Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
anneliesdj schreef:Dat is toch ook niet wat ik zeg?? Het is een uit onderzoek geconstateerd gemiddelde, dus helemaal niet op mijn ervaring gebaseerd maar juist op die andere miljarden vrouwen op de planeet
Kwanyin schreef:Nee, dat heeft de maken met hoe de baby ligt. Sommige vrouwen krijgen echt nauwelijks een buikje, ookal zijn ze niet fors gebouwd. En dat beetje wat er te zien is, valt dan gewoon te wijten aan bv de slechte eetgewoonten van de laatste tijd.
Ympi schreef:Pieteritus1 schreef:Dat ontpillen is onzin... Ik heb 15 jaar de pil geslikt, waarvan 12 jaar nagenoeg continue wegens endometriose.
Ben gestopt met de pil in juni en in juli was ik zwanky. Bij zwangerschap 2 ook direct raak na stoppen met pil en bij zwangerschap (helaas miskraam) 3 had ik geen pil geslikt en was het ook gelijk raak.
Dus ontpillen is m.i. kwats.
Dat is wel héél kort door de bocht en behoorlijk kwetsend voor mensen die wél moeten ontpillen. En nu zwijg ik weer

piewie schreef:hier ook iemand die geen buik gehad heeft. Loop nu door het dorp en zeggen ze goh wat leuk dat je oppast op je nichtje en als ik dan zeg dat het van mezelf is, was jij zwanger dan????
Ik kreeg een buik toen ik 37wk zwanger was, maar toen moest ik plat liggen ivm hoge bloeddruk etc Ik wist wel dat ik zwanger was, maar werd ook gewoon ongi
Ympi schreef:Pieteritus1 schreef:Dat ontpillen is onzin... Ik heb 15 jaar de pil geslikt, waarvan 12 jaar nagenoeg continue wegens endometriose.
Ben gestopt met de pil in juni en in juli was ik zwanky. Bij zwangerschap 2 ook direct raak na stoppen met pil en bij zwangerschap (helaas miskraam) 3 had ik geen pil geslikt en was het ook gelijk raak.
Dus ontpillen is m.i. kwats.
Dat is wel héél kort door de bocht en behoorlijk kwetsend voor mensen die wél moeten ontpillen. En nu zwijg ik weer
Niet ieder lichaam werkt hetzelfde piewie schreef:piewie schreef:hier ook iemand die geen buik gehad heeft. Loop nu door het dorp en zeggen ze goh wat leuk dat je oppast op je nichtje en als ik dan zeg dat het van mezelf is, was jij zwanger dan????
Ik kreeg een buik toen ik 37wk zwanger was, maar toen moest ik plat liggen ivm hoge bloeddruk etc Ik wist wel dat ik zwanger was, maar werd ook gewoon ongi
ps ik heb ook gewoon mt 40 hoor. Niet dik dus!
Had wel een collega waar je het niet bij zag maar die had geen kleine maat en wijde kleren. Kwanyin schreef:Maar hoe weet je zeker dat het komt omdat je moest ontpillen en niet gewoon dat je een beetje pech had en het daarom zo langer duurt? Het lijkt mij dat vrouwen die altijd bv een condoom hebben gebruikt ook niet altijd direct in de eerst drie maanden of zelfs langer zwanger geraken. Kan je ergens testen of je tijdelijk onvruchtbaar bent door langdurig pilgebruik?

DaphneR93 schreef:piewie schreef:
ps ik heb ook gewoon mt 40 hoor. Niet dik dus!
Heb je toevallig een foto van toen je zwanger was? Ik ben echt heel benieuwd hoe dat er dan uit zietHad wel een collega waar je het niet bij zag maar die had geen kleine maat en wijde kleren.
Kwanyin schreef:Maar hoe weet je zeker dat het komt omdat je moest ontpillen en niet gewoon dat je een beetje pech had en het daarom zo langer duurt? Het lijkt mij dat vrouwen die altijd bv een condoom hebben gebruikt ook niet altijd direct in de eerst drie maanden of zelfs langer zwanger geraken. Kan je ergens testen of je tijdelijk onvruchtbaar bent door langdurig pilgebruik?
InekeH87 schreef:Het ontpillen is onzin, een hele hardnekkige fabel die rondwaart. Het klopt inderdaad dat sommige vrouwen na langdurig pilgebruik een licht ontregelde cyclus kunnen hebben, maar dit is een hele kleine minderheid en ook die vrouwen hebben tijdens hun eerste ovulatie na de pil kans om zwanger te worden. Meteen na het stoppen met de pil heb je evenveel kans om zwanger te worden als iemand die nog nooit de pil heeft gebruikt.
Het niet direct zwanger worden licht aan hele andere dingen dan het ontpillen. Niet iedere bevruchte eicel is levensvatbaar (groot percentage is dit zelfs). Grote chromosoomafwijkingen bij het embryo leiden in de eerste paar dagen al tot sterfte. Een infectie die de moeder doormaakt kan oorzaak zijn van een ongemerkte abortus in de eerste maand. Stress waardoor de cyclus wat ontregeld is en ga zo maar door.
Citaat:Dat is toch ook niet wat ik zeg?? Het is een uit onderzoek geconstateerd gemiddelde, dus helemaal niet op mijn ervaring gebaseerd maar juist op die andere miljarden vrouwen op de planeet

Kwanyin schreef:Maar hoe weet je zeker dat het komt omdat je moest ontpillen en niet gewoon dat je een beetje pech had en het daarom zo langer duurt? Het lijkt mij dat vrouwen die altijd bv een condoom hebben gebruikt ook niet altijd direct in de eerst drie maanden of zelfs langer zwanger geraken. Kan je ergens testen of je tijdelijk onvruchtbaar bent door langdurig pilgebruik?
Kwanyin schreef:Ik zou niet weten wat je met "vrouwen komen gemiddeld 14 kilo" bij anders zou bedoelen dan dat het bij een maatje 38 toch wel zeker te zien moet zijn...

anneliesdj schreef:Kwanyin schreef:Ik zou niet weten wat je met "vrouwen komen gemiddeld 14 kilo" bij anders zou bedoelen dan dat het bij een maatje 38 toch wel zeker te zien moet zijn...
Ja dat bedoel ik ook wel maar dan moet je niet zeggen dat ik niet geloof dat het bij anderen anders is dan bij mijzelf
Maar dat terzijde, er zijn zoveel dingen die in je lichaam veranderen als je zwanger bent, er kan een hele waslijst van gemaakt worden. Daarvan zijn veel dingen op zichzelf al vreemd genoeg om daar flinke vraagtekens bij te hebben, laat staan meerdere tegelijk.
Dus nee, ik kan het me niet voorstellen dat je er niets van merkt.
Dat zal dan eerder bewust negeren van bepaalde signalen zijn omdat je te druk bent met andere dingen om 'ziek' te zijn.
.