Ik weet het niet meer, automutilatie.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:22

Saintelette schreef:
:(:)

Jupp6

Re: Ik weet het niet meer, automutilatie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 10:22

Update: Gisteren een zeer uit de hand gelopen ruzie gehad. Bij het eerste deel van de ruzie was mijn vriendin bij en samen besloten dat ik hier z.s.m weg moet.
Ik ga nu kijken naar een deeltijd opleiding voor volgend jaar zodat ik kan gaan werken er naast en het huis uit kan. En ik ga mijn 20 weken stage waarschijnlijk intern doen bij een bedrijf zodat ik niet thuis hoef te komen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:24

En wat ga je komend jaar dan doen? (omdat je zegt dat die deeltijd opl voor volgend jaar is?)

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 10:29

Ik doe nu MBO en zit in het laatse jaar dus dat moet ik af maken voor ik nar het HBO kan.
Dit is het jaar met 20 weken stage wat ik buitenshuis ga doen en voor de rest doorbikkelen..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:00

Dat zijn vervelende dingen :(:)

Kun je in de tussentijd nergens terecht? Familie of bij je vriendin? Ik kan vanaf hier niet beoordelen hoe erg het is, maar er bestaan ook opvanghuizen. Blijfvanm'nlijf-huizen en hier in de buurt is er bv ook een opvang speciaal voor vrouwen die door een scheiding nergens terecht kunnen. Je mw-er kan je alles vertellen over wat er bij jou in de buurt is. Zoals ik je nu hoor is het geen kwestie van doorbikkelen, waarschijnlijk zou het je afbreken en dat moet je voor zien te blijven. Bij noodsituaties is er veel mogelijk alleen willen de hulpverleners dat soort dingen altijd bewaren. Waar je ook naar kan vragen is een bed-op-recept regeling, is wel bij het GGZ maar dan kun je een time-out nemen van drie dagen en daar kun je altijd terecht als je geïndiceerd bent.

Succes!

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:49

Bed op recept gaat 'm echt niet worden ben ik bang. Ze is tenslotte nog niet eens onder behandeling bij de GGZ. Voor de rest wel goede tips. Ik ken ook genoeg mogelijkheden hier in de buurt dus bij Jupp in de buurt zal ook echt wel een oplossing te vinden zijn.

Kun je af en toe niet eens bij je vriendin blijven logeren Jupp?

Hang on! :(:)

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 18:59

Zijn er anders evt. anti-kraak mogelijkheden, oppassen op nog niet verkochte huizen, baantje als nachtwacht in een hotel (deed vriendin van me, kon veel slapen alleen soms late toerist binnen laten), logeren bij vrienden/familie, jeugdherberg kan je soms voor heel weinig blijven als je klusjes doet, ...?
Sterkte! :(:)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:39

Je moet voor bed op recept idd onder behandeling zijn van het GGZ, maar als je aanmelding erdoor is kun je het wel gelijk aanvragen. De indicatie is er wel denk ik. Aan de andere kant denk ik ook dat je beter ergens anders aan kan kloppen, vaak bieden die meer mogelijkheden voor wat betreft bv het regelen van een huurhuis na de opvang.

Maar ik denk ook dat je een volledige escalatie moet zien te voorkomen, want dan kán het uitdraaien op iets van een opname, ook als je daar niet op zit te wachten. Dus weggaan uit de situatie is wss wel belangrijk.

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 21:58

@bromfiets: Bij mijn vriendin is helaas geen optie. Wat betreft familie mijn broer kan mij financieel niet onderhouden en voor de rest geen contact met familie. Alleen mijn oma en daar wil ik woensdag avond misschien even langs gaan.
Blijf van mijn lijf huis lijkt me niet geschikt voor mij, mijn moeder mishandeld mij niet of wordt niet misbruikt. Daarnaast wil ik zelfstandig het huis uit en niet door middel van een instantie waar ik dan weer afhankelijk voor ben. Verder vraag ik me af voor hoelang zoiets is, omdat ik niet daarna financieel er onder door wil gaan zodat dat weer stress levert.

@izep: Ik slaap af en toe al bij mijn vriendin, maar dat is voor af en toe natuurlijk fijn maar lost niks op. Wel fijn om af en toe mijn hoofd leeg te maken.

Roux schreef:
Zijn er anders evt. anti-kraak mogelijkheden, oppassen op nog niet verkochte huizen, baantje als nachtwacht in een hotel (deed vriendin van me, kon veel slapen alleen soms late toerist binnen laten), logeren bij vrienden/familie, jeugdherberg kan je soms voor heel weinig blijven als je klusjes doet, ...?
Sterkte! :(:)

Anti kraak kan ik inderdaad even naar kijken! Dat lijkt me wel ideaal, ondanks dat het vaak geen zekerheid geeft voor de toekomst.
Een baantje als nachtwacht lijkt me geen vaste plaats op leveren om te wonen maar meer een plek om snachts door te brengen. Jeugdherberg is ook voor korte duur denk ik?

Verdere update; Vandaag gewoon aan het werk geweest en daarna naar een vriendin zodat ik niet naar huis hoefde. Ben net thuis en zit te twijfelen of ik morgen avond na mijn werk naar huis ga of toch langs een vriendin.. Oftewel mijn moeder ontlopen of juist kijken hoe ze tegen me doet.
Verder heeft ze vanmorgen een groot deel van mijn spullen die beneden lagen voor mijn kamerdeur gelegd (dit doet ze normaal nooit en zijn ook gewoon jassen en boeken enzo) en net lag er nog een deel op mijn bed gegooid. Betekend dus dat ze nog niet gezust is.
Woensdag avond wil ik misschien langs mijn oma om over de situatie te praten. Normaal gesproken trok ik het wel redelijk maar van gisteren avond ben ik echt heel erg geschrokken.

