Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 19:41

*\o/* GamblersCup +:)+
Gaat hardstikke goed heey,volhouden he. :j
Ik zit nu op dag 67 en het gaat prima.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:06

Zijn jullie met hulpmiddelen gestopt of gewoon opgehouden? Ik heb nu lang weekend en stop vanaf morgen in de hoop dat de lichamelijke ontwenningsverschijnselen maandag over zijn.

Ik heb wel champix in huis maar dat durf ik niet te nemen. Ik moet voor mijn werk veel km's in de auto zitten en er staat dat het van invloed kan zijn op je concentratievermogen. Iemand ervaring?

gohya

Re: Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 21:23

Ik heb een week lang een nicotine pleister gebruikt.Ik zou die eigenlijk 6 weken lang moeten gebruiken,maar dat wilde ik niet,want zo kreeg ik nóg nicotine binnen.
Ontwennigsverschijnselen heb ik totaal niet gehad,en ook lichamelijk ben je er snel overheen.
Het is de geestelijke verslaving! dáár moet je heel sterk voor zijn.
Heel veel succes maikeltje.En als jij persé wil stoppen dan kan je dat!
Zet hem op!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:30

Nou ja, ik moet min of meer wel eigenlijk. Ik moet in juni de Alp d'Huzes op gaan fietsen en ik denk dat het heul lang duurt voor ik boven ben als ik niet stop met roken :')
Bovendien wil ik het al heeel lang, stoppen met roken. Ik ben ooit eerder een jaar gestopt geweest en toen zag ik er een stuk frisser uit. Dat wil ik graag weer terug. En ik wil niet meer afhankelijk zijn, in de stress schieten als het einde van het pakje in zicht komt. Dat je zit te tellen of je net wel of net niet de dag nog doorkomt. Nou ja, dat zullen jullie allemaal wel herkennen. Van de zotte gewoon. :o

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 22:34

Helemaal herkenbaar! Ik raakte gewoon écht in paniek als ik zag dat er geen pakje meer in de la lag.
En mijn gezicht zag er zó grauw uit,de rimpels lagen veel dieper en waren donker.Dat is nu echt zóveel minder! daar ben ik zó blij om.
En idd. net wat je zegt,als jij die berg op wil met de fiets,dan moet je echt stoppen.Want geloof me,grote kans dat je de top niet eens háált als je blijft roken.
En wat dacht je van je huis? dat ruikt ook zóveel frisser!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:49

Er zijn legio voordelen. Maar dat nicotinemonster blijft gevaarlijk. Vriendin van me is 16 jaar!! gestopt geweest en rookt er nu weer vrolijk op los. Het gaat nooit meer uit je systeem vrees ik.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:51

Maikeltje, inderdaad erg herkenbaar.
Ik ben gestopt zonder hulpmiddelen. De lichamelijke ontwenningsverschijnselen vallen heel erg mee. Ik was een paar dagen een beetje "zoekerig" en onrustig. Het duurt langer om het roken uit je hoofd te krijgen. Maar als je er echt achter staat, dan gaat het je lukken. En de Alpe D'Huez opfietsen is een goeie stok achter de deur. Dan zal je het verschil wel gaan merken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 12:17

Stoppen heeft eigenlijk toch ook wel een klein nadeeltje.
Jarenlang word ik niet verkouden en nu wel. Heb een koortslip op 3 plaatsen,ook jarenlang niet meer gehad. ;(
Mja dat weegt niet op tegen de voordelen hoor! :j
Vandaag dag 70 rookvrij. *\o/*

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 13:41

Dat had ik ook Goya. Ik was al in geen jaren ziek geweest, gestopt met roken en ja hoor. Vreselijk beroerd. Maar dat weegt inderdaad niet op tegen de voordelen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:03

Nou mij lukt het toch niet ;( Ik zit er dagelijks aan te denken, samantha je moet toch echt gaan stoppen.
Maar ik kan de stap gewoon niet zetten :( ook al had ik zo'n goede reden, mn nieuwe bijrijdpaard.

Nu ga ik werk zoeken om er nog bij te doen voor extra geld. Is toch niet gezond meer -O-
Ik weet het gewoon niet meer, wil heel graag maar ook net weer niet.
En die net weer niet dat is de oorzaak dat ik niet kan stoppen denk ik...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 18:37

Idd. Samantha,dat kleine beetje 'net weer niet' is het probleem.
Ik zei je al via PB dat jij er nog niet aan toe was,dat je het nog niet écht wil.
En zo lukt het je zeker niet.Wacht gewoon op de dag dat je er wél 100% aan toe bent.En die dag komt er echt hoor.Bij mij heeft het een jaar of 8 geduurt voor 'die dag' kwam.

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:45

Alweer 5 maanden gestopt en ook vriendlief zover gekregen......
Bij mij is met een drankje of in de kroeg nog steeds een valkuil.......

Maar ik voel met zoveel beter,alleen die extra kilo s hoeven van mij niet zo.....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 19:09

Voor mij is die extra kilo's alleen maar voordeel.
Heb er nu 6 kilo bij gekregen! kan ik heel goed gebruiken.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:12

gohya schreef:
Idd. Samantha,dat kleine beetje 'net weer niet' is het probleem.
Ik zei je al via PB dat jij er nog niet aan toe was,dat je het nog niet écht wil.
En zo lukt het je zeker niet.Wacht gewoon op de dag dat je er wél 100% aan toe bent.En die dag komt er echt hoor.Bij mij heeft het een jaar of 8 geduurt voor 'die dag' kwam.

Ja inderdaad, hoop alleen dat die 100 % erachter staan, snel komt maar denk het wel.
Heb nog nooit zovaak aan stoppen gedacht dan de laatste tijd.

