reuma?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dipstaartje

Re: reuma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:17

ik heb alleen gewrichtpijn maar heb door dat gewrichtjes echt overal zitten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:28

Ik heb wel pijn in mijn nek/gewricht,maar dat komt door een Hernia en door Artritis.
Verder heb ik pijn in beide benen tot in de voeten en in beide armen.
Ik moet in Okt. naar de Reumatoloog voor een test op Lyme.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 16:34

gohya schreef:
Ik heb wel pijn in mijn nek/gewricht,maar dat komt door een Hernia en door Artritis.

ik heb dat ook! gewoon pijn op bijna elke plek in mijn lichaam zeker met dit weer

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:38

Hallo,

Ik ben ook sinds een jaar of 6 gediagnostiseerd met SLE, inmiddels 5 operatie verder... 3 x knie, twee keer pols...
Ik kan je er een boel over vertellen, maar misschien heb jij wel specifieke vragen??

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 16:58

BiHB schreef:
Hallo,

Ik ben ook sinds een jaar of 6 gediagnostiseerd met SLE, inmiddels 5 operatie verder... 3 x knie, twee keer pols...
Ik kan je er een boel over vertellen, maar misschien heb jij wel specifieke vragen??

hallo!
oke dit klinkt misschien gek maar wat fij om iemand te lezen die dit ook heeft!
wat is er bij jou geopereerd aan je knie en pols? en welke medecijnen gebruik jij?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:01

bente12 schreef:
gohya schreef:

ik heb dat ook! gewoon pijn op bijna elke plek in mijn lichaam zeker met dit weer

Ik dacht eerst dat het mijn spieren waren,maar die zijn getest.Genoeg kracht en nooit spierpijn na een training of wedstrijd.De pijn is best moeilijk te omschrijven,het is gen spierpijn,geen echte botten pijn,maar een soort van zenuwpijn.Het allermeeste heb ik pijn in zenuw die langs de Hamstringspier loopt.Zitten is ook heel pijnlijk,net als voetballen,maar paardrijden nou weer juist niet.

Wat is SLE?

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 06:31

Roosyes schreef:
Ze zijn mij nu aan het onderzoeken (eindelijk) maar mag ik vragen hoe jullie het nu doen met werken? Ik heb gelukkig veel baat bij Naproxen maar krijg weinig steun op het werk. Ik kan het gewoon bijna niet vol houden. 4 oktober kan ik terug komen voor uitslagen van de röntgenfoto en bloed.

:(:) Dit is altijd wel een beetje een probleem......je kan beter je been breken, daar hebben meer mensen begrip voor dan dan dat je niet meer op en neer kunt van de pijn van reuma......
Je moet echt voor jezelf kiezen en er sch**t aan hebben wat of andere mensen ervan denken en vinden. Als je, je dit ook nog aan gaat trekken dat is niet goed voor je gezondheid, meestal verergert dit ook nog de klachten (stress).
Ik denk altijd maar, het is nooit te hopen dat zulke onbegriploze mensen zoiets krijgen, want dan zijn het de grootste zielepieten die er zijn.
Kop op....altijd voor jezelf kiezen :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:17

Onbegrip op het werk weet ik helaas alles van. Heb vanmiddag dus weer gesprek en ze zijn aan het aansturen op ontslag.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 08:12

op school merk ik dit ook.. ik mag me afmelden wanneer ik wil als ik me slecht voel, ben gister (alweer) ziek geworden en ging naar huis, krijg ik berichtjes: lekker laatste uurtjes naar huis gegaan kon ik dat maar.

dan moet ik me echt inhouden om niet boos te worden, ze moeten eens weten wat wij doormaken soms

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:49

Ik heb gewoon veels te zwaar werk. Mijn knieën zijn na zo'n dag zo dik dat ik een dag bij moet komen (ik denk dus aan atrose ipv. reuma. De reumatoloog sluit niet uit dat ik reuma heb, maar had met onderzoek geen ontstoken gewrichten. Ik ga naar een andere werkplek maar dat is waarschijnlijk pas in November. Het doet me gewoon verdriet, want ik kan het gewoon niet maar doe het dan wel. Er is geen diagnose dus twijfel ik ook nog aan mezelf...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:51

Hoe doen jullie dat met sporten? sporten jullie nog wel?

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:00

Ik sportte 2 keer in de week bij de fysio en dat helpt me wel. Sinds juli ben ik daar mee gestopt ivm. pijn in mijn gewrichten. Ik ben nu eindelijk 'in de molen' bij het ziekenhuis en wil weer gaan sporten als ze weten wat het is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:08

Ik zit op voetbal,maar heb erg veel pijn na een training of wedstrijd.Vooral in het begin,later gaat het iets beter.Helaas kan ik de volgende dag amper lopen en nu doen vooral mijn ellebogen veel pijn.Ik train nu 1 x per week i.p.v. 2x per week en heb 1 x een wedstrijd.
Het punt is,als ik stop met voetbal speelt mijn artrose weer op en krijg ik daar weer pijn van.
Het rare is dat ik met paardrijden heel weinig pijn heb,alleen in de knieën maar das een stuk minder pijnlijk.

Roosyes ben jij al op Lyme getest? daar kan je ook pijn van in de gewrichten en zenuwen van krijgen.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 09:24

Ik ben gestopt met dansen want dat ging echt niet meer, paardrijden gaat prima doe ik 3/4 keer in de week

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:30

Raar is dat toch dat je met paardrijden zo weinig pijn hebt.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:11

Ik rij ook om de dag ongeveer paard en dat gaat ook goed :D
Ga wel bijna elke dag op de fiets naar mijn werk 2x 7,5 km.
Dat gaat gelukkig ook goed......de ene dag wel is wat makkelijker als de andere dag, maar blijf wel doorgaan, ondaks de pijntjes en merk wel als ik daar een beetj doorheen ben, dat het dan weer beter gaat :+

@ Roosyes, niet aan jezelf twijfelen, alleen jijzelf kent je lichaam het beste en jij weet wat je voelt en of dat goed is of niet :(:)