Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
). Ik prop meestal ook nog mijn deken tussen mijn benen, of ik heb 1 been buiten de dekens liggen.
als een opgerold bolletje onder mijn dekens...slaap met oordopjes, zodat het geluid in mijn omgeving wat gedempt is. Verder droom ik echt heel veel en kan ik ze meestal in de kleinste details terug vertellen
Wij hebben geen gordijnen in de slaapkamer dus het is er altijd redelijk licht. Ik kan wel slapen als mijn vriend nog muziek aan heeft of tv kijkt.
Ik slaap heel licht; je kunt me zo iets vragen terwijl ik slaap, ik geef dan antwoord en slaap weer verder. Ik heb moeite om te slapen zonder deken dus zelfs als het stikheet is wil ik graag een dekentje. Ik heb veel last van hooikoorts en andere allergien, wat maakt dat ik vaak wakker wordt van jeukende ogen/neus, omdat ik moet niezen of omdat mijn oogleden aan elkaar geplakt zitten. Vaak meerdere keren per nacht. Ik slaap dan wel weer vrij makkelijk in, maar wordt niet uitgerust wakker.
Ik slaap tegen de ochtend het beste (beetje onhandig
). Ik droom veel, of althans, onthoud veel flarden en ben me er van bewust dat ik veel droom.
en is hij ook heel chagrijnig (beter niet doen dus). Als hij op staat moet hij ook even op gang komen, terwijl ik meteen volop in actie ben. Ik ben dan ook meer een ochtendmens (al heb ik soms moeite om mijn bed uit te komen als ik zo slecht geslapen heb) en hij meer een avond mens. 
Kaus schreef:Ik heb altijd een hele routine.
Eerst maak ik mijn bed op, dan ga ik op mijn rechterkant (met mijn gezicht naar de wekker) liggen in foetushouding, 3 minuten lang. Dan moet ik over mijn rug draaien en op de linkerkant in foetus houding liggen tot ik tot 200 heb geteld, dan draai ik op mijn rug en tel ik weer tot 200, dan ga ik liggen op mijn buik met mijn rechterhand onder mijn borstkas.
En zo blijf ik liggen tot ik in slaap val, duurt soms wel 3 uur. Slaap héél slecht...!
Ik word heel snel wakker van geluiden, behalve geluiden die ik ken. Ik heb 2 ratten op mijn kamer en ben ondertussen gewend aan het geluid dat ze drinken, maar komt mijn moeder opeens de trap op, zit ik rechtop in mijn bed.
Voor de rest maakt het mij niet uit of het licht of donker is.
Ik slaap ongeveer 5 uur per nacht
)
Ik val in slaap op mijn buik en mijn hoofd naar links gedraaid. Met mijn knuffel in mijn linkerhand en die druk ik in mijn nek
(bij gebrek aan een knuffel pak ik een punt dekbed)
Tenzij ik slaapdienst heb op het werk, dan slaap ik lichter en hoor ik alles
Handig!