Mijn verhaal… (ongewenst zwanger)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:32

blokje schreef:
En een foetus leeft *\o/*
En is daarom in mijn ogen al een mensje!

Dan ga je het vast niet leuk vinden wat ik nu zeg... maar een kip leeft ook. En dat is geen mens.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:32

Wie beweerd dat je achterlijk bent? Laten we de toon gaarne een beetje respectvol houden.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:33

Wendy schreef:
blokje schreef:

Dan ga je het vast niet leuk vinden wat ik nu zeg... maar een kip leeft ook. En dat is geen mens.

Een ei met een kuiken waar een kip op broed is wel een kip!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:33

Lottie84 schreef:
Wendy schreef:

Een kuiken waar een kip op broed is wel een kip!

Dus jij eet geen eieren?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:34

Wendy schreef:
blokje schreef:

En kip leeft dan niet meer maar heeft puur en alleen nog onbewuste spiertrekkingen die nog ff doorgaan.
Ben ook niet achterlijk hoor :o

Maar daar gaat het hier ook niet om.

Jij houd het op een hoopje wefsels ik hou het op een levent kindje

Lottie84

blokje schreef:

Mee eens!

Peppertree

Ik gok dat TS wel een ander topic kan opzoeken als ze graag een discussie over wel/niet abortus, wel/niet baby/foetus wil lezen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:35

Laten we dieren niet met mensen vergelijken :P

Daarnaast eten wij vaak onbevruchte eieren want in zo'n leg stal heb je geen hanen die ff overal overheen gaan ;)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:35

Peppertree schreef:
Ik gok dat TS wel een ander topic kan opzoeken als ze graag een discussie over wel/niet abortus, wel/niet baby/foetus wil lezen.

Idd.

Sorry laten we terug gaan naar waar het om gaat.

Lottie84

Re: Mijn verhaal… (ongewenst zwanger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:37

Weiger ook verder offtopic te gaan.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:37

Ik zie er helemaal niks slechts in om goed duidelijk te omschrijven wàt je precies in je buik hebt en wat je laat weghalen..je hebt maar een keuze en je kan die moeilijk gaan maken op struisvogelpolitiek, als ik niet weet wat er gebeurd dan deert het mij niet...daar kom je toch wel ooit achter en als je dan denkt "had ik geweten dat het met 6 weken er al zó uitzag, dan had ik het nooit gedaan!".

Niet om iemand te gaan verwijten "kijk eens wat voor leven het al is en wat je weghaalt!", wel om iemand bewust te maken van de keuze. Als jij na alle informatie die je weet en kan verscharen, nog steeds denkt "nee, dit is voor mij nog niet "mens" genoeg, ik heb geen plaats in mijn leven, voor mij blijft het "een hoop cellen"", dan weet je tenminste dat je veel bewuster achter een keuze van abortus hebt gestaan en dat je er veel sterker in staat.

mmk58

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:39

Jeetje wat een heftig verhaal en voor wat een moeilijke beslissing sta je :j
Alle respect en bewondering voor je voor de manier waarop je er mee omgaat en dat je de tijd neemt om tot een beslissing te komen, maar wat een tweestrijd tussen je verstand en je gevoel.

Besef dat er vele moeders zijn die kun kind/kinderen alleen (moeten) opvoeden en dat ook heel goed doen.
Een kind kan beter bij een alleenstaande moeder opgroeien en daar alle liefde en aandacht van krijgen dan opgroeien met een stel ouders die constant overal conflicten/ruzie over hebben, wat dan misschien in een (v)echtscheiding gaat eindigen, want ook al probeer je je relatie problemen voor je kind/kinderen verborgen te houden, ze krijgen er vaak toch een hoop van mee.

