik ben 1.58m, dus dat is een perfect gezond gewicht, en een gezond BMI (19,14; ideaal ligt tussen de 18,50 en 25,00). Qua vetpercentage zit ik wel onder het gemiddelde voor mijn leeftijd (maar qua lengte ook, dus volgens mij ligt het daar aan?): 11,4% (en dat zou volgens mijn leeftijd 25% moeten zijn).

Conclusie: ik heb een perfect normaal en vooral gezond gewicht. En ik heb géén ondergewicht.

Maar als ik de posts van mede-facebookers moet geloven, is dat niet zo.
Er worden héél veel foto's gepost van mollige tot gewoonweg dikke vrouwen gepost (en dat bedoel ik niet gemeen ofzo, ik noem een kat gewoon een kat), met als boodschap dat dit het ideale model is, dat een 'echte' vrouw een kont en een buik en een rolletje heeft, dat mannen graag die extra houvast hebben, en dat die "magere anorexia-tr*tten" maar een eind moeten oprotten.

Met "mager" en "anorexia" bedoelen ze dan meisjes en vrouwen die gewoon maatje 36 hebben. Die een Small dragen, of God verhoede het: een Extra Small!

Ik heb niks tegen een maatje meer. Vrouwen die mollig (of dik) zijn en zich daar goed bij voelen: goed voor jou!
Maar ondertussen worden de 'normale' meisjes, de meisjes die géén buik hebben (of zelfs wel een six-pack!), de grond in geboord. Wat gewoon een gezond gewicht is, is ondertussen bijna abnormaal. Alsof je iets mankeert, als je geen 'cushion for the pushin' hebt, alsof je niet volledig bent; zoals een auto zonder pinkers.

Nogmaals: ik heb niks tegen een maatje meer. Maar ik vind het knap fout dat meisjes die perfect op hun gewicht zijn verweten worden dat ze anorexia hebben en niet mooi zouden zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar een zandloperfiguur, en dat streef ik ook na. En zolang ik geen ondergewicht heb, en mijn BMI e.d. in orde zijn, ben ik toch gewoon normaal?

De vrouwen die ik op die propaganda-foto's zie daarentegen, ik vraag me af hoe het met hun gezondheid gesteld is. Of hun BMI en vetpercentage niet te hoog liggen. Hoe het met hun conditie zit, en of zij met hun 'extraatjes' nu daadwerkelijk gezonder zijn dan 'die magere scharminkels'.

Zo, dat is er uit :D And again: ik bedoel het niet verkeerd. Iedereen doet wat hij/zij wil doen. Ik wil gezond zijn, en ik wil vooral géén overgewicht. En dat lijkt mij ook maar heel normaal. Ik vind het gewoon jammer dat maatje 36 tegenwoordig aanzien wordt als maatje anorexia.

ik vind het een beetje raar
ik ben net zo groot als jou en weeg iets meer, als ik 50 kilo weeg kan ik mijn ribben tellen, vind het raar dat dat een gezond gewicht voor je is.

en met je Met "mager" en "anorexia" bedoelen ze dan meisjes en vrouwen die gewoon maatje 36 hebben. Die een Small dragen, of God verhoede het: een Extra Small! vind ik raar want ik heb ook maatje 36 en S en ben zelfs zwaarder dan jou. beetje raar maar oke..

F_Orumster

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:28

Wat wil je nu zeggen bello?

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:30

F_Orumster schreef:
Wat wil je nu zeggen bello?

idd.. Ik vind het een beetje raar wat je zegt bello :')

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:30

Hmm.. Ik vind dat de ene 40 de andere niet is.mijn moeder en ik hebben allebei maat 38-40. En zij past de ene jas niet, wie ik dan wel weer pas.

Ja, ik ben helaas een paar kilo te zwaar tegenwoordig ivm medicatie. Nou moet ik toegeven dat ik weinig sport de laatste tijd. Dus ik kan er ook zeker wat aan doe, maar mis tegenwoordig even de motivatie en daarnaast om nu een abb. van de sportschool(wat mij meer motivatie geeft) geen zin heeft, omdat ik de hele zomer zodadelijk weg ben. Ik probeer er nu wel meer op te letten, maar dat allemaal even terzijde.

