Zorgverzekering 2013, welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Depende

Re: Zorgverzekering 2013, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:54

Bril en lenzen verzekeren is echt nutteloos, gemiddeld gaat de premie met 10 euro per maand omhoog en dan wordt er 100 euro vergoed.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:38

Depende schreef:
Bril en lenzen verzekeren is echt nutteloos, gemiddeld gaat de premie met 10 euro per maand omhoog en dan wordt er 100 euro vergoed.

Afhankelijk van de premie 150-300 euro per 2 of 3 jaar. Dan loont het natuurlijk wel om elk jaar van verzekeraar te veranderen :)
Bovendien zit een bril/lenzen vaak in een aanvullend pakket waar nog veel meer voordelen uit te halen zijn. Voor mij loont het in ieder geval wel.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 08:29

Vwb brillen/lenzen: kun je beter zo'n bril/lens plan doen. Bij Hans Anders 8,95 per maand per maand abo en dan krijg je elk half jaar een nieuw set lenzen incl. vloeistof. Als ik 10,00 per maand meer moet betalen voor de zorgpremie, is dat 120,00 per jaar en dan mag ik eens in de 2(of 3) jaar een nieuwe bril uit zoeken ter waarde 200,00. Heb dan sowieso al 240,00 betaald.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:38

Voor de mensen die alleen een basisverzekering kiezen en nog weleens de grens over gaan: regel je buitenlanddekking! Dat kan ook door een extra clausule in je reisverzekering af te sluiten. Met alleen een basisverzekering in het buitenland gebruik moeten maken van spoedeisende zorg krijg je hele hoge nota's van die (bijna) niet op te brengen zijn. Want zorg in het buitenland is vaak duurder dan in Nederland. Het verschil tussen het in Nederland geldende tarief en het werkelijke tarief kan op lopen tot tonnen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:00

verootjoo schreef:
Wat zijn hier veel mensen aanvullend en tandarts verzekerd... Zijn jullie dan niet oververzekerd, of maken jullie het per jaar ook echt op?

Ik ben liever oververzekerd dan niet verzekerd, ben zelf ook over gestapt naar een andere verzekering dat scheelt toch nog even 49 euro permaand

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:16

margreet4 schreef:
Tanya schreef:
Iemand ervaring met Energiek? Via Independer geeft hij die aan als goedkoopste..
Kost mij 97,65euro per maand.. Is een verzekering speciaal voor vrouwen.. Heeft 80 reviews, waarvan slechts 2 voor 'slecht' kiezen, en de rest allemaal voor 'goed' of 'zeer goed'.

Hier ben ik ook benieuwd naar! Ben ook aan het kijken voor een zorgverzekering!

Ik zit ook naar deze te kijken. Zeer gunstig. Ook iemand bekend met dat 'kortingsabonnement'?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 12:39

Ik wil ook overstappen, zit nu bij ONVZ en heb daarbij een aanvullende verzekering, betaal nu 120 euro per maand als student. Ik wil overstappen naar Zilveren Kruis, maar kun je de KNHS korting met een studentenverzekering combineren? Want dat kan geloof ik niet....

Als ik overstap ga ik ongeveer 30 euro op vooruit, en dat vind ik per maand best wel veel.

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 14:01

Kelly volgens mij kan je maar voor 1 collectiviteit kiezen.
Ik zit mij Zilverenkruis, met studenten korting. Net mijn polis voor volgend jaar binnen gekregen.
Ik ga 112.50 betalen per maand. Maar tjees! Die eigen risico! Maar daar kom je niet onderuit...

Ik heb de basis verzekering, de aanvullende verzekering met **, en de tandarts verzekering met *. (die sterren staan voor hoe uitgebreid)
de aanvullende betaal ik 4.66 voor, en heb ik voornamelijk genomen voor de extra fysio behandelingen. Heb niet iets waarmee ik perse naar de fysio zou moeten, maar als ik een keer goed van mn paard af donder heb ik liever even wat meer vergoed.
De tandarts verzekering heb ik vorig jaar voor het eerst weer genomen sinds een lange tijd, met het goede voornemen om dit jaar maar weer eens een tandarts te gaan bezoeken. Nog niet gebeurt :o
Mijn plan was om dit jaar een keer naar de TA te gaan, en als er dan niks aan de hand was om hem er dit jaar weer uit te flikkeren. Dit omdat ik ik denk al4 of 5 jaar niet meer bij de TA ben geweest. Maarja, ik betaal wel 10€ pm wat ik dus eigenlijk niet gebruik...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 15:15

xx_Kelly_xx schreef:
Ik wil ook overstappen, zit nu bij ONVZ en heb daarbij een aanvullende verzekering, betaal nu 120 euro per maand als student. Ik wil overstappen naar Zilveren Kruis, maar kun je de KNHS korting met een studentenverzekering combineren? Want dat kan geloof ik niet....

Als ik overstap ga ik ongeveer 30 euro op vooruit, en dat vind ik per maand best wel veel.