Daarnaast heb je een leeftijd waarop mannen ook vaak al kinderen hebben uit een verbroken relatie en ook niet iedere man staat afwijzend tegenover een vrouw die al een kind heeft. Dus er zal vast weer een lieve vriend op je pad komen die je situatie van nu zal begrijpen.
Ik ben zeer zeker niet tegen abortus, maar ik meen tussen de regels door wel te lezen dat de balans een beetje naar "houden" gaat doorslaan. Maar besef ook terdege dat het hebben van een kind niet voor even is maar voor je hele verdere leven.
Die van mij zijn nu 22 en 25, maar zijn het mooiste wat me in mijn leven overkomen is :+:

Ik wil je heel veel sterkte wensen met het nemen van je beslissing, want jij bent de enige die die beslissing KAN nemen Y;(
Laatst bijgewerkt door mmk58 op 11-01-13 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:39

Om het even duidelijk te stellen: ik hebben ook niets tegen informatie. Waar ik wel een probleem mee heb is subjectieve informatie zoals die door Lottie gepost werd.
En nu laat ik de discussie over dat onderwerp ook rusten.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:43

:(:) ik kan niet spreken uit ervaring...ik kan alleen maar zeggen dat de keuze me enorm moeilijk lijkt.
ik ben zelf moeder van een dochter....was niet gepland(niet zo snel in elk geval) ....maar ik ben zo ontzettend blij met haar.
het enige wat ik je kan zeggen is dat je echt heel goed na moet denken over je keuze, welke je ook maakt.
zet wel heel goed alle voors en tegens tegen elkaar.
ik wens je heel veel succes, wat de keuze ook mogen worden.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:44

Kwanyin schreef:
Ik zie er helemaal niks slechts in om goed duidelijk te omschrijven wàt je precies in je buik hebt en wat je laat weghalen..je hebt maar een keuze en je kan die moeilijk gaan maken op struisvogelpolitiek, als ik niet weet wat er gebeurd dan deert het mij niet...daar kom je toch wel ooit achter en als je dan denkt "had ik geweten dat het met 6 weken er al zó uitzag, dan had ik het nooit gedaan!".

Niet om iemand te gaan verwijten "kijk eens wat voor leven het al is en wat je weghaalt!", wel om iemand bewust te maken van de keuze. Als jij na alle informatie die je weet en kan verscharen, nog steeds denkt "nee, dit is voor mij nog niet "mens" genoeg, ik heb geen plaats in mijn leven, voor mij blijft het "een hoop cellen"", dan weet je tenminste dat je veel bewuster achter een keuze van abortus hebt gestaan en dat je er veel sterker in staat.

_/-\o_

mee eens. Vind het heel goed dat TS zich er zo in verdiept!

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:45

In mijn ogen is een foetus van 5 weken ook nog geen kind... Verre van. Gewoon ontwikkelende cellen.
Tot die 'ontwikkelende cellen' natuurlijk in mijn buik ontwikkelen. Ik durf wedde dat ik het dan wel zou benaderen als een kindje.

Het is makkelijk praten als je zelf niet in zo'n situatie zit/zo'n situatie hebt meegemaakt vind ik persoonlijk. Daarom dat ik ook al eerder heb gezegd dat ik hier weinig advies in kan geven. Enkel zeggen wat IK zou doen, NU op dit moment...
Maar ik begrijp dat alles veranderd zodra je er zelf in zo'n situatie verkeert.

Ik ken wel een jong meisje die op een leeftijd van 17 zwanger was. Dit was ongewenst (maar volgens mij vooral door haar ouders en de jongen in kwestie. Het fijne weet ik er niet van).
Ik weet wel dat het meisje voor abortus "gekozen" heeft (al dan niet onder druk) en ze had het hier ontzettend moeilijk mee. Als het in de les over voortplanting ging (ik zat in een zorgsector) moest ze elke keer de les verlaten omdat het voor haar te zwaar was. In de maand dat 'het kind' geboren zou moeten worden, had ze het opnieuw zeer zwaar en ook het jaar nadien begon ze te huilen wanneer 'het kind' 1 jaar zou geworden zijn...
Dit meisje heeft abortus laten uitvoeren, maar het is duidelijk dat dit niet met volle overtuiging was... Dan is het stukken zwaarder dan wanneer je er voor de volle 100% achter staat (het een goede vriendin waarbij dit het geval was).

