Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:26

Mag ik me melden?

Hier iemand die t hardlopen weer heeft opgepakt (na eindelijk hardloopschoenen te hebben gekocht)! Ook met Evi, begin nu al in week 3!

Daarvoor ook al hardgelopen met start2run, alleen bij week 6/7 afgehaakt omdat lopen op All-Stars écht niet verstandig was... Enorme last van mn knieen toen (goh..), hardloopschoenen zouden mijn vader en ik toen gaan halen, maar is er behoorlijk bij ingeschoten.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:44

Het wordt hier nog druk, wat een boel sportieve bokkers! :D
Ik heb ook wel eens geprobeerd te lopen op All Stars, was inderdaad geen succes, het voelde na een paar keer echt alsof mijn schenen in de fik stonden! %)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 10:44

@juangi: welkom! Zo te lezen nu wel een goede start gemaakt, fijn!
@konstantine: waar kun je die muisjes halen? Ben binnenkort jarig, dit zijn wel leuke cadeautjes :j
@karin: ik vind het zelf heel dubbel, heb zelf namelijk nooit ergens last van. Maar omdat er veel mensen zijn waarvan ik al horror verhalen heb gehoord omtrent blessures, ben ik er wel alert op geworden. En het is ook zo jammer altijd, als je eenmaal een blessure hebt, lig je er toch een tijdje uit. en als je pech hebt blijft het een zwakke plek. Maar dat is bij jou gelukkig niet aan de orde dus :D
@blubdevis: 35 minuten is veel te lang, zeker als je nooit eerder gelopen hebt. Er zijn veel schema's beschikbaar om het verantwoord op te bouwen. Vergeet niet dat hardlopen een van de meest blessuregevoelige sporten is, die er zijn. Je spieren, pezen, gewrichten... het krijgt per stap 5 keer je lichaamsgewicht te verduren. En daar is je gestel nu niet aan gewend, dat moet je opbouwen.
@mrijn: welkom! Leuke plannen heb je :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:55

Ik ben ook weer begonnen :D Maandag weer een Evy-les gedaan, gisteravond gezwommen en ik ga zometeen weer hardlopen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:12

Wendy: ik heb ze van Hema, al een hele poos geleden gekocht, maar ik ben er vrij zeker van dat Action en Big Bazaar ze ook wel verkopen. :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:17

Gefeliciteerd met je verjaardag Konstantine!

Big Bazaar? Dat ken ik niet. Maar action is idd wel een goeie :j

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:50

Gefeliciteerd Kontstantine! *\o/* Het wordt hier steeds drukker gezellig! Vandaag mijn tweede rustdag en morgen weer lopen met Evy. Vandaag maar even het springtouw erbij pakken. ~~}>

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:01

Dankjulliewel! :D
Big Bazaar is eigenlijk ook een soort van Action, verkopen ook een boel dingen die je écht nodig denkt te hebben als je ze in de winkel ziet liggen en als je dan thuis komt ineens niet meer. :+

Succes met het springtouw, ik denk dat ik zo ook nog maar even ga springen. :j

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:40

Heb weer gelopen en het ging best lekker :D Conditioneel is het nog om te huilen, maar geen rugpijn, en daar ben ik weer heel blij om!!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:15

Dat is het belangrijkste inderdaad, conditie komt wel weer! :j

Ik dacht gisteren echt dat ik doodging tijdens het hardlopen zeg... Het ging echt lekker, ik ging behoorlijk hard en ineens... DE STEEK. Eerst rechts bij mijn ribben, na het stukje wandelen linksonder in m'n buik en na het volgende stukje wandelen links bij mijn ribben! _-:(
Zo stom, want het ging echt goed tot daar aan to, dat liet Nike+ ook zien.
Ben benieuwd hoe het morgen gaat.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 15:05

Konstantine schreef:
Dat is het belangrijkste inderdaad, conditie komt wel weer! :j

Ik dacht gisteren echt dat ik doodging tijdens het hardlopen zeg... Het ging echt lekker, ik ging behoorlijk hard en ineens... DE STEEK. Eerst rechts bij mijn ribben, na het stukje wandelen linksonder in m'n buik en na het volgende stukje wandelen links bij mijn ribben! _-:(
Zo stom, want het ging echt goed tot daar aan to, dat liet Nike+ ook zien.
Ben benieuwd hoe het morgen gaat.

