test negatief, toch zwanger??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:18

Over de gewichtstoename, dat is geen 14 maar gemiddeld 12 kg voor de Nederlandse vrouw (bron: Heineman, obstetrie en gynaecologie, 2012).
Hiervan is 5 kg voor het kind (kind en placenta) en 7 kg voor de moederlijke weefsels. In totaal bestaat de 12 kg voor 7 kg uit water, 4 kg uit vet en 1 kg uit eiwit.
Bij magere vrouwen is de gemiddelde gewichtstoename slechts een kg of 7.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:23

anneliesdj schreef:
Dat is toch ook niet wat ik zeg?? Het is een uit onderzoek geconstateerd gemiddelde, dus helemaal niet op mijn ervaring gebaseerd maar juist op die andere miljarden vrouwen op de planeet :)*

Jij reageert hier op met die 14 kilo:

Kwanyin schreef:
Nee, dat heeft de maken met hoe de baby ligt. Sommige vrouwen krijgen echt nauwelijks een buikje, ookal zijn ze niet fors gebouwd. En dat beetje wat er te zien is, valt dan gewoon te wijten aan bv de slechte eetgewoonten van de laatste tijd.

Ik zou niet weten wat je met "vrouwen komen gemiddeld 14 kilo" bij anders zou bedoelen dan dat het bij een maatje 38 toch wel zeker te zien moet zijn...en ik reageer er enkel op dat het inderdaad nog steeds kan zijn dat een maatje 38 niet zo spectaculair bijkomt om zich echte vraagtekens te gaan stellen. Als je het anders bedoelt had mijn excuses, maar zo vat ik je berichten toch op.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:32

Ympi schreef:
Pieteritus1 schreef:
Dat ontpillen is onzin... Ik heb 15 jaar de pil geslikt, waarvan 12 jaar nagenoeg continue wegens endometriose.
Ben gestopt met de pil in juni en in juli was ik zwanky. Bij zwangerschap 2 ook direct raak na stoppen met pil en bij zwangerschap (helaas miskraam) 3 had ik geen pil geslikt en was het ook gelijk raak.
Dus ontpillen is m.i. kwats.

Dat is wel héél kort door de bocht en behoorlijk kwetsend voor mensen die wél moeten ontpillen. En nu zwijg ik weer ;(

Er zijn inderdaad vrouwen waarbij het langer duurt voordat de eigen cyclus weer opgang is gekomen.
Soms duurt het ook even voordat je weer gewoon ongestelt wordt.

Heb ik ook geen last van gehad. 2 keer eerste shot raak. Ik had ook zo'n 15 jaar de pil geslikt.

Ik ben overigens een maatje 36 en of je het kon zien dat ik zwanger was. Ik zag eruit of ik een skippybal had ingeslikt. :x
Als ik in bad zat zag je zo ongeveer armen en benen voorbijkomen in die buik. Ik had het idee dat ze daar soms aan het tapdansen waren...of dachten dat ze op een boxgala waren...

Forcalquier

Re: test negatief, toch zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:54

Oke ik meld me ook.

Ik was 20 toen ik dwars door de pil zwanger raakte, kwam er pas bij 4,5 maand achter door een bezoek aan huisarts.
Ik heb tijdens mijn vakantie in Salou een virus opgelopen,deze werd met de dag heftiger tot ik tijdens het overgeven bloed begon te spugen. Eenmaal (vervroegd terug) in NL direct naar de huisarts gegaan en onderzoek gehad. Conclusie: 4,5 maand zwanger en een flink virus.
Tijdens die 4,5 maand had ik ook gewoon een menstruatie,dit schijnt best vaak voor te komen en heeft aangehouden tot ik ong. 6 maanden zwanger was.

Tijdens mijn hele zwangerschap in totaal 8 kilo aangekomen,dit had ook te maken met het virus waar ik flink van was afgevallen. Bij mij zag je ook amper wat,heb mijn gewone maat 38 tot de dag van bevalling gedragen.Ook in mijn omgeving stonden mensen verbaasd te kijken toen ik in eens met een kinderwagen voorbij kwam,het was niemand opgevallen dat ik zwanger was.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:54

piewie schreef:
hier ook iemand die geen buik gehad heeft. Loop nu door het dorp en zeggen ze goh wat leuk dat je oppast op je nichtje en als ik dan zeg dat het van mezelf is, was jij zwanger dan????

