Verstandskies eruit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:28

Lithya schreef:
Die spuiten hoef je bijna niet te voelen

De prikken vallen inderdaad vreselijk mee..
De eerste vernam ik niet eens, maar die in het gehemelte voelde ik wel.. Die was wat vervelend, maar het is maar even...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:38

Lithya schreef:
Jildau schreef:
Hoe dan? Bij mij was het snijden en trekken. :D

Dan was deze vast niet gewoon volledig doorgebroken, zonder enige gebreken?

Eentje wel maar hoe moet je een kies er anders uithalen? Dat moet toch wel snijden of met een tangetje trekken? Met de losse hand gaat niet lukken denk ik. :D

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:51

Dat is geen mesje geweest maar een hevel, daar wippen ze je kies mee los :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:59

Jurrian1993 schreef:
ooh ik wordt niet blij van dit topic.
Mag 9 jan ook 2 verstandkiezen laten trekken bij de KC. Ben alleen als de dood.
Ook een tandartsen fobie, gelukkig sinds kort wel een fijne tandarts(die zowaar mn gaatjes kan vullen).

hoe gaat het precies(ongeveer) in zijn werk? Wil alles graag van te voren weten, dan valt het achteraf meestal mee :D

Niet hier vragen, maar aan de kaakchirurg of de assistente. Als je zelf iets ondergaat is het (veelal) anders dan de werkelijkheid.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:00

dressagelady schreef:
Dat is geen mesje geweest maar een hevel, daar wippen ze je kies mee los :D

Luxator gaat voor een hevel *D

Eerst tandvlees voorzichtig losmaken en dan met de luxator ruimte om hem eruit te wippen. Beetje mazzel heb je dat boven binnen 2 minuten helemaal klaar.

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:41

Lithya schreef:
Jurrian1993 schreef:
ooh ik wordt niet blij van dit topic.
Mag 9 jan ook 2 verstandkiezen laten trekken bij de KC. Ben alleen als de dood.
Ook een tandartsen fobie, gelukkig sinds kort wel een fijne tandarts(die zowaar mn gaatjes kan vullen).

hoe gaat het precies(ongeveer) in zijn werk? Wil alles graag van te voren weten, dan valt het achteraf meestal mee :D

Niet hier vragen, maar aan de kaakchirurg of de assistente. Als je zelf iets ondergaat is het (veelal) anders dan de werkelijkheid.

Daar krijg ik geen antwoord of althans, ze zeggen bij alles dat het mee valt, dat je het vrijwel niet voelt. Net als mijn tandarts, en de KNO arts die een abces uit mn keel moest verwijderen. Eerlijk antwoord geven kunnen ze blijkbaar niet. Daarvoor hoor ik graag andermans ervaring;)

Ellen_1990

Re: Verstandskies eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:45

Jurrian, voor iedereen is de ervaring anders... Ik heb zelf eigenlijk geen problemen met de tandarts of KC. dus kan niet over je angst e.d oordelen..
Ik heb er 3 verstandskiezen uit nu, 2 onder, 1 boven..
De boven vond ik het vervelendste, maar die zat helemaal achterin mijn kaak, bijna op de scharnier..
Alleen de prik in het gehemelte heb ik gevoeld, die andere niet... Die in het gehemelte is ook wat vervelender..
Na tijd had ik weinig last, de afgelopen week veel (is 12/12/12 eruit gehaald) maar sinds vandaag helemaal niets meer!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:50

Is voor iedereen anders. Soms komt een kies er makkelijk uit en doet de patiënt of het een hele zware opgave was. Andere keer is het een boel knutselwerk en vond de patiënt. De behandeling enorm meevallen. Boven hoor je alles goed, omdat het zo dicht bij je oor ligt. Onder merk je het drukken op en onder je kaak. Duwen blijf je altijd voelen en geluid blijf je altijd horen, scherpe pijn moet er af zijn. Dat is hoe inkjet uitleg. Als er scherpe pijn gevoeld wordt, probeer ik het bij te verdoven.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:53

Is echt elke keer anders. Mijn eerste kies was er in 10 minuten uit, daar deed de verdoving meer pijn dan de tand zelf. De tweede heb ik toch dik een uur voor moeten zitten :') Vond de 'operatie' zelf niet eng, alleen de nasmaak is erg vies. De verdoving zit er zo in maar is gewoon even heel ff pijnlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:00

Idd je kan oorpijn krijgen , hoeft niet maar ik had er wel last van.

vandaag mijn 2de week zonder VK :') , nog voel ik wat maar veel minder *\o/* Is bijna weg :D , de rekening kreeg ik vandaag en dat viel mee :)

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:14

Echt heel vaag, vanmorgen had ik nog steeds dat loshangend stukje tandvlees waar m'n verstandskiezen eruit zijn. Op een gegeven moment kwam het laatste gedeelte van de hechting los en heb ik dat uitgespuugd en nu kom ik met m'n tong niet meer bij dat stukje tandvlees want er zit een bobbel die overigens geen pijn doet oid.