Oef, dat is heel naar inderdaad. Ik heb het soms, ligt er best wel aan wat ik eet volgens mij. Als ik half uur/drie kwartier voor het hardlopen een schaaltje yoghurt eet ('s ochtends, op nuchtere maag dus) heb ik vrij veel last van zijsteken, maar heb vanmorgen enkel een manderijntje gehad, en nergens last van gehad :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:31

Ik ontbijt wel altijd braaf, anders heb ik het nog zwaarder, maar ik let niet zo op wat ik eet... Zal eens proberen er wel op te letten.
Vandaag geen steken gehad, maar, voor de afwisseling: last van mijn knieën. :')
Wel de snelste kilometer tot nu toe gelopen. 8-)

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:57

Als ik 's ochtends loop eet ik vaak iets bijvoorbeeld een cracker en na het lopen ontbijt ik goed. Als ik voor het lopen te veel eet loopt dat niet echt lekker, maar ik moet wel iets eten hoor!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:58

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:15

Ik wil ook gaan hardlopen! Nu echt!
Ben me nu aan het oriënteren en Start to Run aan het downloaden. Wil ook nog een doel stellen, maar weet nog niet wat :') Wil vooral hardlopen om m'n conditie te verbeteren en wat gewicht te verliezen :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:57

Kijk, dat is de instelling, nu echt! :D

Misschien een leuk wedstrijdje uitzoeken ergens bij jou in de buurt voor rond de tijd dat je 5 km aan zou moeten kunnen (dus over een week of 10, iets langer misschien) en/of een vriendin/nicht(je)/zus(je) overhalen met je mee te doen?
Als je samen bent en ergens naartoe werkt blijf je denk ik gemotiveerder. :)

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:01

Aangezien het andere topic niet echt meer actief is, meld ik me hier maar..

Ik ben vorig jaar al eens begonnen aan start to run maar ben helaas niet verder gegaan dan les 8.. Ga vanaf morgen weer beginnen! En nu ook proberen vol te houden en verder te komen dan les 8.. Het lijkt me zo heerlijk om gewoon die 5KM te kunnen lopen!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:13

Volgens mij is het dat ook! :))
Ik zie dat je ook Zeeuwse bent, ga je ook voor de Ladies Run van de Kustmarathon of zit je dan al in Australië? :)

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:15

Ze lijken me allebei gaaf! Maar moet eerst die 5KM eens gaan halen!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:58

Zo, deze week 2 keer 5 kilometer gelopen, wel met looppauzes nog. De eerste keer in 34 minuten en de tweede keer in 33. :D

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:26

Ik meld me ook! Na ongeveer 2 maanden op m'n kont gezeten te hebben... Ga ik weer beginnen! Hopelijk kan ik over 5 weken de 5 km lopen en zijn er een paar kilootjes af :p

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:34

Slecht nieuws!

Ik krijg weer last van mn knieen!

Het is nu mijn linkerknie die zeer doet tijdens hardlopen en gewoon wandelen, maar in combi met mijn linkerhamstring....

Iemand een idee wat het kan zijn? Ik houd nu sowieso weer een stop!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:44

Balen zeg! :(:)
Ik weet niet wat het kan zijn, maar kan je wel de hand schudden... Alleen is het bij mij m'n rechterknie.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:20

Mag ik ook meepraten?
Ik ben vorige week dinsdag begonnen met Evy en loop om de dag. :j Morgen dus les 6 doen!
Het gaat eigenlijk heel goed, alleen les 1 was een hel. :')
De drie minuten hardlopen hou ik prima vol en de drie minuten wandelen vind ik te lang. :Y)

Ik ga direct als ik uit bed kom en ontbijt na het lopen. :j
Nu loop ik nog op m'n DC's, maar dat gaat eigenlijk prima. Heb wel rugpijn in m'n onderrug als ik terugkom, kan dat door m'n schoenen komen? En moet ik echt schoenen laten aanmeten, of kan ik gewoon hardloopschoenen bestellen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:38

DC's?
Je schoenen bij een goede loopwinkel laten aanmeten is het beste. Ze kijken eerst naar jouw manier van lopen en weten dan welke schoen daar het beste bij past.