Elektrisch roken (e-sigaret)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 02:42

Bij cmalo.nl is hij goedkoper op dit moment, maar daar betaal je onder de 120 euro verzendkosten aan de hand van het gewicht...geen idee hoeveel dit is, misschien dat Nelleke dit weet. Ik heb hem bij rookwinkel.nl gekocht. Issie een paar eurie duurder, maar wel gratis verzending :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:03

Volgens mij was dat 6 euro. Weet niet meer :+ (Ik verdring dat soort dingen altijd.)

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:06

Nog even over de liquids een vraagje aan jullie: Dat pg en vg merken jullie verschil als het een mengeling is of alleen pg bijv. ?

Voorlopig heb ik nu 3 tabaksmaken in m'n winkelmandje zitten :7 Oh en hoe lang doe je ongeveer met 10ml dan?

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 12:09

Onderstaand is uit de e-rokers gids:

Liquid bevat vaak als drager van de geur- en smaakstoffen de
vloeistof propyleen glycol (PG). Dit is een niet carcinogene niet
giftige vloeistof (bron: Dow Chemicals) en wordt in de EU in
diverse producten gebruikt. De geur- en smaakstoffen zijn Eadditieven,
die in de voedselketen frequent gebruikt worden.
Daarnaast kán de liquid ook nicotine bevatten. Dit is vaak een
keuze van de gebruiker om liquids te kopen die nicotine bevatten.
Nicotinehoudende liquids zijn inmiddels voor vrije verkoop weer
beschikbaar in Nederland maar nog steeds verboden in België.
Vegetable Glycerine (VG), ook veel voorkomend in diverse op de markt zijnde producten, en niet
carcinogeen of giftig, kan ook worden gebruikt als drager van geur- en smaalstoffen. Dit is een
uitkomst voor mensen die allergische ongemakken ondervinden van PG. De geur en smaak in
combinatie met VG is echter minder intens en de vloeistof is iets dikker.

PG allergie
Propyleen Glycol, is een niet carcinogene, niet dna-beschadigende stof, maar kan wel allergieën opwekken;
te denken valt aan huidklachten zoals eczeem en psoriasis en luchtwegklachten (astma,
hooikoorts). PG wordt in het lichaam omgezet in lichaamseigen stoffen, waaronder een zuur wat
voorkomt in het regelwerk van de energievoorziening van het lichaam. Het is mogelijk dat het
lichaamsgewicht hierdoor wordt beïnvloed. Verder zijn er afbraakproducten van PG, zoals
melkzuur, wat kan werken op je spieren. Mocht je nu iets herkennen uit bovenstaande symptomen,
dan kun je overschakelen op plantaardige glycerine (VG)

VG eigenschap
Vegetable Glycerine (plantaardig) is een alternatief voor PG. Het dampt wat meer, maar geeft wat
minder smaak af. VG heeft de kenmerken van PG, maar is minder allergie opwekkend. Er is echter
een maar aan VG. Bij hoge hitte heeft pure VG de neiging een stof te produceren met de naam
Acroleïne, en deze stof komt ook voor in tabaksrook. Het is kankerverwekkend. Die hoge hitte wordt
NIET gehaald door de normale atomizers, maar bij gebruik van de Low Resistant (lage weerstand
atomizers) is een kleine statistische kans op acroleïnevorming aanwezig. Pure VG in combinatie met
LR-atomizers wordt dus afgeraden.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:13

Miss PK, ik doe ongeveer een week met 10ml.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:16

Vonnie84 bedankt, ik had dat al gelezen idd maar merk je ook het verschil met gebruiken?
Ik wil bijv. een smaakje proberen en kwam er achter dat het geen mengeling is, nouja laat maar anders ik ga het gewoon maar zelf uit proberen, over smaak valt toch niet te twisten denk ik maar :D

Nelleke ok dat is best lang! Nou mijn bestelling gaat zo de 'deur' uit! Ben erg benieuwd!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 21:02

Heb je dan wel PG?

Ik denk dat ik ook zo rond de 10 ml per week zit.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:29

Ik heb PG ja. :) Volgens mij mag er geen VG in een e-roll.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:30

Vonnie84 schreef:
Heb je dan wel PG?

Ik denk dat ik ook zo rond de 10 ml per week zit.

Nou ik heb er dus 1 tussen zitten met 70%pg en 30%vg, werkt dat niet? :=

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:31

_Nelleke_ schreef:
Ik heb PG ja. :) Volgens mij mag er geen VG in een e-roll.

Maar ik kan dat nergens vinden? Ja hier :D Dacht het idd wel gelezen te hebben maar waar... :?

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:48

Nou voor zover ik nog info kan vinden daarover kan het wel met 70%pg/30%vg, alleen puur vg niet en maximaal 60/40..

Anders bel of mail ik wel eerst even voor ik het ga gebruiken en start ik gewoon met de 100%pg :j

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:43

Klopt wat je zegt MissPK :j Die verhouding mag wel. Waar heb jij de boel besteld?

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:20

XoNo schreef:
Klopt wat je zegt MissPK :j Die verhouding mag wel. Waar heb jij de boel besteld?

Klopt! Ik zie nu de spraak/leesverwarring hier als ik mijn post daarover terug lees := Geeft niet, mijn schuld :))

Ik heb alles bij Rookwinkel besteld mede door hun snelle levering en goede service en idd morgenochtend krijg ik m'n eRoll binnen en ik had binnen een uur antwoord op m'n mail, netjes! +:)+

Hoe gaat het e-roken bij jou nu Xono? En gebruiken jullie het samen of jij alleen?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:39

Ja, ik had ook snelle levering inderdaad, dinsdag besteld, donderdag in huis. Had hem eerder kunnen hebben, maar PostNL vond het niet nodig om me met een briefje te laten weten dat mijn pakketje bij de buren lag. Ben er uiteindelijk 's avonds een keer dmv track&trace achter gekomen.

