Kiezen? weight watchers vs. Koolhydraatarm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:22

Maar snel resultaat, waarom? De kilo's zijn er niet in een week aangekomen, waarom moeten ze er dan wel in een week af?

Overigens heb ik in het verleden ook WW gedaan. De eerste week was ik bijna 3kg kwijt, de week erop 2kg en daarna is het rustiger geworden. Dus ook met WW kan je in het begin snel resultaat boeken.

Echter denk ik dat het snel resultaat willen boeken niet de juiste insteek is. Het gaat om het veranderen van je levensstijl. En gedurende het afvalproces zul je weken hebben dat het goed gaat (1kg eraf ofzo) en zul je weken hebben dat je bij wijze van stilstaat....ook hier zul je mee om moeten gaan.

Ik ben verder niet bekend met kha, maar zou gewoon 1 systeem pakken!
Laatst bijgewerkt door Danseresje op 10-01-13 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:24

Wat voor je ook wel leuk is. Ik eet gezellig het fruitje met mijn zoontje. Samen appeltje schillen en oppeuzelen. Je bent er even mee bezig, maar ik krijg er daardoor we een voldaan gevoel van. Ligt meneer op bed ga ik poetsen of het paard doen. Iig iets waardoor ik in snaaistand kan komen :+

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:25

WinBinChes schreef:
Iig iets waardoor ik in snaaistand kan komen :+

Ik hoop dat het juist voorkomt dat je in snaaistand komt! :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:25

Zelf ben ik een calorieënteller. Ik eet dan meestal wat koolhydraatarm en heb dan voor mijzelf de regel dat ik minimaal 1100kcal en maximaal 1500kcal per dag mag eten, met een weekgemiddelde van 1300kcal. Dat weekgemiddelde lukt niet altijd, maar doordat je wel een richtlijn hebt, heb ik minder het gevoel te zondigen. En dus kan ik gemakkelijker weer door. En voldoende drinken is ook heel belangrijk. Anders heb je kans op een vals hongergevoel en is het lastiger vol te houden.

Overigens ben ik een echte jojo'er. Ik ben verslaafd aan eten en dat maakt momenten dat ik minder goed in mijn vel zit of geen vast ritme hebt een serieuze uitdaging om dan nog beperkt te eten. En dat gaat dan ook regelmatig fout in zulke momenten. Zo kom ik in een slechte periode zomaar een kg per week aan. Vandaar veel lijnervaring en toch veel te zwaar.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:29

Danseresje schreef:
WinBinChes schreef:
Iig iets waardoor ik in snaaistand kan komen :+

Ik hoop dat het juist voorkomt dat je in snaaistand komt! :+

Whoops, ja dat bedoel ik natuurlijk :D

unofficial79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:31

Dieten praat me er niet van. Jaren mee bezig geweest. De een na de ander en elke keer was het effect er wel even , maar daarna zo gauw je weer redelijk normaal gaat eten vliegen de kilo's er weer op. 2 jaar geleden naar de diëtiste. Daar kreeg ik meteen al te horen dat mijn eet patroon niet zoveel meer aan was te veranderen. Alleen moest wat meer fruit eten. In overleg op beperkt koolhydraat arm gegaan. En ja, dat was afzien. Heel ander eet patroon. En de voorzichtige voorspelling door de diëtiste van gemiddeld 1 kilo per week gaan afvallen.

Helaas ging dit voor mij niet op. Mocht al blij zijn dat ik 1 kilo per maand kwijt raakte en dan was het nog veel. Ik het dit dieet 6 maanden gedaan onder toezicht van een diëtiste. En na die 6 maanden was ik 3 kilo lichter. Schoot dus echt niet op. In principe goed vol te houden het koolhydraat arm. Alleen het effect bij mij was niet hetgeen wat ervan verwacht werd. Daarna door de diëtiste voorde keus gesteld; of streng koolhydraat arm ( in plaats van koolhydraat arm brood en aardappels, helemaal geen brood, pasta enz.) of 3 maanden op de shakes en dan langzaam weer terug naar normaal eten.

Dit was voor mij de druppel. Verder dan dit wou ik niet. Na een omzwerving heb ik voor me zelf een vrij ingrijpende keuze gemaakt. Diëtiste die ik toen had was er absoluut niet voor. Maar tot nu toe nog geen dag spijt van gehad. Ga verder niet in details treden, maar dit was wel hetgeen wat bij mij wel hielp en helpt. Laat ik er wel bij zeggen dat het bij mij ging om meer dan 5 kilo wat eraf moest.

Diëten is echt iets wat je echt zelf moet willen. Een beetje half, half gaat niet werken. Je moet er echt compleet voor gaan en ook bereid zijn om zelf te veranderen. Zowel je eetpatroon als je beweeg patroon. En vergeet ook het geestelijke aspect niet. Ook daarboven moet het een en ander veranderen. En dat is vaak nog moeilijker dan anders te gaan eten.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:35

Het enige echte wat is helpt is gewoon gezond eten en genoeg sporten.
Als ik wil en als ik echt zin heb bijvoorbeeld voor de zomervakantie begin ik een week of 6 van te voren met iedere dag sporten. Dit kan hardlopen, zwemmen, paardrijden, fietsen etc zijn. En nee dat doe ik echt geen uur per dag, maximaal 30 minuten op een normaal tempo met een niet te hoge hartslag en val dan ong 1 kg per week af.
Daarbij gezond eten en niks, helemaal niks extra's ook geen cappuccino bijvoorbeeld.