Prettig is zoiets nooit, zowel fysiek al emotioneel. Maar als je het niet doet met de volle overtuiging, dan valt het zeer, maar dan ook zeer zwaar. Kies dus enkel voor abortus als je zelf zeker bent van je beslissing.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:47

heb alleen de reacties van de TS gelezen.
Lees dat gevoelens alle kanten opspringen.
Maar persoonlijk denk ik hoe jij er nu over denkt, en volgende week de echo, dat jij allang de beslissing heb genomen, alleen wil je er niet voor de 100% aan toegeven. ;)

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:49

Ik heb niet alle pagina's doogelezen, alleen de 1e 2 en de laatste 3.

Bij n juiste beslissing zou je er 100% achter moeten staan, en dat maakt het ook zo lastig. Wint je gevoel het of je verstand?
Waarschijnlijk heb je al tig keer de positieve en negatieve kanten langs elkaar afgewogen. Wat zou dan bij jou de doorslag geven om het wel of niet te houden?
Je hebt eigenlijk altijd gezegd dat je niet aan kinderen wilde en nu ben je dan ongewenst zwanger van n man waar je het uberhaupt al niet van wil zijn. Toch heb je, tegen je eigen verwachting in, al gevoel gekregen voor het 'beesje' in je buik. Kan je het beesje alles bieden wat het nodig heeft als het geboren zou worden? En ben je bereid om je leven drastisch te veranderen?
Stel jezelf deze en andere vragen en wees je bewust van hoe zwaar elk voor jou mee telt. Laat je niet beinvloeden door wat anderen van je verwachten of in jou plaats zouden doen. Jij bent degene die de beslissing maakt en er vrede mee moet hebben.

Ik heb geen soortgelijke ervaring, maar ik hoop dat je n juiste beslissing kan maken.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:49

Ik ga nu even mijn eigen post ongelooflijk tegenspreken, maar dit kwam in me op toen ik het verhaal van de klasgenoot van xLiessx las.

Natuurlijk kun je van een abortus spijt krijgen. Dat is heel erg en kun je niet ongedaan maken.

Maar persoonlijk zou ik het véél en véél erger vinden als er spijt komt nadat besloten is dat het kind wél geboren wordt. Dat kan namelijk ook en komt vrij vaak voor. Het is alleen taboe.

Kies enkel voor abortus als je zeker bent, maar kies dus ook alleen voor het kind als je zeker bent.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:50

Ts, wees niet bang voor de maatschappij.
Je hebt idd geld nodig om een kindje te onderhouden maar dat is niet veel.
Wij zijn ook niet rijk en met 2e hands spullen kom je ver en loopt je kindje er netjes bij en komt die niets te kort!

Liefde, aandacht, geborgenheid etc etc etc.
Dat is wat een kind nodig heeft + de broodnodige dingen zoals eten, drinken, huisje, kleding.

De maatschappij wil zoveel meer. De perfecte mama met een papa en genoeg geld om een perfect leven te lijden is er niet. Geen mama is perfect maar je bent altijd perfect genoeg als je maar wilt vechten voor je kindje.

Kids van rijke ouders kunnen ongelukkiger zijn als arme kinderen (andersom net zo).
Het gaat om de basis die een kind mee krijgt! En hoe die basis is dat ligt aan de ouders en niet aan de maatschappij.

Als ik hier zou neer zetten wat ons loon is (nou ja als ik het tegen de maatschappij zou zeggen :P ). Wat wij te besteden hebben wat we wel en niet kunnen doen dan zeggen veel mensen dat wij fanicieel niet in staat zijn kinderen te krijgen en op te voeden.
Maar het gaat perfect. We kunnen hem genoeg geven wat hij nodig heeft.
Hij komt niets te kort. En daar zorgen we wel voor.
Hij heeft speelgoed en kleren in overvloed en een mama (en papa) die er altijd voor hem zijn.
Maar alleen met een mama wil dat ook weet ik 100% zeker!
Waar een wil is is een weg!

