...Toen ik eenmaal zwanger was, bedacht ik me opeens dat als een bevalling zó erg was, er geen vrouw op deze wereld zou zijn die meer als een kind zou hebben
.Bij alle twee de zwangerschappen ben ik geen minuut misselijk geweest en mijn bevallingen waren echt allebei zoals het boekje het voor schrijft.
Bij mijn dochter begon de bevalling met het breken van de vliezen en die was er na exact 12 uur (maar dat kwam omdat ik in die tijd "moest" verhuizen, want mijn VK had 2 bevallingen tegelijkertijd
; ik ben uiteindelijk bevallen in het huis van de "andere" vrouw
) en mijn zoon was er vanaf de eerste wee na 3,5 uur. Bij beide geen knip gehad en niet ingescheurt
.Mijn weeen hadden een duidelijk begin- en eindpunt, met een hoogtepunt van 4-6 sec. waarop het enigermate onaangenaam was. Maar ok, 4-6 sec. is goed te doen
.Ik ben een van die vrouwen die liever een kind op de wereld zet dan dat ze naar de tandarts gaat
. 
!
Flettie: 44 weken??????
. Maar dan begrijp ik je wel hoor. Ging er mij meer om dat ik zovaak hoor dat 'bevallen nou eenmaal pijn doet', en in mijn beleving was dat dus niet zo. Maar nu ik zo schrijf, bedenk ik me dat ik pijn misschien ook anders zie. Ik zie pijn als synoniem voor 'niet meer kunnen handelen'. En in die context klopt het dus niet in mijn geval.
mijn advies, gewoon doen
En toch was het twee keer de mooiste ervaring ooit!!!