redbull / energydrink verslaving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:11

Ik heb eigenlijk nooit echt een hongergevoel gehad... als kind zeker niet... maar nu ik eindelijk beetje aan het eten ben en volwassen... nu merk ik wel dat ik eigenlijk steeds wel wat kan eten.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:29

gohya schreef:
Ik barst in ieder geval áltijd v.d. energie,ben eigenlijk nooit moe en kan niet stil zitten.
En ik vind de 'sinas' variant heel erg lekker,soms neem ik ook de lemon variant.
Ik heb een beetje uitgerekend dat ik gemiddeld zo'n 1600 'grote' suikerklontjes per maand binnen krijg.
En toch heb ik soms een Hypo,suiker tekort.Laagste meting was 2,4.

Oefff.

Ik heb een periode heel veel hypo's gehad, 2 a 3 op een dag. Het exacte verhaal van hoe dat kwam zal ik je besparen, had niet te maken met energydrankjes, voor jou van belang:

Bij mij was het juist een reactie OP DE SUIKERS. (En zelfs andere koolhydraten)

Door de suikers schoten mijn waardes omhoog, richting 8,0 mmol. Daarna een overcompensatie naar beneden.

In overleg met diëtiste en huisarts is alles nu stabiel.

Dus het is niet perse onlogisch om een hypo te krijgen als je veel suikers gebruikt. Sterker nog, dat kan samenhangen, en het begin zijn van meer ellende.

(door omstandigheden had ik een koolhydraatintolerantie opgebouwd. gevoelig zal ik blijven, maar geen echte intolerantie meer nu)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:41

Cayenne schreef:
Misschien een stomme en offtopic vraag, maar hebben jullie met een snelle stofwisseling ook sneller honger?

Nee totaal niet! ik heb juist heel veel moeite om te eten.Ik dwing mezelf tussen 1 en 2 uur s'middags om 1 of 2 broodjes/boterhammen te eten.Krijg het haast niet weg en soms blijft het ook echt bij 1 broodje/boterham.Tegen 5uur avond eten,dat gaat er dan weer wel goed in [meestal],maar zijn geen grote portie's hoor.En dan s'avonds kan ik de hele avond eten,allemaal lekkere dingen,toastje met brie of salade's,snoepjes,spekwafels,koekjes,enz.Vooral zoetigheid dus.
Wat ik wel heb,na het eten krijg ik het áltijd koud.Net of mijn kachel even uit gaat,want die heeft de energie nodig om mijn voedsel te verbranden.
Maar écht honger heb ik nooit,het is gewoon:je móet eten!

@Femke_Tweety
Ik kreeg een link van iemand over suikers.Suiker is een sluipmoordenaar las ik,ik las ook alle klachten die je ervan kan krijgen.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 06:10

Cayenne schreef:
Kun je dan niet koffie nemen? Misschien helpt dat?

Ik lust geen koffie :n Al vaak geprobeerd maar ik krijg het niet binnen.

CleovG

Re: redbull / energydrink verslaving

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:02

Hoe gaat het ondertussen met de energydrank verslaafden?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:04

Ja ik ben ook erg benieuwd..! :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 19:14

Ik heb mezelf nu sinds meer dan een week gereduceerd naar 1 blikje energydrink per dag. Die neem ik 's ochtends (dat is mijn bak koffie) en de rest van de dag drink ik water, groene thee en wanneer ik toch zin in iets anders heb, neem ik een cola light. Ik moet zeggen dat me dit erg goed bevalt zo en dat het me ook geen moeite kost. Wel ben ik in een week tijd 1,7 kg afgevallen. Of dat hiermee te maken heeft weet ik niet, maar het is zeker mooi meegenomen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:52

Ik ben van 4 flesjes AA drink per dag naar 2 flesjes AA drink per dag gegaan.
En van 4 grote suikerklonten in de koffie en thee naar 3 klonten.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:00

mijn vriend is ook verslaafd.. :(
hij begint elke dag als ''ontbij'' met een blikje en gaat maar door. we waren samen op vakantie naar egypte, daar in het all inclusief hotel was dr natuurlijk geen redbull te vinden. strond en strond chagerijnig was die! tot ik zo boos was nadat hij weer heeft lopen zeuren dat ik naar het taxi centrumpje van het hotel ben gaan lopen en met de chauffeur naar een supermarkt ben gegaan. daar heb ik 10 blikken gekocht en de chagerijnigheid was weg! gelukkig maar.. maar zn verslavind bleef...

