Hoe vaak en hoelang douchen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:13

amoj schreef:
Hihi, ik vind dat juist lekker :o
Soms als ik bij de koeien ben geweest douche ik me expres niet, omdat ik de geur zo lekker vind :P

Meen je dat?
En ga je dan zo naar je werk? ik hoop t niet :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:14

Gentlegiant schreef:
amoj schreef:
Hihi, ik vind dat juist lekker :o
Soms als ik bij de koeien ben geweest douche ik me expres niet, omdat ik de geur zo lekker vind :P

Meen je dat?

Mijn werk is bij de koeien, dus dat maakt niet uit!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:15

Gadverdamme, als er iets stinkt, zijn het koeienvlaaien :').. Gadver _O- _O-

Ik douche vandaag 3 keer. Vanochtend ff kort om wakker te worden, ga zo naar mn paard, daarna moet ik nog verder werken en kan niet in mn paardengeur bij klanten komen, dus nog even snel na paard onder de douche en vanavond na het hardlopen nog een keer want ik vind het ronduit smerig om na het sporten neit te douchen. Dit zijn dus wel 3 snelle lichaams-wasbeurtjes.
Morgen zal ik weer lekker lang genietend eronder staan :). Komt dus qua waterverbruik op hetzelfde neer.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:16

amoj schreef:
Gentlegiant schreef:

Meen je dat?

En ga je ook zo je bed in? wat zegt je eventuele (bed)partner dan?
Is gewoon puur uit intresse
Ik hoef echt niet te proberen om op de bank of in bed te gaan liggen terwijl ik met de paarden gewerkt hebt ook niet zonder paardrij kleren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:16

Ik vind koeien echt stinken en vind het ontzettend vies dat jij in de geur blijft lopen...
Nou ja, het zijn niet zo zeer de koeien zelf denk ik, maar ik vind de geur van koe en alles er omheen echt vies.

Als een vriendin van mij binnen zou komen voor een gezellig avondje en die stonk overduidelijk naar koe, dan zou ze eerst onder de douche mogen stappen voor ze op mijn bank gaat zitten!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:18

Ik douche elke dag, maar was zeker niet elke dag mijn haar. Soms gebruik ik ook geen zeep maar alleen water :)
3 keer per week douchen vind ik best een beetje vies :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:18

amoj schreef:
Gentlegiant schreef:

Meen je dat?

En ga je ook zo je bed in? wat zegt je eventuele (bed)partner dan?
Is gewoon puur uit intresse
Ik hoef echt niet te proberen om op de bank of in bed te gaan liggen terwijl ik met de paarden gewerkt hebt ook niet zonder paardrij kleren[/quote]

Heb geen bedpartner dus dat scheelt :Y)
Ja, ik ga echt zo mijn bed in.
Ik vind koeien heerlijk ruiken! Nog lekkerder dan paarden.

Yv_

Re: Hoe vaak en hoelang douchen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:19

Dan meurt je bed dus ook naar koe? Of dat vind je dan ook lekker?
Gadverredamme, dit is echt het smerigste dat ik ooit gehoord heb :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:20

Sorry, dat vind ik echt vies... heeft niet zozeer met douchen te maken en is wel een beetje offtopic, maar je hebt dan bij de koeien gewerkt en gezweet en dan ga je zo je frisse bedje in?

Verschoon je dan de volgende dag wel je beddengoed of duik je dan lekker weer in die geur?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:20

Yv_ schreef:

Dan ben je niet veel gewend :') Ik heb in mijn leven heel wat smerigere dingen gehoord :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:21

Ben aardig wat gewend, maar mijn smerig-drempel ligt geloof ik wat lager :=
Edit: Of hoger, hoe je het wilt zien..
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 19-02-13 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:22

Yv_ schreef:

Ja, klopt!
Als ik me iedere keer moest douchen als ik bij de paarden of koeien weg kom, mag ik me elke dag gaan douchen.
Dat vind ik pas verspilling. En ik mag me niet eens elke dag douchen (medische reden).
Nee, beddengoed verschoon ik zeker niet elke dag.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:24

Te vaak en te lang..

Sowieso douche ik elke avond, vind het wel zo prettig om fris in bed te gaan nadat ik bij de paarden ben geweest. Dat varieert van 10 min. tot ruim een half uur. Zeker in de winter douche ik vrij lang om op te warmen.