Succes meid!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:52

Citaat:
Blokje
Ts, wees niet bang voor de maatschappij.
Je hebt idd geld nodig om een kindje te onderhouden maar dat is niet veel.
Wij zijn ook niet rijk en met 2e hands spullen kom je ver en loopt je kindje er netjes bij en komt die niets te kort!

Liefde, aandacht, geborgenheid etc etc etc.
Dat is wat een kind nodig heeft + de broodnodige dingen zoals eten, drinken, huisje, kleding.

De maatschappij wil zoveel meer. De perfecte mama met een papa en genoeg geld om een perfect leven te lijden is er niet. Geen mama is perfect maar je bent altijd perfect genoeg als je maar wilt vechten voor je kindje.

Kids van rijke ouders kunnen ongelukkiger zijn als arme kinderen (andersom net zo).
Het gaat om de basis die een kind mee krijgt! En hoe die basis is dat ligt aan de ouders en niet aan de maatschappij.

Als ik hier zou neer zetten wat ons loon is (nou ja als ik het tegen de maatschappij zou zeggen ). Wat wij te besteden hebben wat we wel en niet kunnen doen dan zeggen veel mensen dat wij fanicieel niet in staat zijn kinderen te krijgen en op te voeden.
Maar het gaat perfect. We kunnen hem genoeg geven wat hij nodig heeft.
Hij komt niets te kort. En daar zorgen we wel voor.
Hij heeft speelgoed en kleren in overvloed en een mama (en papa) die er altijd voor hem zijn.
Maar alleen met een mama wil dat ook weet ik 100% zeker!
Waar een wil is is een weg!

Succes meid!

Je kunt toch niet met droge ogen beweren dat een kind niet veel geld kost?

Nu misschien niet, met alles in miniformaat, maar wat als ze ouder worden? Wat als ze gaan studeren? Het blijft niet zo 'goedkoop'.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 11-01-13 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:53

Hoe moeilijk de keuze ook is TS, deze is geheel aan jou om te maken.
Ik ben 33 jaar en nu 23/24 week zwanger van een gewenst kindje, dit jaar 2x een miskraam gehad.
In mijn jongere jaren ben ik 2 maal ongewenst zwanger geworden en heb ik zonder echt spijt de keuze voor abortus genomen.
Ik ben altijd heel erg open geweest over mijn 2 abortussen en als mensen vroegen of ik spijt had dan kan ik volmondig nee antwoorden omdat ik op dat moment mijn kindjes niet kon bieden wat ik ze zou willen bieden. Wel heb ik er altijd bijgezegt dat de kans aanwezig is dat ik spijt zou krijgen als ik achteraf problemen zou hebben bij het zwanger worden. Tot mijn stomme verbazing is deze spijt niet op komen zetten bij mijn 2 miskramen.

Tja en nu ben ik dus wel bewust zwanger, mijn situatie is dusdanig dat ik ons kindje kan bieden wat ik haar wil bieden, ik heb een partner waar ik hopelijk heel oud mee ga worden.

De keuze is echt geheel aan jou, wat andere er ook van vinden.
Mocht je vragen hebben aan toch wel een beetje ervaringsdeskundige, mijn pb box staat open.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:54

Amaris schreef:
Je kunt toch niet met droge ogen beweren dat een kind niet veel geld kost?

Nu misschien niet, met alles in miniformaat, maar wat als ze ouder worden? Wat als ze gaan studeren? Het blijft niet zo 'goedkoop'.

nee dat klopt, maar daarvoor heb je spaarmiddelen ect.
kleine bijdragen van het rijk
en je kan alles zo gek/duur maken als je zelf wilt.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:55

Amaris.. Ts heeft een goede studie en baan en heeft al aangegeven dat dat stukje geen problemen op zou leveren.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:56

Kinderen kosten 20% van je inkomen, dus dat is wel uit te rekenen :P.

Ik vind het persoonlijk wel 'schokkend' om te lezen hoeveel mensen TS adviseren om maar bewust alleenstaande ouder te worden....als het je overkomt à la, maar om er zo voor te kiezen...