Maarre ik keek ff in mn inbox, zie geen pb van jou hoor, kan het me ook niet herrineren :o :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 19:16

Ik heb ook gekeken en het klopt,het was iemand anders die ook wilde stoppen,maar die stond er ook niet echt voor de volle 100 achter.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:17

ik ben met de jaarwisseling 2008/2009 gestopt samen met vriend en vader. Vader hield het een week vol (stoppoging 49287758292) maar ik en mijn vriend hebben sindsdien geen sigaret aangeraakt.. cold turkey gestopt en ik heb er zelf totaal geen problemen mee gehad. Gelukkig niets aangekomen maar conditie verbeterde wel direct. Nu ben ik zo'n persoon die zijn neus dicht houd als een roker langsloopt. gatver wat stinken die mensen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 19:22

Goed hoor LenaBaars! en dat ook nog op oud en nieuw.
Nou ja rokers stinken niet, maar ze ruiken. Je ruikt nu heel erg de nicotine.

Sammy en toch had ik je gemailt,ik heb hier een stukje. Iets van 2 pagina's terug staat een stukje.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 19:23

Dit stukje.
Ik zei tegen Sammy.Jij bent nog niet op het punt dat je écht wil stoppen.
Je wil wel stoppen,maar je wil om te stoppen is er nog niet.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:51

Jammer Sammy dat het nu niet is gelukt. Ooit komt de dag dat je er aan toe bent. Ik heb er ook jaren over gedaan.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:26

Ik ben echt gestopt. Afgelopen donderdag. Vanochtend eerste beproeving gehad aan de bar op de manege waar gewoon gerookt mag worden, dat ging goed. Vanmiddag was ik bij mijn vader die altijd een presenteerdoosje marlboro's heeft (mijn favo merk) voor het bezoek. En kunnen weerstaan! Vanavond heb ik een feest waar gerookt wordt maar ik denk dat ik dat ook wel kan handelen. Ik weet waar ik het voor doe. Komende week ga ik mezelf tracteren op een nieuwe sportoutfit. Dus goeie loopschoenen en een fijn pak om in te trimmen. Dat heb ik nog van toen ik 16 was en nog aan atletiek deed. Maar ik vind dat ik dat wel eens mag vernieuwen en dan hoop ik dat sport (naast mijn paardjes) mijn nieuwe verslaving wordt.

Maar dat rare gevoel in mijn hoofd en dat het lijkt of alles in een waas gebeurt, ik hoop dat dat snel over is....

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:29

Goed bezig allemaal!!!
Om me heen hoor ik ook heel veel rokers die willen stoppen,maar het komt er nooit van.....
Nu de sigaretten ineens zo duur worden gaan er nu toch echt serieuze stoppogingen ondernomen worden!

Ik kan alleen maar zeggen succes,waar een wil is is een weg!!!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 20:49

Houd vol maikeltje! dat rare gevoel in je hoofd word elke dag minder en minder.
Met veel moeite heb ik dat doorstaan,en daarna werd het alleen maar steeds makkelijker.
Als je stopt met roken mag je altijd iets voor jezelf kopen,gewoon als kadootje!
Dat geld wat je bespaart daar koop je dan mooi je nieuwe trim outfit van.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:07

Ja precies! Ik ga gewoon mijn hele leefgewoonte omgooien. Ipv koffie met een peuk 's ochtends op mijn vrije dagen trimmen. Ik weet van vroeger dat dat trimmen ook een stofje in je hoofd aanmaakt waardoor je je lekker gaat voelen. En dan als beloning naderhand alleen een bakkie koffie, zonder peuk.

Maar dat gevoel in je hoofd is vervelend. Ik weet dat het over is als ik 1 peukie op zou steken maar dat gaan we nie doen :D

En sliep jij in het begin ook zo slecht? Ik ben ieder uur wakker, hen hartkloppingen en het lijkt of mijn adem niet normaal doorgaat 's nachts... Heel irritant.

Maar ook dat gaat een keer over...

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:14

@ goyha, oh ja klopt :)

Maar inderdaad ik moet gewoon wachten tot ik er echt klaar voor ben.
Hopelijk gebeurd het snel, al rook ik nu welminder, word soms ook misselijk van mn peuk.
Met uitgaan rook ik niet zoveel omdat je naar buiten moet :P En ik vind het veel te koud voor naar buiten te gaan :D op school rook ik dus ook niet zoveel.
Alleen thuis rook ik erg veel.

@ mdkaatje, ja ik hoop toch wel dat het snel gaat gebeuren, ik rook nu al ong 14 jaar ( ben eruug vroeg begonnen :oo := ) maar hoe vaak ik nu denkaan stoppen heb ik nog niet gehad...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 21:51

maikeltje
Ja ik sliep ook héél slecht,werd ook meerdere keren wakker in de nacht.
Ik had ook 6 dagen geen ontlasting,maar verder geen last van gehad.En veel eten he,vooral in het begin.
Ik was na een maand ongeveer die drang naar een peuk bij de koffie kwijt.En iets later ook s'avonds na het eten.Ik heb nu nog af en toe dat ik naar een peuk verlang.
Ik kan je zeggen,ik had het héél erg zwaar de eerste weken.
Ik dacht ook bij dat rot gevoel in me hoofd,als ik nou 1 trekje neem dan is dat weer weg.
Maar dat ene trekje maakt je systeem weer klaar wakker en wil je meer en je drang word weer aan gesterkt.
Daarbij wat schiet je ermee op van 1 trekje of 1 peukje? niets toch?

Alle klachten die je nu hebt horen erbij,je lichaam word gezuivert en ja daar horen ongemakken bij.