Vintage schreef:Klopt. Maar als iets vaak voorkomt dient er onderzoek naar gedaan te worden.
En er is nogal een verschil tussen de keuze: doodgaan aan een ontsteking of het risico nemen van de antibiotica. In dit geval ben je ziek en kun je kiezen voor beter worden.
Gezond zijn en een vorm van anticonceptie nemen waarna je vervolgens ziek van word is het tegenovergestelde.
Alweer te kort door de bocht. Een aantal mensen beweert bepaalde klachten te hebben. Dat betekent nog niet dat het ook daadwerkelijk vaak voor komt (objectief) maar dat het wel door een aantal mensen zo beleefd wordt (subjectief).
Je vergelijking met antibiotica slaat de plank ook compleet mis. Het is lang niet altijd zo dat mensen zonder antibiotica ook daadwerkelijk dood gaan door een ontsteking, of dat de ontsteking ook niet opgelost kan worden zonder gebruik van antibiotica. Er wordt immers nog steeds veel antibiotica voorgeschreven door artsen omdat patienten er om vragen voor hun
virale infecties bijvoorbeeld. Er wordt nog steeds veel te veel antibiotica voorgeschreven, wat inderdaad gezondheidseffecten heeft, maar ook resistentie tot gevolg heeft.
Geen anticonceptie betekent óf geen seks óf (ongewenste) kinderen. En dat is in mijn geval in ieder geval ook niet best voor mijn gezondheid

Met hormonale anticonceptie beïnvloed je de normale hormonale cyclus in het lichaam, logisch toch dat dat niet gezond kán zijn? Om dat te weten hoef je echt geen arts te zijn

De reden dat ik nogal fel reageer in dit topic is dat bepaalde mensen lijken op te roepen tot massa hysterie, want ineens zijn alle klachten gerelateerd aan de mirena

En dat is natuurlijk gewoon grote onzin. Wat ook onzin is, is dat artsen de plicht zouden hebben om hun patienten voor te lichten over alle mogelijke bijwekingen. Je hebt ook nog bijsluiters, de rol van de apotheker hierbij en je eigen gezond verstand.