Ik kreeg een buik toen ik 37wk zwanger was, maar toen moest ik plat liggen ivm hoge bloeddruk etc Ik wist wel dat ik zwanger was, maar werd ook gewoon ongi

ps ik heb ook gewoon mt 40 hoor. Niet dik dus!

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:58

Ympi schreef:
Pieteritus1 schreef:
Dat ontpillen is onzin... Ik heb 15 jaar de pil geslikt, waarvan 12 jaar nagenoeg continue wegens endometriose.
Ben gestopt met de pil in juni en in juli was ik zwanky. Bij zwangerschap 2 ook direct raak na stoppen met pil en bij zwangerschap (helaas miskraam) 3 had ik geen pil geslikt en was het ook gelijk raak.
Dus ontpillen is m.i. kwats.

Dat is wel héél kort door de bocht en behoorlijk kwetsend voor mensen die wél moeten ontpillen. En nu zwijg ik weer ;(

Daar moet ik het mee eens zijn... Ik moest ook ontpillen -O- Niet ieder lichaam werkt hetzelfde

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:00

piewie schreef:
piewie schreef:
hier ook iemand die geen buik gehad heeft. Loop nu door het dorp en zeggen ze goh wat leuk dat je oppast op je nichtje en als ik dan zeg dat het van mezelf is, was jij zwanger dan????

Ik kreeg een buik toen ik 37wk zwanger was, maar toen moest ik plat liggen ivm hoge bloeddruk etc Ik wist wel dat ik zwanger was, maar werd ook gewoon ongi

Heb je toevallig een foto van toen je zwanger was? Ik ben echt heel benieuwd hoe dat er dan uit ziet 8-) Had wel een collega waar je het niet bij zag maar die had geen kleine maat en wijde kleren.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:01

Maar hoe weet je zeker dat het komt omdat je moest ontpillen en niet gewoon dat je een beetje pech had en het daarom zo langer duurt? Het lijkt mij dat vrouwen die altijd bv een condoom hebben gebruikt ook niet altijd direct in de eerst drie maanden of zelfs langer zwanger geraken. Kan je ergens testen of je tijdelijk onvruchtbaar bent door langdurig pilgebruik?

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:04

Kwanyin schreef:
Maar hoe weet je zeker dat het komt omdat je moest ontpillen en niet gewoon dat je een beetje pech had en het daarom zo langer duurt? Het lijkt mij dat vrouwen die altijd bv een condoom hebben gebruikt ook niet altijd direct in de eerst drie maanden of zelfs langer zwanger geraken. Kan je ergens testen of je tijdelijk onvruchtbaar bent door langdurig pilgebruik?

Als je voor de pil cycli had van 28 dagen en na de pil ineens van 60 dagen plus lijkt het mij vrij logisch dat het aan de pil lag toch? :?

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:04

DaphneR93 schreef:
piewie schreef:

Heb je toevallig een foto van toen je zwanger was? Ik ben echt heel benieuwd hoe dat er dan uit ziet 8-) Had wel een collega waar je het niet bij zag maar die had geen kleine maat en wijde kleren.

ik heb ze wel ergens, maar dan moet ik es ff checken, kom ik dadelijk op terug.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:05

Kwanyin schreef:

Tja ik heb een goede huisarts die zulke dingen niet voor niks zegt en ik ben dik een half jaar gestopt met de pil nu maar ben nog niet zwanger ondanks het vele en op de juiste tijden klussen. Bij mijn dochter was het in 1 x raak om het zo maar te zeggen.
Net als ik net ook al zei ieder lichaam werkt en reageert anders.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:40