Ik ben er dan ook absoluut niet mee eens met die fotos van 'bigger is better'. Kort samengevat.
Zolang je gezond bent, vind ik alle lichamen mooi en alles heeft zijn charmes. En die sportlichamen schitterend! +:)+ Zolang het niet té word allemaal, dat je té gezond leeft en té let op alles om maar geen grammetje vet te krijgen. Tegenwoordig is daar dan ook een rexia variant ervan.

Ik denk wel dat deze fotos enigzins te maken hebben met het effect van de runway dat ze daar maatje 0 niet meer willen. En ja, ook die vond ik prachtig! Ik denk dat zo vrouwen niet meer gemotiveerd worden om af te vallen als ze maatje 44 bijvoorbeeld hebben mits ze daar wat aan kunnen doen. Sommige vrouwen zijn ook nou eenmaal vanaf kinds af aan al rond.

Conclusie: ik vind die plaatjes ook niet goed, omdat ze dan niet meer gemotiveerd worden naar mijn mening. Ze zullen zich dan zoveel beter voelen!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:31

bello2005 schreef:
JunkDeLuxe schreef:
Ik hoop dat het hier goed staat.. Zoniet mag het natuurlijk altijd verplaatst worden.

De laatste jaren zit ik zowat op hetzelfde gewicht: 48 à 51 kg.
Ik ben 1.58m, dus dat is een perfect gezond gewicht, en een gezond BMI (19,14; ideaal ligt tussen de 18,50 en 25,00). Qua vetpercentage zit ik wel onder het gemiddelde voor mijn leeftijd (maar qua lengte ook, dus volgens mij ligt het daar aan?): 11,4% (en dat zou volgens mijn leeftijd 25% moeten zijn).

Conclusie: ik heb een perfect normaal en vooral gezond gewicht. En ik heb géén ondergewicht.

Maar als ik de posts van mede-facebookers moet geloven, is dat niet zo.
Er worden héél veel foto's gepost van mollige tot gewoonweg dikke vrouwen gepost (en dat bedoel ik niet gemeen ofzo, ik noem een kat gewoon een kat), met als boodschap dat dit het ideale model is, dat een 'echte' vrouw een kont en een buik en een rolletje heeft, dat mannen graag die extra houvast hebben, en dat die "magere anorexia-tr*tten" maar een eind moeten oprotten.

Met "mager" en "anorexia" bedoelen ze dan meisjes en vrouwen die gewoon maatje 36 hebben. Die een Small dragen, of God verhoede het: een Extra Small!

Ik heb niks tegen een maatje meer. Vrouwen die mollig (of dik) zijn en zich daar goed bij voelen: goed voor jou!
Maar ondertussen worden de 'normale' meisjes, de meisjes die géén buik hebben (of zelfs wel een six-pack!), de grond in geboord. Wat gewoon een gezond gewicht is, is ondertussen bijna abnormaal. Alsof je iets mankeert, als je geen 'cushion for the pushin' hebt, alsof je niet volledig bent; zoals een auto zonder pinkers.

Nogmaals: ik heb niks tegen een maatje meer. Maar ik vind het knap fout dat meisjes die perfect op hun gewicht zijn verweten worden dat ze anorexia hebben en niet mooi zouden zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar een zandloperfiguur, en dat streef ik ook na. En zolang ik geen ondergewicht heb, en mijn BMI e.d. in orde zijn, ben ik toch gewoon normaal?

De vrouwen die ik op die propaganda-foto's zie daarentegen, ik vraag me af hoe het met hun gezondheid gesteld is. Of hun BMI en vetpercentage niet te hoog liggen. Hoe het met hun conditie zit, en of zij met hun 'extraatjes' nu daadwerkelijk gezonder zijn dan 'die magere scharminkels'.

Zo, dat is er uit :D And again: ik bedoel het niet verkeerd. Iedereen doet wat hij/zij wil doen. Ik wil gezond zijn, en ik wil vooral géén overgewicht. En dat lijkt mij ook maar heel normaal. Ik vind het gewoon jammer dat maatje 36 tegenwoordig aanzien wordt als maatje anorexia.

ik vind het een beetje raar
ik ben net zo groot als jou en weeg iets meer, als ik 50 kilo weeg kan ik mijn ribben tellen, vind het raar dat dat een gezond gewicht voor je is.

en met je Met "mager" en "anorexia" bedoelen ze dan meisjes en vrouwen die gewoon maatje 36 hebben. Die een Small dragen, of God verhoede het: een Extra Small! vind ik raar want ik heb ook maatje 36 en S en ben zelfs zwaarder dan jou. beetje raar maar oke..

