[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:32

hoi negerzoen, jij hebt wel een hele foute naam voor dit topic _O-

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:34

Welkom terug Negerzoen, ik merk ook dat ik iets meer at de laatste tijd, maar kan dat niet door het koudere weer komen? Dat je denkt meer nodig te hebben?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:52

@LynnDenise: Nee niet echt. Drinken sowieso niet en ik heb het afgelopen half jaar al niet echt meer gesnoept maar toch viel ik niks af. Daarom is de angst nu juist zo groot dat als ik nu snoep ik niet meer afval, terwijl dat juist zo goed gaat. Ben ook heel "bang" voor hoe dat nu moet als ik klaar ben met afvallen. Ik denk dat ik dan voor ieder snoepje naar de sportschool ren ;)

@Carlijn_: Ik heb precies hetzelfde! Al moet ik zeggen dat de chocolade kruidnoten er lekker uitzagen, maar dan denk ik aan iets anders en dan is dat gevoel ook meteen weg.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:54

Mag ik mij hier ook melden? Sinds een paar dagen ben ik ook bezig met afvallen.
Ik zal me even kort voorstellen!

Ik woon in Antwerpen en begin maandag ook mijn studies taal & letterkunde in Antwerpen en ik haat diëten! Ik ben verschrikkelijk kieskeurig met eten, wat diëten ook extra moeilijk maakt. Voor de moment doe ik bijna geen sport, of toch zeker niet intensief, omdat mijn pezen aan mijn knieën overbelast zijn. Hopelijk kan ik snel weer beginnen sporten!

Nu is mijn doel om 20 kilo af te vallen in een jaar tijd. Meer door een gezondere levensstijl dan door echt te diëten. Ik ben al begonnen om mijn 1.5l limonade per dag om te zetten naar water en fruitsap (alleen water lukt echt niet). En door op mijn eten te letten. Gelukkig help mijn moeder er bij!

Normaal gezien rijdt ik een 3 keer per week paard en ga ik één keer zwemmen, maar dat is niet echt intensief. Heeft er iemand nog tips voor goedkope sporten die niet gigantisch veel tijd in beslag nemen? Liefst niet lopen, dat vind ik verschrikkelijk saai! En aangezien ik geen degelijke fiets hebt is fietsen ook niet echt een optie :P

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:56

Selka, misschien moet je daarbij wel wat hulp hebben? Ben anders bang dat je jezelf een eetstoornis gaat aanpraten :)

Welkom hier Aprella! Probeer steeds iets meer water te drinken, dan moet het wel lukken :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:07

Aprella, bedenk wel dat er in vruchtensap mega veel fruitsuikers zitten. Dus of het nou zo'n goed idee is om daar veel van te drinken per dag...

Eén glas fruitsap van 200 ml geldt bij WW voor twee punten. Ter vergelijk: een bastognekoek is drie punten.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:12

@LynnDenise: I know! Maar daarvoor is mijn goede vriendin de dieetiste er.. Alhoewel ik erg eigenwijs ben hahaha.

Maar ik denk dat ik met sinterklaas/kerst/oud&nieuw heus wel ergens zal zondigen -O-

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:12

Als je nooit zondigt houd je het ook niet vol hoor :+

robunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:22

Aprella schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Sinds een paar dagen ben ik ook bezig met afvallen.
Ik zal me even kort voorstellen!

Ik woon in Antwerpen en begin maandag ook mijn studies taal & letterkunde in Antwerpen en ik haat diëten! Ik ben verschrikkelijk kieskeurig met eten, wat diëten ook extra moeilijk maakt. Voor de moment doe ik bijna geen sport, of toch zeker niet intensief, omdat mijn pezen aan mijn knieën overbelast zijn. Hopelijk kan ik snel weer beginnen sporten!

Nu is mijn doel om 20 kilo af te vallen in een jaar tijd. Meer door een gezondere levensstijl dan door echt te diëten. Ik ben al begonnen om mijn 1.5l limonade per dag om te zetten naar water en fruitsap (alleen water lukt echt niet). En door op mijn eten te letten. Gelukkig help mijn moeder er bij!