ik drink het ook wel eens, maar dat is meer in een nachtdienst en een vroege dienst als ik slecht heb geslapen. daar wil ik het ook echt bij houden want ik zie wat het met je kan doen :(

(wij zijn beide geen koffie drinkers)

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:01

Leorah schreef:
Ik heb mezelf nu sinds meer dan een week gereduceerd naar 1 blikje energydrink per dag. Die neem ik 's ochtends (dat is mijn bak koffie) en de rest van de dag drink ik water, groene thee en wanneer ik toch zin in iets anders heb, neem ik een cola light. Ik moet zeggen dat me dit erg goed bevalt zo en dat het me ook geen moeite kost. Wel ben ik in een week tijd 1,7 kg afgevallen. Of dat hiermee te maken heeft weet ik niet, maar het is zeker mooi meegenomen.

goed bezig!! enne die 1.7kg zou vast met al dat suiker te maken hebben!! *\o/*

zomers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:23

Ik ben al verslaafd sinds het op de markt is, ondertussen ook 15 kilo te zwaar en 2x cold-turkey gestopt. 2 weken lang zware hoofdpijnen om over mijn humeur maar niet te praten, maar daarna ging het goed. Zelfs zo goed dat ik de geur vies begon te vinden.

Op een zwak moment toch weer begonnen en nu begin ik elke maandag met stoppen.
Ik begin de ochtend eerst met een Red-Bull, tussendoor (meestal na het rijden) nog 1 en 's avonds op de bank. En ik slaap er uitstekend door.

Weet je wat, morgen stop ik echt!!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:28

Ik probeer nog maar 1 blikje per dag te drinken, op het werk drink ik nu thee zonder suiker.
Terwijl ik een paar weken terug nog 3 blikjes op een dag dronk.

Thuis drink ik een glas cola en verder wil ik het bij water en thee houden.
Aangezien ik de laatste jaren ook zeker 10 kilo ben aangekomen, en nu wel eens wat kilo's kwijt wil..

gelukkig word ik niet chagrijnig zonder redbull, als mijn vriend thuis is drink ik het namelijk helemaal niet.
Het mag niet van hem, dan heb ik een stok achter de deur.

Maar zodra hij op maandag weer vertrekt naar Zwitserland ligt het al gauw weer in mijn boodschappenmandje.. helaas..

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:30

Ik ben ook zwaar-verslaad aan die blikjes geweest, zowel de echte Redbull als de neppe. Er gingen er bij mij ook zo'n 8 totaal elke dag doorheen. Het ergste is, ik vind/vond het écht lekker! Ik ben in een keer gestopt (met pijn en moeite, ook giga hoofdpijn en chagerijnig), nadat ik hartkloppingen kreeg toen ik in bed lag. Ik schrok hier zó van (ook omdat m'n vaders kant alleen maar hartproblemen heeft incl m'n vader). Ik drink alleen nog die blikjes als ik heb gesport, of zoals laatst, een hele dag in een pretpark loop. Maar verder koop ik ze niet meer :n Ik ben er dan niet van aangekomen, maar m'n tanden gingen naar de knoppen en ik werd zo hyper als 10 kleine kinderen met een verjaardag..
Ik wens je succes ermee :) Het is moeilijk, maar je moet even doorzetten :j

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:22

Ik heb vorige week in totaal 3 blikjes op, tot ik bij mijn schoonzusje kwam donderdag. Die hebben er altijd een heleboel in voorraad en daar mag ik ongestoord van genieten. Maar dan nog in kunnen houden en maximaal 2 per dag tijdens het weekend. Nu zit ik sinds zondagochtend zonder en ik voel me zwaar kl*te. Hoofdpijn, slecht slapen en dorst, heel veel dorst wat ik met niks kan stoppen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 20:33

Nog een 'goede reden' om te stoppen met deze 'energie (=suiker) drank'.
Je solliciteert er namelijk naar om diabetespatiënt te worden als je zo buitensporig veel suiker drinkt.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:54

senna21 schreef:
Nog een 'goede reden' om te stoppen met deze 'energie (=suiker) drank'.
Je solliciteert er namelijk naar om diabetespatiënt te worden als je zo buitensporig veel suiker drinkt.