Er staat dan ook al een stuk of 20 keer beschreven hoe veel verchil er in bouw kan zitten :D Ik ben bijna 10 cm groter dan jullie en weeg 54, maar geen ribbetje te zien hoor :+

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:32

Hasiinaaax schreef:

Er zijn ook manieren om gezond aan te komen :)
Door bijvoorbeeld veel natuurlijke vetten en oliën binnen te krijgen van dingen als avocado en noten. Is ook beter voor je lijf :P
----------------------------------
Ik heb trouwens ook maat 36 en vind mezelf helemaal "dun". Ik ben behoorlijk volslank. Ik heb best grote bovenbenen en zo'n vet tumor op m'n onderbuik.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:32

dat ik het raar vind dat het gezond is
en vind het raar dat ze blijkbaar zeggen dat als je maatje 36 hebt dat je dan in een hokje word geplaatst als magere en anorexia. nogmaals ik heb ook maatje 36 maar ik ben niet 'mager'

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:33

Mijn vriend heeft ook ondergewicht en je kan zijn ribben en ruggengraat tellen, maar hij is gewoon keurig gezond, eet zijn groentjes en fruit en is nooit ziek.

Vind het altijd zo raar om gelijk te stellen dat ondergewicht ongezond is.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:33

Liesje1611 schreef:
Liesje1611 schreef:
Alleen omdat je tegenwoordig blijkbaar meteen anorexia hebt als je dun bent, vreet ik nu alles wat los en vast zit om wanhopig maar een paar kilo aan te komen.

Je slaat de spijker op zn kop. Op school, op stage, iedereen staart me verbaast aan als ze zien wat ik op een dag naar binnen kan werken. 's Middags 4 boterhammen, een zak chips en een reep chocola? Makkelijk.
Ook gewoon omdat ik het lekker vindt hoor. :')
Maarja, er is geen grammetje vet aan mijn lijf te vinden, alleen maar spieren en ik ben dus heel slank. Mijn borsten zijn dus ook 2 ewrtjes op een plankje zowat, en vooral in de zomer, bikinitijd voel ik me daar wel onzeker over. Al helemaal als iemand uit je klas met cup E het nodig vind om op te merken dat je een mager scharminkel bent. Thanks. -O-

Om heel eerlijk te zijn, doet deze reactie mij best wel wat. Ik ben niet de dunste. Nooit geweest en zal het ook nooit worden (en ja, dat zou ik wel graag willen hoor, is alleen makkelijker gezegd dan gedaan). Ik eet gewoon gezond, al eet ik natuurlijk ook wel eens een koekje, chips of friet. En ik kan je zeggen, ik wordt daar op aangekeken. Ook als ik niks eet merk ik dat mensen mij dik vinden en dat ook duidelijk aan mij laten merken. Ten eerste wil ik dus zeggen dat ik gráág met je zou willen ruilen: zomaar alles kunnen eten zonder dat je er iets van ziet! (hoewel dat nog niet wil zeggen dat het gezond is om zo ongezond te eten).
Maar wat me het meest raakt aan je post is dat je nu dat meisje uit je klas met cup E noemt als degene die een vervelende opmerking over je maakt. Die vervelende opmerkingen krijg ik ook genoeg als dikker persoon, maar ik zeg toch ook niet dat er 'weer zo'n meisje met cup A zegt dat ik dik ben? Wat maakt het nou uit hoe diegene eruit ziet die een opmerking maakt? Het is nu eenmaal vervelend om zoiets over jezelf te horen maar door haar nu zo duidelijk te noemen maak je toch eigenlijk precies dezelfde opmerking terug en verlaag je je toch naar haar niveau?
Trouwens, deze reactie is echt niet alleen op jou gericht, al komt dat misschien wel zo over. Ik heb niet het hele topic doorgelezen, en kwam toevallig jouw bericht tegen toen ik wilde antwoorden.
Verder vind ik het oprecht heel vervelend voor je dat mensen zo'n mening over je hebben :(:) Iedereen zou eens op moeten houden met over andere mensen oordelen!!!

