Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik heb op het moment even niks te melden want donderdag en vrijdag had ik mijn ma en tante hier weer en dit weekend heb ik gewoon vrij, dus ik ga morgen weer eens zien of we wat opgeschoten zijn! Moet wel zeggen dat hij donderdagochtend even een rotdag had. Maar toen was ik het ook even helemaal zat hoor, heb 'm 1 keer gezegd dat hij niet aan mijn kat mocht zitten, en toen schopte hij haar, heeft hij op de step mogen zitten met z'n armen omhoog (dat maakte wel indruk, ipv dat hij alleen maar daar even hoefde te zitten) en hij mocht huilen, maar als hij ervoor koos om te huilen moest hij dat wel zo hard doen dat mama hem bij de dierenarts kon horen. En toen was het gelukkig ook snel over en heeft hij nog gezellig met m'n tante rondgesleept over het erf, want hij was helemaal gek op haar. Hij zei dan ook geen hoi tegen mij maar hij vroeg waar ik m'n tante had gelaten toen ik terug binnenkwam donderdagavond
Maargoed, het is m'n eigen kind niet en het moet vast ook zonder geweld op te lossen zijn.
maar ik heb dus een hele vroege dag vandaag, ga zo nog even stofzuigen en dan hopen dat het iets opklaart tegen de tijd dat ik moet gaan rijden
Zodat hij door krijgt dat slaan geen nut heeft.
niet hard hoor, hij ging nu dan ook niet huilen, maar vroeg wel waarom dat gebeurde. En toen heb ik het uitgelegd en daarna ook gezegd dat hij nu weer over mn benen mag rijden als hij voorzichtig is.
) dus voortaan als hij zich gaat vervelen en naar dreigt te gaan doen haal ik dat gewoon tevoorschijn 
Niet luisteren is naar bed bij mij, werkt goed overigens. Ik heb jaren lang een 6 tal oppas adressen gehad en ik had maar 1 regel. Mijn wil is wet. Klinkt vreemd misschien, maar ik zit wel uren met ander mans kind. Ik hou mij wel aan wat ouders willen, dus zo laat tandenpoetsen dan naar bed dat mogen ze nog eten/drinken voor het slapen en dat soort dingen, verder mag/mocht ik het zelf bepalen. Elke keer als de ouders terug kwamen besproken van hoe en wat, en er was geen probleem met mijn optreden. Sterker nog mocht wel vaker komen
peacehorses schreef:Het is een manier van aandacht krijgen. Als hij mij slaat wordt er iemand boos op hem, en op een of andere manier vindt hij dat altijd geweldig (zolang het papa en mama zijn dan). En ik verwachtte om eerlijk te zijn als ik het negeerde, dat het nog 1 a 2 keer door zou gaan en dat het dan niet leuk zou zijn. Maar hij blijft aan één stuk doormeppen en gaat steeds harder als hij eenmaal begint.
En gister met het cadeautje (die klei) geven, maakte hij ook drama. Mama zei, wat zeg je dan tegen Mirjam? En hij wilde niks zeggen, dus mama zei "dan zeg je heel erg bedankt". En dat wilde hij niet, dus na x keer heeft mama het cadeau 'weggegooid' (in de laadbak van de jeep) en hij heeft de hele weg naar huis alles bij elkaar gekrijst, en toen we thuis waren ook nog een halfuur (!) voordat hij eens dankjewel kon zeggen en z'n cadeau kreeg. Ik snap gewoon niet wat hij eruit haalt, al dat drama maken steeds. Het zijn vier woordjes, zelfde als hij tegen iemand sorry moet zeggen omdat hij die persoon heeft geslagen, kan soms letterlijk meer dan een uur aan geschreeuw en gekrijs duren voordat hij sorry zegt..
) was het dan de eerste drie keer met een halve minuut over, maar daarna gebeurde het niet meer. Ik ga toch niet met een peuter in (fysiek) gevecht zeg! Ze mogen mij niet slaan en geen pijn doen, geen lelijke woorden zeggen (nu zeggen wij die ook niet, dus gelukkig kennen ze die woorden bij ons niet), etcetera. Jouw oppaskindje is niet dom, die weet echt wel dat hij die dingen niet mag, maar hij krijgt nooit lik-op-stuk (zoals je inderdaad bij een paard ook doet). Mijn jongste (anderhalf) snapt dit ook al.
Het is er helaas nog niet van gekomen om met mama te overleggen, wil dat wel even doen (hopelijk vandaag als ik het niet vergeet) en gewoon regels opstellen. Papa is er nu een paar dagen niet, die zit in Frankrijk, maar ik denk ook dat mama het belangrijkste is, papa doet toch wel wat mama zegt..