...and much worse!!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:35

Vraag me wel af hoe het met jullie tande zit dan door die suikers???

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 08:24

Mijn tanden zijn kapot, maar dit komt echter niet door de red bull. De aftakeling van mijn gebit is begonnen na een zware antibiotica kuur en ook 4 zwangerschappen hebben hun sporen achtergelaten.
Wat ik wel heb gehad mede door de red bull (want tijdens het werken in de MC frietjes door een dikke laag zout halen en dat de hele dag door was wel de grootste reden) is een zware nier ontsteking.

Qua gewicht mag ik zeker niet klagen. Ik weeg rond de 64 kilo en ben 1,78m lang dus daar heeft het bij mij geen invloed op gelukkig.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 08:31

Mijn tanden gingen dus o.a door de energy blikjes flink naar de knoppen (vind je het gek met al die suiker) en ik was al zo bang voor de tandarts. Nu ben ik gelukkig goed op weg, heb inmiddels alle voortanden laten maken en ze hebben weer een mooie kleur :j Tip: Ik durf geen blikjes energy meer te drinken, bang dat mijn tanden weer worden, zoals eerst. Dus misschien ook een tip voor de andere 'mede-(ex)-verslaafde-bokkers? Het gaat hier iig prima, kan makkelijk langs die blikjes lopen in de winkel, heb er geen moeite mee, of ik moet vroeg in de winkel staan, dan heb ik de neiging, maar dan denk ik aan de tandarts en dan loop ik er snel voorbij :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 08:08

Ondanks dat het inmiddels een oud topic is, wil ik hem graag weer omhoog halen. Het is meer dan een jaar geleden dat ik dit topic opende en helaas is het me toen niet gelukt om er vanaf te komen. Uiteindelijk zat ik zelfs weer op mijn oude niveau van zo'n 8 blikjes per dag.

Maar... Gisteren besloot ik om het opnieuw te proberen.omdat ik niet wil dat die rotzooi mijn lichaam verder sloopt. Gewoon cold turkey en het lukt tot nu toe! Mn eerste energy-loze dag gehad in zeker tien jaar tijd. Nu doorzetten!

Nog steeds worden deze drankjes schaamteloos in de supermarkt verkocht en ik hoop ook dmv dit topic om jeugdigen af te schrikken om er niet aan te beginnen. Ik kan uit ervaring zeggen dat het net zo verslavend kan zijn als roken en ik denk misschien ook wel net zo schadelijk.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 08:31

Bij mij is het inmiddels gemindert naar af en toe een blikje. Dit omdat de financiële situatie mij ertoe gedwongen heeft te stoppen. Wel ben ik, sinds een weekje en dit omdat ik ook gestopt ben met de cola, overgestapt op koffie :( Gemiddeld 8 bekers op een dag(juist datgene dat ik tot vorige week niet luste). Van 4u tot nu al 4 op.
Het is dus puur de cafeïne die zo verslavend is. Mijn drang naar de redbull is hierdoor wel sterk vermindert, maar als ik er 1 aangeboden krijg ben ik niet in staat om te weigeren -O-

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 08:51

Ik heb vorig jaar geprobeerd om de caffeine te vervangen door ander drinken met caffeine, maar dat doe ik nu bewust niet. Koffie lust ik sowieso niet, en ik neem nu veel water en groene thee. Merk het meteen dat ik veel vaker moet plassen (zelfs midden in de nacht grrr), dus spoelt beter door nu haha.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 09:03

Ik luste vroeger ook nooit koffie, maar vorige week wat te veel suiker in de beker van huisgenoot gedaan en ik wilde nog 1x proeven. Helaas smaakte het mij wel.

Veel plassen moest ik van de redbull en nu van de koffie. Bij thee is dat minder bij mij. Water is goed voor 1 glas, maar dan krijg ik dat zeurende gevoel dat ik dringend suiker nodig heb en vlieg ik weer in de frisdrank :(

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 09:25

TS, heb je dit wel eens aan iemand in je omgeving verteld? :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 09:27

Nou, de meesten in mijn omgeving weten wel dat ik die blikjes drink (halen het zelfs voor me in huis, omdat ik echt niks anders lust), maar ik denk dat eigenlijk niemand weet hoeveel ik ervan dronk en dat ik er ook niet zonder kon. Maar dat ga ik nu veranderen!!