En om op de titel van het topic te reageren: Ik heb niet het idee dat mollig de nieuwe standaard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:37

bello2005 schreef:
en vind het raar dat ze blijkbaar zeggen dat als je maatje 36 hebt dat je dan in een hokje word geplaatst als magere en anorexia. nogmaals ik heb ook maatje 36 maar ik ben niet 'mager'

Ik ben ook niet mager, maar iedereen is gewoon dikker. Daarom vallen wij buiten "het normale" plaatje van gewicht, en worden dus mager genoemd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:43

JunkDeLuxe schreef:

het is niet maatje 36 dat de opmerkingen krijgt, ook niet maatje 54 en alles daar tussen in, er is geen standaard
mensen moeten en zullen nu eenmaal oordelen en hun mening, al dan niet gewenst , zul je horen ook.
mensen moeten nu eenmaal wat te zaniken hebben , vriendin van me is heel slank gebouwd en heeft volgens omstanders vast anorexia, ik heb maat 46 en vreet me vast vol met alles wat los en vast zit, bep heeft maatje 40 en heeft vast boulimia...
het is gewoon nooit goed als je luistert naar de mensen die er geen reet mee te maken hebben en totaal geen info over de persoon te hebben , maar toch in staat zijn een volgens hen kloppend oordeel over mensen te vellen
is ook een beetje een mechanisme om over de rug van een ander jezelf minder dik/dun/lelijk/onzeker te voelen.

de oplossing? laat het los, er zullen altijd mensen zijn die oordelen/veroordelen op basis van wat ze zien , zonder ook maar enige bijkomende info te hebben over hetgeen ze zien, je moet je er alleen van laten doordringen dat die opmerking totaal geen waarde hebben en dus gewoon naast je neerleggen .
lastig , weet ik :j maar het enige wat je er aan kunt doen , is veranderen hoe je er mee om gaat/wat het met je doet.
als ik van een omstander die nota bene in een auto langs rijd terwijl ik op het fietspad mijn hond uitlaat , te horen krijg dat ik een "vieze vette lelijke zeug" ben(true story) probeer ik het naast me neer te leggen met de gedachte "goh, schoenmaat groter dan iq :roll: " en door te gaan met mijn leven,
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 26-05-13 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:43

Zulk soort plaatjes moet je gewoon het ene oog in en het andere oog uit laten gaan. Zelf ben ik dik (of zoals mijn vader altijd zegt, te kort voor mijn gewicht), ik heb hier wel moeite mee, ben me hier bewust van en doe er wat aan, maar ik heb nog nooit een dergelijk plaatje gedeeld, geliked of gepost op FB. Wel heb ik inmiddels leren omgaan met vervelende opmerkingen, nl gewoon negeren en je eigen ding blijven doen. Ik ben laatst op een memorabel fietstochtje naar de markt op de heenweg door een zeer vriendelijke voorbijganger verwezen naar de RTL site van Obese en later op de terugweg door een aantal jongeren voor lekkere MILF uitgemaakt (eerlijk gezegd vond ik de moeder nog het ergste, hallo ik ben 24 ik zie er toch niet uit als een moeder :+ )

Natuurlijk doen zulke dingen je op zo'n moment wel iets en onthoud je het een tijdje, maar je moet het toch echt proberen los te laten. Diegene die jou gekwetst heeft is het namelijk al lang weer vergeten, die heeft even gelachen om zijn grapje, zich even beter gevoeld over zichzelf en gaat vrolijk weer door met zijn leven op zoek naar het volgende moment om weer even te scoren over de rug van een ander.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:44

Heb niet alles doorgelezen, wel een beetje erdoorheen gebladerd.

Gewicht is iets relatiefs: iemand kan erg mager zijn, maar grote borsten hebben waardoor haar gewicht hoger uitkomt dan bij iemand met hetzelfde postuur met misschien een dikkere kont en met een kleine cupmaat.
Gewicht doet mij persoonlijk ook niet zo veel. Als ik heel eerlijk ben: de laatste keer dat ik op een weegschaal heb gestaan is een jaar of 5 geleden.