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:11

Nee, allemaal geen vaste dingen, maar wel weg uit deze situatie. Geen idee hoe lang je bij jeugdherberg zou kunnen blijven. Antikraak is ook tijdelijk, maar dat tijdelijk kan heeeeeel lang zijn zeker in crisistijd :D
Sterkte!

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 11:34

Hoihoi! Vandaag bij de school orthopedagoog geweest en weer opties door besproken.
Ga nu uitzoeken via duo hoe het met studiefinanciering volgend jaar zit en kijken of het haalbaar is een kamer te huren, zo ja ga ik per direct toch opzoek naar een kamer.
Verder vanavond waarschijnlijk langs mijn oma om haar van de situatie op de hoogte te stellen en kijken of zij wat voor mij kan doen.

Morgen vroeg ga ik bellen voor een nieuwe afspraak bij de huisarts en dan kijken welke hulp ik het beste naar toe kan en of hij nog opties heeft voor mij.

edit; Zoals het nu lijkt is het leenstelsel aangepast naar 2015-2016. Ik begin in het schooljaar 2014-2015 met een hbo opleiding dus ik denk dat ik dan gewoon nog de volle studiefinanciering krijg tijdens mijn hele opleiding. Mocht dit zo zijn dan krijg ik redelijke studiefinanciering en zou het betekenen dat ik toch het huis uit zou kunnen.
Nu moet ik alleen er nog achter komen of dit 100% zeker is, dus iemand van bokt er verstand van? Anders maak ik weer een afspraak op school.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:43

Helaas geen verstand van duo-zaken, maar het klinkt wel positief :) Hoop dat het systeem mee gaat werken wat dat betreft!

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 18:03

Goed bezig Jupp. Ik kan je hier helaas ook niet verder mee helpen. Ga wel heel hard duimen dat dit goed voor je gaat uitpakken! +:)+

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 19:02

Hoihoi!

Nog geen bericht van duo gehad, dus nog even afwachten! Waarschijnlijk stel ik het uit huis gaan toch uit tot na de zomervakantie. Mijn stage van 15 weken moet ik in februari doen en doe dat intern bij een stage bedrijf zoals het nu lijkt.
Mijn oma heb ik verteld hoe en wat thuis en die wist er wel van en ze had me al eens verwacht, maar verder niet heel veel verder mee gekomen.
De huisarts nog steeds niet gebeld voor het ggz.. Wel intussen maatschappelijk werk opgezegd.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:10

Misschien komt de situatie wat tot rust als je minder thuis bent (tijdens je stage).. Maak iig geen overhaaste beslissingen, terug zal waarschijnlijk iets moeilijker zijn..
Ik zou wel gelijk ff achter de ggz aan gaan, je kunt de verwijzing maar in huis hebbes liggen he, je hoeft er niet meteen iets mee te doen (denk wel aan evt. wachttijden!)

T komt wel goed schatje :(:)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:18

helaas heb ik geen roosvice in huis, anders had ik even een glaasje opgestuurd en een briefje erbij met: komt wel goed schatje. maar dat gaat niet. verder heb ik zelf ook een tijdje aan automutilatie gedaan ben er uiteindelijk zelf ook weer mee gestopt. goed van je dat je hulp zoekt! en met jouw doorzettingsvermogen komt het vast weer helemaal goed. :j

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 21:22

En toen was ik weer vrijgezel.. Autchhh

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:27

Ohoh, gaat t een beetje? Net gebeurd? Sterkte!

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 21:29

Ja net gebeurd..
Zit er flink door heen, maar ben beneden gaan zitten zodat ik even niet alleen ben.
En probeer nuchter te blijven denken: Kan zaterdag iig gewoon mijn voetbal wedstrijd bekijken :D

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:34

Jee, wat rot voor je. En ellek voordeel hep se nadeel ja :+
Maar ga je het wel redden vannacht?

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 21:37

Ben nu alleen beneden en hoopte wat steun bij mijn moeder te krijgen..
Maar die gaf me alleen maar de wind van voren.. Ze reflecteerde alles wat ik zei met hoe ik thuis was en gaf mijn vriendin eigenlijk groot gelijk..
Geen knuffel, geen goed woordje of een lief woord.. Nee gewoon: het leven is kei hard en wen er maar aan.

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:42

Nou, lekker dan -:(-
Kan je nog langs vrienden of mensen die wel een beetje steunend zijn want aan haar heb je ook niks?

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 21:48

Naja het is laat en iedereen gaat waarschijnlijk richting bed.. Hopelijk komt een vriendin uit australie zo even op skype maar dat is atijd afwachten.
Verder morgen weer school en werk en de rest van de dagen ook werken dus ben voorlopig wel afgeleid.

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:54

Dat scheelt. Maar nu vannacht belangrijk. Denk je wel te kunnen slapen?
Enneh, als mijn vriendin in nood zat, zou ik het helemaal niet erg vinden als ze me laat belde hoor!
Geldt vast ook voor jouw vrienden.

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 21:57

Nee slapen lukt denk ik niet, want ben nu vooral mn aandacht ergens anders aan het vestigen en ben bang dat als ik in bed lig ik te veel tijd heb om na te denken.

En helaas heb ik met 2 vriendinnen geappt.. En die wonen ver weg dus kunnen niet veel voor me doen,
Andere vriendinnen hebben me de afgelopen tijd beetje links laten liggen, omdat het niet zo lekker met me gaat en ik dus niet altijd gezellig ben.