Helaas kan je geen kortingen stapelen; dan zou ik geld toe krijgen in de maand met werkgeverscollectief, KNHS korting, leefstijlcollectief en werkgeverscollectief van mijn man. Maar de gedachte is leuk. :D

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:04

Ik ga volgende week de menzis maar eens bellen voor informatie! Ben ik nu ook bij verzekerd maar (onder ouders) en wil het zelf gaan doen! Nou geeft menzis ook werkgeverscollectief bij mijn werkgever dus maar eens even achteraan gaan...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:27

Het is altijd lastig om een goede verzekering uit te zoeken, zelf ben ik via de FNV bij de menzis, puur omdat ik voor 23 euro is geloof ik nu onbeperkt fysio heb. Die 23 euro in de maand heb ik er wel uit. Ik weet van mezelf dat ik geen chronische indicatie heb en dat ik het dus echt van mijn AV moet hebben. Mijn tand is de hoogste, ben 30 in de maand kwijt voor tandarts, nu op dit moment spendeer ik best veel aan kosten en krijg nog redelijk wat terug. ben 155€ in de maand kwijt :=

Wat mij voornamelijk tegenstaat is bv dat van radar gister over dat de online verzekeringen exact hetzelfde als de algemene basis verzekering van Unive zou het zelfde zijn als die van ZEKUR. Dat is dus niet geheel waar. Want ZEKUR zit je vast aan een aantal voorwaarden die Unive niet heeft... Ook van het vrijwillig eigen risico, je moest is weten hoeveel mensen dit jaar al een betalingsregeling willen... dat gaat alleen maar erger worden vooral als mensen het vrijwillig eigen risico niet kunnen betalen, de meeste kunnen de 350€ al niet te betalen. Laat staan 850€

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:30

Ik hoorde op de radio net iets over Zorgeloos, waarbij je je kan verzekeren voor je eigen risico. Heb het verder nog niet opgezocht, voor mij is het niet interessant, maar misschien voor anderen hier.

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:07

350 is echt enorm veel :\
Weet iemand wanneer de eigen risico van dit jaar betaald moet worden? Is dat nu in december? is €220 toch?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:10

miek140 schreef:
350 is echt enorm veel :\
Weet iemand wanneer de eigen risico van dit jaar betaald moet worden? Is dat nu in december? is €220 toch?

Eigen risico wordt in rekening gebracht nadat de zorgverzekeraar nota's heeft ontvangen die vanuit de basisverzekering vergoed moeten worden. Sommige mensen krijgen daar in maart 2012 al een nota van, andere pas eind 2013 over het eigen risico van 2012. Als je nu nog aan een behandeltraject van een jaar begint in een ziekenhuis kan deze pas declareren als dat traject is afgelopen. Eind 2013. En dus kan je dan in december 2013 nog een nota van het verplicht eigen risico van 2012 krijgen als er verder nog geen kosten gedeclareerd zijn.

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:28

Ok thanks :)

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:30

Glashelder? Of wil je nog meer weten? Vraag het gerust :D :D
Ik ben net zo'n lopende verzekeringswiki; gooi er een kwartje in en ik ratel zo een antwoord :+

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:45

Ok dan stop ik er nog een kwartje in: Kan het dan dus dat ik mijn eigen risico in meerdere keren terug betaal? Dus een stukje van wat ik in de lente heb gehad dat ik dat nu al terug moet betalen en iets wat nu loopt dat ik dat pas later terug betaal?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:00

miek140 schreef:
Ok dan stop ik er nog een kwartje in: Kan het dan dus dat ik mijn eigen risico in meerdere keren terug betaal? Dus een stukje van wat ik in de lente heb gehad dat ik dat nu al terug moet betalen en iets wat nu loopt dat ik dat pas later terug betaal?

Ja dat kan. Als jij in de lente medicatie hebt gehad zal dat allang in rekening gebracht zijn en van die 220 euro af gehaald zijn. Van wat nu loopt telt daarbij tot die 220 helemaal in rekening is gebracht bij je. De overige nota's betaald de verzekaar rechtstreeks uit en zie jij verder niks van tenzij je daarom vraagt.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 05:33

miek140 schreef:
Kelly volgens mij kan je maar voor 1 collectiviteit kiezen.
Ik zit mij Zilverenkruis, met studenten korting. Net mijn polis voor volgend jaar binnen gekregen.
Ik ga 112.50 betalen per maand. Maar tjees! Die eigen risico! Maar daar kom je niet onderuit...

Wat een korting! Als ik deze verzekering wil afsluiten betaal ik zowat 132 euro per maand!!
Met een werkgeverscollectief krijg je de meeste korting ben ik ondertussen wel achter gekomen. Maar er zijn gelukkig meer opties die toch nog iets van korting geven. Scheelt vaak op jaarbasis toch nog 100 euro :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 08:17

Als je een nieuwe zorgverzekering bij ZK afsluit ben je meer kwijt. Mijn verzekering loopt al sinds zijn geboorte daar en is niet zo veel gestegen ten opzichte van de premie van de nieuwe klanten. Daarom ga ik ook niet weg.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:20

Hoe kan ik dan zonder alle kortingen op een bruto-premie van € 1.250 komen bij ZK? Dat is € 104 per maand. En met werkgeverskorting € 94 per maand.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:33

Vermoedelijk je vrijwillige eigen risico op 500 zetten.. Dat je dus 850 eigen risico hebt ..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:39

Hele domme vraag... (schiet me zo ineens te binnen). Is het eigenlijk mogelijk om je premie in 1x te betalen (dus over een heel jaar?) in bijvoorbeeld januari?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:40

Nee, dat reken ik nu niet mee. Dat is namelijk nog eens € 250 korting op de jaarpremie, dus dan kom ik op € 73 per maand. Met betalingskorting wordt het € 70 per maand. Dat is ook wat ik ga betalen. Maar de basis (€ 1.250 p/j of € 104 p/m) is dan dus een stuk lager dan de bedragen die ik hier lees.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:41

zap schreef:
Hele domme vraag... (schiet me zo ineens te binnen). Is het eigenlijk mogelijk om je premie in 1x te betalen (dus over een heel jaar?) in bijvoorbeeld januari?

Ja, en dan krijg je korting (bij mij is dat bijvoorbeeld € 26).