Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
phormicola schreef:Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zo dood is na een rondje Shred
Raponsje, ik heb een rare vraag en ik heb al rondgegoogled, maar daar geeft iedereen alleen maar lacherige antwoorden
Bij de jumping jacks en jump rope heb ik het gevoel dat m'n hersenen in m'n schedel op en neer stuiteren. Het is een klikkend gevoel aan de achterkant van m'n hoofd en als het heel erg is krijg ik er hoofdpijn van. Daarbij vind ik het ook een eng gevoel
Waar komt dit door en wat kan ik er aan doen?
Heb eerst wel een iets langere warming up gedaan (gewoon weer teruggespoeld naar het begin van de warming up), omdat ik merkte dat er wel iets spierpijn in mijn bovenrug was..
Ik zweette meer dan gisteren volgens mij. Mijn hongergevoel na het sporten valt mee.. Maar eet straks even een peer met een broodje pindakaas en glas jus d organge.

Rebel_Jits schreef:Ik las dat iemand maten ging meten. Ik ga voor de grap voor- en nafoto maken en gewicht voor en na.

) je maten even op:
Vriendlief gilde het bijna uit toen ik voorstelde om zonder donsdeken te slapen
Maar doe nu wel zelf een langere warming-up en cooling-down. Een beetje stretchen vind ik geen cooling-down. Beter ga je dan nog even wat lopen, fietsen of rustig dansen. Dan blijft de doorbloeding langer hoger, zodat afvalstoffen beter worden afgevoerd en voedingsstoffen en zuurstof langer worden aangevoerd. In rust zal deze eerder omlaag gaan, waardoor je dus meer last kunt krijgen van spierpijn.