Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mang schreef:Maar dan lokt hij zo'n reactie min of meer uit. Net als dat meisje waar ik net over vertelde, die echt te dik was. Die zei dan ook wel eens pff ik ben echt dik.
Tsja wat zeg je dan? Valt wel mee? Ja klopt maarja ieder zijn ding?
Er is gewoon geen juist antwoord op
Hasiinaaax schreef:Eindelijk een topic met mijn probleem !
15 jaar, 1.71 en 48 kilo, dus voor iedereen gelijk een anorexia patient. Maar wanneer ze me echt kennen noemen ze me een vreetzak en zeggen ze dat ik echt heel de dag door eet.
Het zijn allemaal vooroordelen. En ook ik stop me hierdoor heel de tijd vol met ongezonde dingen, omdat je hier 'dik' van wordt. Nu doe ik ook nooit 'dat leuke shirtje' aan, omdat ik gewoon te dun ben en dat weet ik zelf ook , dus hoef ik het niet 10x per dag te horen. Maar tegenwoordig kan het me ook niets meer schelen hoe het met andermans gevoelens zit, als ik te dun genoemd wordt , noem ik ze te dik . En dan ben ik meteen de boosdoener.
JunkDeLuxe schreef:Ik hoop dat het hier goed staat.. Zoniet mag het natuurlijk altijd verplaatst worden.
De laatste jaren zit ik zowat op hetzelfde gewicht: 48 à 51 kg.
Ik ben 1.58m, dus dat is een perfect gezond gewicht, en een gezond BMI (19,14; ideaal ligt tussen de 18,50 en 25,00). Qua vetpercentage zit ik wel onder het gemiddelde voor mijn leeftijd (maar qua lengte ook, dus volgens mij ligt het daar aan?): 11,4% (en dat zou volgens mijn leeftijd 25% moeten zijn).
Conclusie: ik heb een perfect normaal en vooral gezond gewicht. En ik heb géén ondergewicht.
Maar als ik de posts van mede-facebookers moet geloven, is dat niet zo.
Er worden héél veel foto's gepost van mollige tot gewoonweg dikke vrouwen gepost (en dat bedoel ik niet gemeen ofzo, ik noem een kat gewoon een kat), met als boodschap dat dit het ideale model is, dat een 'echte' vrouw een kont en een buik en een rolletje heeft, dat mannen graag die extra houvast hebben, en dat die "magere anorexia-tr*tten" maar een eind moeten oprotten.
Met "mager" en "anorexia" bedoelen ze dan meisjes en vrouwen die gewoon maatje 36 hebben. Die een Small dragen, of God verhoede het: een Extra Small!
Ik heb niks tegen een maatje meer. Vrouwen die mollig (of dik) zijn en zich daar goed bij voelen: goed voor jou!
Maar ondertussen worden de 'normale' meisjes, de meisjes die géén buik hebben (of zelfs wel een six-pack!), de grond in geboord. Wat gewoon een gezond gewicht is, is ondertussen bijna abnormaal. Alsof je iets mankeert, als je geen 'cushion for the pushin' hebt, alsof je niet volledig bent; zoals een auto zonder pinkers.
Nogmaals: ik heb niks tegen een maatje meer. Maar ik vind het knap fout dat meisjes die perfect op hun gewicht zijn verweten worden dat ze anorexia hebben en niet mooi zouden zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar een zandloperfiguur, en dat streef ik ook na. En zolang ik geen ondergewicht heb, en mijn BMI e.d. in orde zijn, ben ik toch gewoon normaal?
De vrouwen die ik op die propaganda-foto's zie daarentegen, ik vraag me af hoe het met hun gezondheid gesteld is. Of hun BMI en vetpercentage niet te hoog liggen. Hoe het met hun conditie zit, en of zij met hun 'extraatjes' nu daadwerkelijk gezonder zijn dan 'die magere scharminkels'.
Zo, dat is er uitAnd again: ik bedoel het niet verkeerd. Iedereen doet wat hij/zij wil doen. Ik wil gezond zijn, en ik wil vooral géén overgewicht. En dat lijkt mij ook maar heel normaal. Ik vind het gewoon jammer dat maatje 36 tegenwoordig aanzien wordt als maatje anorexia.
bello2005 schreef:JunkDeLuxe schreef:Ik hoop dat het hier goed staat.. Zoniet mag het natuurlijk altijd verplaatst worden.
De laatste jaren zit ik zowat op hetzelfde gewicht: 48 à 51 kg.
Ik ben 1.58m, dus dat is een perfect gezond gewicht, en een gezond BMI (19,14; ideaal ligt tussen de 18,50 en 25,00). Qua vetpercentage zit ik wel onder het gemiddelde voor mijn leeftijd (maar qua lengte ook, dus volgens mij ligt het daar aan?): 11,4% (en dat zou volgens mijn leeftijd 25% moeten zijn).