Normaal gezien rijdt ik een 3 keer per week paard en ga ik één keer zwemmen, maar dat is niet echt intensief. Heeft er iemand nog tips voor goedkope sporten die niet gigantisch veel tijd in beslag nemen? Liefst niet lopen, dat vind ik verschrikkelijk saai! En aangezien ik geen degelijke fiets hebt is fietsen ook niet echt een optie :P

ik vind lopen ook vreselijk saai, maar met de hond wandelen vind ik wel weer leuk. het is iets wat geen geld kosten je kan zelf bepalen hoe groot je rondje is,als je zelf geen hond hebt kijk dan bij vrienden/familie/buren in de omgeving of ze een hond hebben en maak een afspraak om zo nu en dan met hun hond te wandelen.anders is skaten misschien een optie,maar weet niet of dat met jou knien te doen is.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:31

LynnDenise schreef:
Wat ik net tegen kwam op valtaf.nl

Citaat:
Laatst kreeg ik de vraag van een deelneemster of gember de stofwisseling versnelt en dus helpt bij het afvallen. Op allerlei huis-tuin- en keukenwebsites wordt dit bevestigt. Volgens veel websites helpt gember niet alleen bij het afvallen, maar gaat het ook allerlei kwaaltjes en pijntjes tegen en werkt het zelfs libidoverhogend. Maar in hoeverre is dit nou waar? Ik heb literatuuronderzoek voor jullie gedaan naar gember en in hoeverre het consumeren ervan het afvallen stimuleert.

Gember
Gember is specerij die wordt gewonnen uit de wortel van de gemberplant. Het heeft een scherpe uitgesproken smaak. Ben jij een liefhebber van gember? Verwerk het dan gerust in je gerechten. Gember is namelijk erg gezond! Het bevat vele medicinale stoffen waaronder ginerol, lineol, zingibain, zingibereen, zingiberol en shogaol. Bovendien is gember is een bron van onder andere magnesium, kalium, vitamine B6 en krachtige antioxidanten.

Gezondheidsbevorderende eigenschappen
In Azië wordt al eeuwen gember in de keuken gebruikt om zijn gezondheidsbevorderende eigenschappen. Ook op het internet wordt dit beaamd. Niet alleen helpt gember bij het afvallen, het zou ook de spijsvertering stimuleren, de bloeddruk en het cholesterol verlagen, effectief zijn bij diabetes patiënten, menstruatiepijn, misselijkheid, hoofdpijn en reisziekte tegen gaan en het libido verhogen. In hoeverre iedere eigenschap ook echt bewezen is, komt niet echt duidelijk naar voren. Na een paar onderzoeken te hebben door gespit lijkt het er wel op dat gember effectief kan zijn voor mensen met overgewicht:

Onderzoeken: gember en gewichtsbeheersing
In een recent onderzoek is het effect van een heet gemberdrankje gemeten op het energievergieverbruik, gevoelens van eetlust en verzadiging bij mannen met overgewicht. Uit dit onderzoek kwam geen significant effect van gember op het totale energieverbruik in rust naar voren. Wel bleek dat de mannen met het gemberdrankje op een minder hongergevoel hadden ten opzichte van de controlegroep. Bovendien hadden zij een verbeterde thermogenese. Dit betekent dat de inname van gember een mogelijke rol heeft bij gewichtsbeheersing. Echter zijn aanvullende studies nodig om deze bevindingen te bevestigen.

Onderzoek: Gember en lichaamsvet
In hoeverre gember invloed heeft op de ophoping van lichaamsvet, is getest op muizen. Muizen kregen een vetrijk dieet gevoerd aangevuld met gember. Deze muizen werden vergeleken met de controlregroep. Muizen met suppletie van gember hadden een lager lichaamsgewicht en minder vetophoping dan de controlegroep. De bevindingen van dit onderzoek tonen aan dat dat het energiemetabolisme toeneemt en de opslag van lichaamsvet wordt onderdrukt.

Bereidingswijze van gember
Het lijkt dus zeker de moeite waard gember te verwerken in je gerechten. Er zijn oneindig mogelijkheden om gember in te verwerken. Hier een paar voorbeelden:
- Bereid je eigen sushi. Maak er een sausje bij van soja, wasabi en gember. Dit smaakt er ontzettend lekker bij! Als je geen zin hebt om te koken, kun je natuurlijk ook naar een Japans restaurant gaan en hier genieten van sushi met gember.
- Maak een oosters wokgerecht, en wok een groot stuk gember mee. De smaakt trekt dan in het gerecht. Je kunt ook gember in dunne reepjes snijden of raspen en dit mee wokken.
- Bereid je eigen gemberthee. Doe een paar gesneden blokjes gember, wat limoenpartjes en honing en een theepot en trek hier je thee van. Dit is ook erg geschikt als je last van je keel hebt.

Bron: Afvallen met Anne

Oke laat ik nou net geen fan zijn van gember...

Dit soort dingen krijg ik nu ook bij mijn studie (natuurgeneeskunde), we zijn nu bezig met kruides die ook helpen bij het afvoeren van vocht etc. Als ik nog wat interssants heb zal ik het hier zeker posten!