Wat ik nu wel mis in ons nieuwe huis is een bad..in ons vorige huis liet ik af en toe het bad weleens vollopen, dan kon ik daar even in opwarmen, maar helaas, die luxe hebben we nu (nog) niet.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:24

Ik douche s'ochtends voor ik aan het werk ga, en s'avonds als ik bij de paarden ben geweest. Ik smeer me daarna altijd in met bodylotion.
S'ochtends sta ik er 10 minuten onder, s'avonds vaak wel 20 tot 30 minuten :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:25

Dat vind ik toch wel wat kort door de bocht, om te zeggen dat amoj vies is. Ik kan me nog herinneren dat, toen ik op de basisschool zat, een vriendin van me altijd naar boerderij/koe rook. Zij woonde dan ook op een boerderij. Een andere vriendin rook altijd naar boerderij/paard, zij hadden thuis varkens en paarden. Dat kwam echt niet doordat ze onhygiënisch waren ofzo hoor :n

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:26

Nou, ik heb intern stage gelopen op een stal en no way dat ik naar paard rook als ik dat erf af ging hoor.
Persoonlijke hygiene, het is maar hoe erg je er zelf op staat. Ik zou iig nevernooit zo door de voordeur gaan.

Anoniem

Mijn haar was ik maar 2 x per week. En heb nooit vettig haar. Meestal douche ik om de dag. Tenzij ik erg gezweet heb oid. Dan douche ik wel eens extra. Anders was ik mij zelf gewoon. Meestal sta ik zo'n 10 minuten onder de douche. En gebruik alleen shampo en douchegel.

AnnemiekvM

Ik douche elke avond. In de zomer ook wel in de ochtend extra. Door de weeks kort en in het weekend wat langer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:27

_Tara_ schreef:
Dat vind ik toch wel wat kort door de bocht, om te zeggen dat amoj vies is. Ik kan me nog herinneren dat, toen ik op de basisschool zat, een vriendin van me altijd naar boerderij/koe rook. Zij woonde dan ook op een boerderij. Een andere vriendin rook altijd naar boerderij/paard, zij hadden thuis varkens en paarden. Dat kwam echt niet doordat ze onhygiënisch waren ofzo hoor :n

Precies. Zelfs als ik me douche kun je het nog ruiken, vooral mijn handen.
En dan sta ik een kwartier onder de douche, en ja, ik gebruik douchegel.
Zoals ik al zei mag ik me gewoon niet elke dag douchen, is trouwens ook helemaal niet goed voor je huid als je je elke dag douchte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:28

Ik zeg niet dat ze vies is, ik zeg alleen dat ik dat vies vind ;)

En eerlijk is eerlijk, ik persoonlijk vind het niet heel hygienisch om na een dag hard werken, je in het zweet te werken, dieren en alle geurtjes, uitwerpselen, kwijl, etc. wat daar nou eenmaal bij komt kijken en dan zonder je te douchen of in ieder geval op te frissen in je schone bed te duiken (of iets anders te gaan doen).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-02-13 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:28

Rienn schreef:
Dat je haar vet wordt omdat je het elke dag wast klopt, maar er zijn mensen die wel elke dag haar haren moeten wassen. Ik ben daar één van. Zelfs mijn kapster adviseerde mij om het gewoon elke dag te wassen. Mijn haar word na 1 dag niet wassen al zo vreselijk vet. En het is geen kwestie van doorzetten of er aan wennen.

Dat heb ik dus ook. Ik heb ooit echt wel een poging gedaan om het uit te breiden, maar mijn haar was dan echt vreselijk vet en dan viel het als een slappe vaatdoek op mn hoofd. Dat gevoel vond ik alleen al hartstikke vies dan.

Ik heb er voor de rest geen problemen mee, mn haar is nu vol, glanzend en zacht, en bovenal niet vet :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:29

Anc schreef:

En eerlijk is eerlijk, ik persoonlijk vind het niet heel hygienisch om na een dag hard werken, je in het zweet te werken, dieren en alle geurtjes, uitwerpselen, kwijl, etc. wat daar nou eenmaal bij komt kijken en dan zonder je te douchen of in ieder geval op te frissen in je schone bed te duiken (of iets anders te gaan doen).

Maar hoe moet ik het dan doen? Ik mag me niet elke dag douchen van de dokter. Dan moet ik maar ander werk/hobby zoeken?

Matheno

amoj schreef:
_Tara_ schreef:

Precies. Zelfs als ik me douche kun je het nog ruiken, vooral mijn handen.
En dan sta ik een kwartier onder de douche, en ja, ik gebruik douchegel.
Zoals ik al zei mag ik me gewoon niet elke dag douchen, is trouwens ook helemaal niet goed voor je huid als je je elke dag douchte.

Even je handen wassen met tandpasta of citroen! Als ik een dagje met vis heb gewerkt dan ruik je dat ook aan je handen, maar even wassen daarmee en je rook het niet meer :D

Jibbel

Anc schreef:

Ze zegt nergens dat ze zich niet opfrist he, dus dat zijn aannames.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:31

Als zij zegt dat ze die geur heerlijk vind en er graag zo haar bed in duikt, ga ik er inderdaad van uit dat ze zich niet opfrist ;)

Als je niet elke dag mag douchen, mag je je dan wel wassen of opfrissen met citroen of iets in die geest?
Citroen werkt heel reinigend.