blokje schreef:En een foetus leeft![]()
En is daarom in mijn ogen al een mensje!
Dan ga je het vast niet leuk vinden wat ik nu zeg... maar een kip leeft ook. En dat is geen mens.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Wendy schreef:blokje schreef:En een foetus leeft![]()
En is daarom in mijn ogen al een mensje!
Dan ga je het vast niet leuk vinden wat ik nu zeg... maar een kip leeft ook. En dat is geen mens.

ik kan niet spreken uit ervaring...ik kan alleen maar zeggen dat de keuze me enorm moeilijk lijkt.
Kwanyin schreef:Ik zie er helemaal niks slechts in om goed duidelijk te omschrijven wàt je precies in je buik hebt en wat je laat weghalen..je hebt maar een keuze en je kan die moeilijk gaan maken op struisvogelpolitiek, als ik niet weet wat er gebeurd dan deert het mij niet...daar kom je toch wel ooit achter en als je dan denkt "had ik geweten dat het met 6 weken er al zó uitzag, dan had ik het nooit gedaan!".
Niet om iemand te gaan verwijten "kijk eens wat voor leven het al is en wat je weghaalt!", wel om iemand bewust te maken van de keuze. Als jij na alle informatie die je weet en kan verscharen, nog steeds denkt "nee, dit is voor mij nog niet "mens" genoeg, ik heb geen plaats in mijn leven, voor mij blijft het "een hoop cellen"", dan weet je tenminste dat je veel bewuster achter een keuze van abortus hebt gestaan en dat je er veel sterker in staat.

). Wat wij te besteden hebben wat we wel en niet kunnen doen dan zeggen veel mensen dat wij fanicieel niet in staat zijn kinderen te krijgen en op te voeden.Citaat:Blokje
Ts, wees niet bang voor de maatschappij.
Je hebt idd geld nodig om een kindje te onderhouden maar dat is niet veel.
Wij zijn ook niet rijk en met 2e hands spullen kom je ver en loopt je kindje er netjes bij en komt die niets te kort!
Liefde, aandacht, geborgenheid etc etc etc.
Dat is wat een kind nodig heeft + de broodnodige dingen zoals eten, drinken, huisje, kleding.
De maatschappij wil zoveel meer. De perfecte mama met een papa en genoeg geld om een perfect leven te lijden is er niet. Geen mama is perfect maar je bent altijd perfect genoeg als je maar wilt vechten voor je kindje.
Kids van rijke ouders kunnen ongelukkiger zijn als arme kinderen (andersom net zo).
Het gaat om de basis die een kind mee krijgt! En hoe die basis is dat ligt aan de ouders en niet aan de maatschappij.
Als ik hier zou neer zetten wat ons loon is (nou ja als ik het tegen de maatschappij zou zeggen ). Wat wij te besteden hebben wat we wel en niet kunnen doen dan zeggen veel mensen dat wij fanicieel niet in staat zijn kinderen te krijgen en op te voeden.
Maar het gaat perfect. We kunnen hem genoeg geven wat hij nodig heeft.
Hij komt niets te kort. En daar zorgen we wel voor.
Hij heeft speelgoed en kleren in overvloed en een mama (en papa) die er altijd voor hem zijn.
Maar alleen met een mama wil dat ook weet ik 100% zeker!
Waar een wil is is een weg!
Succes meid!
Amaris schreef:Je kunt toch niet met droge ogen beweren dat een kind niet veel geld kost?
Nu misschien niet, met alles in miniformaat, maar wat als ze ouder worden? Wat als ze gaan studeren? Het blijft niet zo 'goedkoop'.