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:50

@Aprella, ik heb een abbonoment op de fit for free, kost 15,95 volgens mij per maand, en dan kan je zovaak gaan als je wilt (ook in het weekend!) ik houd dat nu al een tijdje vol en ik vind het echt super leuk.. ik ga samen met mijn tante door de weeks, en in het weekend met mijn vriend. :)

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:04

Wandelen met de hond is inderdaad niet zo'n slecht idee!

@Amaris: ik weet dat er ook enorm veel suikers zitten in fruitsap, maar water is zo smakkeloos... en ik heb nog geen water met ene smaakje gevonden dat ik echt lekker vind :P

@Jolienrotti: ik woon in België... nog nooit van fit for free gehoord :P

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:05

ik heb vandaag de thee-oplossing gevonden (lust geen thee zonder suiker) verse muntthee! Die lust ik wél zonder suiker!

Dus met collega afgesproken dat we muntplantjes op kantoor gaan fokken :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:06

Muntplantjes kun je ook gewoon in de supermarkt halen.
Bij de Lidl kosten ze maar een euro per stuk. Bij mijn ouders groeit het trouwens ook gewoon op de wei.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:07

We hebben (nog) geen liddl :(

En die van de AH zijn biologisch, dat was eens en nooit meer. Allemaal beestjes en 'dingetjes' erin!
Nee... zelf fokken is nog leuker, en tot die tijd koop ik losse munt bij de jumbo.

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:12

@Aprella, ooh sorry! had ik niet naar gekeken.. Het is een sportschool die door heel nederland is verspreid, het is heel voordelig. hebben zoiets niet in belgië?

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:29

Amaris schreef:
die waren vast bruin ipv groen :')

zijn er hier overigens WW-mensen die aan de telvrije dag doen?

Ja, ik :D
Vind het wel moeilijk om alleen groene punten te eten, maar dat is omdat we meestal die groene niet in huishebben.
Papa gaat naar de winkel en moet zeggen dat hij gewoon echt niets meebrengt.
Alles voor zichzelf, tiramisu, chocomouse, groenten en dat is het dan ook.
Geen visjes, geen yoghurt...

Dus nu ben ik deze week 2x samen met mijn vriend naar de winkel geweest en heb voor lunch en avondmaal deze week een vast recept.
Alleen heb ik de indruk dat ik ben bijgekomen?
Toch maar eens aankijken hoe dat nu kan...

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:38

jolienrotti schreef:
@Aprella, ooh sorry! had ik niet naar gekeken.. Het is een sportschool die door heel nederland is verspreid, het is heel voordelig. hebben zoiets niet in belgië?

Nee... de enige die volgens mij over heel België is, is verschrikkelijk duur...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:38

bij ons in de groep doet niemand aan telvrije dagen, ik ook niet. Ik vind het net zo fijn dat alles zo gestructureerd en afgebakend is, en dan zou ik dat helemaal los moeten laten.

Wel knap als je het kunt. Hou je jezelf dan wel in? Dus geen 4 boterhammen roggebrood maar toch gewoon netjes 1 of 2?

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:08

Ik kan niet eens 4 boterhammen op, en rogge eet ik zoizo niet. Het enige brood dat is eet is wit, grof (bruin) of dat van de weightwatchers. Ik lust bv dat zwartewoud brood niet. Gelukkig is dat ww brood groen :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:18

mja, maar ik bedoel ook bij wijze van spreken.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:04

Heb ik vanmiddag een broodje met zalm gegeten... Kom ik thuis is mn moeder ook iets met zalm aan t maken :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:16

Ik durf het bijna niet te zeggen maar wij eten dus patatjes vanavond :o
We houden ons keurig aan het gezonde eten maar hebben afgesproken dat we 1 keer per week patat mogen eten en er dan ook van genieten. Eigenlijk is zaterdag onze patatdag maar ik moet 3 abonden werken dus hebben we geschoven.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:17

Straks weer wegen bij Weight Watchers! Helaas zit dr 2kg verschil in met vanmorgen en zit daardoor bijna op mijn 'begingewicht' van vorige week. Maar vorige week kwam ik uit de nachtdienst en had ik voor die tijd vrijwel niks gegeten. Naja, we zien wel, ik weet voor mezelf dat er al wel wat af is :)

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 19:55

We zijn een uurtje geleden naar ww geweest om te wegen....... 2 kilo eraf, dat had ik niet verwacht!! Maar superblij mee natuurlijk.. Iedereen zet hem op!!!! We gaan vrolijk door, al zal ik blij zijn als er een punt of drie vanaf mag, krijg het steeds moeilijker om alle punten op te krijgen