Haar wassen zonder shampoo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Haar wassen zonder shampoo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:51

Ja, want dan gaan de schubben dicht zitten. Maar het is altijd al zo koud in de badkamer, dus ga ik niet ook nog met koud water afspoelen, brrr!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:56

Ik haat het ook :+ soms doe ik het wel

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:02

Wat een topic en wat een zweverige argumente worden hier genoemd :+

Ik wens jullie succes met je vette haar!

Mij niet gezien :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:08

Er is toch ook een keer een onderzoek geweest dat mensen hun haar 8 weken niet mochten wassen ofzo, maar vanaf toen kregen ze gewoon nooit meer vet haar en hadden ze ook geen shampoo meer nodig na die 8 weken, dat is wel awesome

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:33

Ik vraag me nu alleen af hoe het moet bij de kapper. Daar wassen ze ook je haar, met shampoo, voordat ze het knippen...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:48

Mijn haar is nu ook vet (en compleet in staartmodel, als ik ze loslaat heb ik ze tot mn oren stijl, erna naar de zijkant... :')) dus ik laat ze ook fijn in een staart. Maandag gewassen en zaterdag ná het rijden was ik ze weer, ik ga ze voor school niet netjes doen en zaterdag avond ben ik pas bij mijn vriend... Zo ben ik dan wel weer, maar helemaal niet wassen...? Brr.

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:11

Ik was mijn haar 1x om de 2 dagen, behalve als ik er niets mee heb gedaan, en niet bij de paarden geweest ben (vp me vaste dagen dus ga niet elke dag).

In het weekend en in de vakanties als ik toch gewoon thuis zit laat ik mijn haar lekker vettig worden, dus dan was ik het bv is een week niet. (in de vakantie)

Het af en toe vettig laten worden van je haar is juist heel gezond! En waarom niet als er niemand is die er last van kan hebben omdat je toch alleen thuis zit?

Maar met school was ik me netjes 1x in de 2 dagen (en soms 3) :)

Ik heb ook lang haar en gebruik zo van de conditioner en gewone shampoo in 1. Ik krijg altijd complimenten over mijn glanzende haar en dat het zo zacht was (toen ik op mijn nieuwe school kwam en ze ontdekten dat mijn haar zo zacht was bleven ze het maar aanraken :') )
Maar de eerste dag na het wassen kan ik er dus echt niets mee, dan is het veel te zacht. Wil ik iets in mijn haar doen dan kan ik dit pas de de dag doen en als ik het wil krullen moet ik zelfs 3 dagen wachten (na 3 dagen begint het ene beetje vettig te worden aan mijn haarlijn)

Ik zou het echt niet kunnen me zonder zeep en shampoo te wassen!
Maar het is iedereen zijn eigen keuze!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:12

wel leuk om me zelf hier in te vinden. Ik was mijn haar bij voorkeur ook zo min mogelijk... En was mijn lijf zelde met zeep. Of ik moet echt iets heel erg vies gedaan hebben.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:19

Ik was het om de dag, en soms vaker als ik heb gereden of stallen uit heb gemest. Gewoon een goeie shampoo gebruiken die bij je haar en huid type past. Is soms net even zoeken. :) Niet wassen vind ik maar vies eigenlijk, vooral als je met paarden bezig bent en een cap of petje draagt...

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:32

Toen ik jonger was
ik denk een jaar of 14 waste ik wel altijd mijn haar ,maar nooit gebruikte ik nog iets van douchegel of iets ,vond dat altijd zo een onzin
Die shampoo glijd toch ook over heel je huid :p
Dus dat vond ik overbodig ,voelde me altijd fris en ik had een hele gave huid.

Sind ik wel allerlei soorten douchegel ben gaan gebruiken,is mijn huid echt zo slecht geworden ,allergisch,droog
echt niet leuk meer... en niet wassen zit er niet in ,want dan voel ik me niet schoon ,haha

Heel dubbel dus.

Over je haren niet wassen en met paarden bezig zijn of uitgeweest zijn...Dat zou ik niet kunnen .

Dat ruikt zo sterk vind ik ,vooral het naar paard ruiken .
Ik schaamde me altijd rot alsik ineens met de bus moest en "naar paard stonk"
en geen rijkleding(droeg ik trouwens nooit ) droeg om de vreemde lucht te verantwoorden.

Ik kan meniet voorstellen dat de lucht verdwijnt zonder shampoo,maar ik weet het natuurlijk niet ;)

Ik kan me ook wel weer ergens vinden in
"het niet wassen met shampoo"context

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:38

Wat leuk om dit tegen te komen! Ik ben nu sinds een jaar (heel gek gezegd) natuurlijker aan het eten, dus biologisch, veel groenten, geen geraffineerde suikers bladiebla. En op een gegeven moment ga je dan bedenken wat smeer ik eigenlijk allemaal voor troep in mijn haar en op mijn huid? Toen heb ik mijn complete make up tas vervangen door bodyshop en ja ik weet dat dat nog steeds niet geweldig is, maar in ieder geval beter dan sommige anderen. Shampoo heb ik nu ook van hun, conditioner ben ik mee gestopt omdat mijn haar nu van zichzelf klitvrij is en makkelijk doorkambaar (is dat een woord? :+ )

Nu ik dit zo lees denk ik dat ik de shampoo ook gewoon laat staan. Voor degene die kritisch zijn: sinds ik beter eet en meer op alle troep let had ik een enorm droge (hoofd) huid, nu heb ik niet eens meer bodylotion nodig. Ik was amper met zeep, soms met een soort kokosolie die zeepvrij is maar ook gewoon zonder.