Ik vind het belangrijker hoe iemand voorkomt. Ik heb zelf nu maatje 38 en dat is ook echt mijn max. Het liefst wil ik terug naar maatje 36, maar ik voel me goed en ben (meestal) niet onzeker ergens over, dus zolang dat blijft, vind ik het goed en ga ik er ook niet teveel moeite voor doen :).
"Vroegah" was ik ook altijd vrij dun, maatje xs was soms gewoon nog vrij ruim en dat vond ik echt vreselijk: alles flubberde. Daar wil ik dus ook echt absoluut niet naar terug. Dus ónder de 36 wil ik ook echt ab-so-luut niet uitkomen.
Maar dit is natuurlijk iets persoonlijks, ik heb ook een vriendin die al haar hele leven een paar maatjes meer heeft en zich er bij heeft neergelegd. Dat zit niet in de aard van mijn beestje, ik zou ervoor knokken, maar zij niet. Ze is gewoon vrolijk, vrij zeker over zichzelf, heeft haar bekkie bij zich en kleedt zich ook leuk. Dat vind ik dan weer belangrijker dan dat ze doodongelukkig zou zijn maar wel in het "normale" maatje zou passen..

Die dingen op facebook zie ik ook veel voorbij komen, kan me er ook goed aan ergeren. Een poos geleden zag je alleen maar de (te) dunne modellen, waardoor dus alle jonge meisjes dat ook wilden en waardoor er wereldwijd en annorexia-probleem is gekomen. Daarmee vergeleken vind ik deze boodschappen wel fijner, maar ze overdrijven nu zo.. Dat is weer erg jammer, want het is algemeen bekend dat overgewicht wereldwijd een probleem is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:46

TS, 11,4 % vetpercentage, dat is voor een vrouw extreem weinig. Ik sport veel en heb een vetpercentage van een dikke 19 %.
Vrouwen die enorm veel fitnessen hebben als ze soms behoorlijk droog zijn nog steeds een percentage van rond de 14. Dus mag ik vragen hoe je aan je vetpercentage komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:49

F_Orumster schreef:
Bij dunne mensen denk ik eigenlijk nooit aan 'anorexia'. Ik kan het weleens inwendig moeilijk hebben als iemand veel eet & dun is. Dat laat ik niet blijken, maar frustreert me soms wel. Niet dat ik het ze niet gun, maar omdat ik het mijzelf zo graag zou gunnen :+

Maar jij bent toch niet dik, toch slank als ik je maten en gewicht hoor?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:52

Resistance schreef:
bello2005 schreef:

Ik ben ook niet mager, maar iedereen is gewoon dikker. Daarom vallen wij buiten "het normale" plaatje van gewicht, en worden dus mager genoemd.

tegenwoordig zijn de modellen ook niet meer anorexia dun,, en dat vind ik terecht. als dat het ideaalbeeld zou blijven zouden er genoeg mensen anorexia krijgen. dat we het tegenwoordig wat dikker willen zien, ja oliebol happens.. hokjes plaatsen blijft toch altijd...
vind dat je je daar niets van aan moet trekken... in de media word tenslotte alles op gepompt.
lekker laten l u l l e toch?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:53

Het eerder genoemde gewicht was op mijn lichtste, helaas niet wat ik nu weeg (72kg bij 1.69. Vorig jaar maart was dit nog 62kg dus gaat momenteel de verkeerde kant op).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:54

bello2005 schreef:
Resistance schreef:

tegenwoordig zijn de modellen ook niet meer anorexia dun,, en dat vind ik terecht. als dat het ideaalbeeld zou blijven zouden er genoeg mensen anorexia krijgen. dat we het tegenwoordig wat dikker willen zien, ja oliebol happens.. hokjes plaatsen blijft toch altijd...
vind dat je je daar niets van aan moet trekken... in de media word tenslotte alles op gepompt.
lekker laten l u l l e toch?

Ik trek me er dan ook niets van aan, ik ben blij met mijn gewicht. Precies zoals je zegt: Lekker laten banketstaaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:55

F_Orumster schreef:
Het eerder genoemde gewicht was op mijn lichtste, helaas niet wat ik nu weeg (72kg bij 1.69. Vorig jaar maart was dit nog 62kg dus gaat momenteel de verkeerde kant op).

