Hoe slapen jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:18

Ik slaap meestal op mijn zij en soms op mijn buik met handen naast het kussen, verder word ik vaak wakker tussendoor, slaap ook vrij licht heb ik het idee. Ook draai ik heel erg veel en niet zachtzinnig en wil ik me altijd in het dekbed rollen, ook praat ik wel eens in mijn slaap haha :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:19

Ik heb altijd een hele routine.
Eerst maak ik mijn bed op, dan ga ik op mijn rechterkant (met mijn gezicht naar de wekker) liggen in foetushouding, 3 minuten lang. Dan moet ik over mijn rug draaien en op de linkerkant in foetus houding liggen tot ik tot 200 heb geteld, dan draai ik op mijn rug en tel ik weer tot 200, dan ga ik liggen op mijn buik met mijn rechterhand onder mijn borstkas.
En zo blijf ik liggen tot ik in slaap val, duurt soms wel 3 uur. Slaap héél slecht...!

Ik word heel snel wakker van geluiden, behalve geluiden die ik ken. Ik heb 2 ratten op mijn kamer en ben ondertussen gewend aan het geluid dat ze drinken, maar komt mijn moeder opeens de trap op, zit ik rechtop in mijn bed.
Voor de rest maakt het mij niet uit of het licht of donker is.
Ik slaap ongeveer 5 uur per nacht :j

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:53

Ik begin op mijn rug. Dan draai ik op mijn rechterzijde en als dat niet lekker meer ligt ga ik op mijn buik liggen. Daarna draai ik op mijn linkerzijde en meestal val ik zo in slaap. Mijn benen zijn vrijwel altijd opgetrokken (soms 1 been, soms allebei), 1 hand ligt onder mijn kussen, mijn andere hand naast mijn hoofd op het kussen of ik prop mijn dekens bij elkaar en sla die over mijn oor heen en daar leg ik mijn arm bovenop (moge het duidelijk zijn dat ik absoluut niet tegen geluid kan als ik in slaap probeer te vallen :+ ). Ik prop meestal ook nog mijn deken tussen mijn benen, of ik heb 1 been buiten de dekens liggen.
Ik kan overigens ook niet slapen zonder deken of zonder pyjama aan.

Ballard_L

Re: Hoe slapen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:16

ik slaap meestal in foetushouding :) als een opgerold bolletje onder mijn dekens...slaap met oordopjes, zodat het geluid in mijn omgeving wat gedempt is. Verder droom ik echt heel veel en kan ik ze meestal in de kleinste details terug vertellen :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:48

Ik heb nu gemerkt dat het licht wel een invloed heeft op mijn dromen: sinds kort heb ik nieuwe gordijnen, waar wel eens licht onder piept, ze "golven" nogal. Als dat licht dan net in mijn ogen zit, droom ik vaak dat het felle zon is en ik dus bijna niets kan zien, vreselijk frustrerend!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 10:12

Ik slaap op mijn zij. Mijn benen gestrekt, anders krijg ik pijn in mijn knieën. Ik kan absoluut niet slapen in een stikdonkere kamer -O- Wij hebben geen gordijnen in de slaapkamer dus het is er altijd redelijk licht. Ik kan wel slapen als mijn vriend nog muziek aan heeft of tv kijkt. :)ddd Ik slaap heel licht; je kunt me zo iets vragen terwijl ik slaap, ik geef dan antwoord en slaap weer verder. Ik heb moeite om te slapen zonder deken dus zelfs als het stikheet is wil ik graag een dekentje. Ik heb veel last van hooikoorts en andere allergien, wat maakt dat ik vaak wakker wordt van jeukende ogen/neus, omdat ik moet niezen of omdat mijn oogleden aan elkaar geplakt zitten. Vaak meerdere keren per nacht. Ik slaap dan wel weer vrij makkelijk in, maar wordt niet uitgerust wakker. :n :n :n Ik slaap tegen de ochtend het beste (beetje onhandig <<) ). Ik droom veel, of althans, onthoud veel flarden en ben me er van bewust dat ik veel droom.
Mijn vriend is heel anders, die slaapt echt als een blok en als je hem wakker maakt moet hij van een andere planeet komen :? en is hij ook heel chagrijnig (beter niet doen dus). Als hij op staat moet hij ook even op gang komen, terwijl ik meteen volop in actie ben. Ik ben dan ook meer een ochtendmens (al heb ik soms moeite om mijn bed uit te komen als ik zo slecht geslapen heb) en hij meer een avond mens. :)

By the way, ik zet NOOIT een wekker (heb er al jaren geen meer). Vóórdat ik ga slapen bedenk ik hoe laat ik de volgende morgen op wil staan, en om die tijd (of iets eerder) word ik dan wakker. :)*

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 10:15

Kaus schreef:
Ik heb altijd een hele routine.
Eerst maak ik mijn bed op, dan ga ik op mijn rechterkant (met mijn gezicht naar de wekker) liggen in foetushouding, 3 minuten lang. Dan moet ik over mijn rug draaien en op de linkerkant in foetus houding liggen tot ik tot 200 heb geteld, dan draai ik op mijn rug en tel ik weer tot 200, dan ga ik liggen op mijn buik met mijn rechterhand onder mijn borstkas.
En zo blijf ik liggen tot ik in slaap val, duurt soms wel 3 uur. Slaap héél slecht...!