Het ontpillen is onzin, een hele hardnekkige fabel die rondwaart. Het klopt inderdaad dat sommige vrouwen na langdurig pilgebruik een licht ontregelde cyclus kunnen hebben, maar dit is een hele kleine minderheid en ook die vrouwen hebben tijdens hun eerste ovulatie na de pil kans om zwanger te worden. Meteen na het stoppen met de pil heb je evenveel kans om zwanger te worden als iemand die nog nooit de pil heeft gebruikt.
Het niet direct zwanger worden licht aan hele andere dingen dan het ontpillen. Niet iedere bevruchte eicel is levensvatbaar (groot percentage is dit zelfs). Grote chromosoomafwijkingen bij het embryo leiden in de eerste paar dagen al tot sterfte. Een infectie die de moeder doormaakt kan oorzaak zijn van een ongemerkte abortus in de eerste maand. Stress waardoor de cyclus wat ontregeld is en ga zo maar door.

Edit: @Krissie, ik weet niet hoe oud jouw huisarts is, maar de nieuwe generatie huisartsen (waaronder ik) leert het anders.
Laatst bijgewerkt door InekeH87 op 09-01-13 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:41

InekeH87 schreef:
Het ontpillen is onzin, een hele hardnekkige fabel die rondwaart. Het klopt inderdaad dat sommige vrouwen na langdurig pilgebruik een licht ontregelde cyclus kunnen hebben, maar dit is een hele kleine minderheid en ook die vrouwen hebben tijdens hun eerste ovulatie na de pil kans om zwanger te worden. Meteen na het stoppen met de pil heb je evenveel kans om zwanger te worden als iemand die nog nooit de pil heeft gebruikt.
Het niet direct zwanger worden licht aan hele andere dingen dan het ontpillen. Niet iedere bevruchte eicel is levensvatbaar (groot percentage is dit zelfs). Grote chromosoomafwijkingen bij het embryo leiden in de eerste paar dagen al tot sterfte. Een infectie die de moeder doormaakt kan oorzaak zijn van een ongemerkte abortus in de eerste maand. Stress waardoor de cyclus wat ontregeld is en ga zo maar door.

Ik heb mijn eerste en tweede cyclus na pil geen eisprong gehad, ontpillen dus... Zullen we er een dokter bij halen? :-)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:09

Citaat:
Dat is toch ook niet wat ik zeg?? Het is een uit onderzoek geconstateerd gemiddelde, dus helemaal niet op mijn ervaring gebaseerd maar juist op die andere miljarden vrouwen op de planeet :)*

Je geeft dan toch zelf al antwoord op de vraag of iemand zwanger kan zijn terwijl diegene amper aankomt?
Dat getal van jou is zoals je zegt een gemiddelde... Dus als ik 1 kilo aankom en jij 27, komen we samen gemiddeld elk 14 kilo aan maar is het bij mij niet te zien en bij jou wel.

Anyway, ts: ik lees dat een eventuele zwangerschap niet gepland is maar wel gewenst. Als je daadwerkelijk zwanger bent wens ik jou en je partner ontzettend veel succes en plezier met de zwangerschap en jullie kindje!
Mocht het wat anders zijn: dan hoop ik dat je er achter komt wat het is en dat het te verhelpen is :)

Edit:ho dat quoten gaat een een beetje mis

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:13

Kwanyin schreef:

Uit onderzoek is wel gebleken dat er een groep vrouwen is waarbij de eisprong langer uitbleef na pilgebruik.
Dat kan tot wel een paar maanden duren.

Maar er kunnen inderdaad ook tig andere redenen zijn waarom je niet direct zwanger wordt.

Ik geloof dat er nu ook een test is waarmee je kan testen of je vruchtbare periode er aan komt.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:21

ik ben heel benieuwd ! als ik het zo lees zou ik het niet gek vinden als je zwanger blijkt te zijn
waarom hebben ze niet meteen een echo gedaan? mijn schoonzusje kreeg een urinetest en meteen door voor een echo...
maar goed je zal het snel zeker weten nu ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:42

Kwanyin schreef:
Ik zou niet weten wat je met "vrouwen komen gemiddeld 14 kilo" bij anders zou bedoelen dan dat het bij een maatje 38 toch wel zeker te zien moet zijn...

