Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Marije_jiplover schreef:Op zich bewonderenswaardig dat je dit uitdenkt en ook dat je voor jezelf kiest ipv voor je relatie waar je iets in gaat missen.
Maar wat ik een beetje mis in deze discussie:
Wat heeft jouw kind eraan om op de wereld te komen, als het geen vader heeft en de moeder full time druk is met werken en een paard?
Wordt je kind er gelukkig van om altijd door anderen te worden verzorgd?
Als je zo druk moet zijn om alles financieel rond te krijgen en je hobby uit te blijven voeren, waarom moet er dan een kind bij? Omdat jij graag moeder wil worden, maar je wordt op die manier wél biologische moeder, maar het opgroeien en opvoeden gebeurt onder andere verzorgers!
Ik prijs het kind daar niet gelukkig mee.
Mijn moeder is gestopt met werken toen ze in verwachting was van mijn oudste broer. Ze is gaan weer gaan werken toen ik (ben de jongste van 3) een jaar of 6 was.
Wij kregen toen een oppas aan huis gedurende mijn basisschool tijd en daarna werd ik 'sleutelkind'. Je wordt er erg zelfstandig van, maar ik heb wel het gevoel liefde en aandacht/zorg gemist te hebben in die tijd.
Dit is waarschijnlijk niet wat je wil horen, maar wilde ik toch graag even kwijt.

Saskia9 schreef:Maar Hevonen,jij weet dus als geen ander dat een relatie ook geen zekerheid is. Dus wat dat betreft een kinderwens af laten hangen van wel of geen partner lijkt me dan niet reeël,toch? Er kan altijd iets gebeuren.
willeke_x schreef:mjah natuurlijk is dat niet leuk… Maar er moet ook brood op de plank komen. Ik kan altijd wel eens gaan navragen hoeveel ik moet inleveren als ik part-time ga werken op mijn loon, en nagaan of dat haalbaar is. En misschien zit er wel een mogelijkheid in om van thuis te werken. Dan kan ik werken als de kleine slaapt… Zeker in het begin als de baby klein is lijkt me dat wel handig. Mijn bazin is wel redelijk flexibel, en ik denk dat daar misschien ook wel over te praten valt.
wie weet wat de mogelijkheden zijnmijn post was vooral vanuit mijn visie van wat ik vind en denk dat een kind nodig heeft. maar ook wat Urielle zegt, lijkt het me voor de moeder ook erg naar om je kleine zoveel te missen.
Ik heb ondertussen een punt gezet achter mijn relatie. Het was een pijnlijke, moeilijke beslissing en misschien, heel misschien komt het nog goed. Hij lijkt wat bij te draaien nu hij door heeft dat ik het meen. We zullen zien.
ondertussen kijk ik naar de toekomst. Dat helpt me om nu niet in een gat te vallen.
als jij echt zo een sterke kinderwens hebt en je vriend kan/wil hier niet in mee gaan, is het waarschijnlijk de beste beslissing voor jouzelf. de wens niet najagen vanwege de ander is iets wat uiteindelijk ontzettend in de weg kan gaan zitten in een relatie. andersom ook, tuurlijk.Marije_jiplover schreef:Maar wat ik een beetje mis in deze discussie:
Wat heeft jouw kind eraan om op de wereld te komen, als het geen vader heeft en de moeder full time druk is met werken en een paard?
Wordt je kind er gelukkig van om altijd door anderen te worden verzorgd?
Als je zo druk moet zijn om alles financieel rond te krijgen en je hobby uit te blijven voeren, waarom moet er dan een kind bij? Omdat jij graag moeder wil worden, maar je wordt op die manier wél biologische moeder, maar het opgroeien en opvoeden gebeurt onder andere verzorgers!
Ik prijs het kind daar niet gelukkig mee.
.
Rapperijder schreef:_Friemel schreef:Om even op de rest te reageren ik zelf ben er geen fan van dat mensen fulltime werken en dan een kind willen, dan krijg je een "weekend" kind, ook niet leuk voor de kleine. Bovendien is het best pittig, zelfs met zijn 2en, ik zou niet weten hoe ik het moest doen als alleenstaande en dan heb ik écht een hele makkelijke baby.
Kom op nou, de jaren 50 zijn voorbij hoor! Je kan best fulltime werken als vrouw en een kind hebben. Zolang je een goede creche hebt, en grootouders die je willen helpen is er geen enkel probleem.
Citaat:Volgens mij is het ook vooral de tijd voor het kindje naar school gaat dat het moeilijk te combineren is met fulltime werken, want als het kindje naar school gaat, dan is het kindje ook een hele dag van huis...
Als ik kijk naar mijn omgeving zijn er wel meer alleenstaande moeders die het zo (moeten) doen, gewoon omdat het ook voor hen niet financieel haalbaar is, en die kinderen lijden daar ook niet zo onder.
Citaat:Hoeveel kinderen van koppels zitten er niet de hele dag in het kinderdagverblijf omdat beide partners werken van 9-5.... Daar springen dan ook de ouders of schoolouders wel eens een dag in de week in.