Conclusie: ik heb een perfect normaal en vooral gezond gewicht. En ik heb géén ondergewicht.
Maar als ik de posts van mede-facebookers moet geloven, is dat niet zo.
Er worden héél veel foto's gepost van mollige tot gewoonweg dikke vrouwen gepost (en dat bedoel ik niet gemeen ofzo, ik noem een kat gewoon een kat), met als boodschap dat dit het ideale model is, dat een 'echte' vrouw een kont en een buik en een rolletje heeft, dat mannen graag die extra houvast hebben, en dat die "magere anorexia-tr*tten" maar een eind moeten oprotten.
Met "mager" en "anorexia" bedoelen ze dan meisjes en vrouwen die gewoon maatje 36 hebben. Die een Small dragen, of God verhoede het: een Extra Small!
Ik heb niks tegen een maatje meer. Vrouwen die mollig (of dik) zijn en zich daar goed bij voelen: goed voor jou!
Maar ondertussen worden de 'normale' meisjes, de meisjes die géén buik hebben (of zelfs wel een six-pack!), de grond in geboord. Wat gewoon een gezond gewicht is, is ondertussen bijna abnormaal. Alsof je iets mankeert, als je geen 'cushion for the pushin' hebt, alsof je niet volledig bent; zoals een auto zonder pinkers.
Nogmaals: ik heb niks tegen een maatje meer. Maar ik vind het knap fout dat meisjes die perfect op hun gewicht zijn verweten worden dat ze anorexia hebben en niet mooi zouden zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar een zandloperfiguur, en dat streef ik ook na. En zolang ik geen ondergewicht heb, en mijn BMI e.d. in orde zijn, ben ik toch gewoon normaal?
De vrouwen die ik op die propaganda-foto's zie daarentegen, ik vraag me af hoe het met hun gezondheid gesteld is. Of hun BMI en vetpercentage niet te hoog liggen. Hoe het met hun conditie zit, en of zij met hun 'extraatjes' nu daadwerkelijk gezonder zijn dan 'die magere scharminkels'.
Zo, dat is er uitAnd again: ik bedoel het niet verkeerd. Iedereen doet wat hij/zij wil doen. Ik wil gezond zijn, en ik wil vooral géén overgewicht. En dat lijkt mij ook maar heel normaal. Ik vind het gewoon jammer dat maatje 36 tegenwoordig aanzien wordt als maatje anorexia.
ik vind het een beetje raar
ik ben net zo groot als jou en weeg iets meer, als ik 50 kilo weeg kan ik mijn ribben tellen, vind het raar dat dat een gezond gewicht voor je is.
en met je Met "mager" en "anorexia" bedoelen ze dan meisjes en vrouwen die gewoon maatje 36 hebben. Die een Small dragen, of God verhoede het: een Extra Small! vind ik raar want ik heb ook maatje 36 en S en ben zelfs zwaarder dan jou. beetje raar maar oke..
Hasiinaaax schreef:Eindelijk een topic met mijn probleem !
15 jaar, 1.71 en 48 kilo, dus voor iedereen gelijk een anorexia patient. Maar wanneer ze me echt kennen noemen ze me een vreetzak en zeggen ze dat ik echt heel de dag door eet.
Het zijn allemaal vooroordelen. En ook ik stop me hierdoor heel de tijd vol met ongezonde dingen, omdat je hier 'dik' van wordt. Nu doe ik ook nooit 'dat leuke shirtje' aan, omdat ik gewoon te dun ben en dat weet ik zelf ook , dus hoef ik het niet 10x per dag te horen. Maar tegenwoordig kan het me ook niets meer schelen hoe het met andermans gevoelens zit, als ik te dun genoemd wordt , noem ik ze te dik . En dan ben ik meteen de boosdoener.
Liesje1611 schreef:Liesje1611 schreef:Alleen omdat je tegenwoordig blijkbaar meteen anorexia hebt als je dun bent, vreet ik nu alles wat los en vast zit om wanhopig maar een paar kilo aan te komen.
Je slaat de spijker op zn kop. Op school, op stage, iedereen staart me verbaast aan als ze zien wat ik op een dag naar binnen kan werken. 's Middags 4 boterhammen, een zak chips en een reep chocola? Makkelijk.
Ook gewoon omdat ik het lekker vindt hoor.
Maarja, er is geen grammetje vet aan mijn lijf te vinden, alleen maar spieren en ik ben dus heel slank. Mijn borsten zijn dus ook 2 ewrtjes op een plankje zowat, en vooral in de zomer, bikinitijd voel ik me daar wel onzeker over. Al helemaal als iemand uit je klas met cup E het nodig vind om op te merken dat je een mager scharminkel bent. Thanks.
bello2005 schreef:dat ik het raar vind dat het gezond is
en vind het raar dat ze blijkbaar zeggen dat als je maatje 36 hebt dat je dan in een hokje word geplaatst als magere en anorexia. nogmaals ik heb ook maatje 36 maar ik ben niet 'mager'
JunkDeLuxe schreef:Zo, dat is er uitAnd again: ik bedoel het niet verkeerd. Iedereen doet wat hij/zij wil doen. Ik wil gezond zijn, en ik wil vooral géén overgewicht. En dat lijkt mij ook maar heel normaal. Ik vind het gewoon jammer dat maatje 36 tegenwoordig aanzien wordt als maatje anorexia.
