Henna, maar dan voor in je haar.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 09:39

Sandrina schreef:
Sonja_vR schreef:
ik ga zo eerst henna mengen etc....wil al weken, maar tschiet er telkens bij in :+

Ja dat ken ik; je wil wel, maar het lukt niet kwa tijd. 't Kost je toch zo 4 uur of meer.
Heb mijn henna beurten nu aangekruist op de kalender; dan kan ik me daarop 'geestelijk voorbereiden'. :j :j

erm...sja, needless to say...tis er nog niet van gekomen :+ hopeloos

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:23

Sonja_vR schreef:
Sandrina schreef:
Ja dat ken ik; je wil wel, maar het lukt niet kwa tijd. 't Kost je toch zo 4 uur of meer.
Heb mijn henna beurten nu aangekruist op de kalender; dan kan ik me daarop 'geestelijk voorbereiden'. :j :j

December is nu eenmaal een drukke maand!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 22:58

Hallootjes! Morgen heb ik een belangrijke dag, dus zit mijn haar weer in de henna. Nu dus superrood. Ik had het iets dunner gemaakt dan de vorige keer zodat ik het beter kon uitsmeren. Ik had dit keer ook veel minder nodig. De vorige keer had ik net te weinig henna. Was dus net mijn handschoenen vergeten, en nu heb ik van die henna handen. :+ Nu het ook iets dunner is, begint het ook een beetje uit de folie te lopen. Ik moet mijn nek dus zo af en toe droogdeppen en ik heb keukenpapiertjes tussen de kiertjes gedaan. := Op mijn lichaam zit overal henna en ook in mijn gezicht (had er vaseline op gesmeerd, nou mooi niet dat dat werkte hé? Ik heb nu al een oranje haargrens. Iemand een tip dit weg te krijgen?). De vorige keer had ik hulp, en toen ging het wel wat beter dan nu. De volgende keer vraag ik dus weer hulp bij het henna-en. :+

annutjuuh

Re: Henna, maar dan voor in je haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:26

Haha! Ik had laatst ook dat probleem dat het eruit liep, zat ook met een handdoek in mijn nek ;) Ik denk dat de beste tip is de henna meteen weg te vegen als je klaar bent... bij mij knoeide het vorige keer niet heel erg. Kwam laatst ergens tegen dat ze het aanbrachten mbv een frisdrank flesje... misschien dat dat werkt?? Wanneer gaat het er weer uit?? Ben benieuwd hoe het wordt!

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:50

Ow ow, klinkt allemaal heel bekend -O- .
Ga je er mee slapen of zo uitspoelen? Ik douch me altijd na het uitspoelen en dan worden die vlekken al een stuk minder. Als je het na het henna indoen/lekken meteen wegpoetst beperk je ook de kleuring van je huid. Alleen je handen zul je wel een paar dagen blijven zien.
Bij de haargrens heb ik het altijd nog wel een paar dagen wat oranje, maar dat valt eigenlijk alleen op als ik mijn haar strak naar achter doe.
Ik heb de eerste 10x ook zo'n lekkend hoofd gehad. Ik doe er nu iets minder water en meer olie in en de laatste paar keer heeft het niet meer gelekt. Maargoed daar heb je nu niets aan ;) .

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 00:34

Ik laat het een paar uur intrekken. Ik denk dat ik het over een uurtje uitspoel, anders is mijn bed ook helemaal rood. := De volgende keer wil ik de henna wel de hele nacht laten intrekken. Ik hoop wel dat de kleur dan wel zichtbaar is... Jullie hebben nog een foto van mij tegoed hoor. :D

Weten jullie trouwens wat over sodium picramaat? Ik las dat het in de kleur auburn zit en dat het een kleurversneller is, maar ik kan er verder niet zoveel over vinden op internet. Wat is het precies en is het schadelijk? :+