Als je er zelf niet blij mee bent, moet je er iets aan doen. Ik sport veel om me goed te voelen. Het doet veel voor mijn zelfverzekerdheid.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:57

nadjajump schreef:
Liesje1611 schreef:

Je slaat de spijker op zn kop. Op school, op stage, iedereen staart me verbaast aan als ze zien wat ik op een dag naar binnen kan werken. 's Middags 4 boterhammen, een zak chips en een reep chocola? Makkelijk.
Ook gewoon omdat ik het lekker vindt hoor. :')
Maarja, er is geen grammetje vet aan mijn lijf te vinden, alleen maar spieren en ik ben dus heel slank. Mijn borsten zijn dus ook 2 ewrtjes op een plankje zowat, en vooral in de zomer, bikinitijd voel ik me daar wel onzeker over. Al helemaal als iemand uit je klas met cup E het nodig vind om op te merken dat je een mager scharminkel bent. Thanks. -O-

Om heel eerlijk te zijn, doet deze reactie mij best wel wat. Ik ben niet de dunste. Nooit geweest en zal het ook nooit worden (en ja, dat zou ik wel graag willen hoor, is alleen makkelijker gezegd dan gedaan). Ik eet gewoon gezond, al eet ik natuurlijk ook wel eens een koekje, chips of friet. En ik kan je zeggen, ik wordt daar op aangekeken. Ook als ik niks eet merk ik dat mensen mij dik vinden en dat ook duidelijk aan mij laten merken. Ten eerste wil ik dus zeggen dat ik gráág met je zou willen ruilen: zomaar alles kunnen eten zonder dat je er iets van ziet! (hoewel dat nog niet wil zeggen dat het gezond is om zo ongezond te eten).
Maar wat me het meest raakt aan je post is dat je nu dat meisje uit je klas met cup E noemt als degene die een vervelende opmerking over je maakt. Die vervelende opmerkingen krijg ik ook genoeg als dikker persoon, maar ik zeg toch ook niet dat er 'weer zo'n meisje met cup A zegt dat ik dik ben? Wat maakt het nou uit hoe diegene eruit ziet die een opmerking maakt? Het is nu eenmaal vervelend om zoiets over jezelf te horen maar door haar nu zo duidelijk te noemen maak je toch eigenlijk precies dezelfde opmerking terug en verlaag je je toch naar haar niveau?
Trouwens, deze reactie is echt niet alleen op jou gericht, al komt dat misschien wel zo over. Ik heb niet het hele topic doorgelezen, en kwam toevallig jouw bericht tegen toen ik wilde antwoorden.
Verder vind ik het oprecht heel vervelend voor je dat mensen zo'n mening over je hebben :(:) Iedereen zou eens op moeten houden met over andere mensen oordelen!!!

En om op de titel van het topic te reageren: Ik heb niet het idee dat mollig de nieuwe standaard is.

Allereerst vind ik het jammer dat je me (denk ik) verkeerd begrepen hebt. Ik bedoelde 'dat meisje met een cup E' absolúút niet neerbuigend, sterker nog, ik zou mijn miniscule B graag in willen ruilen voor een E. Alleen staat dat niet zo goed op een maatje 34/36. :')
Ik heb even in je profiel gekeken en ik vind je op niet één foto dik of zelfs maar mollig. Niet één. Dus ik vind het heel jammer dat je blijkbaar toch die druk van de maatschappij op je schouders voelt rusten. :(:)
Ik eet denk ik, een stuk ongezonder dan jij. Waarom? Nou punt één, het is lekker. Chips, chocola en al die andere zooi is gewoon lekker. Maar hoe denk je dat ik erop aangekeken wordt als ik alleen maar een sneetje bruin brood zou eten en een maaltijdsalade..? Dan is het feest compleet hoor.
Er zijn al eens roddels door de school gegaan dat ik anorexia zou hebben, dus mij zal je nevernooit niet aan een maaltijdsalade zien. Toch ben ik bang dat ik door mijn eetpatroon en gewoonte later wél in de problemen zal komen, want ik ben nu 17, maar dagelijks chips en chocola houdt bijna geen mens vol zonder overgewicht te krijgen.

Ik vind overgewicht vaak niet lelijk, mits het ongezond wordt. Kijk naar Marilyn Monroe, die had écht geen maatje 36 hoor! Oké, nu had zij een perfect zandloperfiguur waar de meeste vrouwen alleen maar over durven dromen, maar toch.
Die opmerking van dat meisje uit mijn klas kwam JUIST hard aan omdat zij wél vormen heeft. En borsten. En een kont. En omdat ik bang ben dat het ook echt zo ís dat mannen vaak liever iets hebben om vast te houden, dan zo'n dunne palmboom als ik.

Ik denk dat het altijd een soort onuitgesproken 'strijd' blijft tussen mensen met onder- en overgewicht. Elkaar naar beneden trekken om hun eigenwaarde te laten stijgen. Vind ik heel jammer. :(