Vroeg opstaan een RAMP! Bij wie nog meer? Wat doe je eraan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:48

Ik sta elke ochtend om 5 uur op en ga rond 9 of 10 uur slapen.

Ik houd me gewoon niet bezig met het feit dát ik zo vroeg op moet staan. Uiteindelijk moet ik er toch uit, heb ik een hekel om ergens te laat te zijn en ik gemiddeld een half uur tot 3 kwartier nodig heb om me klaar te maken moet ik er wel uit wanneer de wekker gaat en heb ik me voorgenomen me er gewoon niet aan te irriteren. Heeft voor mij een heel stuk geholpen.

Nu werk ik van 5 tot 7 en ga daarna nog even op bed tot ik er weer uit moet voor school, maar hier ook geen problemen mee. Gewoon omdat ik me heb voorgenomen dat ik er toch niet vrolijker van word als ik me er aan ga irriteren. Zondags kan ik uitslapen en daar leef ik dan gewoon naartoe :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:50

Nou weet je wat bij mij ook gewoon een beetje het probleem is? Ik kan 's avonds dus moeilijk op bed komen, dus ik ga rond 11 uur op bed. Ik krijg dan dus eigenlijk (zoals de regeltjes zeggen) te weining slaap. Maar ga ik eerder naar bed dan heb ik alsnog moeite met op staan.
Het is elke morgen weer een drempel waar ik overheen moet en dan vooral in de winter. Dan steek ik 1 teen buiten het bed en dan weet ik al hoe laat het is :n Veel te koud om op te staan :D
Nu heb ik gelukkig een vriend die altijd eerder dan mij weg is dus we komen elkaar 's mrogens niet tegen, en dat is voor hem maar goed ook want ik heb echt wel een ochtendhumeur :o En je kunt me dan beter ook maar niet storen :o

even een toevoeging: Ik ben altijd wel op tijd op mijn werk en ben altijd 1 van de eersten :j

Anoniem

Re: Vroeg opstaan een RAMP! Bij wie nog meer? Wat doe je eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:32

Ik sta elke ochtend op om kwart over 7, niet echt leuk, vroeger vond ik het helemaal verschrikkelijk, ik wou me bed gewoon niet uitkomen. Ik heb toen de wekker gezet, en de bij de deur neer gelegd. Als de wekker dan gaat, moet je er wel uit, om de wekker uit te zetten :)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:34

Ik! Ik denk alleen niet dat er een remedie tegen is, gewoon hupppp je bed uit....

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 18:40

Jeetje, om 9 uur al naar bed.. Dat zou ik dan zo zonde van mij dag vinden!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 18:43

Ik háát vroeg opstaan.. Kijk er iedere avond enorm tegen op.. :( :(
Ben ook super chagerijnig iedere ochtend, dus gelukkig ben ik altijd sochtends alleen.
Als iemand tegen mij praat, dan krijgt diegene een hoop gesnauw naar het hoofd met boze blikken.

Nee, ik MOET met rust gelaten worden sochtends en het liefst zou ik iedere ochtend lekker lang in mijn warme bedje blijven liggen.
Vooral nu het weer zo koud en donker is sochtends :j

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:01

Ik werk in verschillende shiften en als ik om 5u moet opstaan, zet ik mijn wakker een keer om 4u45; 4u55 en 5u05 en dan weet ik dat ik eruit MOET :j Gelukkig ben ik dan de enige die zo vroeg wakker is, en maak ik me op een uurtje klaar, ontbijten, luch klaarmaken en dan nog eventjes op de pc prutsen en dan ben ik wel bekomen van het ochtendhumeur :D

Ik denk dat vooral regelmaat belangrijk is, dat het ochtendritueel altijd hetzelfde verloopt?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:14

Had ik vroeger ook last van. Nu alleen nog als ik later ga slapen dan ik zou moeten doen.
Ik sta 5 dagen per week om 6 uur op en moet echt gaan slapen om 10 uur. Een half uur later zorgt al dat ik de hele dag erna moet gapen.
Verder een fijne wekker (lieflijk muziekje van panfluitjes en vogeltjes die zingen) EN een hele rotte reserve wekker (dan moet je wel wakker worden).
En een leuke daginvulling helpt ook goed :D Ik vind deze stage echt geweldig, dus ik sta zo naast m'n bed en reis met een plezier een uur met de bus.

Maar ik ben nogsteeds een avondmens hoor. Als het even kan, slaap ik pas rond 1 uur en word ik wakker rond 12 uur de volgende middag :D

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:40

Tips heb ik niet. Ik sta zelf 's ochtends vroeg op (06.15) om naar stal te gaan, en voor college (11.00) te rijden. Ik heb er geen moeite mee, al is leuk anders ;).

Misschien is dit een idee?

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:46

mijn dagen zijn vrij standaard, maar nog steeds moeite met eruit komen..

5:30 eruit, 7:00 naar school fietsen, dan hoeft trouwens ook niemand tegen mij te praten want ben dan stikchaggerijnig :o , 8:15 hoor ik op school te zijn, dan tot ongeveer 15:00 tot school, 16:15 thuis, 17:30 eten, 18:30 douchen, en daarna naar bed, volgende dag hetzelfde..

ik dwing mezelf om eruit te komen, als ik me verslaap mis ik namelijk gelijk een eerste uur op school, de gedachte leerplichtambtenaar doet bij mij genoeg..

mijn telefoon ligt altijd onder mijn oor, slecht maar anders wordt ik echt niet wakker. loop dan heel de dag met een chaggerijnige pa omdat hij me om 6:00 wakker heeft moeten maken, en omdat ik te laat was op school, blablabla.

ik eet al 2 weken niet smorgens of smiddags, alleen savonds en dan gooi ik nog de helft weg.
een deel stress, ook de reden dat ik 'snachts óf heel vast slaap, of niet in slaap kan komen.