Ik ben zeer zeker geen voorstander van koolhydraat arm eten. Dit zijn bepaalde essentiële biomoleculen die je binnen moet krijgen om gezond te kunnen leven aangezien het lichaam deze zelf niet kan aanmaken.

AlexZura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:41

S'avonds heb ik altijd enorme behoefte om te snacken of gewoon iets te eten. Wat bij mij goed helpt is komkommerschijfjes of wortelschijfjes te eten. Heerlijk!

Ik denk dat iedereen een andere manier heeft van afvallen. Zolang je maar om je lichaam denkt. Zelf heb ik een eetrichtlijn waar ik me ongeveer aan probeer te houden. 1 kilo per week moet wel lukken=) En dat zonder crashdieet, wat meer bewegen en proberen die snoepmomentjes (wat bij mij het grote probleem is) onder controle te houden. Het werkt overigens ook als het hele huishouden mee doet..

Succes met de kilo's iedereen!

Adin

Re: Kiezen? weight watchers vs. Koolhydraatarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 14:53

Ik heb juist veel meer zin in in zoetigheid, dat mis ik ontzettend.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:02

Adin, ben nog wel benieuwd naar je antwoord op mijn eerste vraag uit onderstaande quote!

Danseresje schreef:
Maar snel resultaat, waarom? De kilo's zijn er niet in een week aangekomen, waarom moeten ze er dan wel in een week af?

Overigens heb ik in het verleden ook WW gedaan. De eerste week was ik bijna 3kg kwijt, de week erop 2kg en daarna is het rustiger geworden. Dus ook met WW kan je in het begin snel resultaat boeken.

Echter denk ik dat het snel resultaat willen boeken niet de juiste insteek is. Het gaat om het veranderen van je levensstijl. En gedurende het afvalproces zul je weken hebben dat het goed gaat (1kg eraf ofzo) en zul je weken hebben dat je bij wijze van stilstaat....ook hier zul je mee om moeten gaan.

Ik ben verder niet bekend met kha, maar zou gewoon 1 systeem pakken!

AlexZura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:10

Adin, zijn er niet dingen die je erg lekker vind en ook nog eens gezond? Ik ben echt gek op wortels, dus dat werkt voor mij. Heb jij ook niet zoiets? Wat ik ook lekker vind is een rijstwafel met pindakaas of een cracotte met smeerkaas, dat is beter dan chocola en smaakt toch erg lekker =)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:14

Adin schreef:
Ik heb juist veel meer zin in in zoetigheid, dat mis ik ontzettend.

Fruit is toch ook zoet? Lang leve de zoete appels??

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 15:34

Waarom snel resultaat........omdat dat motiveert, dat is eigelijk de hoofd reden.

Appels passen niet in een kha dieet, alleen roodfruit en met mate.
Fruit zou voor mij een uitstekende snoepvervanger zijn. Lekkere fruitsalade, hmmmm :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:41

Tja, toch lijkt me dat niet de goede insteek! Ga voor het veranderen van je leefstijl en eetpatroon dmv bijv. Weight watchers en dan heb je er op de lange termijn ook lol van!
Zoals je hebt kunnen lezen ben ik in de eerste twee weken WW ook bijna 5kg afgevallen! En je hebt niets wat je niet mag zolang het binnen je punten past!
Ik lees in veel Posts van je dat je snel resultaat wil dmv kha, maar dat je eigenlijk aanloopt tegen de beperkingen! Waarom het jezelf dan zo moeilijk maken terwijl er ook diëten zijn die je dat niet ontzeggen en ook resultaat geven?

En ja, ik zou ook het liefst morgen mijn overtollige kilo's kwijt zijn! wie niet?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:45

Adin, ik zit met precies dezelfde beslissing die ik wil nemen als jij. Ik ben niet echt te zwaar, maar wil er voor het mooie een paar kilo van af (5 ongeveer). Echter, ik ben iemand die niet erg gemotiveerd is.
Eén keer heb ik een crash-dieet gedaan en toen vlogen de kilo's er af. Dat vond ik door het resultaat goed vol te houden. Helaas ging ik daarna op vakantie en je raadt het al, de kilo's kwamen snel weer terug.

Voor mij is het dus ook belangrijk om resultaat te zien, anders ben ik er snel klaar mee. Daarom dacht ik aan een KHA dieet. Aangezien ik wel lees dat het niet erg gezond is, ben ik op zoek gegaan naar een tussenvorm.

http://www.koolhydraatarm.com/bedenkingen/

Ik kwam bij deze site terecht en ik vroeg me af het wat is. Nu ben ik van mezelf een echte koolhydraat-vreter (Ik eet zo 2 borden paste en ben gek op brood en aardappelen), dus voor mij is iedere mindering al iets.

Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat kiezen!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 07:51

Bezef je wel Fleur, dat wanneer je gewoon na je crash ( wat echt niet gezond is ) weer verder gaat waar je gebelven bent, de kilo's ook gewoon niet terug komen. En 5 kilo heb je snel eraf, maar ook heel snel weer terug.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 08:31

daarom moet je ook niet meer terug gaan naar je oude eetpatroon. Je moet een nieuw eetpatroon maken met genoeg producten zodat je niet meer afvalt en niet zoveel producten dat je bijkomt.
Dit is bij elk dieet hetzelfde.
Ik doe bv atkins en als je daar opbouwt volgens de regels weet je wat je kunt eten en wat niet. Al je je daaraan houdt val je niet meer af en kom je ook niet bij. Op die laatste fase kun je zelf brood, aardappelen of pasta's eten,... als je er tegen kunt.
Als je echter dingen gaat eten waar je niet tegen kunt dan ga je ook bijkomen.