Inmiddels heb ik Lush ontdekt, dat schijnt een puur natuurlijk merk te zijn? Ik heb eyeliner van hun, die is fantastisch. Weet niet of ze ook shampoo of iets dergelijks hebben.

Oja en een truc die ik geleerd heb: hoe meer het schuimt, hoe chemischer het is :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 03:07

Lush heeft juist shampoo enzo. Die gebruik ik zelf ook :)

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 03:13

Aah okee, dacht het al ja omdat ze natuurlijk vooral zeep hebben. Maar ik werd zo allergisch van al die sterke geuren door elkaar dat ik het verder niet bekeken heb. En ik vind de eyeliners zo interessant, al die kleurtjes haha. Ga het morgen gelijk eens opzoeken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 03:17

Lush is echt alles behalve natuurlijk, lees de productbeschrijving maar. Zit vol chemische troep en siliconen.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 04:02

Proef op de som genomen met mijn eyeliner: alles gegoogled en pas de laatste 3 ingredienten zijn niet natuurlijk en jammer genoeg ook gelijk wel erg slecht. In vergelijking met mijn maxfactor van een jaar terug een behoorlijke verbetering, maar nog niet ideaal. Wat voor hun spreekt is dat ze alle ingredienten op internet hebben staan plus uitleg wat het is. Over shampoo van Lush weet ik (nu nog) niks dus kan niet oordelen.

Ontopic: ik heb in deze slapeloze nacht al besloten om mijn huidige fles shampoo gewoon op te maken en dan maar eens te stoppen.

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 05:16

Leuk topic! Ik ben ruim 5 weken geleden gestopt met shampoo gebruiken. Ik heb op het moment woldreads in mijn haar gevlochten dus het ziet er niet zo vreselijk vet uit. Eigenlijk ziet het er nu beter uit dan voorgaande keren, door het vet komen er niet zoveel pluishaartjes op mijn hoofd maar plakt alles keurig vast in de dreads :+

In het begin enorm veel jeuk gehad en veel van die smerige schilfers := maar dat is nu gelukkig over gegaan. Het is al een stuk minder vet ook. Ik ben heel benieuwd hoe het eruit gaat zien als de dreads eruit zijn!

Met geiten melken gebruikte ik altijd een buff om mijn haar. Dat hield alle vieze luchtjes altijd goed buiten. En onder mijn cap draag ik ook altijd een buff dus van stinkhaar heb ik nooit last (en ook nooit iemand horen klagen ;) )

Ik ben al 2x eerder gestopt met shampoo gebruiken, maar toen had ik mijn haar niet ingevlochten en dat was echt niet vol te houden := . Mijn vriend heeft het ook geprobeerd maar na 3 weken kon hij het niet meer aan. Bij hem was het ook een grote vettige massa, niet erg charmant ook :x

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 08:41

Koper schreef:
Ik vraag me nu alleen af hoe het moet bij de kapper. Daar wassen ze ook je haar, met shampoo, voordat ze het knippen...

Bij mijn kapper niet hoor? En anders zeg je toch gewoon dat je het niet gewassen wil hebben.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:59

eenitraM schreef:
Wat een topic en wat een zweverige argumente worden hier genoemd :+

Ik wens jullie succes met je vette haar!

Mij niet gezien :)

Echt, in vrijwel ieder topic dat ik jou tegenkom kan je alleen maar sarcastisch reageren of negatief. Heb je daar zelf geen last van?

Minder wassen = juist minder vet har btw :+

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:20

Hoi heb al eens gevraagd naar een alternatief voor zwarte haarkleuring...
Toen werd er voorgesteld om pure henna te gebruiken, maar ik dacht dat dat altijd oranje kleur gaf ?

En kan ik dit ergens online kopen ?

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:03

Je hebt henna in verschillende kleuren, henna is van zichzelf rood geloof ik maar door bepaalde toevoegingen geeft het andere kleuren, ik geloof als je koffie toevoegt dat dat het rood neutraliseert. Bij de Tuinen verkopen ze sws henna, en op internet kan je heel veel informatie vinden over kleuren en mixen e.d.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:04

Volgens mij kan je gewoon zwarte henna halen

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:17

En hoe zit dat nou als je dagelijks wax en haarlak in je haar hebt? Dit "moet" ik, omdat ik kort haar heb en het dus dagelijks style, anders ben ik net zo'n jongetje :p ik heb dus haar wat snel vies/vet is, ik was het 1x in de 2 à 3 dagen en doe er daarna cremespoeling of zelfs pure bodylotion in, omdat ik een erg droge hoofdhuid heb.

Nu dacht ik dat het misschien handig is om babyshampoo te halen ipv gewone shampoo. Hebben jullie nog tips?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:20

Mjaa neutrale shampoo gebruiken inderdaad zonder parabenen etc., maar met wax in je haar moet je wel wassen, lak e.d. kan je eruit spoelen, maar wax heb je wel zeep voor nodig

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:34

In shampoo van Lush zitten over het algemeen echt geen siliconen, hoor! Maar er loopt hier ook een topic van in de HK, dacht ik, daar kun je het ook even vragen, en Lush heeft ook een eigen forum (forum.lush.nl) waar ze graag antwoord geven op je vragen.
Wat mij vooral aanspreekt van Lush is dat ik dus siliconenvrije shampoo heb, dat ze blokken shampoo hebben, waar je dus eeuwen mee doet en waarbij de vervoerskosten dus niet in dat nutteloze water zitten wat ook in shampoo zit, en dat ze niet op dieren testen.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:46

Ik haal idd eerst wel ff babyshampoo op en dan kijken hoe het dan gaat..