F_Orumster schreef:Bij dunne mensen denk ik eigenlijk nooit aan 'anorexia'. Ik kan het weleens inwendig moeilijk hebben als iemand veel eet & dun is. Dat laat ik niet blijken, maar frustreert me soms wel. Niet dat ik het ze niet gun, maar omdat ik het mijzelf zo graag zou gunnen
Resistance schreef:bello2005 schreef:dat ik het raar vind dat het gezond is
en vind het raar dat ze blijkbaar zeggen dat als je maatje 36 hebt dat je dan in een hokje word geplaatst als magere en anorexia. nogmaals ik heb ook maatje 36 maar ik ben niet 'mager'
Ik ben ook niet mager, maar iedereen is gewoon dikker. Daarom vallen wij buiten "het normale" plaatje van gewicht, en worden dus mager genoemd.
bello2005 schreef:Resistance schreef:
Ik ben ook niet mager, maar iedereen is gewoon dikker. Daarom vallen wij buiten "het normale" plaatje van gewicht, en worden dus mager genoemd.
tegenwoordig zijn de modellen ook niet meer anorexia dun,, en dat vind ik terecht. als dat het ideaalbeeld zou blijven zouden er genoeg mensen anorexia krijgen. dat we het tegenwoordig wat dikker willen zien, ja oliebol happens.. hokjes plaatsen blijft toch altijd...
vind dat je je daar niets van aan moet trekken... in de media word tenslotte alles op gepompt.
lekker laten l u l l e toch?
F_Orumster schreef:Het eerder genoemde gewicht was op mijn lichtste, helaas niet wat ik nu weeg (72kg bij 1.69. Vorig jaar maart was dit nog 62kg dus gaat momenteel de verkeerde kant op).
nadjajump schreef:Liesje1611 schreef:
Je slaat de spijker op zn kop. Op school, op stage, iedereen staart me verbaast aan als ze zien wat ik op een dag naar binnen kan werken. 's Middags 4 boterhammen, een zak chips en een reep chocola? Makkelijk.
Ook gewoon omdat ik het lekker vindt hoor.
Maarja, er is geen grammetje vet aan mijn lijf te vinden, alleen maar spieren en ik ben dus heel slank. Mijn borsten zijn dus ook 2 ewrtjes op een plankje zowat, en vooral in de zomer, bikinitijd voel ik me daar wel onzeker over. Al helemaal als iemand uit je klas met cup E het nodig vind om op te merken dat je een mager scharminkel bent. Thanks.
Om heel eerlijk te zijn, doet deze reactie mij best wel wat. Ik ben niet de dunste. Nooit geweest en zal het ook nooit worden (en ja, dat zou ik wel graag willen hoor, is alleen makkelijker gezegd dan gedaan). Ik eet gewoon gezond, al eet ik natuurlijk ook wel eens een koekje, chips of friet. En ik kan je zeggen, ik wordt daar op aangekeken. Ook als ik niks eet merk ik dat mensen mij dik vinden en dat ook duidelijk aan mij laten merken. Ten eerste wil ik dus zeggen dat ik gráág met je zou willen ruilen: zomaar alles kunnen eten zonder dat je er iets van ziet! (hoewel dat nog niet wil zeggen dat het gezond is om zo ongezond te eten).
Maar wat me het meest raakt aan je post is dat je nu dat meisje uit je klas met cup E noemt als degene die een vervelende opmerking over je maakt. Die vervelende opmerkingen krijg ik ook genoeg als dikker persoon, maar ik zeg toch ook niet dat er 'weer zo'n meisje met cup A zegt dat ik dik ben? Wat maakt het nou uit hoe diegene eruit ziet die een opmerking maakt? Het is nu eenmaal vervelend om zoiets over jezelf te horen maar door haar nu zo duidelijk te noemen maak je toch eigenlijk precies dezelfde opmerking terug en verlaag je je toch naar haar niveau?
Trouwens, deze reactie is echt niet alleen op jou gericht, al komt dat misschien wel zo over. Ik heb niet het hele topic doorgelezen, en kwam toevallig jouw bericht tegen toen ik wilde antwoorden.
Verder vind ik het oprecht heel vervelend voor je dat mensen zo'n mening over je hebbenIedereen zou eens op moeten houden met over andere mensen oordelen!!!
En om op de titel van het topic te reageren: Ik heb niet het idee dat mollig de nieuwe standaard is.