Nu 80 kg 29jaar 1.76 Maar net een baby van bijna 2weken oud en ik BV
Normaal zit ik na Mijn 2 andere kids rond de 65 a 68 kilo wat prima is. Komt vanzelf weer goed
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cayenne schreef:Wat Desty zegt klopt idd. Volgens de BMI-schaal zouden veel topsporters en bodybuilders overgewicht hebben.
Daar klopt natuurlijk helemaal niets van. Ik snap niet dat mensen zich nog op deze achterhaalde methode focussen. Ga liever naar een goede dieetist.
Maar goed, voor het plaatje:
Ik ben 32, 1.67m en mijn BMI is 21.5. Drie jaar geleden was m'n BMI nog 50+ (verder dan 50 gaat de BMI schaal blijkbaar niet)

Cayenne schreef:Mwah, door het vele afvallen heb ik wel een razendsnelle verbranding gekregen, wat overigens ook veel nadelen heeft, want ik heb nu vrijwel altijd honger. Ik merk het ook wanneer ik op de weegschaal sta. Ook zonder sporten en gewoon 'met de pot mee eten' gaat het er goed af.
phormicola schreef:Cayenne schreef:Mwah, door het vele afvallen heb ik wel een razendsnelle verbranding gekregen, wat overigens ook veel nadelen heeft, want ik heb nu vrijwel altijd honger. Ik merk het ook wanneer ik op de weegschaal sta. Ook zonder sporten en gewoon 'met de pot mee eten' gaat het er goed af.
je hebt nu meer spiermassa ten opzichten van vetmassa. Je verbranding is met je spiermassa meegegroeit, dat maakt 'm niet sneller dan de verbranding van iemand met het zelfde aantal kilo's spier.
Spieren zullen daar zeker een rol bij spelen, maar niet zoveel als bij een gemiddeld persoon.
Er zijn talloze onderzoeken gedaan naar dit soort zaken. Er zijn natuurlijk uitzonderingen op de regel, maar de meeste mensen hebben om en nabij dezelfde verbranding.
phormicola schreef:je hebt nu meer spiermassa ten opzichten van vetmassa. Je verbranding is met je spiermassa meegegroeit, dat maakt 'm niet sneller dan de verbranding van iemand met het zelfde aantal kilo's spier.
Miracle_ schreef:Overgewicht is ook niet altijd slecht. Overgewicht betekend niet per sé dik, of vet. Spiermassa telt ook mee. Of brede bouw, zware botten.. Ook al wordt dit niet meegerekend.Citaat:
Body-mass index (BMI) is een index die de verhouding tussen lengte en gewicht bij een persoon weergeeft
De BMI kan niet gebruikt worden als betrouwbare maat voor overgewicht bij een individu, aangezien individuele verschillen in lichaamsbouw niet in de berekening worden meegewogen (verhouding van spier-, bot- en vetweefsel). In de geneeskunde wordt desondanks de BMI wel veel gebruikt. In de dagelijkse medische praktijk is de BMI goed bruikbaar en voldoende betrouwbaar. Dit geldt met name bij grotere afwijkingen zoals ondergewicht en overgewicht. De BMI geldt enkel voor volwassenen.
Ik weet dat ik te zwaar ben, niet op grond van mijn BMI, maar hij klopt wel aardig.. maar het valt niet mee om af te vallen als je schildklier niet mee werkt.![]()
Het is gewoon een richtlijn, natuurlijk niet bij iedereen een feit, maar BMI is ook zeker geen onzin.

Cayenne schreef:Ik verbrand sowieso sneller door COPD, dat ook veel energie vergt. Ik heb het laten nakijken en m'n verbranding is wel degelijk erg snel, en nu na zoveel afvallen en sporten uiteraard nog snellerSpieren zullen daar zeker een rol bij spelen, maar niet zoveel als bij een gemiddeld persoon.
Ik vind dat je wel vrij snel aannames doet eigenlijk zonder feiten te kennen.
Annabel schreef:15,6..
Ik ben 13, lengte geschat op 165/170 cm, 45 kg.