Iemand hier die het herkent?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:47

Ik moet zaterdag mijn kies laten trekken... en stress hem nu al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:50

Wees zen :(:) Het is een kwestie van verdoven en trekken , de pijn erna hangt van de persoon af :) (ik had 2.5 week last van napijn zo ongeveer )

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 15:01

Ik ben afgelopen vrijdag geweest, maar ik had helaas weer flinke pech..
Heb ijzersterke tanden, nooit geen problemen mee, maar ja die tanden van mij zijn dus zo sterk dat ze ze er niet uit kregen, met name onder, dus toen moesten ze boren en doen om vervolgens de hele ochtend met een icepak op m'n gezicht te zitten om een niet te dik gezicht te krijgen.. Was echt een hel.. Maar ja ik ben helaas altijd zo'n pechhebber als het op deze dingen aankomt :+ ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:39

:') Klinkt wel horror :(:)

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:54

Was het voor mij ook haha. Maar gelukkig, het is nog geen week geleden en heb er al bijna geen last meer van. Het is alleen nog een beetje een zeurend pijntje, maar stelt gelukkig niet meer zoveel voor :)

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 19:00

dressagelady schreef:
Tandpasta erop heeft echt 0,0 nut. Waar heb je mee gegorgeld? Je kunt ook even een schep zout in een glas water doen en daar goed mee spoelen als je geen spoelmiddel van je tandarts hebt meegekregen

spoelen heeft geen nut want je komt niet in de wond,
als je er heel veel pijn aan hebt dan moet je je tandarts even weer opbellen en dan kunnen zij het uitspoelen met een spuitje,

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 19:10

Ellen_1990 schreef:
De verdoving in je gehemelte voel je inderdaad meer als in je kaak...

dit komt omdat het tandvlees strakker tegen je gehemelte aanligt dat bij je kaak aan de wangzijde.
het wordt onderdruk uitelkaar gedrukt en dat geeft de pijn want het rekt niet zo mee als je slijmvlies aan je wangzijde

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 00:06

SummerLess schreef:
dit komt omdat het tandvlees strakker tegen je gehemelte aanligt dat bij je kaak aan de wangzijde.
het wordt onderdruk uitelkaar gedrukt en dat geeft de pijn want het rekt niet zo mee als je slijmvlies aan je wangzijde

Bij sommige mensen rekt het best wel aardig en die voelen dan niets of nauwelijks wat.

Waterstofperoxide 3%, mengen met water dat je 50/50 krijgt. Gaasje erin drenken en daarop dichtbijten wil ook helpen om de ontsteking te verminderen/ weg te nemen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:32

Zo, mijn kies is eruit. Moet toegeven dat ik het niet echt bijzonder vond na afloop, 5 minuten werk gehad. Alleen nu bloed het nog na 1 uur en een kwartier... en er begint een hoofdpijn op te spelen...

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:13

ik moet ze er ook uit laten halen, al een jaar := maar ik durf echt niet.. heb gezegd dat ik het niet doe totdat ik er veel last van ga krijgen.. brr heb echt nare ervaringen met de tandartsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:35

:(:) Ik begin nu last te krijgen van de andere kant :') Eerst moet mijn buik maar in orde zijn dan mag die eruit -O-

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 02:20

love_Soraya schreef:
brr heb echt nare ervaringen met de tandartsen

Door niet te gaan zullen de ervaringen alleen maar naarder worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 11:38

Ik had mijn berichtje in een verouderd topic geplaatst.
Dus ik plaats even een quote, als jullie het niet erg vinden...

Citaat:
Mijn verstandskiezen komen nu ook door en tot nu toe heb ik op een soort van vervelende hoofdpijn geen last gehad *\o/* Maar laatste kies is nu ook aan het doorkomen en mijn wangen zijn aan de binnenkant helemaal kapot bij die laatste kies. Waarschijnlijk bijt ik continue op mijn wang denk ik. Maar als ik dan in de spiegel kijk, en ik zet mijn tanden op elkaar zit mijn wang er niet tussen (snappen jullie het nog? :+ ).. Dus ik denk dat dit snachts gebeurd in mijn slaap.
Heeft iemand dit ook gehad?? En zijn jullie per direct naar de tandarts gegaan??

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 11:45

fresley schreef:
Mijn verstandskiezen komen nu ook door en tot nu toe heb ik op een soort van vervelende hoofdpijn geen last gehad *\o/* Maar laatste kies is nu ook aan het doorkomen en mijn wangen zijn aan de binnenkant helemaal kapot bij die laatste kies. Waarschijnlijk bijt ik continue op mijn wang denk ik. Maar als ik dan in de spiegel kijk, en ik zet mijn tanden op elkaar zit mijn wang er niet tussen (snappen jullie het nog? :+ ).. Dus ik denk dat dit snachts gebeurd in mijn slaap.
Heeft iemand dit ook gehad?? En zijn jullie per direct naar de tandarts gegaan??

Hoor je veel meer. Je wang heeft die lege ruimte eerst opgevuld en nu kan dat niet meer. Wordt vaak vanzelf beter.