Ja dat bedoel ik ook wel maar dan moet je niet zeggen dat ik niet geloof dat het bij anderen anders is dan bij mijzelf ;)

Maar dat terzijde, er zijn zoveel dingen die in je lichaam veranderen als je zwanger bent, er kan een hele waslijst van gemaakt worden. Daarvan zijn veel dingen op zichzelf al vreemd genoeg om daar flinke vraagtekens bij te hebben, laat staan meerdere tegelijk.
Dus nee, ik kan het me niet voorstellen dat je er niets van merkt.
Dat zal dan eerder bewust negeren van bepaalde signalen zijn omdat je te druk bent met andere dingen om 'ziek' te zijn.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:16

Wilt er mischien mensen op me vraag beantwoorden?

Als je niet weet dat je zwanger ben dan kom je toch wel aan of niet?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:18

Nee hoor je hoeft niet aan te komen, er zijn zelfs mensen die afvallen tijdens de zwangerschap.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:22

mijn buurvrouw is op dit moment 21 weken zwanger en je ziet echt helemaal niets aan haar!
ik vraag me wel eens af waar die kleine zich bevind maar het is er toch echt hahaha
ze is in gewicht bijna niets aangekomen nog, echt onzichtbaar.

en ook andere kwaaltjes hoef je echt geen last van te hebben hoor ;)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:29

En vooral in het begin kan je afvallen. Bijvoorbeeld als je misselijk bent of door de zwangerschap verminderde eetlust hebt. Ik ben 6 kilo afgevallen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:29

anneliesdj schreef:
Kwanyin schreef:
Ik zou niet weten wat je met "vrouwen komen gemiddeld 14 kilo" bij anders zou bedoelen dan dat het bij een maatje 38 toch wel zeker te zien moet zijn...

Ja dat bedoel ik ook wel maar dan moet je niet zeggen dat ik niet geloof dat het bij anderen anders is dan bij mijzelf ;)

Maar dat terzijde, er zijn zoveel dingen die in je lichaam veranderen als je zwanger bent, er kan een hele waslijst van gemaakt worden. Daarvan zijn veel dingen op zichzelf al vreemd genoeg om daar flinke vraagtekens bij te hebben, laat staan meerdere tegelijk.
Dus nee, ik kan het me niet voorstellen dat je er niets van merkt.
Dat zal dan eerder bewust negeren van bepaalde signalen zijn omdat je te druk bent met andere dingen om 'ziek' te zijn.

Maar dan nog steeds, dat iemand last heeft van allerlei dingen wil niet zeggen dat iemand anders dat ook heeft. Er zijn ook vrouwen die nauwelijks tot geen last hebben, en dat beetje wat ze al eens kunnen hebben is gewoon "een beetje maagklachten van iets verkeerd gegeten" of "een beginnend griepje". Ik heb laatst nog een zwangerschapsvervanging gedaan. Bij haar zag je het nu wel overduidelijk aan haar buik. Maar kwaaltjes? Heeft de hele zwangerschap nergens last van gehad, alleen op het allerlaatste wat dikkere voeten.
Terwijl er ook vrouwen zijn die bij dag een al liggen te spugen en negen maanden lang hun bed nauwelijks uitkunnen omdat ze zo ziek en ellendig zijn. Het kan langs twee kanten naar uitersten gaan, of nauwelijks tot geen klachten tov het gemiddelde, of alle klachten van de hele waslijst en vaak er nog wat extra erbovenop :) .

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:30

TS? Heb je ondertussen al nieuws?

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:46

ben benieuwd naar TS...

ik zelf wist met 3 weken dus een week voor mn periode al dat ik zwanger was, ik had een ultra gevoelige test gedaan, via internet besteld, ik zat toen op een ondergewicht (1.84m en 56kg) ik kwam heel snel aan, 1kg per week! op het laatst kwam ik nog nauwelijks aan, aan het einde was ik zo`n 80kg, ik heb buiten vreetbuien nooit ergens last van gehad, en heb gewoon alles gedaan wat ik altijd deed, natuurlijk wel met enige voorzichtigheid. alles top verlopen...

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:46

dames... misschien een topic starten over de noodzaak of onzin van het ontpillen? :P

TS: hoop dat je snel duidelijkheid hebt :) dan weten jullie tenminste waar jullie aan toe zijn...