Ik word heel snel wakker van geluiden, behalve geluiden die ik ken. Ik heb 2 ratten op mijn kamer en ben ondertussen gewend aan het geluid dat ze drinken, maar komt mijn moeder opeens de trap op, zit ik rechtop in mijn bed.
Voor de rest maakt het mij niet uit of het licht of donker is.
Ik slaap ongeveer 5 uur per nacht :j

Oef wat vermoeiend, houdt die routine je niet juist wakker?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:04

Geen idee of het daardoor komt, maar als ik dat niet doe heb ik het gevoel dat ik sowieso niet in slaap kom...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:09

Soms merk ik niet eens dat ik in slaap val soms duurt het een eeuwigheid (soms ook niet).
En ik lig op allerlei manieren die je je maar kan bedenken (zelfs in kist houding incl handen gevouwen op mijn buik :+ )

Aantal uren dat ik slaap verscheeld dus enorm van 0 tot 14 uur (heb wel eens langere uitschieters, record staat op 22 uur onafgebroken).

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 00:45

Ik slaap op me zij met knieën superhoog en handen die de deken vast houden en ga altijd dingen verzinnen en de da van vandaag doornemen

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 05:20

Heb een slaap app op mn telefoon gezet, kan nu precies zien hoe ik slaap snachts! of ik in een diepe slaap zit, of licht etc.echt leuke app!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 06:35

Lol slaap app , hoe werkt dat dan?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:30

Leuk topic! :D Ik val in slaap op mijn buik en mijn hoofd naar links gedraaid. Met mijn knuffel in mijn linkerhand en die druk ik in mijn nek :o (bij gebrek aan een knuffel pak ik een punt dekbed)
's nachts ben ik een behoorlijke draaikont en 's morgens word ik altijd op mijn rug weer wakker eigenlijk

Ben verder een drukke slaper; droom heftig, praat in mijn slaap en soms wil ik ook wel eens slaapwandelen.. Slaap verder lekker door, word niet gauw wakker van geluiden ofzo :n Tenzij ik slaapdienst heb op het werk, dan slaap ik lichter en hoor ik alles :j Handig!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:49

Weet ik niet, zit sensor in mn iphone volgens mij.
het is wel echt een geniale app! Echt een aanrader, haha!
Heet sleep time volgens mij..

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:51

Mijn vriend gebruikt die slaap app ook wel eens. Het is idd best boeiend om te bekijken!
Maar kan het geen schadelijke gevolgen hebben als je elke nacht met je telefoon onder je kussen slaapt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:40

Mijn android kan ik niks vinden , jammer lijkt me wel grappig!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:43

Ik pas mijn slaapgedrag en -houding aan aan mijn zoontje. Die slaapt bij ons in bed. Als hij wakker wordt (gebeurd gelukkig niet zo vaak meer) ben ik ook wakker en als hij dwars in bed ligt, moet ik dat ook :D

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:46

@ iolanthe ik slaap sowieso altijd met mn telefoon in mn bed. het is mijn wekker. heb er nog geen schadelijke gevolgen van ondervonden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:49

Wij slapen onrustiger als de dataverbinding van mn mobiel aanstaat. Die zet ik dus apart uit, dan kan ik wel gebeld worden en gaat de wekker gewoon af.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:54

Als ik heel erg moe ben maakt het me moet uit hoe ik in slaap val. Als ik niet heel erg moe ben dan ga ik op me zij, de ene keer links en de andere keer rechts of op mijn buik. In de nacht praat en wandel ik. Meestal maak ik een puinhoop van mijn kamer dan. :')

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:56

op mijn zij of buik! ik ben zo weg maar ik slaap licht! als er iemand naar de wc gaat, binnenkomt of mijn kamer in loop tword ik wakker... haha

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:57

Afbeelding
Dit vind ik altijd heerlijk liggen, slapen als een roos :)!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:59

Ik slaap op mijn buik, met mijn linker knie omhoog, en mijn rechterarm omhoog :') (zoals het plaatje boven mij, maar dan het andere been) Met mijn linkerbeen vaak over het deken heen.. En ik slaap eigenlijk een beetje middelmatig :+ Niet echt licht, maar ook niet super vast..

Is die App ook voor Android?

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:01

Ik val pas in slaap als ik heel moe ben.. Meestal lig ik eerst een uur op bed op mn zij te whappen, bokten en FB'en.. Als ik wat moe word op m'n rug en draai ik altijd Adele met Someone like you, zo'n lekker rustig en slaapwekkend nummer, zo zacht dat ik echt moet horen wat ze zingt, word ik altijd vrij moe van.. En ik word meestal wel 3x per nacht wakker ofzo en ben rond half 7 klaarwakker *D
Laatst bijgewerkt door Maris__ op 13-05-13 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:02

Voor ik in slaap val lig ik op mijn buik, rechterbeen recht en mijn linkerbeen als een 'hoek' met mijn voet richting rechter knie, linker knie omhoog.
Rechterarm naar rechts, linkerarm onder het kussen. Zoals het plaatje maar exact omgekeerd.
Ligt heerlijk, maar voor ik slaap moet ik toch echt omdraaien om suf op mijn rug of linkerzij te liggen.