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:11

Dat lekken kan je tegengaan door het niet te nat te maken. Het moet yogurtdik zijn. Volgende keer meer dagen tussen een belangrijke datum en het henna inzetten plannen, dan is het wortelrode van je handen en de haargrens. Wat heb je gedaan; gisteren uitgespoeld of een nacht laten zitten? Ik deed dat laatst ook; was 3 dagen daarna ziek. Met een nat hoofd verlies je heel veel warmte. Ik doe dat niet meer in de winter; wil ik het lang laten zitten dan doe ik het wel in de ochtend erin en spoel het laat in de middag uit. Heb dan een probleem; kan niet naar buiten die dag!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 09:19

Nou de oranje haargrens valt heel erg mee. Je ziet het bijna niet. :D

Ik had mijn haar vooraf niet nat gemaakt trouwens. De substantie was kwark dik ook. Zwaartekracht doet zijn werk he. En de folie had ik ook strak om mijn hoofd gewikkeld met daarop nog een zware handdoek... Dan wil dat wel gaan lekken, ja. :=

De kleur heeft goed gepakt. Het is een best fel rood kleurtje geworden. Het is nu te donker om een foto te maken. Dat doe ik vanmiddag wel.

Och ja natuurlijk kan je wel naar buiten, maar of het een gezicht is met die folie??? :=

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:28

Nee dan ga ik niet naar buiten! Met dat folie zie je eruit als een alien.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:44

Hoe is de kleur?? *benieuwd* Welke kleur had je nu, of had je zelf een brouwsel gemaakt??

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 11:41

Sorry, heb nog geen foto. De kleur is erg mooi vind ik. Het is mooi donkerrood en in de zon heb ik een beetje een oranje goudachtige gloed. Die gloed vind ik iets minder.. Zal later een foto plaatsen, als ik wat wakkerder ben. :p Ik heb de kleur Auburn gebruikt trouwens.

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:47

Hoi hoi!
Ik ben benieuwd of er een manier is om mijn haar, dat op het moment behoorlijk licht blond is, met henna te verven en dan een mooie dieprode kleur te krijgen? Of zal dit sowieso eerst oranje worden?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:05

paardenmiep schreef:
Hoi hoi!
Ik ben benieuwd of er een manier is om mijn haar, dat op het moment behoorlijk licht blond is, met henna te verven en dan een mooie dieprode kleur te krijgen? Of zal dit sowieso eerst oranje worden?

Geen idee. Kan best zijn dat het donkerder wordt door het vaker in te doen (henna dan) In het begin was ik ook wat afwachtend en deed het niet langer dan 4 uur in en spoelde dan uit. Nu laat ik het rustig een nacht zitten, dan komt het er heel donker uit. Ben van mezelfd blond; nu grijs aan het worden.
Of je moet met mengsel werken met henna dat haren zwart maakt? Dat moet je dan anderen vragen, want ik heb voolopig alleen henna voor rood haar gebruikt van Jacob Hooy. Ik weet dat je van dat merk ook henna hebt dat je haar zwart maakt.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:39

Gisteren een plukje getest met Auburn, word wel erg rood! Opzich wel mooi, maar weet niet of ik het durf... :P Nu nog een plukje in zwart en auburn gemixed... Kijken wat dat wordt! Adamoontje, heb je nog een foto van hoe het bij jou is geworden??

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 20:32

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:46

Mooie kleur! Volgens mij is het bij mijn testplukje echt nog roder... :P Zwart met auburn is wat meer naar het bruin, denk dat dat het wordt. :P

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:52

Wat leuk! een henna topic, jeej :)
Ik had mn haar van de zomer gedipdyed met henna.
Alleen ik ben blond(lekker ironisch dit:P) dus werd het ipv superrood/auburn wat op het pakje stond dus oranje. Opzich niet zo heel erg, t stond nog steeds wel leuk :) maar toch wel blij dat ik t niet helemaal geverfd had. :o

Dus mensen met blond haar, rode henna wordt oranje.
bruin en zwart weet ik niet wat er gebeurd...