E-roken gaat goed. Heb soms nog wel de behoefte aan een gewone sigaret en die rook ik zo nu en dan ook, maar heb nu sinds donderdagavond nog maar 4 gewone sigaretten gehad, voor de rest haal ik echt voldoende voldoening uit het e-roken. Ik gebruik het alleen, Ralf wil binnenkort weer stoppen en vindt dat hij dan net zo goed helemaal kan stoppen. Nja, we'll see... ;)

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:07

Oke 4 sigaretten vanaf donderdag is weinig Xono! :j Ik hoop écht dat het mij ook genoeg voldoening gaat geven, kan niet wachten! :D

Gut ik lees net in het nieuws dat Brussel mentholsigaretten wil gaan verbieden, jij mazzel met je eRoll :))

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 23:33

Miss PK, heb je 'm al ontvangen?

Xono, hoe bevalt het tot nu toe?

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 00:18

Yep Nelleke ik heb hem binnen! Vanaf vanmiddag 12 uur niet gewoon meer gerookt 8-)

Ik moet wel wennen maar het gaat wel ok! Heb echt het idee dat ik rook met die e-Roll, bijna geen behoefte aan gewoon roken nu en de behoefte die ik krijg komt door de smaakjes die ik heb gekozen denk ik..
De tabaksmaken vallen mij echt erg tegen, erg smerige bij/nasmaak, de gratis appelsmaak die erbij zat gaat het beste, zegt zij die niet van fruitsmaken zou houden :')

Morgen maar eens koffie, caramel of chocola smaak bestellen ofzo, iets zoeter lijkt me wel wat :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 08:12

Haha ja die tabaksmaak is echt niet te doen. Fijn dat je er blij mee bent. Ik vind 'zoet' dan weer niet echt lekker.

Hou je ook niet van Wilhelmina pepermunt? De 'mint' van DK lijkt daar wel op. Niet zo menthol-achtig, meer als een pepermuntje.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 09:21

Wat goed MissPK! :) Ik heb als enige tabaksmaak de Dune Hill, die meng ik met andere smaakjes zoals Menthol en Appel. De appel vind ik trouwens ook wel lekker :D Ik houd overigens ook totaal niet van fruitsmaken haha, maar zo vind ik het erg lekker! Ik ga ook nog even wat andere smaakjes bestellen.

Overigens vind ik de menthol ook wel erg pepermuntachtig. Niet verkeerd, maar niet echt mint achtig...dus ga door nog even naar op zoek. Als ik een heel klein beetje met de dune hill meng dan komt het meer in de buurt.

Overigens zag ik dat je bij cmalo.nl veeeeel meer smaken kunt bestellen dan bij rookwinkel.nl :j

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 15:11

Verslavend hè, die smaakjes kijken en testen :D

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:01

Nog steeds blij hier! :D Vandaag op het werk 2 gewone gerookt, smaakte niet en ik was blij dat ik daarna m'n eRoll weer had met appel! Moet niet gekker worden hier! :))

Op zich hou ik wel van pepermunt in m'n mond als snoepje maar ik heb ooit 10 jaar terug ofzo een keer een mentholsigaret gerookt wat vond ik dat goor zeg! Heel licht en heel scherp! Vandaar mijn antipathie nu daar tegen maar hé ik vind de appel ook oke dus tja misschien gewoon proberen!
En dan idd echt pepermuntachtig om mee te beginnen denk ik en geen menthol, ik zal eens wat zoeken vanavond.

Xono idd is het aanbod van smaakjes redelijk beperkt bij de rookwinkel! Toch ga ik daar die appel bijbestellen want die vind ik super dus ik kijk meteen voor iets muntachtigs en choco of caramel, of toch cola proberen? :')

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:48

:') Het leven kan raar lopen MissPK :)) Ik vind een gewone sigaret nog steeds lekkerder, maar ik rook er niet meer dan 1 of 2 per dag.

De mentholsigaretten van tegenwoordig zijn niet alleen meer die enorm lichte en scherpe sigaretten hoor. Ik rook altijd menthol van pall mall en die is heel lekker, niet te scherp en ook nog gewoon tabaksmaak.

Ja die appel vind ik ook wel lekker, gooi jij er puur appelsmaak in of meng je dat nog met iets? Ik wilde ook eens kijken naar wat andere smaken aangezien die appel mij ook al goed is bevallen. Doe ik er meteen een grote dune hill bij, vind ik wel een fijne basissmaak om die te mengen met andere smaakjes.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:17

Ja het leven IS raar Xono! :7 Als ik vrij ben denk ik niet dat ik nog gewoon ga roken :n

Ja hoorde ik al op mijn werk dat die mentholsigaretten beter zijn nu, werd me ook aangeboden maar ik probeer het maar niet geloof ik, straks vind ik het nog lekker :D

En ja puur appel hier hoor! Vond die tabaksmaken zo goor dat ik het zonde vind om te gaan proberen te mengen :=

Wil ik net een grote appel bestellen zijn er alleen kleintjes :roll: Nahja iemand een idee wat een 'groene frisse mintsmaak' voor smaak zou moeten zijn? Zou toch ook wel zachter zijn dan menthol of niet?

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:29

MissPK schreef:
Nahja iemand een idee wat een 'groene frisse mintsmaak' voor smaak zou moeten zijn? Zou toch ook wel zachter zijn dan menthol of niet?

Laat maar, heb de mintsmaak al mee besteld want ik moet weg zo, ben benieuwd! :D

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 21:35