30km per dag fietsen is geen pretje.. daardoor ben ik uitgeput en kan ik smorgens niet uit bed komen,
het maakt niet uit hoelaat ik naar bed ga. heb dagen dat ik eerder uit ben en om 15:30 al lig te slapen tot de volgende morgen 5:30, maar ik kan ook om 12 uur naar bed gaan, ik kan er niet uit.. telefoon aan de andere kant van de kamer, dan laat ik 'm afgaan tot papa m afzet of ie zichzelf uitschakelt..

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:22

Lizzyy schreef:
Heel stom, maar ik leg mijn wekker altijd op mijn bureau, dan moet ik er wel uit..

En dan is het dus de kunst om zo snel mogelijk richting de wekker te rennen en dan net zo hard weer terug om weer lekker onder de warme dekens te liggen :o
Been there, done that! :Y)

Ik ben nóóit te laat, maar ik moet 's ochtends gewoon zo pokke hard.. Vanmorgen weer.. Snooze, snooze.. sheisse, nu moet ik héél snel..

Terwijl ik weet, dan wanneer ik er gewoon een half uur eerder uit ga het zo relaxed kan allemaal.. dan kan ik me 's ochtends wel tegen mijn kop slaan, en toch.. volgende ochtend.. Snooze ik er weer vrolijk op los toch het écht tijd is..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:24

Elan_GV schreef:
Lizzyy schreef:
Heel stom, maar ik leg mijn wekker altijd op mijn bureau, dan moet ik er wel uit..

En dan is het dus de kunst om zo snel mogelijk richting de wekker te rennen en dan net zo hard weer terug om weer lekker onder de warme dekens te liggen :o

:j En dat herhalen we dan gewoon 3 keer. Nee, dan maar de wekker naast het bed, een stuk praktischer :j

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:28

MoOtJuHh schreef:
Tips heb ik niet. Ik sta zelf 's ochtends vroeg op (06.15) om naar stal te gaan, en voor college (11.00) te rijden. Ik heb er geen moeite mee, al is leuk anders ;).

Misschien is dit een idee?
http://youtu.be/TW-lRARx47c

ghehe, dan zal het tolletje maar net onder een of andere kast terecht komen :')
+ dat er hier in huis meerdere mensen zijn die nog wel willen slapen :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:29

Precies := Mijn slaperige hersenen denken dan ook wel eens 'Ik ben nu toch al wakker, ik kan best nog even gaan liggen!' Jup :z

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 22:57

Zit te stuiteren van de energie. :') Pff gaat kort nachtje worden.. :=

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 23:10

Haha, ik zit ook te stuiteren.
Ik heb vandaag een vraag gekregen of ik iets wil doen en ik ben nu dus allemaal informatie bij elkaar aan het zoeken daarvoor. En eigenlijk wilde ik ook nog eea gaan printen wat ik al eeuwen op mijn to do lijstje heb staan wat nu weer actueel wordt :=
Ach, ik hoef morgen nergens heen...

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 23:12

Ik heb weer een dag school helaas. :=

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 23:12

Ik sta al heel lang niet vroeg op maar kan het nog wel als het moet dat ritme blijft erin gebakken alleen stort ik dan naarmate de ochtend vordert in

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 00:04

Om 22:00 was ik heel moe, maar toen kon ik nog niet naar bed ivm verjaardag en nu ben ik weer klaarwakker.... :(
Morgen weer op tijd er uit. Bahbah!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 00:18

Zodra mijn wekker gaat moet ik altijd enorm plassen :+ dus even liggen wordt m niet hier. Ik ga meteen douchen en na het douchen ben ik altijd fris en fruitig. Ik word pas weer brak als ik in de trein zit :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 00:27

Het helpt ook niet echt om tot halftwee door te bokken :x *schopt zichzelf naar bed*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 06:09

je hebt ook nog een wekker op wielen, die sjeest van je nachtkastje af :=

bij mij gaat het goed sinds ik samen woon met iemand die elke morgen vroeg op staat en ik ga mee om samen even te ontbijten :j en tegenwoordig moet ik er mee uit ivm de hond :+

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 06:13

ik meld me hier ook maar, half 7 ging mn wekker en zit nu gedouchd klaar... Pfoe gelijk buikpijn en trillende spieren van de inspanning smorgens... :(

VdBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 06:17

Kwart voor 8? Wat een luxe, als ik de vroege deed ging mijn wekker om 04.20uur af en dan kon ik nog even snoozen. Om 04.40uur moest ik er echt uit anders was ik te laat. Nu is het vroegst dat ik moet opstaan 05.20uur.

Dat snoozen heb ik echt wel nodig voor ik kan opstaan.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 07:10

Normaal sta ik altijd 6.45/7.00 op, en als ik moet werken 5.30. Hoewel het maar een uurtje of anderhalf scheelt, merk ik dat wanneer ik zo vroeg ben opgestaan, mijn hersenen rond een uurtje of 15.00 beginnen te vragen om een middagdutje :z dan is het echt even vechten om wakker te blijven (helemaal als het buiten regent en je met je oppaskids een disneyfilm aan het kijken bent).