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:03

Ik ben ook blond en verfde het met henna en het werd knaloranje, dit wilde ik vtv ook wel maar eenmaal uitgespoeld leek het net of ik een pan hutspot op mijn hoofd had, oranje met blond gemixt. Kinderen in de bus keken me met open mond aan alsof ze iets heel geks zagen. Smiddags moest ik mee met een bosritje om toeristen te begeleiden en ook zei keken een beetje vreemd op toen ik mijn cap afdeed :')
Gauw maar weer een pakje super chemische ontkleurder erin gedaan, werd het geheel weer super wit blond van maar ook zo dood als een pier.
Later nog eens geverfd bij de kapper, wat ipv asblond/lichtbruin roze/ oranje werd.
Nu al jaren niet meer geverft en geaccepteerd dat ik natural blond ben. :o?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 21:47

annutjuuh schreef:
Mooie kleur! Volgens mij is het bij mijn testplukje echt nog roder... :P Zwart met auburn is wat meer naar het bruin, denk dat dat het wordt. :P

Het was de eerste dagen ook echt rood rood. Inmiddels is het al een beetje verkleurd. Na mijn vakantie henna ik het nog een keer.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:00

Sandrina schreef:
Sonja_vR schreef:

December is nu eenmaal een drukke maand!

nou het zit er in hoor :+
inmiddels een uurtje al denk ik, zo een grote wollen muts op mijn kop en de hond uitlaten lol

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:03

Haha!!! Wilde eigenlijk ook vandaag doen, maar is er niet van gekomen... helaas. Hoe is het geworden Sonja??

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:23

Mooie kleur adamootje! Inderdaad jammer dat het felle er naar een paar dagen vanaf is. Alleen in de zon komt het weer tevoorschijn, maar die is nu ver te zoeken ;) .

Als je echt blond haar hebt ben ik bang dat het altijd wat oranje zal worden, ook al doe je er bruin of auburn in. Alles waar henna in zit kleurt oranje, alleen op donker haar wordt dat oranje donkerder, dus meer rood.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:00

volgens mij gewoon weer old scool henna rood
zal morgen een fotootje proberen te plaatsen , bij daglicht. twas alweer aardig donker toen ik mijn haar uitgespoeld had namelijk.

heb de hond uitgelaten met een plastic zak om mijn haar, daar een haarhandoekje overheen en daar weer een grote bordeauxrode wollen muts :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:10

Ja! Ik kom mij ook melden.
Ik verf al járen mijn haar met henna. Tussendoor heb ik wel eens gezworen om ermee te stoppen, maar telkens kwam ik er toch wel weer op terug.
Ik heb het op verschillende manier gedaan, op een gegeven moment heb ik zelfs op de kop boven een emmer in het bad gehangen en grofweg de hennaprut met grote klodders in mijn haar gesmeerd. Dit was echter wel telkens een gigantisch geklieder, dus nu doe ik het weer pluk voor pluk.

Ik doe het altijd 's avonds in mijn haar en slaap er gewoon een nacht mee, om het vervolgens de volgende ochtend weer uit te spoelen.
Vannacht heb ik ook weer met een hennachampignon op mijn hoofd geslapen. Dit keer had ik de henna gemengd met sterk gezette koffie, met daarbij een paar scheutjes azijn en jojoba-olie.
Nadat alle henna in mijn haar zit (ik heb 300 gr. poeder van de Tuinen nodig en dat is nog krap) leg ik alles bovenop mijn hoofd. De haargrens beplak ik dan met watten en daar doe ik een hele dikke laag huishoudfolie omheen. 100% lekvrij :)

Het uitspoelen duurt bij mij zeker een half uur. Het eerste deel doe ik alleen met water, als dat de grootste klodders eruit zijn, gebruik ik crèmespoeling en zo ga ik door tot alle harde stukjes en korreltjes eruit zijn gespoeld. Uiteindelijk is het water nog steeds niet helemaal helder, maar op deze manier kan de boel nog een beetje doorspoelen. Dan wacht ik 3 dagen tot ik mijn haar weer was.

En zo loop ik al jaren rond als een wanna-be natural redhead. Heel veel mensen denken ook dat rood mijn natuurlijke haarkleur is, omdat ze me niet anders kennen. Van mezelf ben ik donkerblond, dus ik krijg een donkere peentjeskleur :)
Ik zal straks wel even een foto uploaden.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 19:11

Oeh, ik ben benieuwd naar de foto's.

Sonja, had jij ook nog foto's van het eindresultaat?